Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Curretage of pillen?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 06 Mrt 2017 09:35

Curretage of pillen?

Ik denk dat ik deze week voor deze keuze wordt gesteld.

Welke behandeling hebben jullie ondergaan?
Is het je mee of tegen gevallen?
Welke behandeling zou je een ander adviseren?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 06 Mrt 2017 09:52

Re: Curretage of pillen?

:hug: :hug: :hug:
30-04-2017
<<

Anoniem316

Bericht 06 Mrt 2017 10:11

Re: Curretage of pillen?

:heart:

Geen ervaring maar ik zou zelf denk ik beginnen met pillen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Mrt 2017 10:31

Re: Curretage of pillen?

Ik zou sowieso eerst de pillen proberen. Curettage is voor mij echt het uiterste omdat er risico's aan zitten die ik het liefst nooit zou lopen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Mrt 2017 11:41

Re: Curretage of pillen?

Lieve Burn,
Ik heb in 2012 helaas hetzelfde meegemaakt en me nog nooit zo kut en kinderloos gevoeld.
Bij de termijnecho met 10 weken bleek er een lege vruchtzak te zitten. Ik had niets gemerkt en nog alle zwangerschapssymptomen. 6 weken lang heeft mijn lichaam mij voor de gek gehouden.
Ik heb eerst gekozen voor cytotec. Dat deed helaas niets bij mij, ook niet na een dubbele dosis.
Daarna de curretage. Vreselijk. Ik lag in een zaal met andere vrouwen, het was een dagopname. De andere vrouwen hadden andere gynaecologische ingrepen.
's Avonds mocht ik naar huis (had volledige narcose) en na 2 dagen alweer aan het werk. Superdom.
Ik kreeg ineens last van grote bloedingen, echt heel veek helderrood bloedverlies. Dus weer naar het zh, bleek mijn baarmoeder vol met troep en bloed te zitten.
Ik wilde absoluut niet nog een curretage wegens kans op verklevingen/Asherman, dus heb me ziekgemeld.
Na 3 dagen rood bloedverlies kreeg ik ineens erge krampen en kwamen er grote zwarte stolsels uit *sorry*.
Hierna was het bloeden over en op de echo zagen ze sat eindelijk alles weg was. Geen idee wat er dus weggehaald is met die curretage.
Na 3 mnd was ik zwanger. Dit werd een spontane miskraam. Daarna was ik na 3 mnd weer zwanger en dit is onze oudste dochter.
Het ergste vind ik dat je nooit meer blij en onbevangen je zwangerschappen draagt. Altijd vol angst en onzekerheid was ik daarna zwanger en liet vanaf 6 weken in priveklinieken al echo's maken.
04-2014
10-2015
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 06 Mrt 2017 13:42

Re: Curretage of pillen?

Ik heb in januari een missed abortion gehad. We hebben toen direct voor een consult bij de gynaecoloog gehad maar eigenlijk had ik al gekozen voor een curretage. Ik kon het niet aan het vruchtje te zien (was al 3 cm dus echt wel herkenbaar). Ik ben op woensdag naar de gynaecoloog geweest en die wilde ook nog even kijken (komt eigenlijk nooit voor dat ze het niet goed zien maar ze willen het zelf checken). Daarna afgesproken voor een curretage op vrijdag. Het heftigte moment vond ik toen mijn man mij achter moest laten voor de OK.

Bij mij is de curretage opzich goed gegaan maar er is een groot stolsel ontstaan in mijn baarmoeder. Dat ging zitten ontsteken en daar heb ik eerst 2AB kuren voor gehad maar toen dat zijn werk niet deed heb ik nogmaals een curretage gehad. Daarna geen klachten meer gehad. Het is nu bijna 6 weken geleden en ben nog niet ongesteld geworden.

De gynaecoloog gaf aan dat dit echt bijna nooit voorkomt! Je moet kiezen waar je je zelf het beste bij voelt! Het is inderdaad wat Fauve zegt, de angst bij je zwangerschap is zo overheersend, ik was tijdens de zwangerschap van F. heel bang.

Fauve wat was je inderdaad snel weer aan het werk! Wel fijn dat het stolsel bij jou nog uit zichzelf gekomen is zeg, ik wilde liever ook niet nog een curretage maar na 2 weken koorts en ab kuren had ik niet echt een keuze. Ik was wel gewoon thuis en hield rust.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem318

Bericht 06 Mrt 2017 16:10

Re: Curretage of pillen?

Sterkte Burn.

Ik heb toen gekozen voor cytotec pillen. Ik durfde niet voor curretage te kiezen omdat ik bang was voor het roesje en voor verklevingen. Voordeel van curretage is dat het (zoals ik het heb begrepen) binnen 10 achter de rug is. Ik was met de pillen zo'n 2 dagen bezig uiteindelijk, maar dat is ook weer bij iedereen anders. Al met al vond ik de pillen het meest natuurlijke van de twee, maar lichamelijk en mentaal erg zwaar. Ik weet niet wat ik nu zou kiezen eerlijk gezegd.
<<

Anoniem183

Bericht 16 Mrt 2017 20:04

Re: Curretage of pillen?

Ik up deze even, als Burn dat ok vindt, aangezien ik voor dezelfde keus kom te staan. Ik had gedacht voor een curettage te kiezen (hield al erg rekening met het huidige scenario) maar merk dat ik nu meer naar pillen neig.

Het embryo zien houd me niet tegen en een 'minibevalling' doormaken ook niet. Misschien vind ik beide wel fijn qua verwerking. Toch zie ik ook wel voordelen (voor zover je daarvan kunt spreken in deze situatie) van een curettage. Dus ervaringen lees ik graag.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Mrt 2017 13:00

Re: Curretage of pillen?

Natuurlijk is dat oké! Gewoon doen!
Ik heb evt nog wat informatie op mijn mail staan als je daar behoefte aan hebt.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 17 Mrt 2017 13:23

Re: Curretage of pillen?

Mona, wat vervelend dat je voor die keuze komt te staan. Ik heb ervaring met beide, dus kan je er wel wat over vertellen.

Mijn eerste miskraam heb ik alleen maar twijfelachtige echo's gehad, een hartje dat te vaag klopte voor de termijn, daarna een veel te klein kindje voor de termijn en uiteindelijk geen leven meer. Eerst hebben we afgewacht, maar toen dat niets opleverde bij de gynaecoloog beland. Uiteindelijk gekozen voor pillen, want een curettage zag ik totaal niet zitten. Uiteindelijk de pillen ingebracht en afwachten. Ik kreeg flink krampen, ook bloedverlies en stolsels, dus ik dacht dat het goed werkte. Bij de nacontrole bleek dat de pillen niks gedaan hadden, het vruchtzakje en alles zat er nog. Ik kon nog een keer pillen krijgen, maar ik had er geen vertrouwen meer in en heb voor een curettage gekozen. Hierna was alles weg, het duurde alleen maanden voordat ik weer ongesteld was.

Bij mijn tweede miskraam bleek bij 15 weken zwangerschap dat het kindje niet meer leefde. Gezien de termijn was een directe curettage niet wenselijk, dus toch weer pillen. Dit in combinatie met een opname, ook omdat ik al zo ver was. De hele dag nauwelijks ergens last van gehad, wel wat zeurende buikpijn, maar niets noemenswaardigs. Verder gebeurde er niks. Die nacht (ik was nog steeds in het ziekenhuis) werd ik wakker omdat ik vochtverlies had. Niet veel later verloor ik het kindje. De volgende ochtend kreeg ik alsnog een curettage, aangezien er nog veel restweefsel zat. 3 maanden later kreeg ik nog een keer een curettage. De keer ervoor hadden ze niet al het weefsel weg kunnen halen, omdat ze het niet goed konden zien door de bloeding die de tabletten uiteindelijk toch nog veroorzaakt hadden. De gynaecoloog wilde niet het risico lopen dingen te beschadigen, vandaar dat ze het de eerste keer voorzichtig had aangepakt, maar uiteindelijk niet al het weefsel weg was. De miskraam was in februari, maar met alle nasleep erbij heeft het een half jaar geduurd voordat ik weer zwanger was.

Mijn laatste miskraam heb ik direct voor een curettage gekozen. Ik was zo klaar met die pillen die steeds weefsel achterlieten. Deze keer was één curettage genoeg. Ik ben nadien nog één keer ongesteld geweest en toen was ik zwanger van mijn zoon.

Kortom: mijn ervaring met pillen is erg negatief en ik zou er zelf nooit weer voor kiezen.

Sterkte de komende tijd :hug:
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem183

Bericht 17 Mrt 2017 13:55

Re: Curretage of pillen?

Dankje Burn, ook voor je aanbod.

Kissyfur, snap dat je niet weer pillen zou kiezen, dank voor het vertellen van je ervaring. De risico's van een curettage houden mij nu nog tegen.
Laatst gewijzigd door Anoniem183 op 29 Mrt 2017 15:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem252

Bericht 17 Mrt 2017 14:40

Re: Curretage of pillen?

Ik heb hele positieve ervaringen met de pillen. Ik vond jet heel fijn om in mijn eigen omgeving thuis rustig ze in te brengen en af te wachten. Ipv onder narcose te moeten en een medische ingreep te krijgen. Maar ik was dan ook wel direct schoon daarna. Vruchtje zien vond ik wel heftig maar wel fijn omdat dat het ook afsloot.
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 19:21

Bericht 17 Mrt 2017 15:11

Re: Curretage of pillen?

Hier is het met 16 weken fout gegaan. Hier kreeg ik geen keuze en werd een opname.
Smorgens de eerste pillen gekregen en dat werd om de aantal uren herhaald. Uiteindelijk snachts "bevallen"
Maar omdat ik zooo gespannen was hen ik het idee dat het zolang duurde.
Tegen de avond kreeg ik weeën en heb ik morfine pomp gekregen daar werd ik heel rustig van.

Ik hen de pillen dus als prettig ervaren maar was natuurlijk wel een stuk verder.

Jij mag ze waarschijnlijk thuis gaan gebruiken.

Succes en sterkte x
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mrt 2017 15:21

Re: Curretage of pillen?

Fijn om hier ervaringen te lezen. Bednkt voor dit topic Burn.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Mrt 2017 15:21

Re: Curretage of pillen?

'Graag gedaan'.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 17 Mrt 2017 15:25

Re: Curretage of pillen?

Cotton schreef:Fijn om hier ervaringen te lezen. Bednkt voor dit topic Burn.

:hug: nee he? Veel sterkte
<<

Anoniem187

Bericht 17 Mrt 2017 15:34

Re: Curretage of pillen?

Cotton schreef:Fijn om hier ervaringen te lezen. Bednkt voor dit topic Burn.


Is het bij jou mis Cotton??
<<

Anoniem304

Bericht 17 Mrt 2017 15:43

Re: Curretage of pillen?

Ja helaas wel :(
<<

Anoniem187

Bericht 17 Mrt 2017 15:46

Re: Curretage of pillen?

Verdomme. Heel veel sterkte lieve Cotton & Cotton-vriend!
<<

Anoniem197

Bericht 20 Mrt 2017 06:14

Re: Curretage of pillen?

Sterkte voor de dames bij wie het mis ging.

Voor degene die twijfelen. Ik kwam net dit artikel tegen op internet:

http://www.ed.nl/algemeen/het-gaat-te-v ... ~abe088b3/

Misschien hebben jullie er iets aan bij het maken van een keuze.
<<

Geel

Bericht 20 Mrt 2017 11:54

Re: Curretage of pillen?

Ik hoorde dit vanochtend inderdaad ook op de radio.

http://nos.nl/artikel/2164111-onderzoek ... kraam.html
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Mrt 2017 13:11

Re: Curretage of pillen?

Ik hoorde het inderdaad ook vanmorgen op het journaal. Net iets dat je nu niet wilt horen nadat je het net zelf hebt gehad.

Tijdens de nacontrole waren er geen verklevingen te zien in de baarmoeder, kan dat dan later nog komen? Iemand een idee?
⁠♡♡♡
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Mrt 2017 13:13

Re: Curretage of pillen?

Ah nee: he bah Cotton! Ook jij heel veel sterkte!
<<

Geel

Bericht 20 Mrt 2017 13:26

Re: Curretage of pillen?

Ik heb geen flauw idee Uffe. Misschien kun je het onderzoek opzoeken op de site van het AMC? Ik neem aan dat ze hiervoor wel een soort infolijn hebben.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 20 Mrt 2017 13:31

Re: Curretage of pillen?

Ja dat kan ik inderdaad ook nog wel doen of gewoon even mijn eigen verloskundige/gynaecoloog bellen.
⁠♡♡♡
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers