Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Curretage of pillen?

<<

Anoniem183

Bericht 20 Mrt 2017 14:51

Re: Curretage of pillen?

Dank voor het delen van het artikel, wilde sowieso liever pillen maar deze info sterkte wel in mijn keuze. Wel rot als je het zelf net achter de rug hebt inderdaad! Ik zou gewoon even zkh bellen voor dat soort vragen inderdaad.
<<

Anoniem183

Bericht 20 Mrt 2017 16:17

Re: Curretage of pillen?

Voor degenen die de pillen hadden; hoe snel gebeurde er iets?
Laatst gewijzigd door Anoniem183 op 29 Mrt 2017 16:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 20:21

Bericht 20 Mrt 2017 16:36

Re: Curretage of pillen?

Ik heb ze in het ziekenhuis gekregen ivm dat ik al 16 weken was. Moest me sochtends melden en het is snachts "geboren" maar omdat ik onwijs zenuwachtig was duurde het waarschijnlijk zo lang.
Ik zou beginnen als je er klaar voor bent (voor hoever je er klaar voor kan zijn)
Sterkte
<<

Anoniem304

Bericht 20 Mrt 2017 16:52

Re: Curretage of pillen?

Mona schreef:Voor degenen die de pillen hadden; hoe snel gebeurde er iets? Ik twijfel namelijk over het moment van inbrengen...

De gyn zei dat het vaak binnen 6 uren begint, maar soms is het na een uur ook al hevig. Verschilt heel erg schijnt.
Ik wil vannacht niet op de kop staan van pijn dus wacht tot morgenochtend.
<<

Anoniem318

Bericht 20 Mrt 2017 17:01

Re: Curretage of pillen?

Bij mij duurde het heel lang, Mona, ik denk dat het lastig te voorspellen is.

Ik kreeg 8 cytotec pillen mee, en moest er 4 in 1 keer in brengen, en dan 48 uur later, nog eens 4. Ik denk dat de meeste vrouwen er maar 24 uur tussen hoeven laten, geen idee waarom mijn gyn het zo voorschreef.

Ik heb 2 dagen een beetje krampen gehad, en toen de tweede dosis genomen. Pas 7 uur na de tweede dosis pillen, heb ik mijn miskraam gehad, dus heb er uiteindelijk ong 2,5 dag over gedaan. Ik denk dat dat wel langer dan gemiddeld is.

Heeft je dokter goed uitgelegd hoe je de pillen moet plaatsen? Mij werd er gezegd dat ik ze goed diep moest inbrengen, tegen de baarmoedermond aan en het is goed om daarna even een kwartiertje te gaan liggen. Verder, en dat was mij niet verteld, kun je last krijgen van diarree en ook verhoging. Vooral dat laatste een beetje in de gaten houden, maar een beetje verhoging is normaal. En je mag pijnstillers nemen he.

Veel sterkte, het is niet niks.
<<

Anoniem183

Bericht 20 Mrt 2017 17:04

Re: Curretage of pillen?

Cotton schreef:
Mona schreef:Voor degenen die de pillen hadden; hoe snel gebeurde er iets? Ik twijfel namelijk over het moment van inbrengen...

De gyn zei dat het vaak binnen 6 uren begint, maar soms is het na een uur ook al hevig. Verschilt heel erg schijnt.
Ik wil vannacht niet op de kop staan van pijn dus wacht tot morgenochtend.


Heb net ziekenhuis even gebeld en tot dezelfde conclusie gekomen. Morgenochtend it is.. .
<<

Anoniem304

Bericht 20 Mrt 2017 17:06

Re: Curretage of pillen?

MB wel fijn dat het met die tweede dosis wel op gang kwam. Ik hoop dat ik met mijn korte vingers zo diep kan komen. :laughcry:
<<

Anoniem183

Bericht 20 Mrt 2017 17:06

Re: Curretage of pillen?

Ja dankje MB, verder is alles inderdaad uitgelegd. Hoop dat koorts, misselijkheid of ergere bijwerkingen me bespaard worden maar weet wat er kan gebeuren inderdaad.
Laatst gewijzigd door Anoniem183 op 29 Mrt 2017 16:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Geel

Bericht 20 Mrt 2017 17:17

Re: Curretage of pillen?

Sterkte lieve meiden! 't Is niet niks.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 20 Mrt 2017 17:21

Re: Curretage of pillen?

Heel veel sterkte morgen Cotton en Mona!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 20 Mrt 2017 17:22

Re: Curretage of pillen?

Ik heb gekozen voor pillen destijds omdat ik bij curettage teveel het idee zou hebben dat ik het liet aborteren. Puur op mijn gevoel daarvoor dus gekozen. Het kwam dezelfde dag nog op gang. Na een week was ik echt alles kwijt.

Sterkte!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Mrt 2017 18:21

Re: Curretage of pillen?

Uffe schreef:Net iets dat je nu niet wilt horen nadat je het net zelf hebt gehad.


Nou inderdaad. Bah,
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 20 Mrt 2017 21:02

Re: Curretage of pillen?

Burn schreef:
Uffe schreef:Net iets dat je nu niet wilt horen nadat je het net zelf hebt gehad.


Nou inderdaad. Bah,


In het artikel van het AD staat dat ze pleiten voor een wachttermijn van 2 weken. Het vruchtje was bij mij al 2 weken gestopt met groeien en jij hebt die termijn ook wel gewacht door alle "fouten". Dat maakt het weer een beetje goed voor mijn gevoel. Er staat ook in dat vrouwen zo snel mogelijk weer zwanger willen zijn en dat dat de reden is voor een curettage, dat was het bij ons absoluut niet!
⁠♡♡♡
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1947

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 20 Mrt 2017 21:06

Re: Curretage of pillen?

Ik heb de pillen om 18 uur ingebracht en om 23 uur kwam het op gang. Na ongeveer 2 uren was het ergste voorbij. Ik had ze expres 's avonds ingebracht, zodat mijn kinderen er zo weinig mogelijk van meekregen. Ik vond de krampen behoorlijk heftig, ze kwam wel in de buurt van weeën. Ontzettend rot dat jullie dit nu moeten meemaken, ik wens jullie heel veel sterkte de komende dagen :hug: . Let er wel goed op dat je de komende week geen koorts krijgt, dan gelijk contact opnemen met je verloskundige!
2011 2012 2017
<<

Anoniem256

Bericht 20 Mrt 2017 22:49

Re: Curretage of pillen?

Sterkte dames morgen!
Ook ik heb ervaring met de pillen. Vrijdagmiddag begonnen, zaterdagochtend de 2e dosis. Ik kreeg toen redelijk buikpijn en bloedverlies maar nog geen vruchtje. Uiteindeljk maandagavond echt weeen gehad met bloedverlies. En toen op woensdagochtend viel ineens het vruchtje eruit, zonder enige pijn. Duurde ook wel even voordat ik schoon was maar is uiteindelijk wel uit zichzelf gegaan. Had ook vrij snel m'n cyclus weer op gang. Kan dus erg verschillend zijn. Al met al vond ik het meevallen, alleen wel een lang proces voordat je verder kan.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 21 Mrt 2017 00:01

Re: Curretage of pillen?

Ik heb ook 8 pillen meegekregen en kreeg pas na 6u bloedverlies en stolsels.
Lastig want in de bijsluiter stond binnen 4 tot 6u? Dus wachten op iets heftigs dacht ik maar ben uiteindelijk naar ons nieuwe huis gegaan om te klussen en toen ineens voelde ik bloed lopen..
Heb geen pijn gehad en bloedverlies was wel veel dus oo wc gezeten.

Wist alleen niet of t vruchtje eruit was dus 24u later nog een keer 4 pillen ingebracht en had uiteindelijk bij de controle echo niet alles weg..
En lang verhaal maar uiteindelijk is curretage niet nodig geweest.

Heel veel sterkte en hoop dat het meevalt voor jullie!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers