Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schilderen op servies

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 03 Mrt 2017 21:45

Schilderen op servies

Geen idee waar dit topic hoort..
Waar moet ik rekening mee houden als ik iets op servies wil schilderen?
Vriend wil nieuw servies, maar ik heb al een ander kadootje. Voor dochter moet ik nog iets verzinnen, en nu leek t me leuk als ze (als soort geintje) een bord mag verven. Welk bord kan ik hiervoor gebruiken? Welk verf? Wat verder?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem258

Bericht 03 Mrt 2017 21:48

Re: Schilderen op servies

Volgens mij hebben ze bij de Action porselein stiften. Dat is misschien een idee? Verder geen ervaring mee.
<<

anoniem203

Bericht 03 Mrt 2017 22:03

Re: Schilderen op servies

Je hebt ook van die pakketjes. Ik heb ze een keer bij de Hema, Kruidvat en Action gezien met een mok of bordje incl verf enzo.

Afbeelding

In principe kan je alle borden gebruiken als ze maar in de oven mogen. De verf moet je natuurlijk afbakken om het bord of mok te kunnen gebruiken. Verf die je kan gebruiken heet porceleinverf.
<<

Anoniem197

Bericht 03 Mrt 2017 22:09

Re: Schilderen op servies

Ik gebruik porseleinstiften van edding. De plaatselijke boekhandel had dit. Ik vind het ook wel leuk om te doen. 6 stiften volgens mij kosten rond de 10 euro.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers