Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen nipt test

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 02 Mrt 2017 10:19

Ervaringen nipt test

Gisteren mijn eerste echo gehad, alles zag er goed uit. Termijn klopte ook (7+6).
Maar nu moet ik een afspraak maken in het emc (Erasmus ziekenhuis). Krijg daar ook echo's en de nipt test.

Iemand misschien ervaringen en mij kan vertellen wat ik nog meer kan verwachten?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Mrt 2017 10:23

Re: Ervaringen nipt test

Misschien heb je iets aan dit topic: nipt-vragen-t23722.html

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mrt 2017 10:24

Re: Ervaringen nipt test

nipt-vragen-t23722.html?hilit=nIPT

Dit is mijn topic van een paar maanden geleden. Ik heb mijn eigen ervaring daar later ook nog aan toegevoegd zodat anderen (jij hopelijk nu) er wat aan hebben.

Per april wordt de NIPT landelijk beschikbaar hoorde ik van Cotton. Dus alle dingen over Belgie gaan misschien niet voor je op. (wat heel prettig zou zijn voor je, als het gewoon in NL kan).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2017 10:34

Re: Ervaringen nipt test

Ja vanaf 1 april wordt de NIPT voor iedere vrouw in Nederland beschikbaar zonder dat zij eerst een 'slechte' combinatietest moet hebben gehad. Je betaald wel de eigen bijdrage van €175.

Wij gaan de NIPT ook doen, maar vragen bij de intake bij de VK advies daarover. Heb ook geen idee in welke ziekenhuizen het allemaal kan.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 02 Mrt 2017 10:37

Re: Ervaringen nipt test

Ik heb sowieso recht op de nipt ivm vorige zwangerschap, dus hoef er gelukkig niet voor naar België. Ben blij dat het nu kan.

Ik zal vanmiddag je topic even doornemen Marin, dank je wel!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 02 Mrt 2017 10:42

Re: Ervaringen nipt test

Hey Linnie! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk mag alles nu gewoon goed verlopen voor je en heb je gauw je tweede kindje in je armen :)
<<

Blauwoog1982

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 14 Okt 2016 18:24

Bericht 02 Mrt 2017 15:03

Re: Ervaringen nipt test

Coton betaal je bij elke verzekering maar 175 euro?
Dat valt me dan erg mee :)
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2017 15:24

Re: Ervaringen nipt test

Blauwoog1982 schreef:Coton betaal je bij elke verzekering maar 175 euro?
Dat valt me dan erg mee :)

Dat is de wettelijke eigen bijdrage zeggen ze, dus daar ga ik wel vanuit ja.
Bij de combinatietest is dit €168.
<<

Anoniem219

Bericht 02 Mrt 2017 15:28

Re: Ervaringen nipt test

Cotton schreef:
Blauwoog1982 schreef:Coton betaal je bij elke verzekering maar 175 euro?
Dat valt me dan erg mee :)

Dat is de wettelijke eigen bijdrage zeggen ze, dus daar ga ik wel vanuit ja.
Bij de combinatietest is dit €168.



Ik heb helemaal nooit geen rekening gekregen van onze combinatie test bedenk ik me nu, is al weer 1,5 jaar geleden
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2017 15:30

Re: Ervaringen nipt test

Aagje! schreef:
Cotton schreef:
Blauwoog1982 schreef:Coton betaal je bij elke verzekering maar 175 euro?
Dat valt me dan erg mee :)

Dat is de wettelijke eigen bijdrage zeggen ze, dus daar ga ik wel vanuit ja.
Bij de combinatietest is dit €168.



Ik heb helemaal nooit geen rekening gekregen van onze combinatie test bedenk ik me nu, is al weer 1,5 jaar geleden

Misschien heb je het uit een aanvullende verzekering vergoed gekregen?

Ik heb ook geen idee hoe het verder zit. Kom pas net kijken op dit onderdeel ;)
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 02 Mrt 2017 15:50

Re: Ervaringen nipt test

Is de eigen bijdrage bij de NIPT of combinatietest dan een deel van je eigen risico? Of staat dat verder los van je zorgverzekering?

Ik zou in de toetkomst ook de NIPT willen maar ik verhoog mijn eigen risico altijd tot maximaal. Als hij dan toch aangebroken wordt door zo'n test dan weet ik dat als ik volgend jaar een verzekering ga afsluiten. (Want dan kan mijn man hoog of laag springen. Ik wil dan toch echt, eindelijk een kind hahaha).
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2017 15:52

Re: Ervaringen nipt test

Frankie schreef:Is de eigen bijdrage bij de NIPT of combinatietest dan een deel van je eigen risico? Of staat dat verder los van je zorgverzekering?

Ik zou in de toetkomst ook de NIPT willen maar ik verhoog mijn eigen risico altijd tot maximaal. Als hij dan toch aangebroken wordt door zo'n test dan weet ik dat als ik volgend jaar een verzekering ga afsluiten. (Want dan kan mijn man hoog of laag springen. Ik wil dan toch echt, eindelijk een kind hahaha).

Nope, eigen bijdrages betaal je gewoon en valt niet onder het eigen risico. Dus als je je eigen risico al helemaal opgemaakt hebt, moet je gewoon die €175 betalen.
Net als de eigen bijdrage voor bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 02 Mrt 2017 18:18

Re: Ervaringen nipt test

Cotton schreef:Ja vanaf 1 april wordt de NIPT voor iedere vrouw in Nederland beschikbaar zonder dat zij eerst een 'slechte' combinatietest moet hebben gehad. Je betaald wel de eigen bijdrage van €175.

Wij gaan de NIPT ook doen, maar vragen bij de intake bij de VK advies daarover. Heb ook geen idee in welke ziekenhuizen het allemaal kan.


De combinatietest is niet per definitie slecht hoor! Het nadeel van de combinatietest is dat het een kansberekening is, maar de combinatietest screent eigenlijk nog wel op meer dingen dan alleen trisomie 21/18/13 (zoals bij de NIPT). Bij de echo wordt het kindje gescreend, wanneer er grote afwijkingen zijn bij het kindje kan dit al gezien worden. Daarnaast zegt een verdikte nekplooi niet alleen iets over de 3 syndromen maar zegt het bv ook iets over grotere kans op een hartafwijking.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 02 Mrt 2017 18:18

Re: Ervaringen nipt test

Heb 21 maart om 3 uur de nipt test, ben benieuwd...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Mrt 2017 18:28

Re: Ervaringen nipt test

Henque schreef:
Cotton schreef:Ja vanaf 1 april wordt de NIPT voor iedere vrouw in Nederland beschikbaar zonder dat zij eerst een 'slechte' combinatietest moet hebben gehad. Je betaald wel de eigen bijdrage van €175.

Wij gaan de NIPT ook doen, maar vragen bij de intake bij de VK advies daarover. Heb ook geen idee in welke ziekenhuizen het allemaal kan.


De combinatietest is niet per definitie slecht hoor! Het nadeel van de combinatietest is dat het een kansberekening is, maar de combinatietest screent eigenlijk nog wel op meer dingen dan alleen trisomie 21/18/13 (zoals bij de NIPT). Bij de echo wordt het kindje gescreend, wanneer er grote afwijkingen zijn bij het kindje kan dit al gezien worden. Daarnaast zegt een verdikte nekplooi niet alleen iets over de 3 syndromen maar zegt het bv ook iets over grotere kans op een hartafwijking.


Volgens mij bedoelt Cotton: als je een negatieve uitslag hebt gekregen nav de combinatietest.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 02 Mrt 2017 18:41

Re: Ervaringen nipt test

Zenna schreef:
Henque schreef:
Cotton schreef:Ja vanaf 1 april wordt de NIPT voor iedere vrouw in Nederland beschikbaar zonder dat zij eerst een 'slechte' combinatietest moet hebben gehad. Je betaald wel de eigen bijdrage van €175.

Wij gaan de NIPT ook doen, maar vragen bij de intake bij de VK advies daarover. Heb ook geen idee in welke ziekenhuizen het allemaal kan.


De combinatietest is niet per definitie slecht hoor! Het nadeel van de combinatietest is dat het een kansberekening is, maar de combinatietest screent eigenlijk nog wel op meer dingen dan alleen trisomie 21/18/13 (zoals bij de NIPT). Bij de echo wordt het kindje gescreend, wanneer er grote afwijkingen zijn bij het kindje kan dit al gezien worden. Daarnaast zegt een verdikte nekplooi niet alleen iets over de 3 syndromen maar zegt het bv ook iets over grotere kans op een hartafwijking.


Volgens mij bedoelt Cotton: als je een negatieve uitslag hebt gekregen nav de combinatietest.


Ahh je hebt gelijk haha, sorry verkeerd gelezen!
<<

Anoniem304

Bericht 02 Mrt 2017 19:29

Re: Ervaringen nipt test

Dat bedoelde ik idd.
Dus eigenlijk zou je beter beide doen dan Henque?
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 02 Mrt 2017 20:25

Re: Ervaringen nipt test

Cotton schreef:Dat bedoelde ik idd.
Dus eigenlijk zou je beter beide doen dan Henque?


Tja lastig te zeggen omdat het ook zo persoonlijk is natuurlijk. In de ideale wereld zou ik zelf een NIPT doen en daarbij een screenende 13 weken echo (soort 20 weken echo maar dan vervroegd). Als ik al prenatale screening zou doen trouwens, daar ben ik na een verloskunde studie en een tijd werken nog steeds niet over uit ;)
Maar de keuze nu tussen NIPT en combitest is best een lastige. Het nadeel wat ik noemde bij de combitest, vind ik best zwaar wegen, dus ik begrijp ook wel dat je wel voor de NIPT zou gaan.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Mrt 2017 08:51

Re: Ervaringen nipt test

Ja exact. Bedankt voor je reactie. Lastig is het wel :)
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 30 Mrt 2017 20:58

Re: Ervaringen nipt test

Vorige week nog geweest, op de echo waren geen rare dingen te zien. Nu nog wachten op de uitslag van de nipt test. Vandaag bij mijn vk nog een echo (ze moest oefenen omdat ze ervoor leert) over 2 weken weer een echo.
Voel me wel wat opgelucht, maar nu nog wachten op de uitslag van de nipt test...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Apr 2017 09:40

Re: Ervaringen nipt test

Ben zo blij. Heb een brief gekregen van het Erasmus, en alles is goed! Kan eindelijk gaan genieten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 04 Apr 2017 09:41

Re: Ervaringen nipt test

Super fijn!
<<

Anoniem278

Bericht 04 Apr 2017 09:46

Re: Ervaringen nipt test

Gefeliciteerd Linnie!! Wat een heerlijk nieuws!!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Apr 2017 10:10

Re: Ervaringen nipt test

Hoera, wat fijn zeg!

♥♥
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 04 Apr 2017 10:18

Re: Ervaringen nipt test

Wat fijn Linnie! Gefeliciteerd!
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers