Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gehaktbal

<<

Anoniem197

Bericht 01 Mrt 2017 21:56

Gehaktbal

Ik had vandaag weer eens zelf gehaktballen gemaakt maar ik vond ze wat saai. Nu ben ik dus op zoek naar lekkere andere smaken. Hoe maak jij ze altijd?
En vullen jullie ze?

Ik wil een keer gaan eten in Eindhoven balls en glory. Lijkt me lekker om eens een echte gevulde gehaktbal te eten met stamp.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Mrt 2017 22:02

Re: Gehaktbal

Ik varieer in smaak en vulling.

Ik hou van een beetje pit, dus vaak een uitje, knoflook, sambal, peper, zout, eitje paneermeel.
Ook lekker, uitje, knoflook, peper, zout, zachte geitenkaas, ketchup, worstersersaus, eitje paneermeel.
Dit zijn mijn favoriete manier van vullen.

De laatste is ook lekker als hamburger en dan met uiencompot van rodewijn en basamico azijn.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Mrt 2017 22:10

Re: Gehaktbal

Ik draai m'n ballen met rundergehakt. Een ei, kipkruiden, ketjap, paneermeel, ketchup erdoor, ballen draaien en aanbraden. Als de buitenkant bruin is doe ik runderbouillon in de pan en sudder ik ze gaar.
#teammaple🍁
<<

Anoniem221

Bericht 01 Mrt 2017 22:11

Re: Gehaktbal

Mijn gehaktballen zijn favoriet van mijn vriend. Ik vind er net niets aan.

Half om half gehakt, rauw eitje, twee beschuiten, gesnipperd uitje en laatst had ik van Jonnie Boer Picadillo en losse knoflook, zwarte peper, ketjap, beetje sambal. Best lekker, maar ik vind het alles behalve speciaal. Ben ook niet echt een vleeseter, dus dat zal wel de reden zijn.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 01 Mrt 2017 22:13

Re: Gehaktbal

Ui, Knoflook, sambal, koriander of komijnpoeder, zout, peper, ei en paneermeel.
En dan rondom bakken en daarna laten sudderen in runderbouillon.
Van de bouillon maak ik dan later weer jus.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem244

Bericht 01 Mrt 2017 23:12

Re: Gehaktbal

Ui, ei, ketjap, sambal, cayennepeper, paprikapoeder, zwarte peper, kerriepoeder, knoflook en een beetje ketchup
Eventueel nog een schep pindasaus erdoor kneden (die je nog zelf aan moet lengen)
Aanbraden en daarna laten sudderen in de jus
<<

Anoniem192

Bericht 02 Mrt 2017 00:10

Re: Gehaktbal

Urban Naked schreef:Ik draai m'n ballen met rundergehakt. Een ei, kipkruiden, ketjap, paneermeel, ketchup erdoor, ballen draaien en aanbraden. Als de buitenkant bruin is doe ik runderbouillon in de pan en sudder ik ze gaar.


Ik doe het dan met gehaktkruiden, maar verder hetzelfde! Wat ook lekker is met aardappelen & groente is een lepeltje mosterd er doorheen roeren :)
<<

Anoniem197

Bericht 02 Mrt 2017 04:52

Re: Gehaktbal

Iedereen bedankt voor de tips! Ik ga ze volgende keer proberen. Klinken goed.
Ik krijg de jus ook nooit zo goed, iemand daarvoor tips?
Ik ben heel goed in rundvlees klaar maken met een heerlijke jus maar een worst of gehaktbal jus lukt dan weer amper.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Mrt 2017 07:58

Re: Gehaktbal

Ja! Ik kreeg de jus ook nooit goed en maakte daardoor eigenlijk nooit gehaktballen. Nu heb ik het kookboek van Guus ( Meeuwis) en Dick en daar staat echt een lekkere jus in. De gehaktballen bakken, uit de pan halen en dan het aanbaksel losroeren en tegelijkertijd een gesnipperd sjalotje mee bakken, een theelepel mosterd, een theelepel tomaten ketchup, een theelepel ketjap en een laurierblad, daar een scheutje water bij en de ballen er weer in leggen. Heel simpel, ik heb alle ingrediënten altijd wel in huis, maar erg lekker!! Als ik meer mensen heb die mee eten dan vermenigvuldig ik het recept.

De gehaktballen hou ik simpel met een verkruimeld beschuit, eitje, gesnipperd uitje, wat mosterd, ketjap en zout.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Mrt 2017 08:47

Re: Gehaktbal

Wij doen ook altijd ketjap bij de jus, erg lekker!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 04 Mrt 2017 16:57

Re: Gehaktbal

Ik gooi er qua kruiden altijd nasikruiden doorheen! Is echt lekker. En verder gewoon een standaard eitje en wat beschuit op gevoel.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

anoniem203

Bericht 04 Mrt 2017 17:23

Re: Gehaktbal

Ik gebruik altijd gekruid gehakt voor de gehaktballen. Daarbij doe ik een ei, scheutje ketjap, klein knoflookteentje en een volle theelepel nasi kruiden. En ik doe er nog een klein gesnipperd uitje doorheen. Daarna rol ik ze door de paneermiddel. En laat ze wat sudderen in runderbouillon. Ik haal ze er dan eerst uit maak met een garde dan dat gebakken laagje los. Dan bouillon erbij en de gehaktballen terug in de pan. Ik krijg altijd veel complimenten over mijn ballen!
<<

Anoniem243

Bericht 04 Mrt 2017 17:39

Re: Gehaktbal

Ik ga daarvoor naar mijn moeder :laughcry: Volgens mij gebruikt zijn zo'n zakje gehaktkruiden, paneermeel en ei.
Ik volg even want wil zelf ook wel eens lekkere (en eens andere) gehaktballen maken! Man houdt er niet zo van, maar ik ben er dol op.

Edit; beschuit ja, geen paneermeel maar beschuit gebruikt ze inderdaad!

Die pittige gehaktballen lijken me lekker!
<<

Anoniem197

Bericht 04 Mrt 2017 21:12

Re: Gehaktbal

Ze klinken echt lekker he sookie. Ketjap gebruiken jullie dan asin of manis? Ik zal volgende week weer eens aan de slag gaan!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 04 Mrt 2017 21:53

Re: Gehaktbal

Panco gebruiken in plaats van paneermeel of beschuit.

Verder mosterd en soja saus/ketjap door je gehakt doen. En natuurlijk een ei. Ik hou zelf niet zo van ui door mijn gehaktballen.

Ohja en als het bakken/sudderen bijna klaar is er een blokje roomboter bij gooien in de pan en de ballen daar nog even lekker in laten pruttelen.
<<

Anoniem244

Bericht 04 Mrt 2017 22:08

Re: Gehaktbal

Paneermeel / beschuit gebruik ik eigenlijk nooit
DdL schreef:Ze klinken echt lekker he sookie. Ketjap gebruiken jullie dan asin of manis? Ik zal volgende week weer eens aan de slag gaan!



Manis
<<

Anoniem221

Bericht 04 Mrt 2017 22:12

Re: Gehaktbal

Ik gebruik beschuit als redmiddel. Als ik teveel ingrediënten heb gebruikt voor teveel gehakt, dan draai ik er een beschuit of twee door, dan draai ik tenminste nog mooi volle ballen (en dat klinkt net zo fout als het redmiddel). :redface:
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Mrt 2017 17:05

Re: Gehaktbal

Ik doe er altijd wat parneelmeel doorheen en daarna boemboe voor in de nasi. Die van hoogvliet eigen merk. Ze vallen hier bij iedereen goed in de smaak.
Laatst gewijzigd door Japie op 05 Mrt 2017 17:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Mrt 2017 17:07

Re: Gehaktbal

Rundergehakt, ei, gehaktkruiden en beschuit. En soms iets van ketchup of ketjap, maar net waar ik zin in heb.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers