Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ameland

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Feb 2017 10:49

Re: Ameland

Volgens mij is ons appartement wel onderdeel van Amelander Kaap, of het lag er vlakbij of zo. Die naam komt me wel bekend voor namelijk. Dus waarschijnlijk zitten we dan iig in dezelfde omgeving als jij toen.
En zo was het iig niet bedoeld, ik lees het zelf niet zo, maar dat is natuurlijk altijd het probleem met geschreven tekst, dat je als schrijver weet hoe je het bedoelt maar als lezer niet. En ik ben al een paar dagen ziek, dus misschien heb ik het wel niet zo goed opgeschreven als ik nu zelf denk, want ik ben niet helemaal helder. Maar juist daarom zette ik iig wel in elke reactie dat ik de tips sowieso waardeer, ook al doe ik er niets mee.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Feb 2017 10:52

Re: Ameland

Maple, ons appartement is wel onderdeel van het complex van de Amelander Kaap (ik heb het even opgezocht), dus dan zitten we toch op dezelfde plek als jij toen. Fijn om te lezen dat je het daar leuk vond!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 25 Feb 2017 11:14

Re: Ameland

Mizz_S schreef:Oh, en misschien fietsen huren.

Als je voor het gehele verblijf fietsen huurt kan je bij een aantal verhuurders (o.a. die bij de veerboot) de bagage gratis laten bezorgen en op de laatste dag weer ophalen.

wij gaan zelf altijd met eigen fietsen over maar voor een paar dagen is huren goedkoper. Auto heb ik op ameland nog niet gemist (misschien komt dat nog met kinderen)
Laatst gewijzigd door Elska op 25 Feb 2017 11:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 25 Feb 2017 11:19

Re: Ameland

Elska schreef:
Mizz_S schreef:Oh, en misschien fietsen huren.

Als je voor het gehele verblijf fietsen huurt kan je bij een aantal verhuurders (o.a. die bij de veerboot) de bagage gratis laten bezorgen en op de laatste dag weer ophalen.


Oh, dat is een goede tip. Want daar zat ik inderdaad vooral mee. Ik vind het eigenlijk een beetje overdreven om de auto mee te nemen, en ook best duur. En wij redden ons op zich wel met de bus en fietsen, maar ik zag het niet zo zitten met de bagage. Heb je wel eens fietsen gehuurd, en bij welk bedrijf?
Hoe zit het trouwens als je de auto aan wal laat? Kun je die daar makkelijk kwijt en wat kost het parkeren?
<<

Anoniem184

Bericht 25 Feb 2017 11:29

Re: Ameland

Direct na de veerboot (nouja, ff de kade aflopen) zit een grote fietsenverhuurder. Daar kun je je bagage afgeven en op de fiets verder. Het is alleen wel een aardig stuk fietsen nog naar Hollum dan (alsnog prima te doen, één rechte weg en het complex zit uiteindelijk aan je rechterhand aan diezelfde rechte weg). Ik heb dag stuk nooit gefietst, wij namen de bus van de boot naar het complex en huurden fietsen in Hollum, volgens m'n vriend is het zo'n 40 min fietsen. Maar hij fietst dan wel op z'n gemak, moet ik erbij zeggen. Alle andere keren dat ik op Ameland was heb ik een hotel in Nes gehad en gingen we met de auto of bus naar de andere kant van het eiland.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 25 Feb 2017 12:38

Re: Ameland

Auto parkeren kan bij de boot in holwerd voor 5euro per dag.

De fietsverhuur die maple noemt bedoelde ik ook: http://www.fietsverhuurkiewiet.nl/
Er zijn ook anderen verhuurders die (wanneer je vooraf reserveert) met de fietsen direct na de veerboot op de parkeerplaats staan te wachten.

Van de boot naar hollum is nog wel een stukje fietsen, ongeveer 9,5km.
Ligt misschien ook een beetje aan het weer. Met slecht weer is de bus fijner. Die vertrekken ook bij de boot en zo te zien stopt lijn 1 voor het hotel. Met de bussen is het ook geen probleem om extra bagage mee te nemen, dat zijn ze wel gewend ;)
Laatst gewijzigd door Elska op 25 Feb 2017 16:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 25 Feb 2017 13:08

Re: Ameland

Kiewiet bezorgt de fietsen ook bij je verblijf! Dan kan je met de bus dus naar je verblijf. Amelander Kaap zijn wij ook geweest. Heerlijke plek!
<<

Anoniem280

Bericht 25 Feb 2017 13:13

Re: Ameland

Mizz_S schreef:
Maple schreef:
Kira schreef:Haha, er wordt om tips gevraagd en dan worden ze een voor een afgeslagen. Erg grappig om te lezen zo op de vroege zaterdagochtend :D

Haha, nou, ik had na de reactie op mij ook wel een beetje zoiets van euh, nouja, graag gedaan hoor.

Het Oerd schijnt volgens mijn vriend inderdaad heel mooi te zijn. Daar ben ik dan weer nooit geweest. En ik ben nog steeds benieuwd welk appartement je dan zit, heb ooit met Jordana vlakbij Hollum in een heel leuk appartementje gezeten.


Oh ja, die vraag had ik even overheen gelezen. Het heet geloof ik Het Baken, en het is een appartement dat bij een hotel hoort, dus we kunnen ook het zwembad daarvan gebruiken. Ben benieuwd of het leuk is.

Oh, en wat is Het Oerd?


Het Oerd is een groot natuurgebied van Ameland. Kun je mooi wandelen, etc.
Ameland, vind ik zelf, echt een fiets eiland. Zonde om daar met auto te zijn.

Voor passagiersdiensten Ameland kijk ff op www.wpd.nl
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 25 Feb 2017 13:54

Re: Ameland

Wij zijn er een keer een weekend en een keer 2 weken geweest. Achteraf is voor een weekendje de auto mee zonde. Met die 2 weken vond ik het wel fijn. Wij hebben beide keren ook in de amelander kaap gezeten. Alleen dan in de appartementen ook. Een keer via Fletcher zelf. Een keer particulier.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Mrt 2017 17:26

Re: Ameland

Nou, ik wil jullie nog even laten weten dat we het heerlijk gehad hebben. We hebben uiteindelijk toch de auto meegenomen. Ik was nog aan het twijfelen twee dagen van te voren, maar toen ik beneden kwam had mijn man al gereserveerd haha. Hij is iets beter in de knoop doorhakken. Achteraf ook wel fijn, want het was niet echt heel mooi weer. We hebben dan ook geen fietsen meer gehuurd want het weer was niet top, en donderdag waaide het zo ontzettend hard (zelfs voor een Waddeneiland was het veel meer wind dan normaal) dat wandelen al een hele opgave was. :wink:
Wat wel wel hebben gedaan: heerlijk gewandeld, een keer rondom de vuurtoren, en daar zijn we ook nog op geweest trouwens, en een keer bij Oerd. We hadden daar wel geluk mee, want 's morgens gingen we steeds wandelen, en toen was het weer prima, alleen hele harde wind. 's Middags wel steeds veel regen, dus die tijd hebben we doorgebracht met lekker wat lezen bij de verwarming in het appartement, thee drinken en het museum in Hollum bezoeken (ben ff de naam kwijt).
We hebben ook lekker gegeten. Een keer in Hollum bij herberg De Zwaan. En een keer in Nes bij Zee van Tijd. Met name die laatste vond ik echt heel leuk en lekker, echt een aanrader. Dus we hebben het heerlijk gehad, nog bedankt voor de tips al hebben we lang niet alles kunnen doen in de korte tijd die we hadden.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers