Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ervaringen hongerige baby

<<

Anoniem33

Bericht 15 Okt 2013 10:16

ervaringen hongerige baby

Onze zoon huilt veel, heel veel... nachten gaan goed maar overdag is het drama. He valt ons na vrijwel iedere fles op dat hij onverzadigd is. Hij huilt dan gerust 1tot2 uur lang om vervolgens doodmoe in slaap te vallen. We hebben moeite qua tijden om 6flessen te geven omdat we hem dan keer op keer wakker moeten maken.

Xa.vi krijgt 6flessen van 120+4scheppen. Hij woog donderdag 4120gram bij een lengte van 55cm. Hij krijgt hypo allergeen.

Heeft iemand advies, tips, ervaringen? Wij weten het inmiddels niet meer....
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Okt 2013 10:19

Re: ervaringen hongerige baby

Geen ervaring, maar misschien een tip. Is er een speciale reden dat hij hypoallergene voeding krijgt? Anders heb je namelijk ook nog voeding voor hongerige baby's, maar die is voor zover ik weet helaas niet hypoallergeen. Of misschien een beetje jbpm in zijn voeding doen?
<<

Anoniem33

Bericht 15 Okt 2013 10:28

Re: ervaringen hongerige baby

Uit voorzorg omdat mijn man k.m.a heeft gehad
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 15 Okt 2013 10:28

Re: ervaringen hongerige baby

De HA voeding schijnt lichter verteerbaar te zijn, minder verzadigend. Sommige kindjes hebben daar meer last van. Voor ons was het een reden om toch op de standaard over te stappen. Uiteindelijk aangevuld met jbpm zodat hij langer over zijn fles kon doen en een meer verzadigd gevoel kreeg. Tweeledig dus, doet hij lang genoeg over zijn fles en is de voeding verzadigend genoeg?
<<

Anoniem33

Bericht 15 Okt 2013 10:29

Re: ervaringen hongerige baby

Fles us ecgt met een minuut of 7leeg
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 15 Okt 2013 10:33

Re: ervaringen hongerige baby

Dat is wel snel. 12 minuten minimum staat mij bij, zeker weten doe ik t niet. Misschien een kleiner speentje proberen? Hoe oud is hij nu? Zou jbpm al mogen? Geen wondermiddel, eigenlijk tegen spugen maar bij ons hielp het. Het maakt de voeding dikker. Als je bewust voor ha hebt gekozen zou ik eerst andere opties dan andere voeding overwegen.
<<

Anoniem275

Bericht 15 Okt 2013 10:36

Re: ervaringen hongerige baby

Wij hebben T wel voeding voor hongerige baby's gegeven, maar hier deed het niets.
<<

Anoniem33

Bericht 15 Okt 2013 10:39

Re: ervaringen hongerige baby

Hij krijgt uit een difrax fles met s speen. Hij is nu 4weken.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Okt 2013 11:27

Re: ervaringen hongerige baby

7 minuten drinken is echt te kort. dan is er nog geen seintje dat ie vol zit.

kan je geen standaard voeding proberen, dat jou man kma had zegt niet dat je kinderen het ook hebben.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem66

Bericht 15 Okt 2013 11:44

Re: ervaringen hongerige baby

Voeding voor hongerige baby's was hier een verademing! Hij heeft er duidelijk niet genoeg aan, dus ik zou een pak andere voeding halen als ik jou was!
<<

Anoniem33

Bericht 15 Okt 2013 11:54

Re: ervaringen hongerige baby

Maar ziuden jullue dan standaard halen of forte?
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 15 Okt 2013 12:25

Re: ervaringen hongerige baby

Ik denk dat standaard een logische eerste stap is. De forte heb ik ook gebruikt, was heel fijn voor bijv de nachtvoeding etc. Succes hoor! Ik weet nog hoe onzeker ik werd van die keuzes...
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 15 Okt 2013 12:28

Re: ervaringen hongerige baby

Die van ons huilt ook heeeel veel en lijkt ook honger te hebben. Wij gaan vanmddag met jbpm beginnen, ook omdat hij wat terug laat lopen na elke fles, terwijl als hij hem op heeft nog van die smak bewegingen maakt dat hij honger heeft en begint dan ook direct te huilen. Verder kregen wij inbakeren als advies omdat hij veel huilde, daardoor zou hii in een vicieuze cirkel raken waardoor hij nog vermoeider word en daardoor weer meer ging huilen.. We dachten ff dat het hielp, masr het is hier nu weer hetzelfde.. zo jammer dat ze niet kunnen praten.
Die van ons krijgt standaard van kruidvat.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Okt 2013 12:30

Re: ervaringen hongerige baby

En ik wilde even zeggen dat het ook kan dat je kind niet huilt omdat hij onverzadigd is, maar juist omdat hij last heeft van de voeding? Misschien juist KMA?
<<

Anoniem171

Bericht 15 Okt 2013 12:41

Re: ervaringen hongerige baby

Maar als hij na de fles blijft huilen ligt het toch niet aan de type voeding? Als hij licht verteerbare voeding krijgt zou hij juist na een tijd pas gaan huilen toch omdat de voeding snel verteert is. Dan zou forte een oplossing zijn zodat hij langer tevreden is?

Hij is inderdaad wel heel snel klaar met drinken. Zou het een onbevredigde zuigbehoefte kunnen zijn? Misschien een speen met een kleiner gaatje proberen? Tussendoor even laten boeren?
En heeft hij een speentje?
<<

Anoniem33

Bericht 15 Okt 2013 12:47

Re: ervaringen hongerige baby

Hij heeft een speen ja. Ik word zo heen en weer gegooid tussen allerlei gedachtes dat ik het gewoon niet meer weet. Hij huilt zoveel, zeker wel 8uur per dag en dan alleen overdag. S nachts gaat het namelijk gewoon goed. Tussen 1 en 2 verwacht ik hem weer voor een fles en bied dat een grotere aan. Kijken hoe dat gaat.

Hij spuugt overigens nooit. We geven de fles in 2keer en laten tussendoor boeren. Boeren doet hij als een echte vent.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Okt 2013 12:53

Re: ervaringen hongerige baby

Er komt inderdaad pas na ongeveer 15 min een seintje dat ze vol zitten. 7 minuten is dus veel te snel.
Ik zou voor de forte kijken
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Okt 2013 12:57

Re: ervaringen hongerige baby

Oh L. dronk ook zo snel. Ik voed hem op zijn zij met een dr. Browns fles met JPBM al vanaf dat hij thuis is uit het ziekenhuis zo'n beetje. Op zijn zij omdat de zwaartekracht dan niet mee werkt, jpbm vanwege het spugen, maar het maakt ook gewoon de voeding wat dikker waardoor hij er langer over doet. En ik weet niet hoe groot de flessen die je geeft nu zijn, maar misschien inderdaad ook wat meer voeding aanbieden. En 8 uur per dag huilen is niet normaal hoor, als dat zo blijft zou ik daar zeker advies over inwinnen!
<<

Anoniem33

Bericht 15 Okt 2013 13:03

Re: ervaringen hongerige baby

Pompoen, hij krijgt 120+4.
Mag jbpm al zo jong joh? Dacht dat dat pas vanaf 4mnd was.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Okt 2013 13:14

Re: ervaringen hongerige baby

Volgens mij mag dat vanaf het begin, maar ik heb hier geen pak meer staan dus ik kan het niet voor je checken maar in het ziekenhuis kreeg L. het al en toen was hij dus maar een week of twee oud én 4,5 week te vroeg geboren...

Maar ik zou in ieder geval hem op zijn zij leggen en eventueel ook pauzes houden tussen het drinken. Zorg dat hij er minimaal 15 min over doet.
<<

Anoniem33

Bericht 15 Okt 2013 13:19

Re: ervaringen hongerige baby

Wij zijn na de geboorte ook begonnen met in zijlihging fles geven. De early birth methode. Hij accepteerde het op een gegeven moment niet meer maar zal het zo weer proberen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 15 Okt 2013 13:22

Re: ervaringen hongerige baby

En deze speen dan?
Afbeelding
Dat is de Difrax Dental speen. Staat de volgende tekst bij:
Vooral baby's met een sterke zuigkracht hebben baat bij deze speen. De speen heeft een plat mondstuk met een gaatje aan de bovenkant. Dit voorkomt dat de baby spuugt na het eten.
Bij F dacht ik ook geen langzamere speen te kunnen vinden, tot ze me deze adviseerde bij de Prenatal.
Voor F werkte het!
Later zijn we wel alsnog jbpm gaan gebruiken met een gewone speen, maar voor nu zou ik het eerst nog zonder proberen.
Laatst gewijzigd door PiP op 15 Okt 2013 13:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem6

Bericht 15 Okt 2013 13:24

Re: ervaringen hongerige baby

Ik zou de voeding indikken met nutriton dat is voor hongerige baby's. De voeding is dan ook ingedikt waardoor hij langer over de fles zal doen.
<<

Anoniem106

Bericht 15 Okt 2013 13:46

Re: ervaringen hongerige baby

Ik zou nog niet meer voeding gaan geven. Mijn dame woog vanmorgen 5080 en ik moet nu nog 6 x 120+4 aanbieden. Ze mag nog niet over naar 150+5, want dan gaat ze (nog) meer spugen. Maagje is nog niet groot genoeg voor deze hoeveelheid.
Zelf zou ik eerst jbpm proberen, dat kan verder geen kwaad. Of een andere speen.
<<

Anoniem33

Bericht 15 Okt 2013 13:58

Re: ervaringen hongerige baby

Lintje, onze zoon spuugt nooit....
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus