Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleertjes in commode/kast organiseren

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 16 Feb 2017 23:50

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Hier is het inmiddels anders, de commode is weg en alle kleding zit in de kledingkast. Maar toen zoon nog een baby was had ik juist veel van de kleertjes in de commode, binnen handbereik. Alleen vestjes en kleertjes in grotere maten zaten toen in de kast. Ik had het toen ongeveer zo ingedeeld (commode met drie ruime lades):
- op de commode zelf een klein mandje met wat luiers en verzorgingsproducten (tot hij het eraf ging trappen)
- bovenste lade kleertjes in de maat die hij droeg en dan stapeltjes per kledingsoort, dus een stapeltje broekjes, een met shirtjes, een met rompers, etc en nog een paar luiers
- middelste lade ook deels kleertjes en de mutsjes, en twee mandjes voor sokken en slofjes
- onderste lade de hydrofielluiers, badcapes, hoezen voor het aankleedkussen, kruik met zakken

Ik vond dat wel prettig werken op die manier. En het was vast allemaal niet perfect symmetrisch opgevouwen, maar lag echt netjes genoeg. En daarbij kunnen de lades dicht, dus niemand die het zag.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Feb 2017 23:58

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Niet te druk over maken je gaat dit nog 148x veranderen voor je er tevreden over bent.
In de commode ligt nu beddengoed van mij en van J. Grote handdoeken voor J. In de laden de hydrofielen, washandjes Spuugdoekjes, rompers, billendoekjes en luiers. In de kledingkast. Wikkeldekens, mijn voorjaarsdekbed, mijn post,vuilniszakken en geurkaarsdingen. De verkleinset van de maxi-cosi x2. Te grote kleding.
2015 💙
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 17 Feb 2017 08:43

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Hier liggen in de bovenste la van de commode rompers en luiers, 2e la hydrofielen, slabben/spuugdoekjes en waskussenhoezen en in de laatste la beddengoed en slaapzakken.

Kleding hangt allemaal gewoon netjes in setjes in de kast. Ik hang decmaat neer die ze draagt en een maar groter omdat er altijd wel iets tussen zit de wat kleiner valt of ook aan kan met omgeslagen mouwtjes/broekspijpen. Dat laatste deed ik bij de eerste 2 overigens niet maar Es draagt al zo lang dezelfde maat dat ik er een beetje op uitgekeken ben :laughcry:

Las ergens dat je dat onhandig vind i.v.m. afstand commode en kast Marin maar wij pakken altijd eerst kleding en daarna pas ga ik met Es naar de commode.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Feb 2017 08:48

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

De status van vanochtend:
Afbeelding

Met maat 50/56 lagen beide maten bovenin. Dan zoals de rompers rechts, achterin mt 56, voorin mt 50. Naast de rompers shirtjes en dan broekjes. Door het kleine maatje paste er precies twee stapeltjes achter elkaar en drie naast elkaar (opgevouwen en neergelegd als rompers hierboven dus). Dan paste de sokjes er ook nog naast en had ik zelfs wat ruimte over achter het sokjesbakje :wink:

Er is nu geen extra kast voor A.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 17 Feb 2017 09:38

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Geen antwoord op je vraag maar ik had beneden ook altijd een stapeltje spuugdoekjes en hydrofylluiers binnen handbereik.
<<

Anoniem281

Bericht 17 Feb 2017 09:48

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Wij hebben in de lades van de commode de rompers en sokjes. Die waren ooit netjes geordend, maar Tobias is zo'n galbak als-ie op 't aankleedkussen ligt (draaien, omhoog komen, dingen pakken enz.) dat ik gewoon snel een romper uit de la gris en al yolo'end 't kind aankleedt en de rest doe ik vaak beneden :')

In de tweede la liggen de hydrofiele doeken, washandjes, spuugdoekjes en een mandje met sokjes, maar ook een mandje met zetpillen, neusspray en dat soort meuk. In de onderste la liggen nog cadeautjes want ik had een la over en een berg speelgoed dat we gekregen hebben en k wist niet waar ik 't kwijt moest...

Op de plank boven de commode liggen luiers, de thermometer, sudocrème etc.

In de kledingkast; we hebben 2 deuren, één deur met hangruimte erachter en de ander met 3 planken en er zit een la onder. In de la hebben we beddengoed liggen, omdat je die weinig gebruikt, vond ik. In de hangruimte hangt één overhemd maar die vind ik lelijk en ga ik nog weggooien en dan is-ie leeg. Onder 't hanggedeelte staan twee verpakkingen luiers en de doekjes.

De 3 planken; bovenste plank is te kleine meuk die ik vooral richting Elliot duw steeds :nerd: Middelste plank liggen z'n huidige kleertjes en onderop te grote kleding. Ik dacht dat k overal heel lang mee zou doen.. Hoe naïef van mij. Dus nu laat ik 't gewoon op een hoop liggen en ik zie 't wel hoe lang-ie nu met deze maat doet.

Lange reactie waar je weinig aan hebt volgens mij :laughcry: Ik maak wel foto thuis :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Feb 2017 11:00

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Haha toch wel handige reactie hoor Bazinga!

Wasmand, ja dat lijkt me ook handig. Ik ga wel een bakje voor beneden maken.

Taeda, handig die foto! Beetje zelfde indeling als ik in gedachten had dus. Ik ga het straks even beetje opnieuw indelen aan de hand van de tips hier. :)
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Feb 2017 11:03

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Marin schreef:Taeda, handig die foto! Beetje zelfde indeling als ik in gedachten had dus. Ik ga het straks even beetje opnieuw indelen aan de hand van de tips hier. :)

Ik wilde het eerst uittypen, maar daar snapte ik zelf al niks van. Foto's werken dan toch het beste. Ik ben benieuwd hoe je uitkomt!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11397

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 17 Feb 2017 12:04

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Een mandje met luiers en billendoekjes beneden is heel handig. Eigenlijk op alle plekken waar je vaak verschoond. Wij hebben het op de onze en haar slaapkamer en beneden. Beneden ook Spuugdoekjes in dat mandje en standaard hydrofiel als slab bij drinken (zowel onze slaapkamer als beneden). En een aankleedkussen beneden en op haar kamer. Op de slaapkamer gebruiken we onderleggers van de Kruidvat.

Als aanvulling, hoewel het niks meer met de inrichting van de commode te maken heeft :redface:
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 17 Feb 2017 13:26

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ik heb de bovenkleding en boxpakjes allemaal in het hanggedeelte van de kledingkast hangen. Op de plank erboven liggen nog wat truitjes en voor de rest alle broekjes. In het linker hanggedeelte hangen een paar jasjes en een badjasje. Op de plank erboven liggen de omslagdoeken/badcapes, slaapzakjes en het beddengoed. In de commode heb ik in de eerste la vooral wat verzorgingsproducten, luiers, hydrofieldoeken en washandjes liggen. In de tweede la liggen de rompers, sokken (in een mandje), inbakerdoeken, mutsjes en nog een stapel hydrofieldoeken. In de derde la ligt de voorraad billendoekjes, nog een paar dekentjes, spullen om de wagenbak op te maken en nog een stapel hydrofieldoeken (ja ik heb er een beetje veel).

Ik pakte gewoon vooraf de kleertjes die ik ging aantrekken en haalde dan pas zoon uit z'n bed of legde hem even in zijn bed als ik kleren ging pakken. Zo lag hij nooit los op het aankleedkussen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Feb 2017 14:10

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ik heb 'm even aangepast, toch de kleertjes van 62 en 68 in de grote kast. Die zijn voorlopig toch nog niet nodig.

Bovenste la is nu maat 50, heel weinig maar kleine kans dat ik meer nodig heb daarvan. En de grote hydrofiele doeken er maar naast gelegd.
Afbeelding

Onderste la is dan maat 56.
Afbeelding

En het plank gedeelte rechts heeft dan nu wat bakjes met hydrofiele doeken, luiers (moet nog in bak), etc en alle dekentjes (die komen natuurlijk in wiegje etc)
Afbeelding


Nu ben ik er wel content mee, bedankt voor de tips!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 17 Feb 2017 14:25

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Mooie spulletjes Marin!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 17 Feb 2017 14:58

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Leuk om te doen hé! Ik vind het nog steeds leuk om een maat uit te zoeken en 'nieuwe' kleertjes naar de bovenste la te leggen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Feb 2017 14:59

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Haha ja dat kan ik me helemaal voorstellen Taeda!

Dank je Caulfield!
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 17 Feb 2017 15:01

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ziet er goed uit Marin!

En die aankleedkussenhoes met die walvisjes, te lief :heart:
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1947

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 17 Feb 2017 18:18

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ziet er mooi uit zo Marin! Ik had de kleertjes 'gewoon' opgevouwen en op stapeltjes in de kledingkast liggen. Zo ga ik het deze keer ook doen. In de commode liggen dan de spuugdoekjes, badcapes, spuugdoekjes en voorraad luiers. Ik heb trouwens helemaal geen kleertjes in maat 50 gehad, ik heb ze ook niet gemist. Ik zou dus inderdaad ook zeker niet meer in die maat kopen.
2011 2012 2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 17 Feb 2017 21:04

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ik gebruik de commode voornamelijk voor beddengoed, hydrofielen, pampers, billendoekjes, badproducten etc. In de bovenste lade liggen bij ons wel de rompertjes, sokjes en maillots.

De rest van haar kleertjes liggen allemaal in haar kast, ik pak toch altijd eerst kleertjes voordat ik haar omkleed. Wij hadden overigens wel veel in maat 50 en dat heeft ze ook bijna 2 maanden aangehad. Het is maar net hoe groot/zwaar je baby is natuurlijk, maar je kan het zo nog bijkopen.
2012 & 2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1947

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 17 Feb 2017 22:18

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Eens hoor Snoes, zo bedoel ik het ook. Het hangt er inderdaad vanaf hoe groot je baby is. Vandaar dat ik van te voren niet te veel maat 50 zou kopen, omdat er een redelijke kans is dat je baby die maat helemaal niet draagt. Bijkopen is inderdaad zo gebeurd!
2011 2012 2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Feb 2017 22:53

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ik had best wat 50 gekocht. Ik vind het nl echt niet mooi als het zo sloebert. Plus dat is helemaal niet warm.
Heb voor S nu zelfs kleertjes in 44 bij gekocht omdat 50 haar echt nog te groot is.

In onze commode liggen de rompers, hydrofielen, Washandjes, medicijnen, voorraad luiers en billen doekjes.
Alle kleren liggen in de grote kast. Ik pak eerst kleertjes voordat ik ze op de commode leg.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Feb 2017 22:58

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Hoeveel woog S?
Ons kindje wordt op een ruime 7 ponder geschat. Ben zo bang dat 't allemaal veel te klein is maar misschien valt dat mee.
PS we gaan waarschijnlijk datzelfde eerste pakje doen, in 't lichtblauw!
Let's discover the world together.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 17 Feb 2017 23:28

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Wij hebben maar 1 commode voor 2 kinderen gehad. We gebruiken het alleen om de jongste aan te kleden en 's ochtends de luier te verschonen.
Alle luiers verschonen we verder beneden op de bank.
Wat er nu in de commode zit? Allerlei regenhoezen voor 3 soorten buggy's en maxi cosi, een krat met alle te kleine schoenen, een bumbo seat die we nooit gebruikt hebben, beddengoed.
Alle kleertjes zitten gewoon in de garderobekast.
Wij hadden in het begin beneden een 2de aankleedkussen liggen. Wel zo makkelijk.
Verder heb ik boven en beneden een mand met luiers en billendoekjes.
04-2014
10-2015
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 18 Feb 2017 07:30

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Marin schreef:Hoeveel woog S?
Ons kindje wordt op een ruime 7 ponder geschat. Ben zo bang dat 't allemaal veel te klein is maar misschien valt dat mee.
PS we gaan waarschijnlijk datzelfde eerste pakje doen, in 't lichtblauw!

Hier een ruime 8 pond, maar toch 2/3 weken in mt 50 gepast. De zoon van Siep was 9 pond en heeft alleen de eerste dag mt 50 aangehad. Lengte en bouw maakt ook veel verschil.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 18 Feb 2017 12:33

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Taeda schreef:
Marin schreef:Hoeveel woog S?
Ons kindje wordt op een ruime 7 ponder geschat. Ben zo bang dat 't allemaal veel te klein is maar misschien valt dat mee.
PS we gaan waarschijnlijk datzelfde eerste pakje doen, in 't lichtblauw!

Hier een ruime 8 pond, maar toch 2/3 weken in mt 50 gepast. De zoon van Siep was 9 pond en heeft alleen de eerste dag mt 50 aangehad. Lengte en bouw maakt ook veel verschil.


En het pakje moest bijna open geknipt worden daarna :palm:
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Feb 2017 12:49

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ik heb de kleertjes in de kast. Niet naast de commode maar ik pak eerst kleertjes en ga dan omkleden. Als het echt een enorme ravage is en hij moet onverwacht schone kleding dan leg ik hem met aankleedkussen op de grond, was hem daar en pak dan schone kleertjes.

De eerste maanden moest hij elke verschoon beurt schone kleding aan, toen hing ik aan een haakje naast de commode alvast wat setjes klaar.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Feb 2017 12:50

Re: Kleertjes in commode/kast organiseren

Ik verschoon overigens vrijwel nooit beneden. Goed voor de zwangerschap kilo's, wat vaker trap lopen.
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers