Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel dagen voor deze steden?

<<

Anoniem282

Bericht 14 Feb 2017 14:52

Hoeveel dagen voor deze steden?

Hoi!

Wilde twee stedentripjes maken: Marrakech en Istanbul. Hoeveel dagen is per stad nodig om zoveel mogelijk te zien en toch ook tijd over te houden voor ontspanning? Ik vind 2 activiteiten per dag/6 uur per dag bezig zijn per dag ruim voldoende, want houd er niet van om 10 uur per dag bezig te zijn met culturele activiteiten.

Ik zat te denken aan 6 dagen Marrakech en 7 dagen Istanbul. Door het vliegen vind ik de eerste en laatste dag vaak een beetje verloren gaan. Dus eigenlijk houd ik dan 4 volle dagen in Marrakech over en 5 volle dagen in Istanbul. Is dit voldoende? :)
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 14 Feb 2017 15:26

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

Zou voor mij persoonlijk echt prima zijn. Afhankelijk van jouw interesse natuurlijk. Ik heb het vaak na 3 dagen wel gezien in een stad maar ik hoef niet per se alle hotspots af want ik vind veel nou eenmaal niet interessant. Als je je tijd nuttig besteedt lijkt dit me ruim voldoende.
<<

Anoniem282

Bericht 15 Feb 2017 11:37

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

Thnx! Ik vind vaak wel heel veel interessant en leuk om naartoe te gaan, maar niet om de hele dag rond te lopen. Na 3 dagen heb ik nog niet het gevoel de sfeer van een stad/land te kunnen proeven, tenzij het echt om een kleinere stad gaat. In Antwerpen had ik ook wel genoeg aan 2,5 dag. :)
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 15 Feb 2017 11:46

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

In Marrakech ben ik nog niet geweest. In Istanbul wel en daar was ik toen 7 dagen, inderdaad. Heb alles in een rustig tempo kunnen doen en alles gezien wat ik wilde zien.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem282

Bericht 15 Feb 2017 12:16

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

Dank je wel, Chava. :) Ik hoor van iedereen dat het een prachtige stad is, dus ben heel erg benieuwd! We hebben al een vlucht en Airbnb op het oog, maar ik moet nog even wachten met boeken. Weet niet zeker of ik rond Pinksteren weg kan. Maar het wordt iig nog voordat het echt te warm is om daar lekker rond te struinen.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 15 Feb 2017 12:48

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

Graag gedaan! Het is inderdaad een prachtige stad. Zelf was ik er in maart, perfect weer gehad voor een citytrip.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem282

Bericht 16 Feb 2017 11:55

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

Maart ga ik niet redden i.v.m. werk, maar zat te denken aan mei. :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Feb 2017 19:53

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

5 dagen in Istanbul lijkt me erg prettig, dan heb je rustig de tijd ook voor de minder toeristische dingen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 16 Feb 2017 20:54

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

Ja, dat leek mij ook voldoende. Lekker rustig aan de stad leren kennen. Hoop dat er ook nog iemand is die mij kan adviseren over Marrakech. :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Feb 2017 21:11

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

Ik ben in beiden geweest, in Istanboel een dag of 6 en dat was heel leuk, we hadden nog lang niet alles gezien, maar we hebben ook gewoon enorm genoten van de stad toen. Marrakesh was anders, ik ben daar geweest terwijl ik op rondreis was en ik had al een heleboel meer van hetzelfde gezien, ik vond Marrakesh leuk maar daardoor niet heel bijzonder meer. Ik denk dat je qua aantal dagen prima zit, ik vind het heerlijk als ik op citytrip ook gewoon bezig kan zijn met de stad proeven, de cultuur leren kennen en dat soort dingen, dat gaat niet als je weinig tijd hebt en veel wil zien.
Laatst gewijzigd door Pompoen op 17 Feb 2017 10:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 16 Feb 2017 21:51

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

Oh, wat fijn dat jij in Marrakech bent geweest. Thnx! Dan houd ik deze planning aan. :) Lijkt me een bijzondere, kleurrijke, sfeervolle stad!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Feb 2017 14:20

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

Wij hadden aan 4 volle dagen marrakech echt te weinig. En 4 volle dagen istanboel meer dan genoeg, een dag korter had ik ook prima gevonden Het is maar net wat je wilt doen.
<<

Anoniem282

Bericht 18 Feb 2017 18:21

Re: Hoeveel dagen voor deze steden?

Wauw, echt Tabbie? Wat kunnen verschillende mensen een stedentrip naar Istanbul dan anders ervaren. :) Sprak net een vriendin en zij was na 6 dagen nog niet uitgekeken. Opeens herinnerde ik me dat een voormalig collega al eens had gezegd dat je voor Istanbul wel een week nodig hebt. Ik vind een combinatie van culturele activiteiten ondernemen en ontspanning het leukst. Zoals ik het lees is er in Instanbul genoeg te zien en te doen, dus ik vermaak me daar denk ik wel een weekje.

Marrakech lijkt me vooral heel kleurrijk en hoef geen dagen rond te dwalen in musea of paleizen, maar vind 4 dagen bijvoorbeeld te kort om de sfeer te leren kennen van een stad. Het bezoeken van souks lijkt me erg leuk! Dank voor je reactie. :)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers