Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is er eigenlijk een verband...

<<

Anoniem 42

Bericht 14 Okt 2013 22:34

Is er eigenlijk een verband...

tussen een verbaal snelle ontwikkeling en moeilijk peuterpubergedrag?

Mijn oudste dochter was echt een nachtmerrie vanaf ongeveer anderhalf en toen sprak ze ook echt al in zinnen. Mijn tweede dochter is nu bijna twee, praat weinig maar is altijd vrolijk.

Als ik er op let in mijn omgeving, gaat het zo voor bijna alle kindjes op. Bij jullie ook?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Okt 2013 22:52

Re: Is er eigenlijk een verband...

Nope.. B gaat hard richting de 2, praat nog voor geen meter (dag, mama, papa, poes, en 'hai!') en is echt een draak.
<<

Anoniem20

Bericht 14 Okt 2013 22:55

Re: Is er eigenlijk een verband...

Nee...l was geen snelle prater en is een aap zonder goedwerkende oren.
<<

anoniem213

Bericht 14 Okt 2013 23:00

Re: Is er eigenlijk een verband...

Mijn ouders hebben me verteld dat ik met anderhalf ook al in zinnen sprak en ik was geen moeilijke peuter. Af en toe wel eigenwijs natuurlijk, maar niet moeilijk. Ik kon overigens ook eerder goed praten dan lopen, dat is nog steeds te merken :laughcry:.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 14 Okt 2013 23:14

Re: Is er eigenlijk een verband...

Mijn oudste is een snelle prater en juist makkelijk. Ik dacht dus altijd juist dat ze weinig driftbuien had omdat ze alles al zo goed kon zeggen en begrijpen.
14-01-2011
01-04-2013
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 15 Okt 2013 08:49

Re: Is er eigenlijk een verband...

Absoluut niet.

Mijn ervaring is eigenlijk juist andersom. Ik dacht juist dat doordat L zo gaat kan praten en veel snapt ze niet zo gefrustreerd hoeft te raken omdat ze woorden kan geven aan wat ze wil, ziet, voelt, etc. L heeft nooit moeilijk gedrag vertoond zoals vaak hier benoemd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 15 Okt 2013 08:53

Re: Is er eigenlijk een verband...

Hier een snelle prater en moeilijke peuter. Maar over het algemeen zie ik dat niet heel vaak in mijn omgeving, denk ik meestal dat het andersom is.
<<

anoniem196

Bericht 15 Okt 2013 09:03

Re: Is er eigenlijk een verband...

snoezel schreef:Absoluut niet.

Mijn ervaring is eigenlijk juist andersom. Ik dacht juist dat doordat L zo gaat kan praten en veel snapt ze niet zo gefrustreerd hoeft te raken omdat ze woorden kan geven aan wat ze wil, ziet, voelt, etc. L heeft nooit moeilijk gedrag vertoond zoals vaak hier benoemd.


+1

Hier net zo.
Nog geen driftbuien mee gemaakt. Ze word bijna 3.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 15 Okt 2013 09:04

Re: Is er eigenlijk een verband...

Mijn ervaring is juist ook dat het eerder andersom is. De kindjes van mijn neef praatten allemaal heel laat en hadden veel meer last van driftbuien dan mijn oudste. Zij praatte juist heel snel en was altijd heel makkelijk. De jongste praat nog steeds vrijwel niet en is echt veel pittiger en dwarser dan de oudste. Ik heb altijd het idee dat het niet kunnen zeggen wat je wilt, heel frustrerend kan zijn voor zo'n kleintje.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 15 Okt 2013 09:30

Re: Is er eigenlijk een verband...

Ik heb altijd het idee dat het niet kunnen zeggen wat je wilt, heel frustrerend kan zijn voor zo'n kleintje.
Dat denk ik ook! Mijn jongste was laat in de ontwikkeling en ontzettend gefrustreerd, ik denk echt dat dat kwam omdat hij zich niet duidelijk / verstaanbaar kon maken. Nu is dat nagenoeg over, nog is hij pittig daar niet van, maar dat gefrustreerde... nee, niet meer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Artemis

Bericht 15 Okt 2013 10:45

Re: Is er eigenlijk een verband...

Twellie schreef:tussen een verbaal snelle ontwikkeling en moeilijk peuterpubergedrag?

Mijn oudste dochter was echt een nachtmerrie vanaf ongeveer anderhalf en toen sprak ze ook echt al in zinnen. Mijn tweede dochter is nu bijna twee, praat weinig maar is altijd vrolijk.

Als ik er op let in mijn omgeving, gaat het zo voor bijna alle kindjes op. Bij jullie ook?

Nee, ik denk eerder andersom: een kind wat zich nog niet kan uiten zal sneller boos worden dan een kind dat dat wel kan.
Mijn dochter praatte heel snel heel goed, en was nooit lastig. Mijn zoon was minder snel, maar is ook geen lastige peuterpuber geweest.
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Okt 2013 10:52

Re: Is er eigenlijk een verband...

Ik denk hier ook eerder andersom. Ze was niet heel traag, maar ook niet heel snel qua praten. En een behoorlijk draakje! Maar dat is ze nu ook nog regelmatig, terwijl ze de oren inmiddels van mijn hoofd kletst. Maar ik merk wel dat het scheelt dat ik nu wel makkelijker met haar kan praten, dat ze dingen beter kan aangeven. Dat helpt soms wel als ze boos is bijvoorbeeld. Ook niet altijd uiteraard, soms is gewoon niks goed en is ze even heel opstandig.
<<

Anoniem75

Bericht 15 Okt 2013 11:26

Re: Is er eigenlijk een verband...

Voor zijn 2e jaar kon hij nog niet zo veel woordjes maar na zijn verjaardag is het echt ontzettend hard gegaan en nu kletst hij de oren van je hoofd. Hij praat snel, duidelijk en heeft ook nog eens een enorme woordenschat. Soms denk ik van huh waar heb je dat nou weer geleerd? Echte driftbuien ken ik niet van hem en hij is meestal vrolijk. Wel heef hij soms dagen dat gewoon niks goed is en hij de hele dag door aan het piepen en zeuren is. Hij heeft ook een slaan en gooi periode gehad maar die is nu zo goed als over gelukkig.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Okt 2013 11:34

Re: Is er eigenlijk een verband...

Bij Yrsa ging het ook snel na haar tweede verjaardag, toen ze eenmaal naar de peuterspeelzaal ging. Nu praat ze volgens mij behoorlijk goed, ze maakt goede, lange zinnen, heeft een grote woordenschat en weet ook al een heleboel in het Engels, niet alleen woordjes die in Dora voorkomen, maar ook minder bekende woorden. Zij kan soms wel doordrammen als iets niet mag, maar goed, als je iets niet mag maakt het ook eigenlijk niet uit of je het kan zeggen of niet.

Ezra heeft heel lang helemaal niet kunnen praten maar zag daar ook de noodzaak niet echt van en was er verder niet gefrustreerd over. Hij maakte wel op een andere manier duidelijk wat hij wilde of hij zorgde er gewoon op een creatieve manier voor dat hij er op een andere manier aan kon komen. Bij hem is het nog steeds wel zo dat hij zelf het nut van communiceren niet zo inziet en als hij ergens het nut niet van inziet dan vertikt hij het ook. Als hij ergens het nut wel van inziet dan kan hij het ook meteen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 15 Okt 2013 21:01

Re: Is er eigenlijk een verband...

R sprak denk ik normaal, zijn passieve woordenschat was al snel enorm en hij brabbelde altijd wel al veel, hij was/ is een enorm makkelijke peuter.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 15 Okt 2013 21:03

Re: Is er eigenlijk een verband...

Geen idee of het altijd op gaat, maar hier is het wel zo: sneller prater en een echte peuterpuber.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers