Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Feb 2017 18:57

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Als ik met de hond moet sowieso. Maar echt alleen, sinds een jaar ofzo. Op zondag doen wij altijd de weekboodschappen en dan blijven de jongens samen thuis. We zijn dan een uur weg ongeveer. Wel met mobiel en we blijven in het dorp. Mijn oudste gaat vanaf zijn 8ste alleen naar school. Hij blijft ook alleen als ik met de jongste naar zwemles ga of naar een ziekenhuis afspraak. Mijn jongste van 7,5 mag nog niet helemaal alleen thuisblijven. Daar vind ik hem nog wel te jong voor. Terwijl mijn oudste op die leeftijd dat wel kon.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Feb 2017 19:05

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Leeftijd zegt inderdaad niet alles, het is heel erg afhankelijk van het kind.

Foef, grappig, wij wonen nu in Lueewwrfen, of eigen een nieuwe buitenwijk. Wonen jullie hier nog in de buurt?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 131

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Feb 2017 19:07

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Ja, zo'n 4 km buiten de stad.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Feb 2017 20:21

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Grappig, vlakbij elkaar waarschijnlijk!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem186

Bericht 11 Feb 2017 22:27

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Mijn dochter is 6 en die laat ik wel vaker even alleen. Max een kwartier.
Er zit een supermarkt hier in de straat en ik laat de kinderen wel eens samen alleen (6 en bijna 4), zodat ik even gauw boodschappen kan doen.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Feb 2017 23:06

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Mijn oudste is 8.
Laatst ben ik even boodschappen gaan doen met de jongste toen hij met een vriendje buiten aan het spelen was van een aantal huizen verder.

Ik heb hem toen gezegd dat als er wat was ze naar de moeder/vader van dat vriendje moesten gaan.

Ik ben een half uur weg geweest ongeveer.

Hem echt alleen thuis laten vind ik nog wel eng. We hebben ook geen huis telefoon, dus hij kan dan ook niet bellen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Feb 2017 01:02

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Ik laat de middelste trouwens ook wel eens samen met de oudste thuis (zij is 5). Ze doen geen gekke dingen samen en ze kunnen goed met elkaar. Alleen thuis laat ik haar nog niet, daar vind ik haar wel te jong voor en dat durft ze zelf ook niet. Maar met haar broer samen gaat dat prima. Dit doe ik wel alleen als ik weet dat ik met een paar minuten weer terug ben.

Alleen naar school gaan ze hier nog niet. De oudste wil dat graag en het is maar 3 minuten lopen, maar hij moet wel 1x oversteken en hij let nog niet altijd goed op. Plus ik moet toch die kant op dus voorlopig heeft hij nog even pech.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Feb 2017 12:43

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Als ik dat zo lees ben ik veels te beschermend. Ik laat mijn zoontje van 6 (over 4 mnd 7) echt nooit alleen thuis, geen minuut. Ik laat hem ook niet alleen naar school gaan of alleen buiten spelen oid.
Ik zou het vreselijk vinden als hij ergens zou spelen waar de ouders ze alleen thuis zouden laten.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem331

Bericht 12 Feb 2017 12:55

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Ik weet niet of dat te beschermend is.
Ben het wel met je eens dat ik er ook niet blij van zou worden wanneer mijn kind ergens speelt dat ze dan even alleen gelaten worden.
Hebben wij als eens gehad, zou mijn ex onze dochter ophalen. Hing er een briefje aan de deur dat de kinderen ergens in het dorp aan het spelen waren, en dat de moeder een paar boodschappen aan het doen dan was.
Mijn dochter had heel goed in de gaten dat dit van ons niet zou mogen, en is toen naar mijn broer toe gelopen en daar heeft ze gewacht op haar vader. Ze heeft er nadien ook niet weer gespeeld.
<<

Anoniem236

Bericht 12 Feb 2017 14:00

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Als mijn kind bij een vriendje alleen gelaten wordt zou ik dat ook niet goed vinden, zou graag hebben dat dat overlegd wordt, maar dat is de komende jaren nog niet aan de orde.

Annemie, waarom speelt je oudste niet alleen buiten, wonen jullie daar niet geschikt voor?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Feb 2017 14:37

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Ja, ik had misschien wel even met zijn ouders moeten overleggen (al waren die niet thuis. Oma paste op en die ging ook naar de supermarkt :)) maar omdat vriendje aangaf ook weleens alleen thuis te mogen blijven met een vriendje is dat eigenlijk helemaal niet in me opgekomen.

Annemie, ik ben ook wel beneieuwd waarom jouw zoontje nog niet alleen buiten mag spelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 12 Feb 2017 14:56

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Onze dochter (ruim 7jr) blijft af en toe even alleen. Als we haar broertje ergens halen, of als we even een boodschap doen. Onze zoon (5) laten we nog niet alleen. Ook niet samen met zijn zus. Wel doe ik altijd de voordeur op slot (zodat ze niemand binnen kunnen laten) en de achterdeur open (zodat ze bij bv brand wel naar buiten kunnen)

Als er een vriendinnetje is laat ik dochter met vriendinnetje niet alleen. Omdat ik die verantwoording van dat andere meisje te groot vind. Al zegt dat meisje dat ze dat ook thuis mag, wil dit niet zeggen dat dit ook echt zo is. Dus als ik dan T ergens op moet halen, moeten ze samen even mee.

Naar school (3min lopen) gaan ze allebei niet alleen. Ze moeten hier voor de deur een drukke weg over. Verder geen wegen die ze over moeten. Maar vind het geen fijn idee. En wil gewoon zeker weten dat ze goed aankomen op school. Dus we lopen altijd samen naar school.

Buiten spelen vinden we lastig. Wij wonen aan een drukke weg. Maar als je die niet oversteekt, hebben we aan de andere kant een aantal speeltuintjes op een rij zitten. Daar moeten ze een kleine weg voor oversteken. Afgelopen zomer mochten ze voor het eerst samen naar de eerste speeltuin vanaf hier. Dochter had een horloge om en kon de tijd in de gaten houden. Ze moesten samen blijven en op de aangegeven tijd thuis zijn. Dat ging opzich prima. Maar ik zelf vond het heel eng. Ze vragen er zelf niet veel om dus het is nog niet vaak gebeurd. Ze vinden het veel leuker als ik mee ga.
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 12 Feb 2017 21:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 12 Feb 2017 18:24

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Mijn zoon van zes zou best even alleen mogen blijven maar hij durft niet dus dat doen we ook niet. Ze zitten wel regelmatig in de ochtend een tijd alleen beneden als wij nog liggen te slapen maar dat is natuurlijk anders omdat we dan wel gewoon in huis zijn.
Alleen naar school mag ook nog niet. Ze moeten best wel een drukke weg oversteken en dan nog een stuk langs het water fietsen. Ik vind dat ze sowieso een zwemdiploma moeten hebben eerst en dan ook nog echt goed uit kunnen kijken op de fiets.
2010 2012
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 12 Feb 2017 20:25

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Ik heb dat bij mijn dochter nog niet gedaan. Een supermarkt zit hier op 5 min loopafstand, dat vind ik te ver voor heen en terug. Naar de vuilcontainer beneden doe ik wel, naar de auto (die ergens in de straat geparkeerd staat) doe ik ook. Max. 5 minuten. Maar meer niet. Buitenspelen doet N. ook niet alleen. Maar wij wonen in de grote stad. Ze kàn hier gewoonweg niet alleen voor de deur buitenspelen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Feb 2017 20:30

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Ik durf dat gewoon niet aan. Misschien als we aan een pleintje zouden wonen of een betere buurt dat het ook alweer anders is.
Ik heb er in onze buurt geen fijn gevoel bij en de kinderen die op straat zijn, zijn toch vooral van die asociale types en daar heb ik liever niet dat hij daar dan mee omgaat.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Feb 2017 20:37

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Ik moest van de week weg, en vriend lag nog te slapen (had nachtdienst). Ik heb haar achter de ipad gezeten, daar blijft ze zich vermaken. Had drinken gegeven, maar niks om te eten. Ze wist dat ze vriend wakker kon maken als er iets was. En de deur ha ik op slot gedaan zodat ze deze niet open kon maken voor vreemden. Toen ik terug kwam zat ze nog in dezelfde houding aan hier de op ipad :palm:
Maar echecht alleen zou ik niet durven
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

anoniem203

Bericht 12 Feb 2017 21:36

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Lotus schreef:Als mijn kind bij een vriendje alleen gelaten wordt zou ik dat ook niet goed vinden, zou graag hebben dat dat overlegd wordt, maar dat is de komende jaren nog niet aan de orde.

Annemie, waarom speelt je oudste niet alleen buiten, wonen jullie daar niet geschikt voor?


Vind je dat raar dan? Mijn zoon wordt in Juli 7 jaar en die mag van mij ook nog niet alleen buiten spelen. Ik vind hem daar nog veel te klein voor. Als we op een plein woonde zou hij dat misschien wel mogen maar wij wonen in een normale straat. We hebben achter ons en een straat verder wel een speeltuin maar ik vertrouw hem nog niet alleen of met andere kinderen. Hij is erg beinvloedbaar. Ook met oversteken vertrouw ik hem nog niet helemaal. De straat oversteken wel maar niet als hij aan het spelen is. Als er bijv een bal op de weg rolt heeft hij alleen maar oog voor de bal. Dit jaar mag hij nog zeker niet alleen buitenspelen. Misschien volgend jaar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Feb 2017 21:42

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Ik vind dat best wel opvallend ja. Hier speelt hij al twee jaar alleen buiten en met hem bijna ieder kind hier in de buurt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 12 Feb 2017 21:48

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Hier blijft stiefzoon (9 jaar) ook weleens even alleen. Hij is op de leeftijd niet altijd meer mee te willen en kan kwa persoonlijkheid ook prima.

Mijn oudste (bijna 6) blijft heel soms heel even met z'n broer thuis maar is heel anders kwa karakter dus langer dan even durf ik nog niet.

M'n jongste van 4 uiteraard nog niet.

Buitenspelen doen ze hier wel zelf, kan moeilijk achter 3 aan lopen en ze weten wat ze wel en niet mogen en zijn toch vaak samen buiten.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Feb 2017 21:50

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Hier is het wat buitenspelen betreft verschillend. Bij hun vader mogen ze zelf. Ze wonen in een woonerf, maar mogen ook achter huis in de steeg, en het blokje huizen mogen ze rond fietsen. Ik woon aan een drukke straat, ze mogen wel over de stoep naar het speeltuintje achter mijn huis, maar verder niet.
<<

Anoniem236

Bericht 13 Feb 2017 06:56

Re: Vanaf wanneer korte momenten alleen thuis?

Raar klinkt meteen zo negatief. Maar hier spelen kinderen al heel jong buiten. (Onze zoon wel in het zicht, verder mag hij niet) maar we wonen in een woonerf. Vandaar dat ik benieuwd was hoe anderen dan wonen, in een drukke straat is het wat anders. Maar ik zie mijzelf niet nog 3 jaar mee naar buiten gaan.
Van de week was een vriendinnetje hier voor het eerst, zowel kind als moeder ken ik niet, toen ben ik wel meegegaan, in mijn achterhoofd houdende dat niet iedere 4 jarige alleen naar buiten mag.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers