Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkeerde prijs webshop

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Feb 2017 18:15

Verkeerde prijs webshop

Hoi meiden,

Mijn vriend heeft bij een webshop gereedschap besteld. Hij heeft hiervoor € 425,- betaald. De prijs klopte blijkbaar niet, het had ongeveer € 200,- meer moeten zijn. Mijn vriend heeft de laagste prijs opgezocht via een vergelijkingssite en kwam toen hier op uit. Vanmiddag werd er gebeld dat de prijs niet klopte en dat ze niet gaan leveren voor dit bedrag. Staat mijn vriend nu in zijn recht als hij eist dat ze alsnog leveren? Het bedrijf belt ons maandag terug.
<<

Anoniem197

Bericht 10 Feb 2017 18:24

Re: Verkeerde prijs webshop

Nee volgens mij niet omdat je kunt weten dat het niet klopt en het zal in de voorwaarden staan?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Feb 2017 18:30

Re: Verkeerde prijs webshop

Nou, het is maar de vraag of hij had kunnen weten dat het niet klopte, hij is op zoek gegaan naar de laagste prijs en dacht het hier voordelig te kunnen krijgen. Als het overduidelijk om een typefout gaat dan staat er vaak iets over in de algemene voorwaarden van de webshop, maar in dit geval denk ik dat hij ook best heeft kunnen denken dat het gewoon voordeliger was, daarom bestelde hij ook daar. Ik vraag me dus af of hij daar niet toch gewoon nog wel bepaalde rechten heeft. Het is alleen de vraag of hij daarmee gelijk krijgt van de webshop en of hij zin heeft in juridisch getouwtrek.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 10 Feb 2017 18:42

Re: Verkeerde prijs webshop

Het is dus gegaan zoals Pompoen zegt. De manier waarop ik vanmiddag werd behandeld was ook niet echt prettig. Had hij normaal gebeld met het verhaal dat er iets mis gegaan is dan had ik best in gesprek willen gaan. Nu was het eerste wat hij zei 'die prijs klopt niet en daar gaan we echt niet voor leveren'. Niet echt klantvriendelijk. De toon dus.
<<

Anoniem185

Bericht 10 Feb 2017 19:03

Re: Verkeerde prijs webshop

'Oke prima dan niet, maak het geld maar terug over dan.'
En dan ergens anders bestellen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 10 Feb 2017 19:10

Re: Verkeerde prijs webshop

Als hij 425 euro heeft betaald en het product is normaal gesproken 200 euro duurder en het product wordt op andere sites ook voor een bedrag van 600 euro verkocht dan is dit een dusdanig verschil dat je redelijkerwijs kon vermoeden dat dit een te lage prijs was en hoeft de webshop niet te leveren voor de 425 euro. 200 euro goedkoper op een bedrag van 425 euro is verhoudingsgewijs een enorm verschil.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Feb 2017 19:23

Re: Verkeerde prijs webshop

Siem schreef:Als hij 425 euro heeft betaald en het product is normaal gesproken 200 euro duurder en het product wordt op andere sites ook voor een bedrag van 600 euro verkocht dan is dit een dusdanig verschil dat je redelijkerwijs kon vermoeden dat dit een te lage prijs was en hoeft de webshop niet te leveren voor de 425 euro. 200 euro goedkoper op een bedrag van 425 euro is verhoudingsgewijs een enorm verschil.


Hier ben ik het in dit geval niet mee eens. Mijn keukenmachine heb ik ook gekocht voor een paar 100 euro minder dan op andere sites. 33% korting is natuurlijk veel maar niet zo bizar veel dat je direct kan vermoeden dat het niet klopt.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2017 19:26

Re: Verkeerde prijs webshop

Minx schreef:
Siem schreef:Als hij 425 euro heeft betaald en het product is normaal gesproken 200 euro duurder en het product wordt op andere sites ook voor een bedrag van 600 euro verkocht dan is dit een dusdanig verschil dat je redelijkerwijs kon vermoeden dat dit een te lage prijs was en hoeft de webshop niet te leveren voor de 425 euro. 200 euro goedkoper op een bedrag van 425 euro is verhoudingsgewijs een enorm verschil.


Hier ben ik het in dit geval niet mee eens. Mijn keukenmachine heb ik ook gekocht voor een paar 100 euro minder dan op andere sites. 33% korting is natuurlijk veel maar niet zo bizar veel dat je direct kan vermoeden dat het niet klopt.

Mee eens. Als je goed zoekt kan de prijs zo enorm verschillen.

Heb laatst nog iets besteld met 50% korting. Geloofde m`n ogen ook niet, maar het was echt zo.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 10 Feb 2017 19:26

Re: Verkeerde prijs webshop

Vandaar redelijkerwijs vermoeden en dat is hetgeen wat juridisch vereist is
<<

Anoniem192

Bericht 10 Feb 2017 19:28

Re: Verkeerde prijs webshop

Wij hebbb een koffiemachine gekocht bij Makro en het scheelde €250 met andere webshops, maar nog steeds normale prijs voor koffie machine dan zou ik het raar vinden als ik dat te horen zou krijgen eerlijk gezegd, is dan hun fout toch?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2017 19:34

Re: Verkeerde prijs webshop

Siem schreef:Vandaar redelijkerwijs vermoeden en dat is hetgeen wat juridisch vereist is

Dat is dan best wel een groot grijs gebied lijkt me?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Feb 2017 20:20

Re: Verkeerde prijs webshop

Volgens mij is dit geen voorbeeld van een situatie waarin hij redelijkerwijs had kunnen weten dat het niet klopte. Op internet kan het prima zoveel schelen. Ik heb wel eens een accu voor een camera besteld die bij een andere winkel bijna het dubbele kostte en dat klopte gewoon. Als het iets is wat echt niet kan, als het echt een totaal andere prijscategorie wordt, een MacBook voor honderd euro of een televisie voor een tientje of zo, of iets voor nul euro, dan gaat dat wel op. Maar ja, als zij weigeren te leveren en het bedrag terugstorten weet ik ook niet wat je kan beginnen en of je er überhaupt allerlei gedoe voor over hebt om je gelijk te halen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 10 Feb 2017 20:34

Re: Verkeerde prijs webshop

Uit het otto-arrest (doe het even uit mijn hoofd want zit in de trein dus de bewoordingen zullen niet precies kloppen) is naar voren gekomen dat op het moment dat een prijs dusdanig verschilt van andere aanbieders dat er verwacht wordt van de consument dat deze verder onderzoek doet. Stel dat is hier gebeurt en hij is er vanuit gegaan dat de prijs ondanks het verschil van 200 euro de juiste is dan nog hoeft dit niet te betekenen dat er een geldige overeenkomst tot stand is gekomen. In het geval van otto hadden klanten 2 mails ontvangen de advocaten hadden zich op het standpunt gesteld dat dit inhield dat de overeenkomst tot stand is gekomen. De HR heeft hierover gezegd dat deze ontvangstbevestiging van de bestelling niet leidt tot het aangaan van een overeenkomst in de zin van het BW. Dit samen met het gegeven dat waarschijnlijk in de algemene voorwaarden van de webshop iets staat mbt de prijsstelling is de kans klein dat je hier gelijk krijgt
<<

Anoniem221

Bericht 10 Feb 2017 21:45

Re: Verkeerde prijs webshop

Ik heb nooit geweten hoe het heet, maar zoals Siem zegt heb ik al heel vaak bij Radar/Kassa voorbij zien komen. Een bedrijf mag ervoor kiezen om de artikelen niet te leveren als de prijs waarvoor het aangeboden wordt niet klopt. Soms wordt er zelfs gesproken van 'Dit had je kunnen weten, want anderen verkopen het ook niet voor die prijs'.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 11 Feb 2017 11:20

Re: Verkeerde prijs webshop

Siem, je geeft wel een heel aanbiedersvriendelijke versie van de Otto-bepalingen. Het Otto-arrest zegt dat een aanbod van een LCD-tv voor 99 euro dusdanig ongebruikeiljk is, dat je een onderzoeksplicht hebt. Wel, de koper heeft in dit geval het hele internet afgezocht naar vergelijkbare prijzen. Dit prijsverschil is niet dusdanig dat dit aanbod niet gedaan zou kunnen zijn. Er lijkt dus wel sprake te zijn van een overeenkomst, maar de vraag is of je daar heel veel juridische moeite in wilt steken om hem na te leven.
<<

Anoniem222

Bericht 11 Feb 2017 13:17

Re: Verkeerde prijs webshop

Het feit dat die meneer wel of niet aardig deed zegt natuurlijk niks over of je vriend wel of niet recht heeft op levering. Verder klopt het dat het zo kan zijn dat de koper redelijkerwijs had moeten kunnen weten dat het aanbod niet klopte. In dit geval vind ik dat discutabel, maar of het de moeite waard is om dat uit te vechten?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 11 Feb 2017 17:09

Re: Verkeerde prijs webshop

Harrison schreef:Het feit dat die meneer wel of niet aardig deed zegt natuurlijk niks over of je vriend wel of niet recht heeft op levering. Verder klopt het dat het zo kan zijn dat de koper redelijkerwijs had moeten kunnen weten dat het aanbod niet klopte. In dit geval vind ik dat discutabel, maar of het de moeite waard is om dat uit te vechten?


Dat begrijp ik maar dan ben ik wel eerder geneigd om op mijn strepen te gaan staan :)
Ik wacht even hun reactie af komende maandag en dan kijken we wel. Als ze niet willen leveren dan storten ze het geld maar terug en dan bestellen we wel ergens anders.

Bedankt voor jullie reacties!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers