Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fulltime werkende moeders

<<

Anoniem186

Bericht 14 Okt 2013 21:31

Fulltime werkende moeders

Kunnen jullie me je ervaringen vertellen? Bevalt het? Of juist niet? Wat zijn je voor en nadelen?

Ik ben aan het solliciteren. Eind van dit jaar loopt mijn contract af.
Gister kwam ik een leuke vacature tegen. Het past precies in mijn straatje en ik voldoe aan al hun eisen.

Máár ze zoeken iemand voor 32-36 uur per week. En het is een uur enkele reis vanaf mijn huis.

De baan lijkt me echt ontzettend leuk. Financieel kunnen we het ook goed gebruiken. Ik ga sowieso solliciteren. De banen liggen in mijn werkveld absoluut niet voor het oprapen.
Maar ik ben het niet meer gewend om fulltime te werken. Sinds de kinderen er zijn werk ik parttime.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 14 Okt 2013 21:42

Re: Fulltime werkende moeders

Ik werk al sinds de geboorte van D 32 uur per week. Woon wel slechts een 20 min van mijn werk af en heb een vast contract. Het bevalt me prima, ik vind het prima te combineren met huis en kind. Vraag me alleen wel af of ik dat straks met een 2e ook nog zo ervaar. Het is nu voornamelijk de financiele reden dat ik 32 uur moet blijven werken.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Okt 2013 21:45

Re: Fulltime werkende moeders

Officieel is 32 uur ook full-time (al vinden sommige van niet), en maar vaak weken van 5 dagen om aan deze uren te komen. En in het weekend moet ik ook vaak werken.
De 1ste weken dat Anouk er was heb ik nog 38 uur gewerkt, daarna naar 32 uur (was ook afgesproken). Liever zouden we beide minder werken, maar het is niet anders.

En mijn werk zit op 5 minuten afstand, dus daar kan ik ook niet veel over zeggen.
Heb je de mogelijkheid om die 36 uur in 4 dagen te werken? Zijn wel lange dagen, maar dat lijkt mij wel fijner.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Okt 2013 21:46

Re: Fulltime werkende moeders

Off topic: Wat leuk dat je zwanger bent fearie, gefeliciteerd!
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 14 Okt 2013 21:50

Re: Fulltime werkende moeders

Annemie schreef:Off topic: Wat leuk dat je zwanger bent fearie, gefeliciteerd!


Dankje :D
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem166

Bericht 14 Okt 2013 21:50

Re: Fulltime werkende moeders

.
Laatst gewijzigd door Anoniem166 op 13 Mei 2015 15:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 14 Okt 2013 22:05

Re: Fulltime werkende moeders

Ik werkte na de geboorte van Louise officieel 40u, maar draaide 50u. Ik vond het niet fijn, te zwaar, te weinig tijd voor mijn dochter, mijn vriend, mijn huishouden en mezelf. De baas was een eerste klas eikel.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 14 Okt 2013 22:26

Re: Fulltime werkende moeders

Ik heb het afgelopen jaar ook ongeveer full-time gewerkt. Voor mij was dat echt veel te veel, ik was helemaal op toen ik met zwangerschapsverlof ging. Het was trouwens wel een combinatie van die uren en mijn tweede dochter die nog tig keer per nacht wakker was.

Maar ik ben ook iemand van de hobby's en zie mijn vrienden en familie ook veel. En ik breng ook nog eens heel veel tijd door met mijn dochters (weinig opvang), dus alles opgeteld was dat te druk. Mijn voorkeur gaat uit naar maximaal 20 uur in de week werken.

Maar ik denk dat het er aan ligt wat voor een bezigheden je nog naast het werk hebt. Bij weinig hobby's en veel plezier in het werk is het misschien wel prima te doen met twee kleine kinderen.
<<

Anoniem8

Bericht 14 Okt 2013 22:54

Re: Fulltime werkende moeders

Sinds de jongste net 1 was (hij is nu 3) werk ik 'fulltime', al zie ik zelf 32 of 36 uur werken niet per definitie als fulltime. Eerst werkte ik 36 uur, sinds een half jaar 32; ik heb 4 uur per week ouderschapsverlof. Mijn reistijd is 45 minuten enkele reis en ii werk 4 vaste dagen.

Ik vind het erg fijn, voor mijn gevoel heb ik het beste van twee werelden. Ik ben 3 dagen per week thuis en heb in mijn ogen voldoende tijd met de kinderen. We ontbijten en dineren eigenlijk altijd met z'n allen, ik breng de kinderen 6 avonden per week naar bed (met of zonder mijn man). En daarnaast heb ik met 4 dagen wel de mogelijkheid om een stevige baan te hebben. Met minder uren zou ik toch het gevoel hebben dat ik teveel mis en steeds weer in moet komen.

Kortom, voor mij bevalt het goed zo.
<<

Anoniem20

Bericht 14 Okt 2013 22:57

Re: Fulltime werkende moeders

Ik werkte 32u na geboorte oudste, en ben via 28u naar 24u afgezakt. Ik vind het nu heerlijk om 2 dan p.w. met de kinderen te zijn. Meer werken komt wel weer wanneer ze allemaal op de basisschool zitten.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 15 Okt 2013 00:34

Re: Fulltime werkende moeders

Ik werkte altijd al 40 uur per week en ben daar na de geboorte van onze zoon ook mee door gegaan.
(voornamelijk vanwege financiële redenen)

De voordelen vind ik dat ik op het werk helemaal bij ben en mijn functie niet hoef te delen dus op deze manier mij volledig voor de organisatie in kan zetten. Ik blijf goed op de hoogte wat er allemaal speelt en hoef niets "af te staan". Verder vind ik het heerlijk om naast mama ook een collega / werkende vrouw ben. Ik ben blij als ik mijn zoontje zie en zie de uren dat ik met hem samen ben ook echt als "quality time". Wat heel erg meewerkt voor mij is dat ik mij helemaal thuis voel op mijn werk en het er echt naar mijn zin heb.

Nadelen vind ik dat ik mijn zoontje toch soms wel weinig zie en soms heb het het idee dat ik "faal" als moeder.
Al komt dit meer omdat ik naast mijn 40 urige werkweek ook nog een HBO opleiding volg. Als ik dan examens heb en in de avonduren en in het weekend moet studeren, heb ik weleens het idee dat ik hem te kort toe. Aan de andere kant weet ik niet of hij dat nu wel volledig mee krijgt (als ik tenminste aan mijn eigen herinneringen denk dan heb ik die niet eerder dan een jaar of 2,5/3 jaar) De studie is als het goed is over 1,5 jaar voorbij en ik troost mij met de gedachte dat ik (hopelijk) als hij naar school gaat de woensdag middag vrij kan nemen zodat ik dan in ieder geval thuis ben bij en voor hem.

Ik vind het op zich goed te doen, het is soms druk maar ik heb niet het idee dat hij er slechter van wordt en financieel gezien moet het op dit moment gewoon. Daarbij komt dat ik ook niet het type ben om hele dagen thuis te zitten dus ik vind het werken wel erg fijn (al zou ik in de ideale situatie misschien iets minder werken 26 - 32 uur)
Afbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 15 Okt 2013 06:50

Re: Fulltime werkende moeders

Als je de functie voor 32 uur doet is het niet fulltime maar parttime, de vraag is dan of je 4 dagen wilt werken. Opzich zijn er heel veel moeders die 4 dagen werken. Ik weet niet hoeveel je man werkt? Als hij ook 4 dagen werkt/kan werken heb je 3 dagen opvang nodig. Dat lijkt mij redelijk.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Okt 2013 07:35

Re: Fulltime werkende moeders

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om jullie ervaringen te lezen.

Prosecco schreef:Als je de functie voor 32 uur doet is het niet fulltime maar parttime, de vraag is dan of je 4 dagen wilt werken. Opzich zijn er heel veel moeders die 4 dagen werken. Ik weet niet hoeveel je man werkt? Als hij ook 4 dagen werkt/kan werken heb je 3 dagen opvang nodig. Dat lijkt mij redelijk.


Het zijn sowieso 4 dagen. Dus 4x8 of 4x9.

Mijn man werkt maar 30 uur over 4 dagen.
<<

Anoniem33

Bericht 15 Okt 2013 07:48

Re: Fulltime werkende moeders

Prosecco schreef:Als je de functie voor 32 uur doet is het niet fulltime maar parttime, de vraag is dan of je 4 dagen wilt werken. Opzich zijn er heel veel moeders die 4 dagen werken. Ik weet niet hoeveel je man werkt? Als hij ook 4 dagen werkt/kan werken heb je 3 dagen opvang nodig. Dat lijkt mij redelijk.


Bij ons is 32uur toch echt fulltime!
<<

Anoniem193

Bericht 15 Okt 2013 08:06

Re: Fulltime werkende moeders

Ik heb altijd fulltime gewerkt,5 dagen, tot de oudste 4 was, daarna ben ik 4 dagen gaan werken. Ik vind het nu de oudste schoolgaand is, heel fijn om een dag vrij te zijn, dochter ervaart dit ook als erg prettig. Eigenlijk zou ik ook niet anders meer willen;)
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 15 Okt 2013 08:06

Re: Fulltime werkende moeders

Als julie beide 4 dagen werken. Heb je idd maar drie dagen opvang nodig, kun je dit regelen/ vind je dit acceptabel? Als het echt een leuke baan is, dan zou ik sowiezo solliciteren en er voor gaan. Je kan altijd nog nee zeg, mocht je het echt teveel vinden.
februari 2011
april 2013
<<

Anoniem193

Bericht 15 Okt 2013 08:07

Re: Fulltime werkende moeders

Aanvulling. Soms ben ik door omstandigheden nog een extra dag vrij in de week, echt heel fijn is het niet, want dan heb ik echt het gevoel van alles gemist te hebben.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Okt 2013 08:12

Re: Fulltime werkende moeders

Bij ons is 28 uur al full time, maar ik werk dan ook in de zorg en onregelmatig dus dat wordt heel anders berekend. Ik werk 20 uur in de week en dat komt vaak neer op 4 dagen in de week. Ik vind dat prima te doen, maar ik zit dan ook met vroege en late diensten dus ik zie Ruben nog best veel.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 15 Okt 2013 08:51

Re: Fulltime werkende moeders

Ik werk 32 uur, heb een jaar lang met ouderschapsverlof 28 uur gewerkt, maar vind het fijn om weer 32 uur te werken. Je blijft er lekker in, en ik ben ook geen type om veel thuis te zijn, verveel me snel. Door mijn wisseldiensten zie ik mijn zoontje nog veel.
<<

Anoniem32

Bericht 15 Okt 2013 09:47

Re: Fulltime werkende moeders

Ik werk 36 uur met de opleiding nog erbij. Het is soms vermoeiend vooral omdat ik alleenstaande ben maar ik zou niet anders willen momenteel.
<<

Artemis

Bericht 15 Okt 2013 10:01

Re: Fulltime werkende moeders

Ik heb altijd 32 uur gewerkt met daarnaast nog een studie, of 28-32 uur maar dan onregelmatig. En ik heb ook gesolliciteerd op een functie van 36 uur.

Zolang ik 4 dagen, of inmiddels 4,5 dag kan werken is dat prima te doen, met als enige voorwaarde dat mijn man ook Max 4 dagen werkt. 4 dagen opvang zou me te gortig worden, dat gaat ook ten koste van zwemles en clubjes dan. En dat wil ik niet.

Maar aan de andere kant: wat moet dat moet, in deze tijd heb je weinig keus, dus als je een baan kunt vinden zou ik die altijd aannemen. Liever fulltime werken en alles kunnen redden dan werkloos zijn en in de problemen komen. Ideale situaties zijn tegenwoordig luxe, en niet meer een goed recht helaas.
<<

Artemis

Bericht 15 Okt 2013 10:04

Re: Fulltime werkende moeders

Steep schreef:Bij ons is 28 uur al full time, maar ik werk dan ook in de zorg en onregelmatig dus dat wordt heel anders berekend. Ik werk 20 uur in de week en dat komt vaak neer op 4 dagen in de week. Ik vind dat prima te doen, maar ik zit dan ook met vroege en late diensten dus ik zie Ruben nog best veel.

Ik werkte ook in de zorg en ook ondoelmatig, maar 36 uur is en blijft toch gewoon fulltime, buiten de zorg soms 40 uur.
En met 32 uur werkte ik 4 diensten in de week. Dus hoeveel uur zijn jouw diensten dan?
Ik werkte gewoon van 7-15.30 of 14. 30-23.00 of 23.00 tot 7.15
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 15 Okt 2013 12:24

Re: Fulltime werkende moeders

Ik werk 36 uur en zou niet minder willen. Al vind ik het nu wel zwaar omdat Y. al 2 weken elke nacht wakker is. Dat hakt er wel in moet ik eerlijk zeggen. :laughcry:

Mijn reistijd is nu ongeveer 10 minuten met de auto, straks na de verhuizing 5 minuten op de fiets en vanaf 2016 lig ik na 2x vallen binnen (mijn werk krijgt een nieuw gebouw naast ons nieuwe huis)
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 15 Okt 2013 13:31

Re: Fulltime werkende moeders

Artemis schreef:
Steep schreef:Bij ons is 28 uur al full time, maar ik werk dan ook in de zorg en onregelmatig dus dat wordt heel anders berekend. Ik werk 20 uur in de week en dat komt vaak neer op 4 dagen in de week. Ik vind dat prima te doen, maar ik zit dan ook met vroege en late diensten dus ik zie Ruben nog best veel.

Ik werkte ook in de zorg en ook ondoelmatig, maar 36 uur is en blijft toch gewoon fulltime, buiten de zorg soms 40 uur.
En met 32 uur werkte ik 4 diensten in de week. Dus hoeveel uur zijn jouw diensten dan?
Ik werkte gewoon van 7-15.30 of 14. 30-23.00 of 23.00 tot 7.15


Ik heb vaak korte diensten van 3 a 4 uurtjes. Dus ja dan zit je al gauw aan de 4 a 5 dagen. Ik draai vrijwel geen 8uurs diensten. Maar als je bij ons een contract van 28 uur hebt, werk je 5 dagen1 vrij, 5 dagen 2 a 3 vrij en dan weer 5 dagen 1 vrij. Soms ook 9 dagen 2 vrij.. maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Maar het ligt er ook aan welke urentelling er wordt gedaan geloof ik. Ik als werknemer moet een X aantal uren per jaar maken en hoe dat wordt ingevuld is aan mij en de roosteraar. Zo wil ik niet meer dan 5 dagen achter elkaar werken en aan de roosteraar de taak om dat goed te roosteren natuurlijk. Maar er is ook een systeem dat je een X aantal uur per maand moet werken, maar hoe dat precies werkt weet ik niet.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 15 Okt 2013 20:24

Re: Fulltime werkende moeders

Ik en mij man werken beide 4x8 en hebben beide een reistijd van 45-60 min. Het is goed te doen, al hoop ik volgend jaar 3 dagen te kunnen werken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers