Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaringen Killerbody dieet

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 05 Feb 2017 18:53

Ervaringen Killerbody dieet

De weegschaal begint bij mij echt de verkeerde kant op te slaan en ik moet wat aan mijn gewicht gaan doen. Nu wordt je in de media doodgegooid met Fajah Laurens en haar Killerbody dieet. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? Is het vol te houden? Zijn het eenvoudige, simpele recepten of sta je uren in de keuken?

Sowieso ben ik gestart met sporten (2x per week fietsen naar het werk, en 1 a 2 keer per week een uur baantjes zwemmen).
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Feb 2017 19:27

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Ik heb het boek geleend van mijn zusje en doorgelezen. Ik vind het wel een erg streng dieet, het is geen 'gewone' levensstijl of zo. Ik ben er dus geen fan van. Ik zou dus eerder een keer uitrekenen hoeveel calorieën jij op een dag verbrand en en dan gewoon iets minder gaan eten en goed gaan sporten. En als je dat moeilijk vind 1x uitrekenen wat een goed en gezond dagmenu zou zijn en dat dan gewoon aanhouden. Dan kun je daar kleine variaties in aanbrengen om te wisselen met smaken of met producten.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Feb 2017 19:40

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Ik heb het boek nu meerdere malen doorgebladerd in de boekhandel en ik vind het een goed boek met helder uitleg. Killerbody gaat over het consumeren van kcal en hoe je met een bepaalde berekening de juiste hoeveelheid kcal binnenkrijgt en afvalt. Ze stelt dat je het zo streng kunt maken als jezelf wilt. Ook oefeningen zag ik voorbij komen. Killerbody2 is een boek vol recepten.

Ik heb er nog geen 40 euro voor over, boek per stuk is 20 euro, maar als ik wel zover ben, dan schroom ik niet om het te kopen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 05 Feb 2017 19:44

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Ik heb begrepen dat er veel speciale ingredienten nodig zijn voor de recepten (die kun je dan bij fajah bestellen, handig hè).
Het zou voor mij geen goed voorbeeld zijn om aan mijn kinderen te laten zien, maar dat is puur mijn persoonlijke mening.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem221

Bericht 05 Feb 2017 19:48

Re: Ervaringen Killerbody dieet

MrsMath schreef:Ik heb begrepen dat er veel speciale ingredienten nodig zijn voor de recepten (die kun je dan bij fajah bestellen, handig hè).
Het zou voor mij geen goed voorbeeld zijn om aan mijn kinderen te laten zien, maar dat is puur mijn persoonlijke mening.


Het schijnt dat voor dat ze het boek uitbracht haar horloge heeft moeten verkopen om haar huur te kunnen betalen en dat ze net een heel mooi huis heeft weten te kopen. Ik vind haar strategie wel heel erg goed en zou willen dat ik zelf zo zou kunnen denken.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Feb 2017 19:49

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Het is een crashdieet en heeft weinig te maken met een gezonde levensstijl.
<<

Anoniem236

Bericht 05 Feb 2017 20:46

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Geen ervaringen met dat dieet.

Maar wil even mijn ervaring delen met afvallen; ik ben drie keer in mijn leven binnen een half jaar 15kg afgevallen door max 1500 kcal te eten/drinken. De eerste keer zonder erbij te sporten, de andere keren wel 2x in de week. Dit werkt voor mij goed omdat ik in principe alles kan eten.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 24 Dec 2016 00:37

Bericht 05 Feb 2017 21:12

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Ik wil ook wat afvallen, ben altijd zonder moeite te doen slank geweest. Maar de afgelopen jaren ben ik aangekomen. Gisteren en vandaag heb ik ook 1500 kilocalorieën gegeten, maar ik heb echt trek nu. Denk dat er veel wilskracht voor nodig is om het met nog minder calorieën vol te houden. Zelf gaf ze ook aan dat ze je het hongergevoel wel moest omhelzen (of iets dergelijks).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Feb 2017 21:25

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Lotus schreef:Geen ervaringen met dat dieet.

Maar wil even mijn ervaring delen met afvallen; ik ben drie keer in mijn leven binnen een half jaar 15kg afgevallen door max 1500 kcal te eten/drinken. De eerste keer zonder erbij te sporten, de andere keren wel 2x in de week. Dit werkt voor mij goed omdat ik in principe alles kan eten.


Dit werkt voor mij ook goed. Maximaal 1500 kcal per dag en dan gewoon gezond en volgens de schijf van vijf. Met 1500 kcal kom ik een heel eind, vaak kom ik er niet eens aan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem198

Bericht 05 Feb 2017 21:37

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Ik heb beide boeken en mij spreekt het wel aan. Vind het geen crash dieet dan denk ik eerder aan shakes.
Als ik straks "klaar" ben bij de diëtiste wil ik me hier meer in verdiepen. Niet perse om af te vallen maar om een hou vast te blijven houden.

Knillis, ik heb boek 1 uitgeleend maar ik kan voor je kijken of er in boek 2 ook een weekmenu staat.
Die app ik je dan wel even door.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 05 Feb 2017 21:45

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Oh dat is goed Victoria!

Waar ik vooral naar op zoek ben is een houvast, weekmenu's. Nu eet ik veels te onregelmatig en wat ik dan eet is niet heel gezond. Zo ontbijt ik bijna nooit en kan ik prima een werkdag overleven met 2 stukken appeltaart (bij wijze van). Ik wil wat meer richtlijnen en een soort stok achter de deur. Omdat je nu iedereen hoort over Fajah was ik benieuwd naar hoe het nu echt is.

Kent iemand toevallig Happy People, Healthy People? Ik zie dat een aantal FB vrienden van mij deze pagina hebben geliked. Maar ik kan niet echt ervaringen vinden, en dan met name over de vraag in hoeverre je tijd kwijt bent met koken. Ik vind namelijk koken niet echt leuk om te doen en heb er ook maar weinig tijd voor. De gerechten daar zien er erg lekker uit maar volgens mij sta je dan uren in de keuken, en dan weet ik al dat die methode het niet gaat worden.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 05 Feb 2017 21:46

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Voor degenen die calorieën tellen, waar houdt je dit dan bij? In een app ofzo?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem221

Bericht 05 Feb 2017 21:53

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Knillis schreef:Voor degenen die calorieën tellen, waar houdt je dit dan bij? In een app ofzo?


Fatsecret of myfitnesspall.
<<

Anoniem198

Bericht 05 Feb 2017 22:43

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Houvast heb ik ook nodig anders gaat het mis.

Als je gezond wil koken en niet te uitgebreid kijk dan eens bij de recepten van Chicks love food.
Zo jammer dat je niet in de buurt woont.

Kijk morgen voor je.
<<

Anoniem301

Bericht 05 Feb 2017 23:59

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Het is natuurlijk gewoon een crashdieet. Als je je eraan houdt zal het op korte termijn vast werken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Feb 2017 00:08

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Het zit geloof ik rond de 1200 kcal per dag ook. Hoe je het ook wend of keert dat is een crashdieet. Als je eerst bij een diëtist loopt en daarna dit gaat doen denk ik dat je je hele stofwisseling om zeep helpt en nog meer gaat afvallen. De gemiddelde diëtist zal namelijk ook aangeven dat 1200 kcal echt heel weinig is.
2015 💙
<<

Anoniem202

Bericht 06 Feb 2017 09:23

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Ik heb geen ervaring met het boek maar het lijkt mij geen gezonde manier van afvallen.
Kwam net dit artikel tegen: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/31/vr ... 8-a1543892
<<

Anoniem198

Bericht 06 Feb 2017 09:49

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Wat ik jammer vind aan dit soort onderzoeken is dat ze altijd uitgaan van een gemiddeld persoon met normale stofwisseling. Geen 1 mens is hetzelfde en wat voor de een werkt hoeft voor een ander niet te werken.
Als je met 2000 kcal per dag niet afvalt dan is het toch logisch dat je je kcal inname moet verminderen?

Neem Sonja Bakker hoeveel mensen zijn daar wel niet mee afgevallen? Haar kcal inname ligt tussen de 1000 en 1300 kcal per dag.
Weight Watchers daar is de gemiddelde inname ook tussen de 1200 en 1400 kcal

Heb je de media ooit wel eens iets positiefs zien schrijven over een dieet?
<<

Anoniem202

Bericht 06 Feb 2017 11:32

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Victoria schreef:Wat ik jammer vind aan dit soort onderzoeken is dat ze altijd uitgaan van een gemiddeld persoon met normale stofwisseling. Geen 1 mens is hetzelfde en wat voor de een werkt hoeft voor een ander niet te werken.
Als je met 2000 kcal per dag niet afvalt dan is het toch logisch dat je je kcal inname moet verminderen?

Neem Sonja Bakker hoeveel mensen zijn daar wel niet mee afgevallen? Haar kcal inname ligt tussen de 1000 en 1300 kcal per dag.
Weight Watchers daar is de gemiddelde inname ook tussen de 1200 en 1400 kcal

Heb je de media ooit wel eens iets positiefs zien schrijven over een dieet?


In het artikel wat ik plaats staat idd dat ze uitgaan van 'n gemiddelde en ook wat dat gemiddelde is. Natuurlijk is het voor iederen afhankelijk van hoe lang en zwaar je bent en hoe actief je bent, maar over 't algemeen heeft iedereen een rustmetabolisme van minimaal 1200. Als je die hoeveelheid maar eet val je natuurlijk af maar niet op 'n gezonde manier.
Een dieet is überhaupt niet gezond, leer jezelf gewoon 'n gezonde levensstijl aan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 06 Feb 2017 11:34

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Dat staat er toch ook dat het per persoon kan verschillen maar dat het bij haar doelgroep eerder in de buurt van de 2000 ligt dan in de buurt van de 1400. En als je daar dan 200 kcal onder gaat zitten war echt heel rustig afvallen is kom je op 1800 kcal uit en niet op 1200. Dan eet je dus 2/3e van de hoeveelheid waar je ook al mee af kan vallen.
2015 💙
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 06 Feb 2017 16:05

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Ik heb het boek gelezen en het is een helder boek. Maar het blijft een crashdieet. Ik zou eerder naar een goede sportschool gaan en personal training gaan doen icm voedingsadvies.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 06 Feb 2017 19:50

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Ik ken Killerbody verder niet, maar het klinkt mij niet goed in de oren dat je op zo weinig caloriën er zo'n actief leven naast hebt. Ik geloof wel dat de recepten best leuk zijn.

Ik heb Weight Watchers overigens niet ervaren als een dieet, maar wel echt een life style verandering. Nadat ik ermee was gestopt heb ik tot mijn zwangerschap het gewicht (bijna een jaar) aan kunnen houden. Ik ben me juist beter bewust geworden van porties en voedingswaarde, zonder het gevoel te hebben er superveel moeite voor te moeten doen of aparte producten moet kopen.
L2014 & H2017
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 06 Feb 2017 20:17

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Ik heb het boek vandaag binnengekregen en even door gekeken, maar dit is niet mijn bedoeling. Ik wil afvallen maar niet met een crashdieet. Op aanraden van Victoria heb ik gekeken maar Chickslovefood en dat spreekt me meer aan, gewoon gezonde gerechten en veel inspiratie voor tussendoortjes enzo, dat klinkt meer als wat ik zoek.

Sportschool is niets voor mij, om in mijn eentje te gaan daar mis ik de motivatie voor na een dag werken, en mijn man werkt heel onregelmatig waardoor dat lastig is. Maar van 0 beweging naar zwemmen en fietsen, in combinatie met gezonder eten, veel minder snoepen en gewoon normaal doen zal voor mij een goede combinatie zijn denk ik!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 07 Feb 2017 10:40

Re: Ervaringen Killerbody dieet

Heb geen ervaring met het boek. Heb wel ervaring met de boeken van Sonja Bakker, daarmee ben ik inmiddels ruim 11 kilo afgevallen.

Wat je niet moet vergeten bij zo'n boek (ongeacht welk boek) is dat het een leefstijl moet worden en je dit dus de rest van je leven zo veel mogelijk vol moet zien te houden. Kies daarom voor een methode die bij je past en waarvan je zeker weet dat je het de rest van je leven op die manier zou willen doen. Die gedachte heeft mijn keuze beïnvloed.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers