Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wij gaan scheiden

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 06 Feb 2017 20:37

Re: wij gaan scheiden

Heel herkenbaar dat van de kosten Lana! Mijn ex vindt dat ook. Ik krijg alimentatie en de kinderbijslag, dus ik moet alles betalen. En omdat ik het meeste geld krijg omdat ik ook de kinderbijslag ontvang vind ik het ook echt geen probleem om de meeste kleding te kopen, schoenen en jas en dergelijke. Maar toen mijn ex een nieuwe pyjama ging kopen voor bij hem en dat bij mij in mindering wilde brengen op de alimentatie toen vroeg ik me toch ernstig af waar hij mee bezig was. Hij heeft een inkomen dat echt veel hoger is, ik betaal qua kleding en schoenen en dergelijke al nagenoeg alles, en dan ga je een pyjama van 10 euro 'declareren'. Maar hij betaalt alimentatie en daarom moet ik alles betalen. Maar dat doe ik dus ook niet, die enkele pyjama en wat andere kleine dingetjes die hij daar vast heeft liggen die kan hij best zelf kopen.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 06 Feb 2017 20:52

Re: wij gaan scheiden

Haha, da's voor mij ook heel herkenbaar. Mijn ex ging ook een keer bij mij declareren: hij had de kinderen mee op een uitje genomen en vroeg ook of ik dat wilde terug betalen aan hem. Het was eigenlijk zelfs voor een paar ijsjes.Wij hebben namelijk afgesproken dat ik alles betaal voor de kinderen, omdat mijn inkomen een stuk hoger ligt. Maar dat ging wel heel erg ver. Weet niets eens meer of ik het nou terug betaald heb of niet, maar in elk geval wel gezegd dat ik dat vrij ver vond gaan. Hij heeft dat nooit meer gedaan en heeft trouwens tegenwoordig ook nooit meer zulke acties.

Maia: erg jammer dat het is misgelopen, sterkte de komende tijd, ook met de praktische zaken afhandelen. Tip voor opnemen in het ouderschapsplan is misschien nog bij wie de paspoorten van de kinderen liggen, in ons geval altijd bij mijn ex.
<<

Anoniem211

Bericht 06 Feb 2017 21:02

Re: wij gaan scheiden

Jeetje joh.. het geeft een gevoel als 'de kinderen zijn van jou, daar hoef ik mijn loon toch niet voor te gebruiken'. Wat bizar meiden! Mijn ex betaalt ook iets van kinderalimentatie omdat hij meer verdient maar daarnaast betaalt hij voor zijn deel van de dagen gewoon alles zelf net zoals ik doe. Alsof het je eigen kinderen ineens niet meer zijn na een scheiding ofzo, wat onwijs kinderachtig zeg!
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 06 Feb 2017 21:09

Re: wij gaan scheiden

Wat naar Maia, veel sterkte.

Mijn ex is ook zo. De kinderen zijn bijna volledig bij mij en hij betaalt dus alimentatie waarvan ik 'alles' moet betalen.

De dag dat ze bij hem zijn bracht hij dochter naar balletles en hij stuurde mij dus een rekening voor de benzine naar de balletles en terug (paar cent) en wilde geld voor shampoo, waspoeder en dergelijke.

Is nog een hele ruzie geworden. Uiteindelijk moet ik wel betalen voor kleding enzo...ook voor bij hem...maar niet voor tandpasta enzo. Voor die ene dag dat ze bij hem zijn om de week moet hij dat soort dingen zelf betalen want dat is in mindering gebracht bij de alimentatie.

Droeftoeter.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Feb 2017 22:15

Re: wij gaan scheiden

Wat een gezeik zeg. Mijn ex heeft nu de gemeente op z'n dak gehad dus is dat met een advocaat aan het regelen maar wij hebben afgesproken dat hij de incidentele kosten zoals een jas ed betaald. De alimentatie is daardoor wel lager maar nog wel best hoog. Al neemt hij dat incidentele kosten soms wel heel letterlijk. Zo had ik laatst nieuwe sokken gekocht voor J en dat zag hij en vroeg hoeveel ik van hem kreeg. Fijn dat hij het zo serieus neemt maar om nou over elk paar sokken te overleggen heb ik helemaal geen zin in. Ik snap die mannen dan ook echt niet die zelfs benzine of waspoeder vragen.
2015 💙
<<

Anoniem211

Bericht 07 Feb 2017 00:03

Re: wij gaan scheiden

Jeeeemig Charles.. idd, wát een droeftoeter... Als je dat nou van tevoren had geweten...
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Feb 2017 08:22

Re: wij gaan scheiden

Als 't goed is is de alimentatie zo berekend dat 't deel dat de kinderen bij de vader zijn in mindering zijn gebracht op de alimentatie. Dus moeten de vaders in dit geval niet zo moeilijk doen..

Maja, sterkte. Ben je al iets verder inmiddels?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 07 Feb 2017 09:14

Re: wij gaan scheiden

*weg*
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 13 Feb 2017 14:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 07 Feb 2017 09:22

Re: wij gaan scheiden

Heel veel sterkte! Hoe zijn de kinderen eronder? En je man?
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 07 Feb 2017 09:24

Re: wij gaan scheiden

Elsa schreef:Als 't goed is is de alimentatie zo berekend dat 't deel dat de kinderen bij de vader zijn in mindering zijn gebracht op de alimentatie. Dus moeten de vaders in dit geval niet zo moeilijk doen..

Maja, sterkte. Ben je al iets verder inmiddels?


Je zegt wel dat vaders niet zo moeilijk moeten doen, maar het is me nogal wat als je partner van je wil scheiden. Niet iedereen kan dan zomaar even een knop omzetten en er het beste van maken.

Hier loopt alles nu op rolletjes, maar in beginfase was dat ook echt wel anders.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 07 Feb 2017 09:26

Re: wij gaan scheiden

Charles schreef:Wat naar Maia, veel sterkte.

Mijn ex is ook zo. De kinderen zijn bijna volledig bij mij en hij betaalt dus alimentatie waarvan ik 'alles' moet betalen.

De dag dat ze bij hem zijn bracht hij dochter naar balletles en hij stuurde mij dus een rekening voor de benzine naar de balletles en terug (paar cent) en wilde geld voor shampoo, waspoeder en dergelijke.

Is nog een hele ruzie geworden. Uiteindelijk moet ik wel betalen voor kleding enzo...ook voor bij hem...maar niet voor tandpasta enzo. Voor die ene dag dat ze bij hem zijn om de week moet hij dat soort dingen zelf betalen want dat is in mindering gebracht bij de alimentatie.

Droeftoeter.


Hoe bedoel je woede en wraak willen nemen. :(
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 07 Feb 2017 10:34

Re: wij gaan scheiden

Wow, dat van jou is wel extreem triest Charles! Vreselijk als het zo moet gaan.

Ik begrijp overigens best dat een scheiding echt niet altijd zonder slag of stoot gaat, maar lijkt me toch dat de kinderen er zo min mogelijk de dupe van mogen worden. Ik vind die dingen met alimentatie en dergelijke dan ook vaak zo kinderachtig.

Ik betaal ook zo veel mogelijk voor zoon en zal daar niet snel over klagen. Maar inmiddels verwacht ik wel van ex dat hij kleine dingen zoals pyjamas en ondergoed toch echt zelf koopt voor daar. Al denkt hij dus serieus dat ik geld overhou aan de kinderbijslag en alimentatie (die in onderling overleg is vastgesteld en voor zijn inkomen volgens mij echt heel erg schappelijk is). Ik heb echt geen dure smaak over het algemeen, maar dingen als winterjassen en schoenen en dergelijke tikken gewoon aan. Maar daarvan heeft hij denk ik geen idee, want toen we nog samen waren regeldenik die dingen ook al.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Feb 2017 11:21

Re: wij gaan scheiden

Ik dacht dat je bij co ouderschap geen alimentatie krijgt. Zo had ik het in elk geval begrepen.
Wij hebben ook afgesproken om allebei alles zelf te betalen, geen alimentatie en niks verrekenen. Het moet natuurlijk nog uitwijzen hoe dat in de praktijk gaat zijn.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 07 Feb 2017 11:48

Re: wij gaan scheiden

Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met co-ouderschap en alimentatie, wij hebben geen co-ouderschap in de zin van ongeveer 50-50% qua verdeling. Zoon is meer bij mij doordeweeks ivm het werk van ex.
<<

Anoniem193

Bericht 07 Feb 2017 11:53

Re: wij gaan scheiden

Ook bij co-ouderschap kan er recht zijn op partner- en/of kinderalimentatie. Het uitgangspunt is dat de financiële situatie in beide huishoudens ongeveer gelijk is.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 07 Feb 2017 12:47

Re: wij gaan scheiden

Vintage schreef:
Elsa schreef:Als 't goed is is de alimentatie zo berekend dat 't deel dat de kinderen bij de vader zijn in mindering zijn gebracht op de alimentatie. Dus moeten de vaders in dit geval niet zo moeilijk doen..

Maja, sterkte. Ben je al iets verder inmiddels?


Je zegt wel dat vaders niet zo moeilijk moeten doen, maar het is me nogal wat als je partner van je wil scheiden. Niet iedereen kan dan zomaar even een knop omzetten en er het beste van maken.

Hier loopt alles nu op rolletjes, maar in beginfase was dat ook echt wel anders.


Volgens mij ben ik iemand die daar helaas van af weet...
Ik bedoel ook meer dat de vaders daar geen recht op hebben, dus daar niet moeilijk over zouden moeten doen, dat je dat als argument kunt zeggen. En nee dat wil niet zeggen dat 't ook zo werkt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 07 Feb 2017 13:28

Re: wij gaan scheiden

Jans schreef:Ik dacht dat je bij co ouderschap geen alimentatie krijgt. Zo had ik het in elk geval begrepen.
Wij hebben ook afgesproken om allebei alles zelf te betalen, geen alimentatie en niks verrekenen. Het moet natuurlijk nog uitwijzen hoe dat in de praktijk gaat zijn.


Ga je ook scheiden? :(
Je krijgt bij co-ouderschap wel alimentatie, maar minder.
Maar de man krijgt ook toeslagen en kinderbijslag van 1 kind. Dus eigenlijk betaalt hij bijna niet uit eigen zak.
En hij verdient veel meer dan ik.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 07 Feb 2017 13:35

Re: wij gaan scheiden

*weg*
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 13 Feb 2017 14:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 09 Feb 2017 10:31

Re: wij gaan scheiden

Elsa schreef:
Vintage schreef:
Elsa schreef:Als 't goed is is de alimentatie zo berekend dat 't deel dat de kinderen bij de vader zijn in mindering zijn gebracht op de alimentatie. Dus moeten de vaders in dit geval niet zo moeilijk doen..

Maja, sterkte. Ben je al iets verder inmiddels?


Je zegt wel dat vaders niet zo moeilijk moeten doen, maar het is me nogal wat als je partner van je wil scheiden. Niet iedereen kan dan zomaar even een knop omzetten en er het beste van maken.

Hier loopt alles nu op rolletjes, maar in beginfase was dat ook echt wel anders.


Volgens mij ben ik iemand die daar helaas van af weet...
Ik bedoel ook meer dat de vaders daar geen recht op hebben, dus daar niet moeilijk over zouden moeten doen, dat je dat als argument kunt zeggen. En nee dat wil niet zeggen dat 't ook zo werkt


Wat dat betreft ben ik het met je eens. :yes:
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Feb 2017 11:36

Re: wij gaan scheiden

Geld is maar zelden een manier waarop mensen overeenkomen met elkaar. LAat staan als je uit elkaar bent. Zoals mijn zus het heeft, vind ik persoonlijk de beste manier. Zij storten gewoon allebei een X bedrag (naar rato) op een gezamelijke rekening voor hun zoontje en alle grote dingen gaan daarvan af: sport, kleding, schoenen etc. En dan zien beiden waar het geld naartoe gaat.

In het geval van mijn vriend met zijn ex gaat dat niet, omdat zij in de bijstand zit. Zij krijgt dus kinderbijslag, kindgebonden budget en alimentatie. Wij betalen echter ook voor zwemles, schooluitjes, vrijwillige ouderbijdrage en andere extra dingen (plus vervoer van en naar ons huis). Hetgeen hier wel eens dwars zit, is dat er geld genoeg zou moeten zijn voor de kinderen, en ja, ik n=besef me dat kinderen duur zijn maar er zijn ook goedkopere, goede alternatieven en dat de kinderen maar één paar schoenen hebben en vaak kleren met gaten erin of te groot. Daarom kopen wij kleren nog apart voor ze, inclusief jassen en schoenen als ze het nodig hebben.

Alsnog zegt ze dat er te weinig wordt overgemaakt, maar ze snapt niet dat ook al gaat mijn vriend meer overmaken ze niet ook meer overhoudt. Puur omdat dat bedrag van haar bijstand wordt afgetrokken.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Feb 2017 11:39

Re: wij gaan scheiden

Wij hebben ook co-ouderschap en besloten dat ik geen alimentatie ontvang. Ik kan mezelf redelijk goed redden, maar ben erg dankbaar dat de vader nagenoeg altijd nieuwe kleren koopt voor de kinderen, ook schoenen en zwemlessen en de sport betaald hij.
Het is dus niet zo dat alle vaders gelijk zijn gelukkig.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 09 Feb 2017 12:23

Re: wij gaan scheiden

De vader van mijn dochter is inmiddels ook anders, als hij een keer kan bijspringen dan doet hij dat. Zoals toen ik een jaar terug dochter haar kamer een kleine make-over wilde geven (en ze had een nieuw gordijn echt nodig, oude was kapot). Toen heeft hij dat betaald. Dat wilde hij graag. En laatst overleed mijn combimagnetron en toen heb ik van hem een nieuwe gekregen. Wat ook absoluut niet hoefde, maar hij vond dat hij het best kon missen en dochter heeft er toch ook profijt van (gebruiken de oven geregeld voor avondeten en samen dingen bakken). Dus ik ken gelukkig ook een andere kant. Al voel ik me met dat soort dingen weer een beetje bezwaard. Maar ik laat het wel toe, verder doe en regel ik alles, dus ik kan er inmiddels mee leven dat mensen mij op hun beurt dan soms ook best vrijwillig willen helpen.

Staat dan wel weer in een raar contrast met andere ex die al over een pyjama gaat zeuren. Kan dus alle kanten op!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 10 Feb 2017 11:37

Re: wij gaan scheiden

Ik moet trouwens zeggen dat mijn ex verder echt prima is hoor. We kunnen heel goed overleggen en als we iets van school hebben, gaan we samen, voorstellingen of wat dan ook. Hij is ook een hele goede vader voor de kinderen.
Een lampje ophangen of wat dan ook bij mij thuis, zou hij ook zo doen.
Hij ziet alleen alles wat geld betreft gewoon anders.
Afbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 20 Feb 2017 09:35

Re: wij gaan scheiden

Bij mijn vriend is het andersom, moeder krijgt alle financiele voordelen en ook nog een klein bedrag allimentatie maar vriend betaalt nagenoeg alles. Nieuwe kleding, schoenen, de muzieklessen... Dochter krijgt bij moeder alleen nieuwe dingen als het in de uitverkoop is en dan vraagt ze daar vaak ook nog een bijdrage voor... Ze mag ook niet op een sport want daar heeft moeder geen geld voor zegt ze.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers