Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


verschillende soorten huiltjes herkennen

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Feb 2017 20:36

verschillende soorten huiltjes herkennen

Ik herken de huiltjes nog niet. Maar ik geloof dat iemand hier ooit klanken genoemd heeft waar je wat aan kunt herkennen?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 01 Feb 2017 20:39

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Google eens op dunstan baby taal.
'Neh' is honger
En 'ow' is moe.

Verder weet ik ze zo even niet uit mijn hoofd
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 01 Feb 2017 20:40

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem313

Bericht 01 Feb 2017 20:41

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ik ging altijd uit van wat ik in 'Save our Sleep' heb gelezen: monotoon geluid zonder pauzes is discomfort, afwisselende huiltjes met pauzes is protesting (en kun je volgens die methode negeren).
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 01 Feb 2017 21:12

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ik heb 2 heel verschillende baby's gehad en ik kan het nu nog niet. Misschien mis ik een sensortje of misschien waren mijn kinderen niet zo duidelijk maar volgens mij gebeurt het regelmatig dat moeders het eigenlijk ook niet goed weten en maar wat doen. En als het niet werkt wat anders proberen.
Ik denk dat je het goed doet met je baby en ik ben blij voor je Jip!
(niets met dit topic te maken maar wilde ik gewoon even kwijt)
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 21:23

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Op YouTube vind je idd een handig kort filmpje van Dunstan's baby language. Vond ik superhandig, was echt een eye-opener. En ik herken ze nu dus ook bij andere baby's :laughcry: Zal ff de link voor je zoeken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Feb 2017 21:23

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ja die Dunstan vond ik herkenbaar bij T. Niet allemaal maar ik vond het toen al prettig iéts te 'begrijpen'.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Geel

Bericht 01 Feb 2017 21:28

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Dit is een kort filmpje, je hebt ook de langere versie. https://youtu.be/ValdMXD5wQI
<<

Anoniem250

Bericht 01 Feb 2017 21:32

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ik heb dat ook opgezocht, maar het lukte me niet om het toe te passen op mijn baby. Maar als baby huilde dan probeerde ik het op te lossen met eerst een voeding. Als dat de oplossing was hoorde dat bij dat huiltje. Of helpen in slaap te krijgen, of krampjes (die had ik heel snel door). Of knuffelen. De vlak voor het slapen huil vond ik het moeilijkste te herkennen. De krampjes en honger huil het makkelijkste.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 01 Feb 2017 21:50

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ik heb ook nooit echt huiltjes herkend. Wanneer mijn baby huilde probeerde ik dat, net als HG, eerst op te lossen met een voeding. Lukte dat niet dan ging ik proberen of mijn kind moe was of krampjes had, er werkte vanzelf iets (of niet wanneer je baby een huilbaby is net als mijn eerste...)
2011 2012 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Feb 2017 21:55

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Soms huilt ze een uur na de voeding. Dan kan het geen honger zijn, denk ik dan. Soms herken ik het wel als vieze luier of honger. Vind het ook gewoon leuk me er wat meer in te verdiepen :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem197

Bericht 02 Feb 2017 01:48

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Hoe oud is ze nu?
Bij mij kwam het pas na een maand of 2 (bij de 2de) dat ik wat herkende (nog niet alles). Maar toen leerde ik ook mijn kind kennen en had ik een ritme die werkte. Bij de eerste duurde het wat langer.
Maar omdat ik continu bij de kinderen ben, heb ik het eerste door waar ze behoeften aan hebben dus dan is het niet zo erg dat ik de huiltjes niet herken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Feb 2017 07:26

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ze is nu vier weken.

Lief Moesje!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Feb 2017 07:36

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Volgens mij kon ik zo jong de huiltjes ook nog niet herkennen, alleen de krampjes want dat schreeuwde hij het letterlijk uit terwijl de rest altijd heel gematigd was.

Later herkende ik wel echt de huiltjes, mijn zoontje heeft eigenlijk nooit gehuild van de honger, wel van vermoeidheid, dan huilde hij niet krachtig, beetje zeurderig en dus bij pijn was het echt fel door huilen. Toen hij ouder was en zijn "zin" niet kreeg huilde hij met pieken, niet echt doorzetten maar even zijn best doen en dan wat jammeren en dan weer even aanzetten enz.

Wel interessant die Dunstan's baby language, daar ga ik voor nr.2 eens naar kijken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem197

Bericht 02 Feb 2017 07:38

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ow dan heb je nog even ;)
Kijk dat filmpje op youtube en hou het erbij als ze huilt. Zo heb ik het pas kunnen ontdekken. Maar over een tijdje weet je zo wel waar ze aan toe is zonder dat onderscheid te kunnen horen.
Het is echt lastig hoor en maak je niet druk als jij het nog niet hoort.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Feb 2017 07:41

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ik maak me ook niet druk. Vind het gewoon leuk er wat meer in te verdiepen. Ze huilt sowieso niet veel. Maar als ik meteen zou kunnen herkennen dat ze toch weer honger heeft na een uur, dan scheelt dat toch :)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem280

Bericht 02 Feb 2017 08:16

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ik herkende ze ook niet altijd.
Huiltje voor slapen gaan herkende ik er wel tussenuit. Als was dat geen huiltje.
Ze lagen dan wat te piepen, wat ze overigens nog doen bij 2 jaar, dan waren ze met 10 minuten in slaap.
Honger herkende ik zeker wel, dat neh neh ging over in hard gekrijs neh neh.

Huiluur tijdens ons eten was ook nooit zo fijn. Zelf hadden ze dan een halfuur voordat wij gingen eten, een voeding gehad. Dat huilen duurde dan 1,5 uur. Daarna weer stil.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Feb 2017 08:16

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Wij hoorden vooral heel duidelijk de Nehhhh! Haha
Vond dat ook leuk om te luisteren.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem281

Bericht 02 Feb 2017 08:20

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ik heb 't geprobeerd, maar Tobias huilde alleen als-ie moest eten. Dan is je zoektocht snel klaar :laughcry: Hij had niet echt een slaaphuiltje of zo.

Nu vind ik 't eigenlijk lastiger. Hij kletst op zijn manier echt de oren van je kop en kan heel serieus iets 'vertellen', maar ik snap er echt he-le-maal niks van. Ik word gek van mezelf, van de leugens.. 'Oh is dat zo? Ja ik snap je! Nieet, vertel meer!'
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Feb 2017 10:00

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Bazinga schreef:Ik heb 't geprobeerd, maar Tobias huilde alleen als-ie moest eten. Dan is je zoektocht snel klaar :laughcry: Hij had niet echt een slaaphuiltje of zo.

Nu vind ik 't eigenlijk lastiger. Hij kletst op zijn manier echt de oren van je kop en kan heel serieus iets 'vertellen', maar ik snap er echt he-le-maal niks van. Ik word gek van mezelf, van de leugens.. 'Oh is dat zo? Ja ik snap je! Nieet, vertel meer!'


Herkenbaar dit. J heeft een aantal verstaanbare woorden en weet heel goed duidelijk te maken wat hij wil. Hij pakt gewoon je hand en neemt je mee. Maar soms zeg ik ja ergens op en dan denk ik wat als hij nu vroeg of hij op de tafel mocht staan of de poes bij haar staart rondslingeren.
2015 💙
<<

Geel

Bericht 02 Feb 2017 10:07

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Jip schreef:Ik maak me ook niet druk. Vind het gewoon leuk er wat meer in te verdiepen. Ze huilt sowieso niet veel. Maar als ik meteen zou kunnen herkennen dat ze toch weer honger heeft na een uur, dan scheelt dat toch :)
Vind ik ook hoor Jip. Ik vind het altijd een beetje irritant dat mensen het meteen bestempelen als 'je druk maken' terwijl je gewoon iets wilt weten/ontdekken.

De Nehhh is wel heel duidelijk ja! Als je die eenmaal hoort, dan weet je voor altijd wanneer ze wel en geen honger heeft. :banaan:
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 02 Feb 2017 11:24

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Geel schreef:
Jip schreef:Ik maak me ook niet druk. Vind het gewoon leuk er wat meer in te verdiepen. Ze huilt sowieso niet veel. Maar als ik meteen zou kunnen herkennen dat ze toch weer honger heeft na een uur, dan scheelt dat toch :)
Vind ik ook hoor Jip. Ik vind het altijd een beetje irritant dat mensen het meteen bestempelen als 'je druk maken' terwijl je gewoon iets wilt weten/ontdekken.

De Nehhh is wel heel duidelijk ja! Als je die eenmaal hoort, dan weet je voor altijd wanneer ze wel en geen honger heeft. :banaan:


Behalve als je in (bijna) ieder huiltje nehh hoort. Ik heb ze nooit begrepen, herkent of wat dan ook. En nog steeds begrijp ik het niet altijd. Nu ook....'die die die', maar wat ze nou wil, geen idee :palm: . Soms is het wel heel duidelijk hoor!

Ik vond het dus ook wel interessant allemaal, maar omdat ik het bij mijn eigen kind niet herken(de) maakte het me juist alleen maat onzeker en ben ik opgehouden erover te lezen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Feb 2017 11:52

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ik herken honger vooral doordat ze als een soort popeye gaat zoeken of op haar handjes sabbelt of aan mijn vinger gaat sabbelen. Krampjes aan de beentjes, maar nu herkende ik het geluidje er bij.

Het is soms ook gewoon afstrepen: eten gehad, dus dat is het niet, luier verschoont, dus dat is het ook niet. Niet op mijn borst willen liggen zijn vaak krampjes en wel op mijn borst willen liggen wordt meestal gevolgd door een boer.

Ik vind het leuk haar zo steeds beter te leren kennen :-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem197

Bericht 02 Feb 2017 13:25

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Geel schreef:
Jip schreef:Ik maak me ook niet druk. Vind het gewoon leuk er wat meer in te verdiepen. Ze huilt sowieso niet veel. Maar als ik meteen zou kunnen herkennen dat ze toch weer honger heeft na een uur, dan scheelt dat toch :)
Vind ik ook hoor Jip. Ik vind het altijd een beetje irritant dat mensen het meteen bestempelen als 'je druk maken' terwijl je gewoon iets wilt weten/ontdekken.



Zo bedoelde ik het ook niet. Ik vind dat ook altijd irritant. Ik bedoel het als geruststelling dat ik wil zeggen dat er meer zijn (waaronder ik) die het echt niet horen. Heb mij daar bij de eerste druk om gemaakt want er zeiden tegen mij dat ze het na een week al hoorde. Ik was bang dat ik mijn zoon niet kende.
Ik ken mijn zoon en dochter heel goed maar huiltjes herken ik echt niet.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 02 Feb 2017 13:55

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ik heb een workshop gedaan van dunstan babytaal en naast de klanken ook heel veel andere kenmerken van de verschillende huiltjes geleerd. Het gaat ook eigenlijk niet om de huiltjes, maar om het geluid dat er aan vooraf gaat. Als de baby gaat huilen, heb je een signaal gemist zeg maar. Er is een app van. Kost wel 4 euro, maar daar staan ook al die kenmerken in en voorbeeld filmpjes enzo. Is allemaal ook vast wel zo op internet te vinden, maar ik vind het wel handig dat alles zo bij elkaar staat in die app.
december 2016
juli 2019
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers