Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


verschillende soorten huiltjes herkennen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Aug 2017 15:00

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Il ben me er ook eens in gaan verdiepen. Op internet gezocht, en kon toevallig de dvd van t cb lenen.
Samen met vriend de dvd gekeken:) Als je t daar zo ziet /hoort is t wel logisch. Maar hier thuis? Echt niet.
Er zijn 5 huiltjes: eh, heh, neh, ahw en airgh. En ik hoor alleen maar weh en geh/keh. Toch best lastig
(En ik mis t huiltje van 'mama-honger'/'teveel prikkels'
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Geel

Bericht 14 Aug 2017 15:09

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Heb je ook dat filmpje gezien bij Oprah met die babyvoorbeelden? Het is soms even zoeken, maar als mijn dochter huilde, zette ik gewoon dat filmpje aan en luisterde ik waar het op leek. Dat heb ik drie dagen gedaan geloof en daarna herkende ik ze.

Het gaat bijvoorbeeld ook om de stand van de mond en de beweging van de tong. Bepaalde reflexen veroorzaken die klanken en daardoor weet je wat het is. Met drie/vier maanden verdwijnen ze trouwens.

Het belangrijkste is dat je luistert/kijkt naar de beginklank. Prikkels en mama horen bij 'heh', bij de stress of discomfort.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Aug 2017 15:12

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Elsa, misschien is de app een tip? Babytaal heet de app, met de Dunstan huiltjes. Die zette ik in het begin gewoon op om te vergelijken met het huiltje van O op dat moment. Lekker irritant, twee huiltjes door elkaar heen dan, maar het hielp vaak wel als ik even niet wist wat er nou was en ook gewoon alleen al om hem een beetje te leren kennen. Ik kan nu niet alles herkennen maar het meeste klopte in het begin wel. En ik herken intussen ook duidelijk genoeg wanneer hij gewoon even mekkert (om bijvoorbeeld in slaap te vallen, dat heeft ie soms even paar minuten nodig) of wanneer hij echt mij nodig heeft en ik naar hem toe moet. Dat groeit denk ik vanzelf wel bij je.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 14 Aug 2017 15:15

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Elsa ik kon er ook niks mee. Heb meermalen de video gekeken samen met mijn man. Echt wel ons best gedaan. Maar we konden er niks in herkennen. Zelfs de kraamhulp zei in de eerste week dat het bij sommige baby's wel duidelijk is, maar dat ze er bij onze zoon echt niks mee kon. Ook de weken/maanden erna herkende ik geen enkele klank.
Maar werd er wel erg onzeker door, alsof ik m'n baby niet goed genoeg kende.

Dus als je er tzt wel iets mee kunt en iets in herkent is dat hartstikke fijn, maar zo niet, dan ben je niet de enige :P
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 14 Aug 2017 20:42

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Wat Geel zegt inderdaad, ook heel erg letten op de vorm van de mond, wat ze met hun tong doen en andere lichaamstaal eromheen.

Hier werkte het goed, ik had het snel door bij M en het bracht me veel rust. Maar M had geen krampjes en ook de 'heh' van ongemak hoorde ik nooit, dus misschien had ik een eenvoudig kind :laughcry: de 'neh' van honger klonk hier trouwens ook als 'weh' maar aan de tong en het smakken kon ik dan toch zien dat ze honger had.
december 2016
juli 2019
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 15 Aug 2017 19:55

Re: verschillende soorten huiltjes herkennen

Ik kon er vrij weinig mee. Onze kraamhulp benoemde ook alle soorten huiltjes. Ik heb daarna echt mijn best gedaan om ze te herkennen, maar nee het lukte mij niet. Toch leerde ik mijn dochters huiltjes snel kennen en wist ik wat ze nodig had.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan