Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nutrilon AR en speen

<<

Anoniem253

Bericht 01 Feb 2017 13:37

Nutrilon AR en speen

Mijn dochter is op advies van de kinderarts sinds gisteren over gegaan op Nutrilon AR ivm mogelijk reflux. Nu gebruik ik dr brown flessen en heb een fase 2 speen gekocht omdat de voeding voor de fase 1 speen te dik is. Ze moet nu hard zuigen en heeft dan met 20 min haar fles van 80 cc leeg. Voorheen deed ze er 10 min over (veel te snel). Omdat ze nu zo hard zuigt vraag ik me af of een fase 2 speen goed is en ze niet een andere speen nodig heeft.

Iemand ervaring met dr brown flessen en nutrilon ar? Welke speen gebruik(te) jij? En heeft de ar voeding bij jouw kindje geholpen tegen het maagzuur?

Ik ben benieuwd!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Feb 2017 16:38

Re: Nutrilon AR en speen

15 a 20 min is toch prima voor een fles i.v.m. de zuigbehoefte.
Mocht ze er nog langer over gaan doen kun je altijd speen 3 proberen, die is wel echt veel groter hoor.
Etos eigen merk spenen passen er ook op. Die gaatjes vind ik groter dan die van Brown. Dus daar zou je nr 2 ook nog van kunnen proberen. Vorm is vrijwel hetzelfde en prijs is vele malen leuker.
2016
<<

Anoniem253

Bericht 01 Feb 2017 16:42

Re: Nutrilon AR en speen

Ja 20 min is prima idd maar ze zuigt zo hard en als we de voeding gaan ophogen dan doet ze er nog langer over toch? Of zou ze ook moeten wennen?
<<

Anoniem253

Bericht 01 Feb 2017 16:42

Re: Nutrilon AR en speen

Goeie tip over de etos speen, thanks! Dan kan ik dat altijd nog proberen idd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Feb 2017 17:15

Re: Nutrilon AR en speen

Ze krijgen ook meer zuigkracht na verloop van tijd.
2016
<<

Anoniem316

Bericht 01 Feb 2017 17:47

Re: Nutrilon AR en speen

Doe van difrax passen er ook op. Je zou desnoods een 3 standen speen kunnen proberen.
<<

Anoniem253

Bericht 01 Feb 2017 18:14

Re: Nutrilon AR en speen

Salome schreef:Ze krijgen ook meer zuigkracht na verloop van tijd.

Oh dat wist ik niet. :angel:
<<

Anoniem253

Bericht 01 Feb 2017 18:15

Re: Nutrilon AR en speen

Dee schreef:Doe van difrax passen er ook op. Je zou desnoods een 3 standen speen kunnen proberen.

Thanks! Ook op de kleine flesjes of alleen brede hals?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Feb 2017 18:46

Re: Nutrilon AR en speen

Geen ervaring met AR-voeding maar wel met Nutrilon waar Johannesbroodpitmeel doorheen zit. David krijgt het met een speen 2, dat gaat meestal goed maar soms wordt het laatste restje te dik en dan doe ik er een speen 3 op. Je zou evt ook zelf het gaatje van de speen groter kunnen maken met een naald (werd mij verteld bij de winkel, ik heb het zelf niet geprobeerd).

Heb je nu trouwens de smalle of de brede dr Browns? Ik had een brede fles gekocht en daar dronk David zo beroerd uit.. met een smalle gaat het 10 x beter.

♥♥
<<

Anoniem253

Bericht 01 Feb 2017 18:48

Re: Nutrilon AR en speen

Bedankt voor je reactie! Zelf het gaatje vergroten doe ik liever niet, ik heb de smalle flesjes van dr brown. Heeft David ook reflux? Ik ga komende voedingen even bijhouden hoe lang ze er over doet. Wellicht moet ze ook wennen dat ze wat harder moet zuigen.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Feb 2017 18:55

Re: Nutrilon AR en speen

De smalle speen van difrax champagne! Het voordeel is dus dat als de voeding dikker wordt naarmate je baby langer over het flesje doet, je alleen de fles hoeft te draaien en niet te wisselen van speen.
L. krijgt namelijk ook voeding met pitmeel en het laatste is heel lobbig vaak.
<<

Anoniem253

Bericht 01 Feb 2017 19:19

Re: Nutrilon AR en speen

Dee schreef:De smalle speen van difrax champagne! Het voordeel is dus dat als de voeding dikker wordt naarmate je baby langer over het flesje doet, je alleen de fles hoeft te draaien en niet te wisselen van speen.
L. krijgt namelijk ook voeding met pitmeel en het laatste is heel lobbig vaak.

Is dat de S speen? En past die ook op de dr brown fles? :)
<<

Anoniem316

Bericht 01 Feb 2017 19:28

Re: Nutrilon AR en speen

Jep :)
<<

Anoniem253

Bericht 01 Feb 2017 19:45

Re: Nutrilon AR en speen

Dee schreef:Jep :)

Thanks!
<<

Anoniem253

Bericht 02 Feb 2017 18:33

Re: Nutrilon AR en speen

Salome schreef:15 a 20 min is toch prima voor een fles i.v.m. de zuigbehoefte.
Mocht ze er nog langer over gaan doen kun je altijd speen 3 proberen, die is wel echt veel groter hoor.
Etos eigen merk spenen passen er ook op. Die gaatjes vind ik groter dan die van Brown. Dus daar zou je nr 2 ook nog van kunnen proberen. Vorm is vrijwel hetzelfde en prijs is vele malen leuker.


3 is inderdaad veel groter, ik probeer straks de 2 speen van Etos. Ben benieuwd!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Feb 2017 18:37

Re: Nutrilon AR en speen

En hoe ging dat?
Ja wij zijn met 7 maanden ofzo naar speen 3 gegaan en hij verslikte zich steeds. Nu gaat het goed en hij is 8,5 maand.
Echt groot gat.
2016
<<

Anoniem253

Bericht 03 Feb 2017 06:02

Re: Nutrilon AR en speen

Met de etos speen gaat het beter! Ze deed er vannacht 20min over ipv 45 minuten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers