Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 01 Feb 2017 10:23

Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Ik had me zo voorgenomen om niet teveel te kopen, maar volgens mij gaat dat nu al mis :face:
Maar mijn vraag is: wat moet ik kopen? Wanneer trekken pasgeboren korte mouw aan? Moet ik dat voor die periode juist niet zoveel kopen?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Feb 2017 10:30

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Wij hadden de eerste week (of dagen, weet 't niet precies meer) lange mouw, daarna alleen maar korte mouw.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Feb 2017 10:44

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Lang. J droeg in augustus lange mouw plus korte mouw. Dus t-shirt romper plus longsleeve. Of t-shirt met lange mouw romper. Ik keek wel per dag hoe het was en hoe hij zich hield qua temperatuur, maar het kan alle kanten op.
2015 💙
<<

Pitty

Bericht 01 Feb 2017 11:13

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Ik begrijp dit nooit zo goed: koop gewoon twee lange mouwen en twee korte, je hebt toch zo iets gekocht of online geshopt als je iets mist?

Mijn jongste is van juni en heeft de eerste maand lange mouwen gedragen in maat 56. En toen was het september en kregen we toen nog een hittegolf. Je weet het maar nooit.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Feb 2017 11:40

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Die van ons heeft altijd korte mouw romper aan en lange mouw shirt.
Toen het heel heet was afgelopen zomer alleen de romper. Vaak was deze mouwloos.
Ik heb nooit lange mouw rompers gehad en nooit gemist. T is geboren op 16-5.
2016
<<

Anoniem316

Bericht 01 Feb 2017 13:46

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

L. heeft beiden aan. En L. is november. Gewoon van alles wat kopen en dan zie je het wel. Je doet er immers nog wat overheen. En als het zomer is desnoods een romper met lange zonder iets.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Feb 2017 13:51

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Toen T nog zo klein was vond ik lange mouwen rompers wel echt zoooo priegelen! Wij hadden meer korte iig :) En dan truitjes en vestjes eroverheen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 01 Feb 2017 13:52

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

I is in augustus geboren en het was toen heel warm. Maar toch heb ik veel lange mouwen rompers gebruikt. Ik had van beide wat.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 01 Feb 2017 13:53

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Ik kom nu vooral shirts tegen met lange mouw (logisch)
Maar nu dus moeilijk te zeggen of hij dat draagt ja of nee. Heb al enkele dingen, dus nu toch maar even stoppen;)
Rompers lange mouw zat trouwens niet in de planning om te kopen. Ebt paar om voor te geval om onder shirt te doen, maar niet standaard
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 01 Feb 2017 14:03

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Ik zou vooral lange mouwen halen in de kleine maatjes. En romper mouwloos of korte mouwen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Feb 2017 15:10

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Onze jongste is in augustus geboren. In de kraamweek was het heel warm. Ze had vaak een romper (met spaghetti bandjes) aan in huis. Buiten deed ik er een truitje en soms broekje over heen. Zij was ook erg warm en hield haar temperatuur goed.
2014 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Feb 2017 15:11

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Het is in juni vaak nog niet zo warm. Dus ik zou gewoon lange mouwen doen. En een romper met korte mouwen
2014 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Feb 2017 19:06

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Ik ben ook in juni uitgerekend en vind het ook lastig, geen idee hoe warm het is ook dan, dat verschilt in Nederland zo. En daarnaast werd ons neefje in september met 30 graden geboren en lag hij met kruiken in de wieg omdat hij zichzelf niet warm hield. Onze zoon had daar ook moeite mee, dus ik zorg wel voor een paar mutsjes ed.
Ik denk dat ik van beide wat koop, ook wel echt korte mouwen want ik heb nog vestjes van mijn oudste zoon die ik daar over heen kan doen als dat nodig is. Als het echt heel warm is en hij houdt zich goed warm dan laat ik hem waarschijnlijk toch lekker in zijn romper liggen, misschien maak ik zelf wel zo'n schattig kort pof broekje voor die dagen.

Maar ik heb ook al wel een dun vestje aangeschaft voor dit mannetje, ik vind het ook wel lastig!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem192

Bericht 01 Feb 2017 19:21

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Mijn neefje is van begin juni en had in de begin periode korte mouwen rompers, wel soms met een t-shirt met lange mouwen eroverheen, want zo heel warm hoeft het in juni nog niet te zijn.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Feb 2017 02:09

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Mijn oudste is in augustus geboren maar droeg eerst lange nouwen rompers en daar overheen nog eens een lange nouwen shirt. Het was toen best warm, maar ze had het toch nodig. Mijn jongste is van mei en heeft geen lange mouwen rompers nodig gehad. Ze was al snel zo warm dat ze zelfs ging zweten.

Ik zou vooral lange mouwen shirts halen en evt. kort spul bestellen zo nodig.
Qua rompers zou ik ook een paar van elk doen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Squirrel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:30

Bericht 02 Feb 2017 11:35

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Hier twee kinderen die het snel warm hadden. De oudste lag zelfs in de kraamweek al wel eens in d'r romper. Het was toen wel een hitte golf. Beide kinderen hebben ook maar 1 of 2 dagen een mutsje en kruik nodig gehad.
<<

Anoniem239

Bericht 02 Feb 2017 15:24

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Lastig he. De jongste is op 8 juni geboren en we hadden toen een hittegolf. Het was 30+ gragen toen. Hij droeg rompers zonder mouw en dan buiten wel een shirtje met lange mouwen. Ik denk dat je beter, als je niet te veel wilt kopen, korte mouw/geen mouw kunt nemen en dan eventueel een shirtje met lange mouw en een vestje aan doen als het te koud is.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Feb 2017 17:48

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Je hebt toch al een kindje?! Hoe ben je toen uit dit dilemma gekomen?

Mijn dochter is van 21 juni en we hadden rompers met lange mouwen, korte mouwen en spaghettibandjes. Afhankelijk van het weer kozen we hoeveel mouw ze aankreeg. Was heel handig :nerd:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Feb 2017 20:22

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Zenna, mijn dochter is van begin april, toen ging ik er sowieso van uit dat ze zeker 2-3 maanden iets met lange mouwen aan had. En toen t echt warm was lag ze ook gewoon in een rompertje buiten. Maar ik vind 3-4 maanden of echt pasgeborene toch een verschil
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem257

Bericht 02 Feb 2017 20:24

Re: Juni uitgerekend; lange mouw of korte mouw?

Ik had beide.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: roosje