Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oudste meenemen naar echo?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Jan 2017 21:15

Re: Oudste meenemen naar echo?

Ik vraag me ook af waarom je het überhaupt wel zou willen. Allemaal leuk en aardig dat je je kind overal bij wilt betrekken, zou ik ook willen, maar tot een bepaalde hoogte.
En nu zeggen ja als we slecht nieuws krijgen dan maakt het niks uit als kind erbij is.. tot je erin zit. Dan wil je dat echt niet op dat moment.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Jan 2017 21:18

Re: Oudste meenemen naar echo?

Sam schreef:Ik vraag me ook af waarom je het überhaupt wel zou willen. Allemaal leuk en aardig dat je je kind overal bij wilt betrekken, zou ik ook willen, maar tot een bepaalde hoogte.
En nu zeggen ja als we slecht nieuws krijgen dan maakt het niks uit als kind erbij is.. tot je erin zit. Dan wil je dat echt niet op dat moment.


Helemaal mee eens!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 25 Jan 2017 21:23

Re: Oudste meenemen naar echo?

Indigo schreef:Waarom ik het wel zou willen? Mijn kinderen kunnen prima rustig blijven tijdens een echo, anders had ik ze ook niet meegenomen. Ze hebben nu de leeftijd dat ze mijn zwangerschap heel bewust meemaken, op deze manier wordt het voor hen ook allemaal wat concreter.


Maar hier heb je toch dan de mogelijkheid voor met een pretecho? k snap nooit zo goed dat men luchtig doet over de 20 weken echo. Leuk, kom jongens, baby kijken. Terwijl het een medische echo is en de kans er gewoon is dat er een afwijking gevonden wordt.

Mijn oudste was 4 toen ik zwanger was van de jongste en herinnert zich daar nu nog dingen van. Erbij betrekken en concreter maken kan op een heleboel andere manieren en daar zou ik de 20 weken echo niet voor gebruiken.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem236

Bericht 25 Jan 2017 21:31

Re: Oudste meenemen naar echo?

Wat moet er concreter gemaakt worden? De beelden op een 20 wkn echo zijn ook niet echt van hee een baby. Alle lichaamsdelen die apart bekeken worden en de meeste mensen zelf ook niet weten wat ze zien als het niet verteld zou worden.

Ik zou dan toch echt voor een 3D pret echo gaan, wat verder in de zwangerschap. Stel dat er een ernstige afwijking gevonden wordt, ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je je kinderen er dan bij wilt hebben.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 25 Jan 2017 21:41

Re: Oudste meenemen naar echo?

Knillis schreef:
Sam schreef:Ik vraag me ook af waarom je het überhaupt wel zou willen. Allemaal leuk en aardig dat je je kind overal bij wilt betrekken, zou ik ook willen, maar tot een bepaalde hoogte.
En nu zeggen ja als we slecht nieuws krijgen dan maakt het niks uit als kind erbij is.. tot je erin zit. Dan wil je dat echt niet op dat moment.


Helemaal mee eens!


Ook helemaal.mee eens. Stel.je voor dat er iets mis is dat verdriet hebben wij pas ervaren daar wil .je je kind niet aan blootstellen!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem315

Bericht 25 Jan 2017 22:10

Re: Oudste meenemen naar echo?

Maar even over een andere boeg: kinderen zijn geen volwassenen hè. Ze hoeven niet álles te weten. Bij je zwangerschap betrekken, ja, maar het bijwonen van een medisch onderzoek? Nee. Zou ik niet doen (en mag bij ons echocentrum ook absoluut niet). Het zijn je kinderen, niet je gelijken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Jan 2017 22:55

Re: Oudste meenemen naar echo?

Zeer eens met Exo.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 25 Jan 2017 23:16

Re: Oudste meenemen naar echo?

Nou ja ik denk daar dus anders over. Natuurlijk zijn het geen volwassenen en behandel ik ze ook niet zo. Mocht er iets mis zijn, dan zullen we ze dat toch moeten vertellen. Wanneer dat is maakt voor mij geen verschil. Mijn verdriet zien ze dan toch wel. Bij ons echocentrum is het geen probleem dat ze meekomen.
2011 2012 2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 26 Jan 2017 20:46

Re: Oudste meenemen naar echo?

Als volwassenen behandelen vind ik nit per se hetzelfde als ze meenemen naar een (medische) echo. Ik zie dat nog steeds als betrekken bij de zwangerschap, en samen delen.
Maar goed, ze zou wel mee mogen van het echocentrum, maar ik laat haar nu wel thyis (mede ook omdat ze dan al bij oma is)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem260

Bericht 26 Jan 2017 22:36

Re: Oudste meenemen naar echo?

Het zal vast ook per kind verschillen, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat een kindje van 3 iets begrijpt van een 20 weken echo. Maar mss zegt dat wel meer over de kindjes van 3 uit mijn omgeving :laughcry:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 27 Jan 2017 10:07

Re: Oudste meenemen naar echo?

Jerry schreef:Het zal vast ook per kind verschillen, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat een kindje van 3 iets begrijpt van een 20 weken echo. Maar mss zegt dat wel meer over de kindjes van 3 uit mijn omgeving :laughcry:

Mijn (toen) drie jarige snapte daar ook geen hol van hoor. Ja, dat er een baby in de buik zat maar verder...
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 27 Jan 2017 11:32

Re: Oudste meenemen naar echo?

Hier wilden ze het niet, maar dochter ging toch mee. Niet omdat ik dat persé wilde, want ik snapte de gedachtengang hierachter wel. Zowel ivm eventueel slecht nieuws als voor de concentratie van de echoscopiste. Maar ex ging uiteraard ook mee, en dochter kon bij zijn moeder blijven. Maar die wilde persé ook mee en toen vond ex dat ze allebei maar mee moesten. Ik had het liever niet, maar als ze dan toch eigenwijs gingen doen dan mocht zijn moeder met dochter naar de gang als het niet goed zou werken. Het was gelukkig niet nodig, maar de echoscopiste was not amused dat we dochter mee hadden. En terecht, als dat het beleid is kan ik me voorstellen dat je het niet leuk vindt als mensen daar lak aan hebben. En moeder van ex ook nog zeggen: ja, ze hebben geen oppas, dus je moet wat. Ehhh, jij kon oppassen :palm: Nouja, het is goed afgelopen hoor, maar ik vond dat erg stom van ze en zou zelf mijn kind eigenlijk niet meenemen als ze dat liever niet hebben. Met name jongere kinderen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers