Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

<<

No. 3

Bericht 14 Okt 2013 13:05

'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Vandaag las ik dit berichtje http://www.nu.nl/lifestyle/3599896/drie-vrouwen-teleurgesteld-aanzoek.html, dus mijn vraag is:

Hoe was jouw aanzoek? Was je tevreden? Heb je stiekem gedaan alsof het een verrassing was, terwijl je je vriend allang doorhad? Was de ring eigenlijk niet jouw smaak? Of werd je er juist heel gelukkig van? Hoe beleefde je het aanzoek toen en hoe kijk je er nu op terug?
<<

Anoniem9

Bericht 14 Okt 2013 13:07

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Nog geen aanzoek gehad, maar we hebben het er wel over gehad wat ik écht niet zou willen. Nu hopen dat hij dat ook echt niet doet want dan zou ik teleurgesteld zijn, ja.
<<

Anoniem23

Bericht 14 Okt 2013 13:09

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Haha, ik heb nog geen aanzoek gehad maar ik vertrouw er op dat het wel goed komt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Okt 2013 13:09

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Mijn man heeft helemaal niet echt een aanzoek gedaan, we hadden net ons eerste huis gekocht, we hadden een oriënterend gesprek gehad bij de notaris over samenlevingscontract en testament, we stonden bij de bushalte na te praten en toen zei hij iets van: 'Dan kun je net zo goed op maandagochtend naar het stadhuis om te trouwen.' Uiteindelijk hebben we er wel meer een feestje van gemaakt en zijn we ook niet op de gratis ochtend getrouwd, maar echt een aanzoek was het niet. Maar ik was daar verder niet teleurgesteld over, ik geef niet zo heel veel om die dingen.

Wel zonde van je energie om echt teleurgesteld te zijn, zeker als je man wel een echt aanzoek heeft gedaan maar je vindt de locatie niet goed genoeg of zoiets. Niet elke man doet nou eenmaal een flashmob in Disneyland.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem23

Bericht 14 Okt 2013 13:11

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Susan schreef:Mijn man heeft helemaal niet echt een aanzoek gedaan, we hadden net ons eerste huis gekocht, we hadden een oriënterend gesprek gehad bij de notaris over samenlevingscontract en testament, we stonden bij de bushalte na te praten en toen zei hij iets van: 'Dan kun je net zo goed op maandagochtend naar het stadhuis om te trouwen.' Uiteindelijk hebben we er wel meer een feestje van gemaakt en zijn we ook niet op de gratis ochtend getrouwd, maar echt een aanzoek was het niet. Maar ik was daar verder niet teleurgesteld over, ik geef niet zo heel veel om die dingen.

Wel zonde van je energie om echt teleurgesteld te zijn, zeker als je man wel een echt aanzoek heeft gedaan maar je vindt de locatie niet goed genoeg of zoiets. Niet elke man doet nou eenmaal een flashmob in Disneyland.


Haha, nee precies. Ik zou het al leuk vinden als ik überhaupt ten huwelijk wordt gevraagd. En eigenlijk zou ik het ook niet erg vinden als dat niet gebeurt. Ik hoef niet zo erg enorm in de spotlights te staan, daarom wil ik ook echt geen "sprookjeshuwelijk".
<<

Anoniem 3

Bericht 14 Okt 2013 13:55

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

-
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 05 Nov 2013 16:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 14 Okt 2013 14:19

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Het aanzoek van mijn vriend was geen hele grote verassing maar hoe hij het deed wel. Op vakantie bij zonsondergang op het strand. Daarnaast vond ik aanzoek op zich als super leuk en lief!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 14 Okt 2013 14:35

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Bij ons ging het echt precies zo als bij Susan alleen hebben we het niet bij de bushalte besproken maar op een terrasje. Prima.

Ik vind het persoonlijk overbodig dat de man een aanzoek moet doen als je al weet dat je met elkaar wil gaan trouwen, ook eigenlijk al weet wanneer zo'n beetje en je ook al aangegeven hebt wat je allemaal niet wil als aanzoek. Het gaat dan natuurlijk meer om de symboliek e.d. dat begrijp ik wel, maar ik ben persoonlijk niet zo van die poespas en ik denk dat die teleurstelling veelal ook voortkomt uit te hoge verwachtingen en te veel het romantische beeld die sommige vrouwen kunnen hebben.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 14 Okt 2013 14:49

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Ik moest die dag werken en had hem even gesproken in de middag, toen dacht ik al dat hij wat aan het doen was.
Toen ik in de avond op de bank zat, kwam hij thuis van een verjaardag en ging toen op zijn knieën. Gewoon perfect voor ons op deze manier, in ieder geval voor mij. Als het gaat om aandacht dan hoeft het voor mij echt niet groots.
Hij had een mooie ring gekocht met meerdere steentjes :heart:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem64

Bericht 14 Okt 2013 15:04

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Hier ook geen echt aanzoek gehad, gewoon samen besloten te gaan trouwen. We hadden een huis gekocht en ongetrouwd samenwonen was voor ons geen optie dus maar meteen een datum geprikt.
<<

Anoniem19

Bericht 14 Okt 2013 15:08

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Harrison schreef:Haha, ik heb nog geen aanzoek gehad maar ik vertrouw er op dat het wel goed komt.


+ 1 :cheering: Ik zou het wel leuk vinden als hij me echt een keer vraagt officieel maar als dat gebeurt op de bank of onder de afwas (oke we hebben een vaatwasser maar soit :P) dan boeit dat me echt geen reet.

Edit: als hij een flash mob doet in Disneyland eet ik mijn schoen op :laughcry:
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 14 Okt 2013 15:52

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Hier had hij het supergoed voorbereid, het was heel romantisch. Hij was super nerveus dat merkte ik goed haha
<<

Anoniem23

Bericht 14 Okt 2013 15:52

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Darcy schreef:
Harrison schreef:Haha, ik heb nog geen aanzoek gehad maar ik vertrouw er op dat het wel goed komt.


+ 1 :cheering: Ik zou het wel leuk vinden als hij me echt een keer vraagt officieel maar als dat gebeurt op de bank of onder de afwas (oke we hebben een vaatwasser maar soit :P) dan boeit dat me echt geen reet.

Edit: als hij een flash mob doet in Disneyland eet ik mijn schoen op :laughcry:


Hahaha, ik ook! Ik zie het al helemaal voor me.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 14 Okt 2013 16:10

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

M'n vriend is nogal traditioneel geloof ik. Die wil eerst toestemming bij m'n vader vragen haha. Hij stuurde me laatst al een filmpje met echt een fantastisch aanzoek haha. Maar goed, het is nog lang niet aan de orde. We hebben beide een hekel aan aanzoeken voor publiek dus ik hoef me geen zorgen te maken over een flashmob in Disneyland, vinden we beiden echt niets.
<<

Anoniem 41

Bericht 14 Okt 2013 16:14

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Mijn aanzoek was romantisch! Totaal niet teleurstellend en precies zoals wij zijn. Geen ring maar een ander sieraad omdat ik die ring dan moet inwisselen voor een trouwring, dat wou ik niet (hebben het er al een keer over gehad). Ik was echt totaal verrast, zag het niet aankomen en had het nog niet verwacht (wel gehoopt).
<<

Anoniem60

Bericht 14 Okt 2013 16:29

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Het aanzoek van mijn man was super.
Goed voorbereid maar wel gewoon thuis met z'n tweetjes.
Ik denk er nog steeds met een heel blij gevoel aan terug.
<<

Artemis

Bericht 14 Okt 2013 16:34

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Idiote sprookjestoestanden blijf ik het vinden. Zo kinderacht, al jaren samen zijn, weten dat je ooit gaat trouwen, maar dan moet hij het wel speciaal en bijzonder vragen. Torenhoge verwachtingen hebben en dan uiteraard teleurgesteld zijn als het niet gaat zoals in de film. Je zult er vals man maar aan moeten voldoen.
En vooral weigeren om zelf je man te vragen omdat dat niet hoort. En dan word er een aanzoek gedaan in 2013 maar is de bruiloft pas in 2016, met de datum al bekend en alles. Zo raar.....

Ik heb geen aanzoek gehad. We waren 5 jaar samen en gingen samenwonen. In een bushokje hebben we een datum geprikt, want dat we ooit zouden trouwen stond wel vast, dus hebben we gewoon een datum afgesproken, onze ouders gebeld met het goede nieuws en de volgende dag het gemeentehuis gebeld om te vragen of we 6 maanden later terecht konden. Als hij op z'n knieën was gegaan had ik hem een beetje raar aangekeken. Zo'n heisa maken van een volstrekt retorische vraag....
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Okt 2013 16:36

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Ha, nog meer bushokjesgangers.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 14 Okt 2013 17:05

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Nou gaan wij nooit samen met de bus, maar ik zou het prima vinden hoor. We willen sowieso trouwen, alleen is nu even niet het moment. Dat heeft niemand niemand gevraagd, dat is gewoon (in onze ogen) logisch.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 14 Okt 2013 17:07

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Ik heb geen aanzoek gehad. We hebben samen besloten dat we wilden trouwen. Mijn zus was op dat moment ernstig ziek en het was toen nog maar afvragen of ze het zou overleven. Mochten de chemo's en bestralingen niet aanslaan, dan had ze de prognose van minder dan een jaar. Daarom besloten we zo snel mogelijk te gaan trouwen, want ik wilde haar al getuige. En mocht het mis zijn, dan kon ze er in elk geval nog in redelijke gezondheid bij zijn. We hebben haar gevraagd of ze er achter stond (of dat ze het misschien een belachelijk en onnodig idee vond) en ze vond het geweldig! Dus, 4 maanden daarna getrouwd, gelukkig mét een schoon-verklaarde zus erbij.

Ik vind spectaculaire aanzoeken leuk, maar ook erg onnodig. Wees blij dat je vent wil trouwen. Hem er op afwijzen vind ik heel laf en in en in triest.
<<

Artemis

Bericht 14 Okt 2013 17:10

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Susan schreef:Ha, nog meer bushokjesgangers.

Haha, idd, ik lees het nu van jou, maar we kwamen terug van het bekijken van de kamer die we samen zouden gaan huren, en dus hadden we besloten samen te gaan wonen. En we vonden dat we dan net zo goed konden gaan trouwen.

Ik zie om me heen wel mensen die nu, bijna 10 jaar, 1 of 2 kinderen en een koophuis later, alsnog gaan trouwen. Compleet met aanzoek (jemig, je hebt 2 kinderen bij elkaar geknutseld, samen een schuld van 2 ton ivm je huis en de afgelopen 20 jaar samen doorgebracht, beetje mosterd na de maaltijd om dan op je knieën te gaan vragen of ze de rest van d'r leven met je wil delen.....) en sprookjesbruiloft die 1,5 jaar lang gepland moet worden....
En we hebben al meermalen tegen elkaar gezegd dat we blij zijn dat we al getrouwd zijn, omdat we het anders niet meer gedaan hadden, of gewoon op een ochtend in het gemeentehuis met wat getuigen en een lekker diner of dagje uit daarna.

Zo vermoeiend. En met het huwelijk heeft het weinig te maken, wel met een soort willen voldoen aan een sprookjesbeeld.
Laatst gewijzigd door Artemis op 14 Okt 2013 17:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Okt 2013 17:11

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Een meid uit onze vriendengroep klaagt al jaren over het feit dat ze nog niet getrouwd zijn, omdat hij maar geen aanzoek doet. Nu heeft ze laatst op een feestje aan ons opgebiecht, dat hij zo'n 3 jaar geleden haar heeft gevraagd, maar dat ze dat heeft afgewezen omdat ze het geen leuke manier vond. Ze wacht nu tot hij weer gaat vragen. En dat doet hij dus niet (groot gelijk). Ze is me direct 10 punten in waarde gedaald. Wat een zeikerd zeg.
<<

Anoniem23

Bericht 14 Okt 2013 17:12

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Exogenesis schreef:Een meid uit onze vriendengroep klaagt al jaren over het feit dat ze nog niet getrouwd zijn, omdat hij maar geen aanzoek doet. Nu heeft ze laatst op een feestje aan ons opgebiecht, dat hij zo'n 3 jaar geleden haar heeft gevraagd, maar dat ze dat heeft afgewezen omdat ze het geen leuke manier vond. Ze wacht nu tot hij weer gaat vragen. En dat doet hij dus niet (groot gelijk). Ze is me direct 10 punten in waarde gedaald. Wat een zeikerd zeg.

Wat eerrrggg. Oh wat erg zeg.
<<

Artemis

Bericht 14 Okt 2013 17:15

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Exogenesis schreef:Een meid uit onze vriendengroep klaagt al jaren over het feit dat ze nog niet getrouwd zijn, omdat hij maar geen aanzoek doet. Nu heeft ze laatst op een feestje aan ons opgebiecht, dat hij zo'n 3 jaar geleden haar heeft gevraagd, maar dat ze dat heeft afgewezen omdat ze het geen leuke manier vond. Ze wacht nu tot hij weer gaat vragen. En dat doet hij dus niet (groot gelijk). Ze is me direct 10 punten in waarde gedaald. Wat een zeikerd zeg.

God, ik zou zo in staking gaan als ik die vent was. Of me als een prinsesje gaan gedragen, als man....
En nukkig volhouden dat zíj een aanzoek moet doen. En pruilen, en eisen, en dreinen...
<<

Anoniem119

Bericht 14 Okt 2013 17:16

Re: 'Eén op de drie vrouwen teleurgesteld over aanzoek'

Hij bedenkt ongetwijfeld iets liefs en persoonlijks, daar heb ik geen twijfels over. Ik hoop natuurlijk al vrij gauw maar hij is toch eigenwijs en doet t toch wel op z'n eigen manier! Hij zegt altijd dat ie m'n moeder wel om m'n hand vraagt ;-)
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers