Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Klieven/laseren op latere leeftijd

<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 21 Jan 2017 11:12

Klieven/laseren op latere leeftijd

Goedemorgen! Zijn er hier mensen waarvan het (verborgen) tongriempje op latere leeftijd nog is gekliefd of gelaserd?
Onze jongste zoon is net 1 geworden, en de borstvoeding is altijd een strijd geweest. Eerst dachten we dat het lag aan mijn overproductie, daarna aan het KISS-syndroom waar hij last van had. Vervolgens ging het weer iets beter, en reageerde hij heftig op de inentingen die hij kreeg. Drinken was daarna weer helemaal prut. (Fles pakte hij al helemaal niet, dus een uitwijkoplossing hadden we sowieso niet) uiteindelijk is met 7 maanden zijn tongriempje gekliefd door de kno-arts. Ik had er al niet helemaal een goed gevoel bij, (ze wilde niet eens kijken naar het lipbandje waarvan ik vermoedde dat dat ook te kort was) maar zijn groei bleef daarna voor het eerst sinds de geboorte wel stabiel, dus ik dacht dat het nu eindelijk de oplossing was. Tot zijn eerste tandjes doorkwamen en ze bijna een halve centimeter uit elkaar bleken te staan. Uiteindelijk via de lactatiekundige zijn we gisteren bij een lasertandarts terecht gekomen die het probleem direct zag. Lipbandje veel te strak, en tongriempje bij lange na niet ver genoeg gekliefd. Dit heeft ze dus gisteren gelijk gelaserd, dus we hopen nu dat de strijd eindelijk voorbij is.
Nu is mijn vraag of er hier meer zijn waarvan het tongriempje pas op vrij late leeftijd is gekliefd of gelaserd? En hoe lang duurde het voordat je verschil merkte in drinktechniek? En hoe gaat het met vast voedsel? L krijgt via Rapley, maar behalve dat wat hij af kan sabbelen, spuugt hij alles aan stukjes ook weer uit. We gaan in ieder geval op korte termijn nog een afspraak met de osteopaat proberen te regelen, zodat die alle spieren in de nek en kaak weer wat kan 'resetten' omdat hij zo lang heeft moeten compenseren door een verkeerde drinktechniek, zit dat waarschijnlijk allemaal vast. Ik hoop zo dat dit nu eindelijk de oplossing blijkt te zijn!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jan 2017 11:41

Re: Klieven/laseren op latere leeftijd

Bij mij pas op m'n achttiende maar dat is vast niet wat je bedoelt met latere leeftijd.
Maar ik hoop wel voor je dat het gauw beter wordt zo!
Let's discover the world together.
<<

Linvi

Bericht 21 Jan 2017 11:47

Re: Klieven/laseren op latere leeftijd

Mijn neefje heeft hem 4 keer laten knippen. De laatste keer was hij een jaar of 3,5. Hij heeft fikse problemen gehad mbt mond en sliktechnieken. Hij kwijlde heel erg, dronk slecht en was met eten erg langzaam. Toen hij eenmaal in groep 1 zat heeft hij heel lang logopedie gehad doordat hij hele verkeerde uitspraken had en nu hij 7 is en in groep 3 zit heeft hij best wel een achterstand met lezen. Nu weet ik niet of dit direct gerelateerd is aan het tongriempje maar mijn zus is daar wel van overtuigd.
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 22 Jan 2017 11:53

Re: Klieven/laseren op latere leeftijd

Linvi, naast dat het drinken en vast voedsel nog steeds niet goed gaat hier, was dat ook een van mijn angsten. Dat hij straks moeite zou hebben met goed praten en articuleren. Wat vervelend dat het bij jouw neefje nog steeds niet goed gaat. Iedereen om me heen vond het ook onzin (we gingen alleen voor het lipbandje, maar daar bleek dus de tongriem ook nog steeds veel te strak te zijn), ze hadden zoiets van als het problemen gaat geven kan het altijd nog. Maar nu weet hij het straks noet meer, en hoop ik dat we uiteindelijk de meeste problemen juist voor zijn.

Marin, dat was inderdaad niet meer de latere leeftijd waar ik helemaal op doelde, maar dat geeft niet! Mag ik vragen wat bij jou de klachten waren waarom je het nog hebt laten doen? En merk je duidelijk verschil? Was het lastig om het 'compensatiegedrag' wat je had ontwikkeld te veranderen? Of bleef je daar toch onbewust mee bezig?
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers