Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring zelf huis verkopen?

<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:42

Bericht 21 Jan 2017 09:31

Ervaring zelf huis verkopen?

Wij willen misschien ons huis verkopen. Heeft een van jullie misschien ervaring met het verkopen van je huis zonder makelaar? Het scheelt best wel veel geld maar we hebben geen ervaring met het verkopen van een woning.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 22 Jan 2017 21:06

Re: Ervaring zelf huis verkopen?

Wij hebben onlangs ons huis verkocht, maar wat ben ik blij dat we een makelaar hadden! De kopers hadden een vrij lakse financieel adviseur in de arm genomen, wat er bijna toe heeft geleid dat wij ons toekomstige huis op onze buik konden schrijven. Het is gelukkig allemaal goed gekomen, maar of dat ook het geval was geweest als we zelf steeds contact moesten opnemen met die adviseur, betwijfel ik.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 23 Jan 2017 10:16

Re: Ervaring zelf huis verkopen?

Ik heb mijn huis verkocht via een internetmakelaar. Helemaal zonder makelaar zou ik niet durven. De internetmakelaar kwam het huis taxeren en opmeten, zij gaven een vraagprijsadvies en deden de onderhandelingen. Zelf heb ik de foto's gemaakt, het verhaaltje voor Funda geschreven en de bezichtigingen gedaan. Dat ging allemaal prima en voor vragen was de makelaar altijd bereikbaar. Zij hebben ook het koopcontract opgesteld.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 23 Jan 2017 22:42

Re: Ervaring zelf huis verkopen?

Wij hebben ons vorige huis 9 jaar terug gekocht zonder makelaar en een paar maanden terug verkocht zonder makelaar. Onze huidige woning hebben we ook zonder makelaar gekocht.

Het is wel iets dat je moet willen en durven. Het heeft ons een hoop geld gescheeld maar ook een hoop stress opgeleverd. Nu scheelt het wel dat de aan en verkoop met goede bekenden was en we het geluk hadden dat de koop en verkoop binnen 1 uur rond was. Nadat we het eens waren over de prijs zijn we naar de notaris gegaan die ons goed begeleid heeft en daarna hebben we de financiering via internet geregeld. Binnen 6 weken was alles rond en hadden we allemaal een andere sleutel. Wat ik vooral lastig vond was het bepalen van de datums voor ontbindende voorwaarden. Wij hebben er in ieder geval in laten zetten dat de verkoop alleen door zou gaan als de aankoop door zou gaan de de aankoop als de verkoop door zou gaan en natuurlijk het behoud van financiering zodat er niemand met 2 huizen zou zitten of onverhoopt dakloos zou worden.

Wij kochten een vrij nieuwe woning en wisten wat voor huis we kochten (mijn ouders wonen aan de andere kant van de kap) maar bij een ouder huis zou ik zeker een aankoopmakelaar meenemen ivm eventueel asbest of de bouwkundige staat van het huis.

Ik zou het zo weer doen maar je moet wel goed weten waar je mee bezig bent.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 24 Jan 2017 12:29

Re: Ervaring zelf huis verkopen?

Wij hebben mijn appartement toen zonder makelaar verkocht. De kopende partij had wel een aankoopmakelaar en had wel een beetje controle over dingen waar je zelf misschien niet zo snel aan denkt. Een koopcontract kan je zo van internet afhalen . Ik heb zelf foto's gemaakt en het appartement op jaap.nl gezet. Dat was geloof ik €50 voor 3 maanden maar dat weet ik niet zeker meer. Binnen twee weken kwamen er kijkers en die hebben het ook gekocht! Wij hadden niet echt haast om het te verkopen maar hadden wel gezegd als het binnen x tijd niet verkocht is nemen we alsnog een makelaar!
⁠♡♡♡
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:42

Bericht 24 Jan 2017 21:01

Re: Ervaring zelf huis verkopen?

Bedankt voor alle antwoorden. We zijn nu aan het kijken om het te verkopen met een bedrijf als makerlaarsland of zelfverkopen. Heeft iemand daar ook ervaring mee? je verkoopt het dan wel met een makelaar alleen doe je de bezichtigingen en het maken van de foto's en eventuele tekst zelf.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Blauwoog1982

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 14 Okt 2016 17:24

Bericht 25 Jan 2017 08:33

Re: Ervaring zelf huis verkopen?

Ja wij hebben dat gedaan.
Alleen hadden we achteraf spijt. We hadden super veel bezichtigen en dat koste veel tijd. De foto's heeft de makelaar gemaakt en onze tekst herschreven.

Maar moet zeggen, dat we het huis 3x verkocht hebben. 1x kreeg geen werkgeversverklaring al verdiende hij super veel.
2x bleek vriend een schuld te hebben, wat hij was vergeten

3x missie geslaagd.
Huis was wel binnen 4 maanden echt verkocht.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers