Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraambezoek van familie

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 17 Jan 2017 09:23

Re: Kraambezoek van familie

Wij hebben trouwens niet aan onze ouders gevraagd of zij nog mensen hadden waar wij een kaartje naar toe moesten sturen, is niet in me op gekomen en ik vind het ook onnodig. Als mijn ouders of mijn schoonouders met een lijst met adressen waren gekomen had ik ze ook vriendelijk verteld dat ik die mensen toch geen kaartje zou sturen.

Mijn schoonzus vroeg het wel ( op de familie app) aan mijn ouders toen zij bezig waren met de geboorte kaartjes, de namen die mijn moeder toen opperde waren van mensen die mijn broer en ik zelf ook goed kennen en die mensen had ik uit mijzelf al een kaartje gestuurd. Vrienden van mijn ouders hebben ze gewoon zelf gemaild, ik zie niet in waarom ik die mensen een kaartje zou moeten sturen als ik zelf geen bijzondere band met ze heb.

Wij hebben alle ooms en tantes een kaartje gestuurd of als die niet meer leefde de oudste neef of nicht en dan aan de familie.... Ik vond het moeilijk om daar onderscheid in te maken, uiteindelijk kwamen alleen de ooms en tantes waar we ook daadwerkelijk vaker contact mee hebben dan op de jaarlijkse barbecue op bezoek.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem245

Bericht 17 Jan 2017 09:26

Re: Kraambezoek van familie

je bepaalt toch zelf wie je een kaartje stuurt of niet? En als er de tekst op staat dat ze even moeten bellen als ze willen komen kijken (of iets in die trand) zie ik dat ook wel een beetje als een uitnodiging. Als je niet wil dat mensen komen kijken moet je dat niet er op zetten.
Overigens heb ik ook niet met elke neef en nicht veel contact maar ben wel op kraamvisite geweest. Dat is dan toch een reden om weer eens even bij elkaar te komen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2017 09:29

Re: Kraambezoek van familie

Ik vind een geboortekaartje geen vrijbrief maar wel een uitnodiging voor visite. Dus als je het naar 'vage' familieleden stuurt, vind ik het op zich ook logisch dat je bezoek van ze kunt verwachten. Ik zou ze gewoon een uurtje langs laten komen. Kan je het niet combineren met nog wat andere familie (evt die al eens eerder langs zijn geweest maar nu nogmaals)? Dan is het misschien iets minder ongemakkelijk.

Ik spreek mijn neven en nichten bijvoorbeeld ook echt maar één keer per jaar, maar als ze met m'n tante mee komen is het denk ik al een stuk gezelliger.
Let's discover the world together.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 17 Jan 2017 09:34

Re: Kraambezoek van familie

Ik vind ook niet dat je mensen moet weigeren als je wel een kaartje hebt gestuurd, maar de geboorteaankondiging als uitnodiging zien, dat komt mij niet bekend voor. Maar ik had er ook geen zin op staan over bezoek, dat scheelt misschien wel.
<<

Anoniem210

Bericht 17 Jan 2017 12:01

Re: Kraambezoek van familie

Sam schreef:Ik stuur om te beginnen geen kaartjes naar mensen die ik niet op bezoek wil, ook al zouden mijn (schoon)ouders of wie dan ook dat verwachten.
Mensen die een kaartje hebben gekregen mogen langskomen.


Precies dit.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 17 Jan 2017 12:07

Re: Kraambezoek van familie

Hier staat vaak op de kaartjes iets over bezoek/langskomen dus dat vind ik wel een uitnodiging tot. Al zou ik zelf niet langsgaan bij mensen waar ik weinig mee heb.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 17 Jan 2017 22:57

Re: Kraambezoek van familie

Ik zou over dit bezoek ook niet moeilijk doen, Dee. Ik ben het eens met bovenstaande posts, als ze een geboortekaartje hebben gekregen kan ik me goed voorstellen dat ze een keertje willen langskomen.

Wij hebben ook een aantal mensen over de vloer gehad die we weinig spreken (tantes van mijn vriend die ver weg wonen). Toch hebben zij de moeite genomen om tot hier te komen en was het elke keer gewoon gezellig.
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda