Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Energie terug na bevalling

<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2017 20:05

Energie terug na bevalling

Vanaf wanneer had jij jouw energie weer terug? Ik ben een week geleden bevallen en nog laag in energie. Zit inmiddels aan de floradix en vitaminepillen. Ik ben benieuwd!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 15 Jan 2017 20:51

Re: Energie terug na bevalling

Niet echt opbeurend, maar dat duurde erg lang bij mij. Zeker week of acht (had wel ook een keizersnede).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Geel

Bericht 15 Jan 2017 20:55

Re: Energie terug na bevalling

Pfoe, dat duurde wel even. Had pas écht het idee dat ik al m'n energie weer terughad toen ze zes maanden was en door ging slapen. Maar goed, die eerste energie kwam weer na een week of twee geloof ik.
<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2017 21:06

Re: Energie terug na bevalling

Oeps haha het is dus niet gek dat ik nog geen energie heb?
<<

Geel

Bericht 15 Jan 2017 21:07

Re: Energie terug na bevalling

Nee hoor! Neem lekker de tijd. Ik weet niet hoe je bevalling was, maar het is een flinke uitputtingsslag en ook door je zwangerschap kun je vermoeider zijn. Tel daarbij op je nachten en dan weet je het wel :-)
<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2017 21:12

Re: Energie terug na bevalling

Nou idd, ik heb een lange bevalling gehad met uiteindelijk vaccumpomp en knip. Down under gaat het al wel beter maar die energie, kan nu nog geen rondje lopen buiten.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 15 Jan 2017 21:16

Re: Energie terug na bevalling

Meteen na de bevalling. Ik had direct energie voor 10 en was daar zo blij mee. Ik had tijdens mijn zwangerschap op een gegeven moment echt geen puf meer.

Scheelt ook wel of je een hele zware bevalling hebt of in mijn geval, een bevalling van nog geen 4 uur (1e) en 1,5 uur (2e).
Laatst gewijzigd door Ilovethe90s op 15 Jan 2017 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jan 2017 21:25

Re: Energie terug na bevalling

Bij de eerste duurde het een paar weken voor ik bv echt een stuk kon lopen met de kinderwagen. Dat kwam door een laag HB. De bevalling zelf vond ik niet heel uitputtend.

Bij de tweede had ik m'n energie direct weer.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 15 Jan 2017 21:30

Re: Energie terug na bevalling

.
Laatst gewijzigd door Believe op 07 Mrt 2017 11:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2017 21:31

Re: Energie terug na bevalling

Hadden jullie wel genoeg energie de zorg te doen als jullie man/vriend weer aan het werk was?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jan 2017 21:40

Re: Energie terug na bevalling

Ik was direct na de bevalling weer heel energiek, maar emotioneel was ik wel wat labiel. Ik jankte om alles en trok het heel slecht dat mijn man redelijk snel (dag 5) weer moest werken. De zorg kon ik lichamelijk goed aan maar ik vond het wel moeilijk om alles ineens alleen te moeten doen.

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 15 Jan 2017 21:47

Re: Energie terug na bevalling

Ik was bij beide direct weer op de been. De bevallingen waren erg verschillend qua duur, 4,5 en 27,5 uur, maar dat maakte gelukkig voor mij geen verschil. Na 5 dagen bracht ik m'n oudste alweer naar de psz.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jan 2017 06:41

Re: Energie terug na bevalling

Uhh dat begint nu te komen. In de zin van dat ik mij weer helemaal mezelf voel.
Vooral emotioneel bedoel ik dan ook. Maar lichamelijk ben ik er ook nog niet helemaal.

Mijn man ging weer aan het werk toen T 3 weken was en ik ben echt oververmoeid geweest totdat T ruim 3 maanden was. Het viel mij erg zwaar allemaal omdat hij zo klein was en zoveel (nacht)voedingen nodig had. Ook overdag sliep hij kort.
Ik kon de zorg aan, maar toen hij geopereerd was na 3 maanden ging het beter. Hij voelde zich beter waardoor ik meer rust kreeg.

Geef jezelf echt de tijd.
2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 16 Jan 2017 07:26

Re: Energie terug na bevalling

Ik had mijn energie ook gelijk weer terug. Ik was/ben soms wel moe natuurlijk als ik niet goed geslapen heb, maar ik kon nog wel gewoon altijd lekker gaan wandelen enz.
2012 & 2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jan 2017 07:38

Re: Energie terug na bevalling

Oja en wat Snoes zegt: Als ik nu een keer een nacht slecht geslapen heb, ben ik gelijk heel erg moe die dag.
In mijn verlof kon ik dan wel lekker wandelen enzo, maar nu moet ik aan het werk. Dat valt soms wel tegen.
2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Jan 2017 08:28

Re: Energie terug na bevalling

Nog steeds niet maar ik ben geen goede maatstaf.
2015 💙
<<

Anoniem260

Bericht 16 Jan 2017 08:49

Re: Energie terug na bevalling

Champagne schreef:Hadden jullie wel genoeg energie de zorg te doen als jullie man/vriend weer aan het werk was?


Het lukte wel, maar deed voor de rest ook vrij weinig.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Jan 2017 08:51

Re: Energie terug na bevalling

Bij de oudste had ik pas na 1,5 jaar weer écht energie. En toen raakte ik weer zwanger :laughcry:

Bij de jongste had ik na de kraamweek m'n energie weer terug.

Energie om voor de baby te zorgen toen mijn man weer ging werken had ik beide keren. Je hebt ook geen keus, je zult wel moeten. Daar heeft moeder natuur de overlevingsstand voor bedacht :smile: Je kunt veel meer dan je denkt zodra je moeder bent vind ik. Het huishouden en andere dingen zijn ineens minder belangrijk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 16 Jan 2017 09:47

Re: Energie terug na bevalling

Ik voelde me eigenlijk ook meteen prima qua energie, we wilde op dag 6 naar buiten en ik mocht toen van de verloskundige een rondje om het blok omdat het vaak tegen valt. Ik ben natuurlijk eigenwijs en naar de Gall en Gall gedaan om de kratten voor onder het bed in te leveren en daarna nog naar de AH geweest, ging prima, op dag 8 gingen we met zijn drieën uit eten en met de bus naar het restaurant e.d.

Wel moe geweest zolang S niet door sliep en echt nog voedingen kreeg 's nachts, zeker toen ik weer werkte en om 5 uur moest opstaan, maar dat was een ander soort vermoeidheid en ook meteen over toen we goede nachten konden maken. Toen was ik ook wel echt verbaasd hoe goed ik nog functioneerde met weinig slaap.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem197

Bericht 16 Jan 2017 12:13

Re: Energie terug na bevalling

Ik had mijn energie meteen terug maar kon de hele zwangerschap niets.
Kon ook meteen voor mijn gezin zorgen. Heb in de kraamtijd al flink gewandeld en gewinkeld. Had energie voor 10!
Daarna erg moe door de gebroken nachten.
Nu na 3 mnd ben ik ook minder moe maar dat komt omdat zoon ook weer slaapt.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 16 Jan 2017 21:26

Re: Energie terug na bevalling

Ik kon op het laatst haast niet meer volhouden om te staan of lopen en dat was direct na de bevalling al een stuk beter maar het duurde wel een paar weken eer ik me weer een beetje fijn ging voelen. Pas toen ik weer ging werken ging het echt beter. En nu heb ik nog wel last van hormonen, beetje afwezig gevoel door de borstvoeding. Maar verder gaat het gelukkig weer goed!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 16 Jan 2017 21:29

Re: Energie terug na bevalling

Je bent een week geleden bevallen! Take your time :)
Na een week was ik pas enigszins hersteld (alsin: ik werd niet steeds meer duizelig als ik opstond). Mijn energieniveau heeft enige tijd geduurd, ook totdat zoon ging doorslapen (zo rond de 5 maanden).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Jan 2017 12:50

Re: Energie terug na bevalling

Vrijwel meteen. Ik werd gesommeerd te gaan rusten door de kraam. Later ook wel gemerkt hoe belangrijk het rusten is met de gebroken nachten. Ik heb wel al zin om weer te gaan sporten, maar ik wacht er nog meer. Op zich wel een goed teken qua energie.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers