Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huid op huid contact

<<

Anoniem253

Bericht 14 Jan 2017 19:36

Huid op huid contact

Ik ben door omstandigheden na een week gestopt met bv geven. Nu vind ik goede hechting belangrijk en raad de kraamzorg huid op huid contact aan. Nu vind ik het lastig op welk moment je dat doet want het is een gedoe alle kleertjes uit te doen en de kou. Hoe deden/doen jullie dit?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 14 Jan 2017 20:08

Re: Huid op huid contact

Als je toch al gaat omkleden en na of voor het douchen of badderen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 14 Jan 2017 20:17

Re: Huid op huid contact

Of gewoon in bed, lekker onder een warme deken.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Jan 2017 20:24

Re: Huid op huid contact

In bed, samen douchen, in de doek/drager, op de bank onder een dekentje.
2015 💙
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Jan 2017 20:31

Re: Huid op huid contact

Wij deden het vaak 's avonds. Dan wilde F. graag bij ons zijn. Idd in bed of beneden op de bank, ik deed dan een openvallend vest aan en daaronder met een doek om haar heen! Wat en heerlijke momenten waren dat!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem197

Bericht 14 Jan 2017 20:39

Re: Huid op huid contact

Ik deed het rond 19.00 uur. Heerlijk!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 14 Jan 2017 21:09

Re: Huid op huid contact

Wanneer er niemand was stopte ik de meiden met alleen een luier aan in mijn shirt. Lekker series kijken met een slapende baby ;-)
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 14 Jan 2017 21:10

Re: Huid op huid contact

Ik lag elke avond op de bank. Dekentje over. Heerlijk!
<<

Anoniem257

Bericht 14 Jan 2017 21:17

Re: Huid op huid contact

Ik lag ook vaak op de bank, lekker serie kijken haha
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 14 Jan 2017 21:27

Re: Huid op huid contact

Huid op huis ter hoogte van je borst is de warmste plek waar je kleintje kan liggen. Daar kunnen geen kleertjes tegenop dus laat je door de kou zeker niet tegenhouden. Gewoon lekker in bed of op de bank gaan liggen met een dekentje er overheen en vooral genieten!
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 14 Jan 2017 21:34

Re: Huid op huid contact

Als alleen jouw eigen borst naakt is, scheelt dat denk ik ook al. Dan kan je baby met het gezichtje en de handjes jouw huid voelen, je ruiken en je ademhaling beter waarnemen. Ik vond dat aan- en uitkleden ook een gedoe, daar werd ze alleen maar onrustig van.
<<

Anoniem253

Bericht 14 Jan 2017 21:52

Re: Huid op huid contact

Sogood dat is ook een goeie! Zeker als het alleen gaat om dat ze je ademhaling goed hoort.
<<

ChiQ

Bericht 15 Jan 2017 08:48

Re: Huid op huid contact

Femm schreef:Wanneer er niemand was stopte ik de meiden met alleen een luier aan in mijn shirt. Lekker series kijken met een slapende baby ;-)


Haha, ik moest hier om lachen! Maar zo moet het idd.

Champagne, na het douchen lekker haar bij je pakken en onder de dekens.
<<

Brooke

Bericht 15 Jan 2017 14:05

Re: Huid op huid contact

Ik deed het gewoon wanneer ik er behoefte aan had. 's Middags of 's avonds, maakte niet uit welk tijdstip. Gewoon lekker bloot onder de dekens. Echt zo heerlijk. Daar krijg ik dan nou net weer babykriebels van als ik aan die tijd denk :love:
<<

anoniem203

Bericht 15 Jan 2017 14:13

Re: Huid op huid contact

SoGood schreef:Als alleen jouw eigen borst naakt is, scheelt dat denk ik ook al. Dan kan je baby met het gezichtje en de handjes jouw huid voelen, je ruiken en je ademhaling beter waarnemen. Ik vond dat aan- en uitkleden ook een gedoe, daar werd ze alleen maar onrustig van.


Zo deed ik het ook altijd. Als de jongens op mijn borst lagen en konden luisteren naar mijn hartslag werden ze ook altijd heel rustig en ontspannen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 15 Jan 2017 14:39

Re: Huid op huid contact

ChiQ schreef:
Femm schreef:Wanneer er niemand was stopte ik de meiden met alleen een luier aan in mijn shirt. Lekker series kijken met een slapende baby ;-)


Haha, ik moest hier om lachen! Maar zo moet het idd.

Champagne, na het douchen lekker haar bij je pakken en onder de dekens.


Ja echt niks fijner toch :heart: . En zeker nu met 1 baby goed haalbaar champagne. Nu met E. doe ik dat alleen in de avond.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 16 Jan 2017 21:52

Re: Huid op huid contact

Ik heb zoiets nooit gedaan met een vd kinderen. Toen de jongste klein was was dat hechting volgens mij ook allemaal nog niet zo '' hot'' als dat het nu misschien is. Heb er nooit iemand over gehoord in ieder geval. En alle kinderen zijn prima gehecht hoor. Maar ook hier zal ik allemaal wel te nuchter voor zijn.
<<

Anoniem331

Bericht 16 Jan 2017 22:13

Re: Huid op huid contact

Echt huid op huid hebben wij niet gedaan. Wel met beide kinderen standaard in de avond samen op de bank, kind heerlijk op de borst, en zo zaten we hele avonden. Heerlijk vond ik dat altijd, dat mis ik ook echt aan mijn inmiddels 'grote' kinderen. Geen rust in die kleine lijfjes om heerlijk samen te knuffelen.
<<

Anoniem245

Bericht 17 Jan 2017 10:24

Re: Huid op huid contact

Ik heb dat ook nooit gedaan, wel verder heel erg veel geknuffeld en de hechting is prima!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 17 Jan 2017 23:53

Re: Huid op huid contact

Ik lig soms met haar tussen haar voorlaatste en laatste voeding op de bank, zij lekker tegen mij aan, heerlijk vind ik dat. Ze heeft alleen niet altijd genoeg rust in haar lijfje om lekker bij me te liggen, maar toen ze pasgeboren was tot een maand of 3/4, had ze dat wel. Nu ligt het er maar net aan, de ene keer blijft ze lekker tegen me aan liggen, de andere keer niet.
2012 & 2016
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 19 Jan 2017 14:23

Re: Huid op huid contact

Mij werd bij de geboorte van mijn zoontje gezegd dat huid op huid contact heel belangrijk is. Dit wist ik natuurlijk al wel maar heb dit bij mijn dochtertje niet veel gedaan. Wel veel geknuffeld maar vaak gewoon met de kleren aan.
Gaat prima tot nu toe. Ze komt nu nog vaak tegen me aan liggen om te knuffelen.

Bij mijn zoontje wilde ik het wel eens proberen maar ik heb de kraamhulp die er mee kwam echt vervloekt. Ik wilde zelf geen borstvoeding geven en hoppa, het kwam dus op die manier na 3 dagen wel meteen op gang. Daarna nog drie weken last van gehad en meteen gestopt met dat huid op huid contact.
<<

Anoniem260

Bericht 19 Jan 2017 19:25

Re: Huid op huid contact

Ilovethe90s schreef:Mij werd bij de geboorte van mijn zoontje gezegd dat huid op huid contact heel belangrijk is. Dit wist ik natuurlijk al wel maar heb dit bij mijn dochtertje niet veel gedaan. Wel veel geknuffeld maar vaak gewoon met de kleren aan.
Gaat prima tot nu toe. Ze komt nu nog vaak tegen me aan liggen om te knuffelen.

Bij mijn zoontje wilde ik het wel eens proberen maar ik heb de kraamhulp die er mee kwam echt vervloekt. Ik wilde zelf geen borstvoeding geven en hoppa, het kwam dus op die manier na 3 dagen wel meteen op gang. Daarna nog drie weken last van gehad en meteen gestopt met dat huid op huid contact.


Dit komt toch niet alleen doordat hij huid op huid-contact met jou had?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron