Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Menstruatiecups

<<

Anoniem301

Bericht 15 Mrt 2019 08:52

Re: Menstruatiecups

Mamsie schreef:Carrie, de mamicup al geprobeerd?

Nee nog niet, ik verwacht m’n menstruatie over ongeveer een week! Hij voelde in m’n hand al wel fijner aan, wat kleiner dus en van zachter materiaal i.p.v. het stugge van de Organicup.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Mrt 2019 10:09

Re: Menstruatiecups

Ik heb de organicup sinds vanmorgen eigenlijk in gebruik. De afgelopen paar dagen wel al beetje mee getest wat werkte, alleen pas sinds vanmorgen ben ik echt ongesteld. Blijkbaar klapt ie niet goed uit, heeft iemand daar nog tips voor?
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 26 Mrt 2019 10:39

Re: Menstruatiecups

Indoen, tegelijkertijd draaien en iets terugtrekken en dan weer opduwen.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Jun 2019 15:51

Re: Menstruatiecups

Is het uiteindelijk nog gelukt Caro? Ik had hetzelfde probleem maar gebruikte een maat te groot.
Nu wel tevreden over het gebruik. Ik loop vanavond 10 kilometer zonder me zorgen te maken of ik doorlek ja of nee. Heerlijk!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Jun 2019 09:15

Re: Menstruatiecups

Ja! Uiteindeljk kan ik er prima mee omgaan, hij blijftnook netjes zitten maar na een dag of drie vind ik hem te stug. Dan merk ik dat ie eigenlijk teveel spanning geeft en wordt het ook wat onprettig met eruit halen.

In Spanje kwam ik er gisteren toevallig een tegen die me ideaal leek. Heel zacht, flexibel, goede vorm dus ik heb deze ook meegenomen. Ze leveren er direct twee in een doosje en een schoonmaak bekertje erbij.
<<

Anoniem331

Bericht 14 Jun 2019 11:25

Re: Menstruatiecups

Oh handig, ik ben nu op dag drie nog steeds tevreden. Ik ben blij dat ik weer opnieuw geprobeerd heb want ook de nachten slaap ik zoveel rustiger nu. Ik lag toch altijd op scherp omdat ik wist dat ik een hele nacht niet ging redden.
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 08:26

Bericht 06 Jun 2020 18:31

Re: Menstruatiecups

Ik heb net de organicup besteld. Zat er al lang over te twijfelen maar op Facebook kwam nu de 1+1 actie voorbij en heb ik gelijk besteld. Ben benieuwd!
<<

Anoniem290

Bericht 06 Jun 2020 19:07

Re: Menstruatiecups

Ik kom op Instagram steeds de Beppy cup tegen. Die zou zachter moeten zijn dan andere merken. Ik kan de mijne echt niet gebruiken, ik vind het echt zo pijnlijk. Erin doen doet pijn, erin laten zitten doet pijn er eruit halen is het ergste. Een normale tampon zakt bij mij uit sinds de bevalling, dus ik gebruik super. Maar die doen ook al pijn met eruit halen. Zouden jullie evengoed nog een cup proberen? Of doen ze dan allemaal pijn? Ook zonde om er weer 40 euro aan uit te geven.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 06 Jun 2020 21:09

Re: Menstruatiecups

Wat vervelend dat je er zo een last van hebt. Welke cup gebruik je nu? Ik vind dat er wel echt verschil zit tussen de cups, ik heb nu drie verschillende merken geprobeerd. Ik had als eerste de Organicup, maar die vond ik echt te stug en vaak pijnlijk bij het inbrengen. Practicups waren heel soepel, maar lekten bij mij door. Heb nu de Mamicup en die zit wel een soort van fijn. Die laatste heb ik besteld op cutecotton.nl m.b.v. de 'cupfinder'. Daar omschrijven ze de verschillen tussen alle cups en kun je goed bekijken welke cup waarschijnlijk het beste bij je past. De cups van Beppy ben ik niet mee bekend. Je hebt van Beppy ook nog een soort van sponsjes, misschien is dat nog iets?
2011 2012 2017
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jun 2020 21:35

Re: Menstruatiecups

De organicup vond ik ook heel stug en onprettig. Die ik nu heb zakt toch vaak scheef, dat staafje steekt dan uit m’n vagina ertegenaan en dat doet echt zeer. Gebruik hem wel elke maand omdat ik geen tampons meer wil of maandverband maar dit is natuurlijk ook niet de bedoeling zo. Je zou cute cotton kunnen bellen voor advies.

Ik wil heel graag deze maar stel het steeds uit omdat ik boven de € 50,00 kom vanwege de verzendkosten

https://letsnixit.com/
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Jun 2020 11:28

Re: Menstruatiecups

Caro schreef:Ja! Uiteindeljk kan ik er prima mee omgaan, hij blijftnook netjes zitten maar na een dag of drie vind ik hem te stug. Dan merk ik dat ie eigenlijk teveel spanning geeft en wordt het ook wat onprettig met eruit halen.

In Spanje kwam ik er gisteren toevallig een tegen die me ideaal leek. Heel zacht, flexibel, goede vorm dus ik heb deze ook meegenomen. Ze leveren er direct twee in een doosje en een schoonmaak bekertje erbij.


Deze dus nog steeds. Die organicup heb ik snel weggedaan. Maar deze uit Spanje is heel fijn, zacht en heeft ook een siliconen touwtje zodat je wel ergens aan kan trekken als je hem eruit wil halen. Dus je merkt echt wel verschil tussen de verschillende cups. Niet iedere cup doet hetzelfde of zit hetzelfde.
<<

Anoniem290

Bericht 07 Jun 2020 16:58

Re: Menstruatiecups

Oh een met een touwtje lijkt mij superfijn Caro! Weet je nog welk merk het is? Eens kijken of ik er een kan vinden. Ik krijg die dingen er gewoon niet uit, en net als carrie doet dat staafje bij mij ook echt pijn.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 07 Jun 2020 17:58

Re: Menstruatiecups

Dat staafje mag je korter knippen of er helemaal af knippen. Als het goed is zit je cup vacuüm, je moet er dan eerst voor zorgen dat dat vacuüm eraf is door bijv. in de onderkant van de cup te knijpen en er lucht bij te laten komen. Als het vacuüm eraf is vind ik ze niet pijnlijk of moeilijk om eruit te halen.
2011 2012 2017
<<

Anoniem290

Bericht 07 Jun 2020 18:00

Re: Menstruatiecups

Indigo schreef:Dat staafje mag je korter knippen of er helemaal af knippen. Als het goed is zit je cup vacuüm, je moet er dan eerst voor zorgen dat dat vacuüm eraf is door bijv. in de onderkant van de cup te knijpen en er lucht bij te laten komen. Als het vacuüm eraf is vind ik ze niet pijnlijk of moeilijk om eruit te halen.


Maar het vacuüm eruit knijpen moet al met 2 vingers. Dat doet al hartstikke pijn. Ik probeer dat staafje dan te pakken en dan in die cup te knijpen, maar ik krijg dat echt niet voor elkaar. Paar keer geprobeerd in de douche (anders lukte het echt niet). Dus ik heb hem niet meer gebruikt.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Jun 2020 18:03

Re: Menstruatiecups

Staafje eraf vind ik zelf (denk ik) moeilijk om hem er dan uit te krijgen. Ik moet echt even eraan kunnen trekken. Hij is nu op z’n kortst.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 07 Jun 2020 18:19

Re: Menstruatiecups

Ah ja, kan mij ook goed voorstellen dat het staafje wel handig kan zijn bij het eruit halen, volgens mij gebruik ik dat verder niet en knijp/trek ik alleen aan de onderkant van de cup. Het is al zo'n automatisme dat ik het eigenlijk ook niet zeker weet of ik het zo doe.
2011 2012 2017
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 08 Jun 2020 18:46

Re: Menstruatiecups

Indigo schreef:Dat staafje mag je korter knippen of er helemaal af knippen. Als het goed is zit je cup vacuüm, je moet er dan eerst voor zorgen dat dat vacuüm eraf is door bijv. in de onderkant van de cup te knijpen en er lucht bij te laten komen. Als het vacuüm eraf is vind ik ze niet pijnlijk of moeilijk om eruit te halen.

Dit scheelde bij mij ook inderdaad! Anders irriteerde het echt flink.
Het deed bij mij de eerste menstruatie pijn, omdat het zo een gedoe en geklooi was. Maar inmiddels heb ik de handigheid erin en vind ik het zo ideaal!

Je houding van je benen en bekken maakt ook veel uit met eruit halen en erin brengen. Zelf heb ik de Organic cup.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Jun 2020 19:05

Re: Menstruatiecups

Ik heb nog steeds de MeLuna, soft&short, alweer ruim een jaar lees ik terug. Deze zit bij mij comfortabel! Wanneer de eerste dagen van mijn menstruatie op werkdagen vallen, gebruik ik vaak nog tampons. In de toiletten zitten de wasbakken niet in het toilet en de deur van de ruimte met wasbakken staat vaak open.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Feb 2021 07:54

Re: Menstruatiecups

Even een up! Ik gebruik sinds kort de Organicup maar ben er nog een beetje mee aan het hannesen. Soms merk ik dat ‘ie scheef gaat zitten en dan verbreekt het vacuüm waardoor het er langs lekt. Soms zit ‘ie wel een tijd goed, maar ik vind de druk die het geeft het ook best gevoelig. Volgens mij zit mijn baarmoedermond eigenlijk net wat te laag voor deze cup.

Hebben jullie ook langere tijd moeten oefenen ermee voordat het fijn was of kan ik beter op zoek naar een andere iets kleinere cup?

Ik ben wel fan geworden van het idee van zo’n cup en als ie wel goed zit vind ik het gebruik ook niet moeilijk of vervelend.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem301

Bericht 04 Feb 2021 08:06

Re: Menstruatiecups

Ik had eerst ook de organicup maar deze vond ik te stug, hij vouwde niet goed open en lekte erg door. Hierna een andere en die zakte steeds omlaag waardoor het steeltje erg zeer deed bij de uitgang van m’n vagina.

Ik heb nu ipv een cup een zogenaamde disk, de NIXIT
https://letsnixit.com/?gclid=CjwKCAiAsO ... q8QAvD_BwE

Ik lek helaas nog steeds een beetje door. Dus ik gebruik ‘m altijd in combinatie met een inlegkruisje. Ik weet niet hoe dat kan. Maar ik vind het concept zo fijn dat ik dit voor lief neem. En hij is helemaal pijnloos met in en uitbrengen en dat had ik bij de cups niet. Ik ben echt fan, mijn menstruatie gaat voor m’n gevoel zo voorbij omdat je er niet zo mee bezig bent als bij tampons of maandverband. Zo’n droge tampon een het eind van je menstruatie, brr 🥸

Je zou even kunnen bellen naar Cutecotton, daar kunnen ze heel fijn advies geven.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Feb 2021 08:24

Re: Menstruatiecups

Dank je Carrie! Ik denk dat de Organicup inderdaad te stug en te lang is voor mij. Wel handig qua opvangcapaciteit, maar het kan vast beter. Fijn dat je voor jou iets hebt gevonden dat werkt. Ik had nog nooit gehoord van die disk.

Ik zal eens contact opnemen met Cute Cotton, goeie tip.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 04 Feb 2021 22:38

Re: Menstruatiecups

Ik heb een cup van Kruidvat eigen merk en die zit erg prettig. Deze is trouwens soepeler dan de Organicup.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Feb 2021 22:51

Re: Menstruatiecups

Hoe soepel je moet hebben ligt ook aan hoe sterk je bekkenbodem is. Ik heb na mijn bevalling fysio gehad omdat mijn bekkenbodem spieren te sterk zijn en ik daardoor klachten had. Dat is inmiddels een heel stuk beter maar de zachte soepele cups ontvouwen bij mij dus niet.
2015 💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Feb 2021 08:06

Re: Menstruatiecups

Ik heb een adviesmail binnen van Cute Cotton en ze raden de Me Luna short classic aan, of de Merula. Die laatste lijkt me in theorie fijn want die is kort (dus voor een laag liggende cervix) maar heeft wel veel capaciteit. Iemand ervaring met deze?

Afbeelding
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Feb 2021 08:08

Re: Menstruatiecups

Minx schreef:Hoe soepel je moet hebben ligt ook aan hoe sterk je bekkenbodem is. Ik heb na mijn bevalling fysio gehad omdat mijn bekkenbodem spieren te sterk zijn en ik daardoor klachten had. Dat is inmiddels een heel stuk beter maar de zachte soepele cups ontvouwen bij mij dus niet.


Ik weet dit niet zo goed bij mezelf. Ik denk dat ze eerder wat slapper zijn.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers