Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ik kan niet meer.

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 13 Jan 2017 09:51

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Wat raar dat jij het raar vind dat ik dat nooit over mijn hart zou verkrijgen Sawadee. Dat is toch ieder voor zich?
Maar ik vind het inderdaad eerlijk gezegd wel verschrikkelijk als ouders dat op die leeftijd doen. Ik vind dat namelijk je eigen belang, boven het belang van je kind stellen. Een baby heeft papa of mama gewoon nodig.

Een ernstig ziek kind is heel wat anders en daar blijf je als een van de ouders normaal gesproken ook bij. Een kind dat niet naar jouw wensen slaapt is wat anders en je weet ook wanneer je aan kinderen begint dat de kans groot is dat je slapeloze en slechte nachten gaat krijgen (daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je daar niet over mag klagen).
Als een kind altijd huilt moeten andere artsen onderzoeken of er lichamelijke problemen zijn maar nu stelde de kinderarts dat ze problemen heeft met doorslapen. Dat is een risico dat bij kinderen krijgen hoort en daarvoor zou ik niet al op deze leeftijd een slaappoli uitproberen als je er 3 nachten niet bij mag zijn. Dat is echt heel erg heftig voor zo'n kleintje en onze kinderarts heeft destijds ook aangegeven dat ze daar voor hun tweede jaar niet aan willen beginnen. Daarbij krijgen veel baby's vanaf een maand of 9 last van verlatingsangst, als jij je baby dan een paar nachten verlaat wordt dat echt niet beter.
Ik heb deze shit zelf gehad met mijn tweeling, vier jaar lang twee kinderen die om de haverklap wakker waren en nachten waarbij ik helemaal niet sliep. Ik weet wat die wanhoop met je doet, hoe labiel je er van word, wat het met je relatie doet, hoe het je werk/studie/sociale leven beinvloed, maar ik blijf van mening dat je in het belang van je kind moet handelen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jan 2017 10:09

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Nou Chaos dat is inderdaad ieder voor zich, maar jij laat in je reacties tot twee keer toe heel duidelijk merken dat je het ook erg vindt als anderen dat doen. Die toevoeging is niet nodig als je het voor jezelf moet weten toch?
#teammaple🍁
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 13 Jan 2017 11:26

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Wat ik mis in het artikel op de vorige pagina is dat er niet zozeer gekeken wordt naar waarom een kind zo vaak wakker is. Er wordt gelijk gekeken naar het gedrag (slecht slapen) en daarvoor een methode/oplossing gezocht om het gewenste gedrag (goed slapen) te zien. Dit gebeurt zo vaak, dat er enkel naar het getoonde gedrag gekeken wordt en niet naar een eventuele reden erachter. Want dat is er in mijn ogen altijd wel. Niet enkel bij het slechte slapen, maar bij elk ongewenst gedrag wat kinderen laten zien. Daarom kan ik me ergens wel vinden in wat Chaos bedoelt.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Jan 2017 11:34

Re: ik kan niet meer.

Parisienne schreef:
Carrie schreef:Wow wat knap Pariesienne. Jeetje wat heftig zo weinig slaap. Hoe slaapt ze nu?

Beter, gelukkig. We hebben allemaal onderzoeken en observaties gehad toen ze bijna 2 was. Hieruit kwam dat ze een jaar voorliep betreffende cognitieve ontwikkeling. Ze lag 's nachts gewoon heel erg te malen in haar hoofd. Te druk, prikkels verwerken, alles opgezogen, haar hoofd zat gewoon 's nachts te vol. Hierdoor was ze zo lang wakker steeds, denken de psychologen. Weinig aan te doen. Toen ze eenmaal naar school mocht ging het langzaam aan beter. Ze werd eindelijk steeds meer uitgedaagd met nieuwe informatie. Heel gek, want je zou juist verwachten dat dit nog meer prikkels geeft.

Ze slaapt nu heel moeilijk in (i.v.m. prikkel-/informatieverwerking vermoed ik), maar slaapt meestal wel door. Wel ben ik gewend aan het ritme en slaap ik zelf nog zo'n 6 uur per nacht. Daar functioneer ik prima op :wink:

Wat fijn dat je in ieder geval 6 ipv 2 uur slaap hebt. Lijkt me nog steeds pittig. Knap hoe je er mee om gaat!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 13 Jan 2017 11:40

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Wat lief, dankjewel!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 13 Jan 2017 11:50

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Urban Naked schreef:Nou Chaos dat is inderdaad ieder voor zich, maar jij laat in je reacties tot twee keer toe heel duidelijk merken dat je het ook erg vindt als anderen dat doen. Die toevoeging is niet nodig als je het voor jezelf moet weten toch?


Aha, dus iets wat niet nodig is, mogen we hier niet plaatsen? Vandaar dat het forum zo ingekakt is met alleen maar zoet sappige reacties.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jan 2017 12:59

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Nee, je begrijpt me niet.
#teammaple🍁
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 13 Jan 2017 13:02

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Dat iemand het zelf niet zou doen en de redenen daarvoor lijkt me prima om dat te zeggen. Maar ik vind het persoonlijk ook niet heel erg noodzakelijk om een oordeel te vellen over mensen die wel voor een opname zouden kiezen, en dat proef ik toch wel een beetje in jouw reacties Chaos. Weet niet of het zo bedoeld was, maar kan me voorstellen dat als je een opname overweegt en er al doorheen zit dat zulke opmerkingen niet heel erg behulpzaam zijn of iets toevoegen.

Ik kan me er overigens wel in vinden dat het wellicht heel heftig is voor zo'n kleintje, en het zou ook echt mijn laatste optie zijn. Maar aan de andere kant ken ik de situatie van een ander niet volledig en kan ik me ook indenken dat je op een gegeven moment zo wanhopig bent dat je toch iets moet. En stel dat er wel iets uit komt, dan heeft het nog nut ook. Het kan best 'gewoon' horen bij kinderen, maar er kan ook best meer aan de hand zijn, iets wat vaak lastig in te schatten is. Vaker per nacht wakker worden lijkt me bijvoorbeeld niet zo vreemd, maar uren wakker en ontroostbaar zijn is toch echt al een stuk minder gangbaar volgens mij.

Overigens had ik ook vooraf niet gedacht dat ik onze zoon op zou laten nemen voor zijn eetmoeilijkheden, maar op een gegeven moment nam het zulke rare vormen aan (zelfs pap niet meer wegkrijgen) dat ik geen andere optie meer zag naast wat we al geprobeerd hadden allemaal. Nu was dit wel minder ingrijpend omdat we gewoon konden blijven slapen enzo, maar zo'n ziekenhuisopname lijkt me sowieso al vreemd voor een klein kind. En toch ben ik blij dat we het gedaan hebben, er kon een hoop uitgesloten worden en ondanks dat het geen diagnose heeft opgeleverd waar we direct mee verder konden, hadden ze wel goed gezien wat er precies gebeurde en kwam er een plan van aanpak voor hoe verder. En nu gaat het zo goed! Dus vervelend was het wel even, maar het heeft ons zeker wat opgeleverd. Niet dat het voor dit probleem ook hoeft te gelden, maar je weet nooit.

In elk geval hoop ik hoe dan ook dat er verbetering komt voor jullie Ikknutsel! Zou zo fijn zijn als ze beter gaat slapen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 13 Jan 2017 13:34

Re: ik kan niet meer. pagina 3

In mijn eerste reactie geef ik geen oordeel, alleen mijn persoonlijke mening erover, in de tweede geef ik inderdaad wel een oordeel en dat is ook gewoon mijn mening dat ik het erg vind als iemand dat zou doen. En dat ik daar dat oordeel geef is omdat Sawadee aangaf dat het lijkt alsof ik doe dat mensen hun kind iets verschrikkelijks aandoen. Ik bevestig daarmee dat het niet lijkt alsof maar dat ik dat inderdaad vind. Puur als reactie daarop. Dat zou ik niet zomaar in een reactie geven met die letterlijke bewoordingen als daar niet specifiek naar gesuggereert zou worden, wat nu wel het geval is.

Overigens is dat een oordeel/mening over de situatie en niet over de personen die dit doen. Daarmee bedoel ik dus dat ik het wel erg vind als ze het doen, maar daarmee zeg ik niet dat het verschrikkelijke ouders zijn.

UN, het zou kunnen dat ik je niet begrijp. Je geeft ook niet heel duidelijk aan wat je punt is behalve dat ik dus eigenlijk beter mijn mond had kunnen houden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

anoniem196

Bericht 13 Jan 2017 22:01

Re: ik kan niet meer. pagina 3

DdL schreef:Hoe is het afgelopen nacht gegaan?


Afgelopen nacht 1x een paar minuten wakker geweest.
Als dit zo blijft gaan ga ik de osteopaat zoenen volgende week :smile:
<<

Anoniem197

Bericht 14 Jan 2017 05:28

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Oei daar ga je praat van krijgen!
Maar even serieus, wat fijn dat het zo goed gaat! Hopelijk hebben jullie ook kunnen slapen. Niet dat jullie wakker liggen met de gedachte dat hij zo komt. Dat heb ik vaak (nu ook). Maar echt superfijn!
Ik hoop voor jullie dat dit zo doorzet maar daar ga ik wel van uit. Geniet van je nachtrust! Alles ziet er zoveel beter uit met een beetje slaap he!
<<

anoniem196

Bericht 14 Jan 2017 07:15

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Afgelopen nacht een uurtje een beetje uurtje aan het zeuren geweest.
Maar zo anders als de afgelopen maanden.
Ben zo blij! Een paar nachten goed slapen en ik ben niet meer draaierig en geen hoofdpijn meer.

(De osteopaat is ook om te zoenen :^^: )
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 14 Jan 2017 07:17

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Wat fijn Ikknutsel!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem197

Bericht 14 Jan 2017 09:00

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Wat fijn! Moet wel lachen om jouw laatste opmerking :smile:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Jan 2017 10:28

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Super fijn voor je.
2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 14 Jan 2017 10:41

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Fijn ikknutsel!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Jan 2017 10:47

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Wat fijn zeg!!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 14 Jan 2017 10:58

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Wat fijn knutsel!
Dan is er blijkbaar ergens toch een blokkade geweest ofzo.
Zo'n kleintje huilt natuurlijk niet om jullie te pesten 's nachts.
Ik ben het verder eens met Chaos. 11 mnd hebben ze vreselijk verlatingsangst als papa/mama uit zicht is, dus persoonlijk vind ik een opname in het ziekenhuis waar jullie dan s nachts niet bij mogen zijn veel te ingrijpend en veel te ver gaan.

Hier was het vannacht ook weer bal. Ze zijn beide verkouden en hebben nog net geen ontstoken oren volgens de ha, maar de oudste heeft van 1 tot 3 met koorts liggen klagen over oorpijn. Heb haar een zetpil gegeven (was ook al een reden om te gaan gillen en toen werd zusje wakker) en uiteindelijk sliep ze tot 6.30 uur. Ze zit nu doodmoe naast me op de bank.
En de jongste besloot vannacht 3 nachtvoedingen te willen en vanmorgen ook om 6.30 uur dat de dag begonnen was.
Tropenjaren zijn het. Echt.
Ik ben inmiddels wel gewend om op max 6 uur slaap te functioneren.
Het is mijn eigen schuld dat ik in de avond veel te laat naar bed ga, maar ik heb dan energie ineens en geniet van het feit dat er stilte is in huis en ik rustig tv kan kijken/boekje lezen zonder dat mijn aandacht telkens gevraagd wordt.
04-2014
10-2015
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 14 Jan 2017 22:50

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Haha, maar zonder je man naar de osteopaat :wink:
Fijn dat het zo goed gaat!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem197

Bericht 17 Jan 2017 12:21

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Een paar nachten verder, hoe is het?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 17 Jan 2017 23:02

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Wat een fijne berichten ikknutsel. Hopelijk zet het zo door!
2012 & 2016
<<

anoniem196

Bericht 18 Jan 2017 18:19

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Afgelopen nacht van 19:00-6:30 in haar eigen bedje :love:

Vandaag nog een keer bij de Osteopaat geweest. Heb alleen bedankt en niet gezoend :smile:

Hopelijk blijft het slapen goed gaan. Af en toe wakker vinden wij helemaal niet erg.
Maar geen 2 tot 5 uur per nacht.
<<

Anoniem197

Bericht 18 Jan 2017 18:22

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Fijn dat het zo goed gaat maar ik ben teleurgesteld dat je niet gezoend hebt. Dat was eigenlijk wat ik wilde weten :p
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Jan 2017 19:51

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Wat heerlijk knutsel! Voel je je zelf al een beetje beter? Energie een beetje terug aan het komen?
Ik ben heel blij voor je! (Nu wij nog :P )
<<

anoniem196

Bericht 18 Jan 2017 19:56

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Ja voel me heerlijk! !
Geen hoofdpijn meer.
Loop niet meer de hele dag te snoepen voor een suikerkick.

Misschien ook een osteopaat proberen,
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers