Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vertel je je kinderen dat het uit is?

<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 21:36

Bericht 04 Jan 2017 23:23

Hoe vertel je je kinderen dat het uit is?

Ik heb even wat advies nodig..

Ik heb 2 kinderen van 6 en 4,5 jaar. Ik heb 7 maanden een relatie gehad met een ontzettend leuke man. Dat is vorige maand helaas uitgegaan. Erg verdrietig maar ik heb mijn kinderen toen nog niets verteld omdat ik nog niet wist welke kant het op zou gaan. Nu is het duidelijk dat we voor nu echt niet meer samen verder gaan en hij heeft zijn kinderen (die iets ouder zijn) inmiddels verteld dat het uit is tussen ons. Ik wil en zal het nu ook aan mijn kinderen moeten vertellen. Maar hoe?
Mijn dochter van 4 is dol op hem en ook mijn zoon is aan hem gehecht geraakt. Ik vind dit zo moeilijk. Ik ben 2,5 jaar geleden gescheiden en het toen vertellen was erg lastig. Maar ook nu weet ik even niet hoe ik het moet aanpakken. Ben zo bang dat ik ze weer kwets. Heeft iemand tips of ervaringen misschien?

Alvast bedankt
<<

Anoniem286

Bericht 04 Jan 2017 23:42

Re: Hoe vertel je je kinderen dat het uit is?

Lijkt me heel lastig maar ik denk dat er weinig anders op zit dan het gewoon te vertellen? Zij spelen misschien ook weleens niet meer met bepaalde vriendjes? Misschien kun je dat vergelijken?

En flauw misschien, maar een volgende keer het wat meer gescheiden houden totdat jullie echt een relatie hebben/weten dat het goed zit? Ik zou daar echt heel voorzichtig mee zijn denk ik voordat ik er kinderen bij betrek, maar dat is makkelijk praten ik zit niet in zo'n situatie.
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 21:36

Bericht 05 Jan 2017 00:12

Re: Hoe vertel je je kinderen dat het uit is?

High Way dank je wel voor je reactie. Onze relatie zat ook goed en we waren heel erg zeker van elkaar. Maar door verschillende omstandigheden is het gelopen zoals het nu is gelopen. Dus daar heb ik geen spijt van hoor. (Al zal ik een evt volgende keer wel nog veel langer wachten om een nieuwe partner te introduceren.)

En ik denk ook dat het voor mijn kinderen het duidelijkst is wanneer ik vertel dat we niet meer verliefd zijn op elkaar (ook al is dat nog wel zo). Het begrip 'verkering' en 'het is uit' begrijpen ze nog niet. Dus idd niet moeilijker maken voor ze.
<<

Anoniem286

Bericht 05 Jan 2017 00:28

Re: Hoe vertel je je kinderen dat het uit is?

Lastig hoor, veel sterkte ermee.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2017 10:15

Re: Hoe vertel je je kinderen dat het uit is?

Lijkt me heel lastig Zoux, zou je wel tips willen geven maar ik heb echt geen idee wat wijsheid is.
Wat hun leeftijd betreft is het wel uit te leggen, maar ze zullen er wel verdriet van kunnen hebben en iemand gaan missen, dat lijkt mij heel lastig.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers