Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spaargeld

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 04 Jan 2017 20:40

Spaargeld

Hoeveel spaargeld hadden jullie toen jullie besloten voor een kindje te gaan?
Mijn vriend en ik gaan er vanaf deze maand voor en ik word er een beetje zenuwachtig van geloof ik :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jan 2017 20:49

Re: Spaargeld

Ik dacht dat ik nooit weer zou slapen als we onder de 5K zouden komen, maar nu we net een hele dure verbouwing gehad hebben zitten we er iets onder en het valt me alles mee hoe ik eronder ben.
We zouden nu prima voor een kindje gaan. Maar dat duurt nog een paar maanden dus tegen die tijd zitten we wel weer rond de 10K.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 04 Jan 2017 20:51

Re: Spaargeld

Geen idee eigenlijk. Nu hebben wij altijd wel spaargeld achter de hand, dus daar heb ik toen niet over nagedacht. We hebben in ieder geval niet veel van ons spaargeld uitgegeven aan de baby. De babykamer kwam van marktplaats en de kinderwagen hebben we gekregen. Hoe duur het wordt hangt er natuurlijk ook vanaf wat je zelf allemaal wilt gaan aanschaffen. Als je nu maandelijks prima kunt rondkomen, kun je dat met een baby erbij ook wel.
2011 2012 2017
<<

Anoniem316

Bericht 04 Jan 2017 21:07

Re: Spaargeld

Misschien een keer € 2000,00 geloof ik. Een dikke spaarrekening is niet nodig om een kindje te kunnen betalen hoor ;)
<<

Anoniem336

Bericht 04 Jan 2017 21:09

Re: Spaargeld

Hier zijn volgens mij meer topics over geweest.

Een bedrag zegt niets. Iemand die 10k zegt, spendeert wellicht heel veeel per maand.
Iemand met 1k, is heel zuinig en geeft niets om dure spullen. Of andersom.

Ik vond minimaal 1 vast contract belangrijker, plus het rond kunnen komen na de bevalling.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Jan 2017 21:22

Re: Spaargeld

Genoeg, in ieder geval meer als de boven genoemde bedragen, maar voor de baby daar toen niks van gebruikt, wij hebben gewoon elke maand iets gekocht, kinderwagen via Markplaats, bedje uit de familie, maxicosi cadeau gekregen, commode en kast gekocht toen het vakantiegeld kwam en verder elke maand iets. Je kan het wat dat betreft echt zo gek maken als je wil. De grootse uitgave die we gedaan hebben was de bakfiets en dat konden we ook nog prima van dat vakantiegeld betalen.
De kinderstoel hebben we pas gekocht toen hij er ook in kon, wat dat betreft heb je niet alles tegelijk nodig en hoef je niet alles in 1 keer te kopen.

Nu krijgen we de tweede en hoeven we in principe niks te kopen, op kleertjes na is alles is voor de leuk want ik heb toen qua dekentjes ed alles grijs en wit gekocht, de kindjes gaan nadat nr 2 uit de wieg is een kamer delen en die kamer is geel, dus unisex.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem286

Bericht 04 Jan 2017 22:55

Re: Spaargeld

Pfoe het bedrag weet ik niet meer, maar niet speciaal heel veel. We hadden wel gewoon beiden een inkomen en net een nieuw huis dus die kosten hadden we net allemaal gehad. Sowieso heeft het ons niet speciaal veel geld gekost. We hebben veel tweedehands gekocht (bv commode, badje, kruiken, zonde om nieuw te kopen vind ik) en verder bewuste keuzes gemaakt. En ook dure dingen hoor, we zijn hier gek op nuna (kinderstoel en nuna leaf) maar dan wel weer een goedekopere wagen ernaast (mutsy).Daardoor was het gewoon goed te doen.
<<

Anoniem211

Bericht 04 Jan 2017 23:03

Re: Spaargeld

€200 ofzo. Weinig in ieder geval. Gewoon elke maand wat gekocht en inderdaad kun je het zo duur maken als je zelf wilt.
<<

Anoniem257

Bericht 05 Jan 2017 00:00

Re: Spaargeld

Wij hadden niet veel achte de hand. Vrijwel niks. Het is maar net hoe duur je het zelf wilt maken. Sommigen kiezen er voor om een babykamer te kopen van 1400 euro en een kinderwagen van 1200 euro. Zelf heb ik ene simpele maar toch een mooie babykamer. Meubels tweedehands ( niet vanaf te zien) en kinderwagen was compleet 3 delig voor 499.

Luiers en voeding, daar gaat wel geld in zitten.
Laatst gewijzigd door Anoniem257 op 05 Jan 2017 02:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 05 Jan 2017 00:47

Re: Spaargeld

Nu kan ik niet in het spaarbankboekje van broer en schoonzus kijken, maar door hun uitlatingen in 2016 denk ik dat het minimaal is geweest. Ze kochten een huis en knapten de bovenverdieping op met eigen geld. En toen bleek mijn schoonzusje zwanger. Je hebt negen maanden de tijd, hè. Tijd om alles te kunnen kopen wat een kind nodig hebt. Als je nu al je spaarrekening kunt spekken, dan heb je negen maanden de tijd om alles voor elkaar te krijgen voor the new born. Mijn broer en schoonzusje hebben kleding in vier verschillende maten, vier verschillende soorten pampers, een wieg, box etc. etc. Ze hebben het voor elkaar en ik geloof dat iedereen dat kan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Jan 2017 01:03

Re: Spaargeld

Toen we voor J gingen en forse hoeveelheid. Halverwege mijn zwangerschap schulden.
2015 💙
<<

Anoniem211

Bericht 05 Jan 2017 11:08

Re: Spaargeld

Toen ik een kindje kreeg had ik echt het idee dat ik de beste (en duurste) kinderwagen moest hebben en ik denk dat ik voor veel moeders mag spreken, maar je tuint in veel verkooppraatjes van mensen die roepen dat dit toch echt essentieel is en het beste voor je kind blablabla. Achteraf denk ik: als ik toen wist wat ik nu weet was ik veel minder geld kwijt geweest. En toendertijd heb ik niet eens extreem ingekocht maar wel een aantal dingen gekocht waarvan ik nu denk: dit heb ik niet of nauwelijks gebruikt.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Jan 2017 11:21

Re: Spaargeld

Wij hadden net al ons spaargeld opgemaakt aan onze bruiloft :smile:

Ik heb ook nooit het gevoel gehad dat alleen het duurste goed genoeg was. We hebben voor 100 euro een tweedehands wagen gekocht, maar die is vooral gebruikt door de opa's en oma's. We kregen als kraamcadeautje een draagdoek en hebben voornamelijk gedragen :) Meubels hadden we allemaal tweedehands van familie. Borstvoeding kost ook niks :) en omdat we bij de eerste het geslacht niet wisten had ik ook niet de aandrang om veel kleding te kopen :wink: Als we meer geld te besteden hadden, had ik vast meer gekocht, maar ik heb niks gemist. Volgens mij heb ik bij de tweede meer geld uitgegeven, haha.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 05 Jan 2017 12:00

Re: Spaargeld

Wij zijn ergewoon voor gegaan, hebben niet specifiek gespaard voor een baby.
Hadden en hebben wel een buffer.
Laatst gewijzigd door Huismus op 10 Jan 2017 20:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 05 Jan 2017 13:57

Re: Spaargeld

.
Laatst gewijzigd door Believe op 27 Feb 2017 15:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jan 2017 13:58

Re: Spaargeld

Oh wij sparen trouwens ook niet voor een baby ofzo. Gewoon voor de buffer die we weer willen opbouwen.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 05 Jan 2017 14:11

Re: Spaargeld

Wij vinden het allebei fijn een flinke buffer te hebben, maar dat is niet perse voor onze kinderwens.
We zitten nu meer te dubben wb huis kopen, we zitten nu gehuurd in een 3-kamer appartement en ik zou wel willen verhuizen nu. Dat vind ik belangrijker voor ons kindje, een huis met tuin en ruimte.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 05 Jan 2017 14:35

Re: Spaargeld

Wij hebben ook nooit specifiek voor een baby gespaard. Toen ik zwanger werd, hadden we net een jaar eerder ons huis gekocht en waren we bezig met de benedenverdieping te renoveren.
2012 & 2016
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 05 Jan 2017 14:52

Re: Spaargeld

Wij hebben beiden een mooi bedrag aan spaargeld. Niet speciaal voor de baby ofzo... Je hebt ook best wat maanden om de kosten te spreiden en je kunt het zo gek maken als je zelf wil. Ik zou eerder goed kijken naar je financiële situatie als de kleine er eenmaal is. Minder inkomen, opvang kosten, duurder huishouden etc.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jan 2017 15:39

Re: Spaargeld

Wij hadden met beide kinderen niet specifiek er voor gespaard.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Jan 2017 15:55

Re: Spaargeld

Zelfde als Popcorn.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 07 Jan 2017 20:03

Re: Spaargeld

Bedankt voor jullie reacties! Wij sparen ook niet specifiek voor een baby maar ik was benieuwd :)
Ik wil ook niet van alles het duurste aanschaffen dus dat komt vast goed.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 07 Jan 2017 20:16

Re: Spaargeld

Wij hebben maar een paar 1000 euro spaargeld. Nu was ik heel onverwachts zwanger, aangezien ik nog aan de pil was, maar merk dat we eigenlijk al ons spaargeld nog wel hebben.
We kopen alles heel verspreid, hoeven niet van alles het duurste en van ouders krijgen we ook geregeld wat.
10.04.17
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 10 Jan 2017 01:14

Re: Spaargeld

Mijn zwangerschap kwam net als bij Saga als een enorme verrassing. Vriend en ik waren student, wel al 1,5 jaar samenwonend, maar geen spaargeld. Gelukkig lieve (stief)ouders, waar we de kinderwagen en ledikant en commode van kregen. Box van mijn oom en tante gekregen. Verder kochten we zo elke maand wat zelf. N. kwam en komt nog steeds helemaal niks tekort hoor. Integendeel.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers