Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem328

Bericht 05 Nov 2021 22:37

Re: Het hardlooptopic #2

Heb vanavond even een rondje van 6 km in een rustig tempo gelopen om de benen/spieren een beetje los te lopen na de vele kilometers de afgelopen weken. Heb nog nooit zo makkelijk 6 km gelopen, heerlijk! Supercompensatie noemen ze dat zegt mijn buurvrouw/coach.

Heb me inmiddels ook opgegeven voor wat crossloopjes de komende maanden. En in april de Ijselloop in Deventer. Twijfel nog tussen 10 en 15 km. 15 lijkt me wel erg ver maar ook we weer een uitdaging. Ben in ieder geval lekker bezig.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 23 Dec 2021 12:58

Re: Het hardlooptopic #2

Yes, ik ben weer 3x geweest de afgelopen 2 weken. Nu we niet kunnen trainen, is er hier en daar wel tijd om even te gaan lopen. Zondag lukte me 8 km vrij gemakkelijk en gisteren 5. Ik hoop dat ik het toch weer een beetje bij kan houden om wekelijks te lopen, en dan weer wat verder gaan lopen.

Mijn tempo blijft maar steken op 10,5 km per uur. Iemand tips voor intervaltraining, waarbij de app je vertelt wat je moet doen? Ik gebruik runkeeper, maar dan heb ik denk ik de betaalde versie nodig?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 23 Dec 2021 15:26

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Alexis!

Geen ervaring met interval, wat mij erg helpt is rustig aan beginnen en iedere kilometer steeds wat sneller. En dat zo opbouwen. Kleine stukjes sneller beginnen dan langere afstanden.

Ik kreeg de statistieken van mijn hardloopprestaties te zien dit jaar, toch maar mooi 600km gerend! 🥳
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 29 Dec 2021 21:44

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb vandaag bijna 2 minuten van m'n PR afgelopen op de 5km. Heerlijk! 💪😁🥳
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 30 Dec 2021 10:37

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed burn! Best veel eraf gelopen ook!
Ik heb zaterdag 9 km gelopen, daarna uiteraard weer keelpijn. Inmiddels al echt ziek sinds maandagavond. Jammer dat mijn lichaam altijd pas een dag later zegt dat het teveel was.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 01 Jan 2022 09:46

Re: Het hardlooptopic #2

Voel je je alweer wat beter Alexis?

Ik wil even kwijt dat ik het eerste hardlooprondje van het jaar er alweer op heb zitten. Voel me weer helemaal fit! Voor zolang het duurt vandaag! 😬
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 01 Jan 2022 22:07

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig SoGood!
Ik begin wat op te knappen. Hardlopen zal deze week nog niet lukken denk ik, maar hopelijk ben ik na deze week weer fit genoeg. Dan houd ik het maar weer bij een kort rondje.
<<

Anoniem327

Bericht 10 Jun 2022 19:52

Re: Het hardlooptopic #2

Wat is het hier stil! Wordt er nog gelopen?
Ik heb tot nu toe niet een geweldig loopjaar. Begon 2022 met een blessure waardoor ik minder kon lopen. Gelukkig nog nét genoeg kunnen trainen om begin maart de halve marathon van Parijs te kunnen doen. Die ging erg slecht, wat ik in eerste instantie weet aan m’n slechte training - maar later bleek ik Corona te hebben :smile:
Daar kreeg m’n conditie vervolgens wel een klap van, denk dat ik pas in mei weer lekker liep. Nu zit ik weer in mijn ritme van 2-3 keer per week rennen, met in het weekend weer wat langere loopjes. Afgelopen weekend weer eens de 15 gedaan, was lekker.
Geen hele harde doelen verder - alleen in september de Damloop, en ik wil proberen in 2022 1000km te rennen in totaal. Lig redelijk op schema daarvoor.
Hoe gaat het met de rest?
<<

Anoniem332

Bericht 10 Jun 2022 19:57

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig!

Ga ik je nog een keer tegen komen tijdens het hardlopen?

Ik ga nu voor de 3de keer in 1,5 jaar trainen voor de halve marathon in september. Hopelijk gaat deze door.

En aanstaande zondag loop ik een soort van spektakel loop.
<<

Anoniem327

Bericht 10 Jun 2022 21:19

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker! Welke halve is dat?
En qua tegenkomen, ik liep vorig weekend een rondje langs de KP en de Rotte, zit ik dan in jouw buurt?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Jun 2022 21:41

Re: Het hardlooptopic #2

Ik loop nog steeds elke zondag, maar niet echt spannend. Loop dan ongeveer 25 minuten. Hoop dat het zondag een beetje wil. Het schoot vandaag tijdens de HIIT die ik deed in m’n bovenbeen en die voel ik nu nog steeds.

Mooie afstanden lopen jullie! Wel frustrerend om te trainen voor iets wat afgelast is lijkt mij. Qua Corona is mijn hartslag sinds een maand of 2 pas weer op het niveau van voor Corona. Dat heeft dus zo’n 1,5 jaar geduurd.
2015 💙
<<

Anoniem332

Bericht 11 Jun 2022 06:05

Re: Het hardlooptopic #2

Ja dat zijn wel de omgevingen waar ik vaak loop. Of een kort rondje VP

Ik train voor de cpc

Heb je nog een tijd voor de d t d loop?
Nu jullie het zeggen, ik heb ook covid gehad. Merk dat ik sindsdien meer spierpijn heb. En minder kan bouwen op mijn in het verleden behaalde km’s.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Jun 2022 11:36

Re: Het hardlooptopic #2

Bij mij werd de druk om te trainen voor m'n halve triathlon te hoog en doe heb ik afgezegd. Ik heb wel steevast 2x gelopen. Wat ook wel te weinig was voor een HT. Deze week heb ik wel een record: 3x gelopen en in totaal 2:15 ongeveer. Dus iets van 21km. Vorige week ging het zo lekker dat ik 10 km aan één stuk liep en vandaag 45 min. Ik kan me niet meer heugen wanneer m'n laatste 10km was. Ik doe nu gewoon waar ik zin in heb. Gaat het lekker dan doe ik langer, gaat het niet zo, dan doe ik blokjes.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem327

Bericht 11 Jun 2022 11:43

Re: Het hardlooptopic #2

De laatste twee maanden ben ik aan het opbouwen geweest met een schema. Trouw 3x per week gelopen en me strak aan het schema gehouden.

Vanochtend liep ik 10km in 1 uur en 5 minuten, trots! Nu op naar de 15 km en ik wil de 10 binnen het uur kunnen lopen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 11 Jun 2022 11:48

Re: Het hardlooptopic #2

Wat leuk een up voor dit topic. Wat zijn jullie weer lekker bezig zeg. Goed dat je hebt afgezegd Jip, ik weet dat het geen makkelijke beslissing voor je was. Housebird, super stoer dat je traint voor een marathon. En holden, 1000 km is ook een mooi doel! 😎

Hier gaat het z’n gangetje. Ik loop nog maar een tot 2 keer per week en dan 8 - 10 km. Ik doe tegenwoordig core oefeningen en die helpen als een malle want ik heb juist daardoor weer een PR gerend. Was weer een tijdje geleden. Ik train niet echt voor een doel op dit moment maar ik voel me wel erg fit. 💪🏼
<<

Anoniem327

Bericht 11 Jun 2022 11:52

Re: Het hardlooptopic #2

Wat voor oefeningen doe je? Via YouTube of iets anders?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 11 Jun 2022 14:00

Re: Het hardlooptopic #2

Ik doe ook twee keer per week kracht, ik fiets 2/3x per week rustige duur en ik zwem 1x pw. Denk dat het fietsen en kracht ook meewerken aan dat ik het lopen weer langer vol hou.snel is het nog lang niet.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Jun 2022 15:20

Re: Het hardlooptopic #2

Leuk, weer wat leven in dit topic. Ik loop ook nog steeds, inmiddels eigenlijk altijd rondjes tussen de 8 en 11 km.

De tien loop ik rond het uur, soms eronder en soms net erboven. Ik loop vaak ‘s ochtends vroeg, voor mijn werk. Dan sta ik om 6.00 op en ga ik om 6.15 lopen. Heerlijke start van mijn (werk)dag.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem327

Bericht 11 Jun 2022 19:24

Re: Het hardlooptopic #2

Zo doe ik het ook Lady, heerlijk is dat! En nu is het dan zelfs al licht - in de winter voel ik me nog meer een bikkel om 6:15 :smile:

Housebird, ik heb geen tijd voor de Damloop. Ik wil vooral lekker lopen en er plezier in hebben. Om eerlijk te zijn houd ik niet van loopevenementen, en als ik dan ook nog met een tijd in mijn hoofd zit, gaat de lol er helemaal af voor mij. Dus ik ga gewoon en zie wel.
Ga in het voorjaar ws de halve van Berlijn doen, en waarschijnlijk met een groepje van de gym de kwart van Rotterdam.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 11 Jun 2022 19:31

Re: Het hardlooptopic #2

Ooh dat vond ik toch altijd zo lekker, zo vroeg voor mijn werk. Mijn vriend moet helaas elke ochtend om 6.15 weg en ik vind het dan wel erg vroeg als ik dan weer thuis moet zijn (en ik ben gewoon echt te moe).

Ik loop amper nog. Ik probeer wel elke week een keer te gaan, maar ik ben sowieso elke maand wel 1 of 2 weken niet fit genoeg. Jammer!
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 12 Jun 2022 06:08

Re: Het hardlooptopic #2

Ik wil al heel lang hardlopen en vorig jaar was ik begonnen , maar kreeg ik helaas shinsplints. Ik volgde niet echt een schema, rende gewoon zelf stukjes met afwisselend wandelen. Maar dit schoot niet op, want ik ging maar eens per week en dat werkte niet natuurlijk, haha.

Nu ben ik begonnen met hardlopen met Evy en ik vind het zo leuk! Vandaag heb ik les 8 op de planning. Ik vind het pittig, maar ook goed vol te houden.
Komende week wordt het wel een uitdaging, want ik haat sporten met warm weer. Ik kan dat gewoon niet. Gisterochtend ging ik al bijna van m'n stekkie met bootcamp 🥲
Dus even kijken hoe ik het ga plannen komende week.
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 09:41

Re: Het hardlooptopic #2

Vinden jullie het 's ochtends vroeg niet te gevaarlijk?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 12 Jun 2022 10:01

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben ook weer aan het lopen. Heb via de atletiekclub in ons dorp start 2 run gevolgd en dat is nu klaar. Afgelopen dinsdag moesten we onze test afleggen. Ik liep mijn 5km in 28'20.

Nu ga ik verder met het volgende groepje op de atletiekclub om over een tijdje in een mooi tempo de 10km te kunnen lopen.
2012 & 2016
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 10:05

Re: Het hardlooptopic #2

Sadie schreef:Vinden jullie het 's ochtends vroeg niet te gevaarlijk?


Nee, waarom? In de winter draag ik een reflecterend hesje en een licht om mijn arm.

Mooie tijd, Snoes! En Hope, misschien is vroeg lopen ook iets voor jou met het warme weer?

Ik heb net, ondanks een zeer korte nacht, een heerlijke langzame duurloop gedaan in de zon.
<<

Anoniem327

Bericht 12 Jun 2022 10:22

Re: Het hardlooptopic #2

Holden schreef:
Sadie schreef:Vinden jullie het 's ochtends vroeg niet te gevaarlijk?


Nee, waarom? In de winter draag ik een reflecterend hesje en een licht om mijn arm.

Mooie tijd, Snoes! En Hope, misschien is vroeg lopen ook iets voor jou met het warme weer?

Ik heb net, ondanks een zeer korte nacht, een heerlijke langzame duurloop gedaan in de zon.

Omdat je als vrouw kwetsbaar bent in het donker op dat tijdstip? Ik weet niet waar je woont, maar hier is het lang niet overal veilig om half 6 's ochtends.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers