Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Anoniem331

Bericht 05 Jul 2021 07:20

Re: Vragentopic - Wonen

Maple schreef:Maar Popcorn, wat wil je nu zeggen dan? Dat Marin het uit haar duim zuigt? Zij heeft de afgelopen tijd geconstateerd dat er broodkorsten missen, dus dat verhaal klopt in elk geval. Of het verhaal vanuit de kant van de schoonmakers klopt weet ik niet, maar zelfs al hebben ze het financieel breder dan Marin denkt, vind ik het nog relatief netjes dat ze het bij broodkorsten houden. Wat ik hierboven zeg, als er vervelende intenties zijn dan hadden ze het wel anders aangepakt.

Ben ik alleen nog even benieuwd naar jouw definitie van broodkorsten Marin: Bedoel je daarmee het kapje van het brood (wat ik vermoed), of echt de korsten rondom het brood en dat ze de rest laten liggen ofzo, of de korsten opeten die nog op het aanrecht liggen, overgebleven van bijv. het ontbijt van O?



Nee hoor, alleen dat ik het een heel gek verhaal vind.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jul 2021 07:40

Re: Vragentopic - Wonen

Ja ik vind het zelf ook een gek verhaal natuurlijk anders had ik het hier niet geplaatst. 🤷‍♀️
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 05 Jul 2021 07:49

Re: Vragentopic - Wonen

Ik zou het ook zo doen als Maple zegt.

Ik zat nog te denken, de mannen hebben een andere culturele achtergrond toch? Wij hadden laatst een gesprek met een Turkse vriend waarbij hij aangaf dat het voor Nederlanders niet gebruikelijk is dat er onverwachts iemand mee eet. Wij zijn daar vaak niet op berekend. Terwijl het voor hem vanzelfsprekend zou zijn, en er op een of andere manier ook altijd voldoende eten is voor iedereen.
Ik dacht nog, misschien is het voor hen vanzelfsprekender om eten te pakken. Maar dat strookt niet met het feit dat ze restjes eten. Dus dat zal wel niet opgaan.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jul 2021 07:59

Re: Vragentopic - Wonen

Ja ze zijn Braziliaans. Het is inderdaad wel heel Nederlands om weinig aan te bieden, of maar één koekje ofzo. Ik probeer nooit zo te zijn haha. Met vrienden is er in elk geval altijd een overdaad aan eten bij ons. 🤣
Let's discover the world together.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 05 Jul 2021 08:01

Re: Vragentopic - Wonen

Zijn dit die zelfde schoonmakers die eerder wel eens sushi bestelden?

Hoe dan ook zou ik het wel benoemen en een afgebakend alternatief aanbieden lijkt me een prima middenweg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jul 2021 08:11

Re: Vragentopic - Wonen

Ja klopt! Maar dat doen ze logischerwijs nu dus niet meer.
Let's discover the world together.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 05 Jul 2021 08:14

Re: Vragentopic - Wonen

Marin, zou je niet gewoon aan ze kunnen vragen of ze het fijn vinden dat je brood voor ze klaarlegt als ze langskomen? Dan kan je gewoon een aantal sneetjes klaarleggen met wat beleg erbij. Dan kunnen ze zelf pakken wat ze daarvan willen en hoef jij niet meer bang te zijn dat ze andere spullen eten. Je hoeft dan ook niet perse echt het gesprek aan te kaarten over die bolletjes. Maar dan weten ze ook dat ze dat wel gewoon kunnen en mogen pakken.
03/2019
11/2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Jul 2021 11:37

Re: Vragentopic - Wonen

Wat een lastige situatie. Ik denk dat het sowieso goed is om het gesprek aan te gaan, omdat je op die manier wel je grenzen kunt aangeven. Elke keer een bordje eten klaar zetten vind ik heel lief maar nog steeds vrij ver gaan. Ze zouden zelf voor hun eten moeten zorgen. Tenzij ze dat dus echt niet kunnen financieel gezien.

Je weet wel heel zeker dat zij die broodjes op hebben gegeten? Niet dat O ze stiekem weg heeft gegooid ofzo? Want het zo gek dat ze van heel stiekem kleine dingen eten ineens kiezen voor een opvallende zak kadetjes.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jul 2021 12:02

Re: Vragentopic - Wonen

Nee O was met mij bij m'n moeder dus dat kan echt niet.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Jul 2021 20:36

Re: Vragentopic - Wonen

Ik kom er net achter dat er muizen in de spouwmuur bij onze slaapkamer zitten 😫 Ik hoor ze gewoon lopen en knagen en weet ik veel wat, iehhh! Krijg er de kriebels van. Heeft iemand dit ook weleens gehad en wat kun je eraan doen? Of gingen ze vanzelf weer weg na een tijdje?
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Jul 2021 21:32

Re: Vragentopic - Wonen

Ojeetje Bliss, meteen actie ondernemen! Geen gif hoor, dat is echt vreselijk.

Marin, kon je niet gewoon vragen of ze weten waar de zak broodjes is gebleven?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Jul 2021 21:37

Re: Vragentopic - Wonen

Maar hoe dan?? Ze zitten tussen de muren!
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Jul 2021 21:42

Re: Vragentopic - Wonen

Bliss schreef:Maar hoe dan?? Ze zitten tussen de muren!
Daar komen ze heus wel achter uit hoor, sorry ik wil je niet bang maken maar ze moeten ten slotte ook op zoek naar eten. Ik zou wat (diervriendelijke) vallen wegzetten.
<<

Anoniem332

Bericht 06 Jul 2021 21:52

Re: Vragentopic - Wonen

SoGood schreef:
Bliss schreef:Maar hoe dan?? Ze zitten tussen de muren!
Daar komen ze heus wel achter uit hoor, sorry ik wil je niet bang maken maar ze moeten ten slotte ook op zoek naar eten. Ik zou wat (diervriendelijke) vallen wegzetten.


Ja dit, en dan ver weg uit zetten een km of 10
Verderop. Anders komen ze terug
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Jul 2021 15:34

Re: Vragentopic - Wonen

Ja meteen vallen zetten. Wij hebben/hadden ook last van muizen. Laatst hebben ze zelfs een gat geknaagd in mijn handtas 😭. Wij zetten elke avond (diervriendelijke) vallen en mijn man brengt ze dan naar de hei. En er is hier ook iemand geweest om te kijken hoe ze binnen komen en te checken op gaten en dergelijke.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 07 Jul 2021 15:38

Re: Vragentopic - Wonen

Mizz_S schreef:Ja meteen vallen zetten. Wij hebben/hadden ook last van muizen. Laatst hebben ze zelfs een gat geknaagd in mijn handtas 😭. Wij zetten elke avond (diervriendelijke) vallen en mijn man brengt ze dan naar de hei. En er is hier ook iemand geweest om te kijken hoe ze binnen komen en te checken op gaten en dergelijke.

Dit inderdaad. Direct vallen kopen!
2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jul 2021 20:15

Re: Vragentopic - Wonen

We hebben wel twee vallen in huis, niet-diervriendelijke overigens, maar waar zet ik die neer als ze in de muur zitten? In de slaapkamer hoor ik ze nu al een tijdje, maar ze komen er niet uit. Ik denk dan eerder dat ze er op zolder uit komen, maar geen idee ook. Ik denk dat we morgen een bedrijf gaan bellen en eerlijk gezegd mogen ze van mij ook gif gebruiken als dat sneller werkt, want ik word hier doodzenuwachtig van! Ben niet eens echt bang voor muizen, maar wel voor het onverwachte schrikeffect als er ineens één door het huis loopt.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jul 2021 20:19

Re: Vragentopic - Wonen

Ik zou ook iemand inschakelen hoor Bliss. Zij weten vast het beste wat je met muizen in de muur moet doen. Wat vervelend en kan me voorstellen dat je er kriebelig van wordt. Zou ik ook hebben. Ik hoorde wel eens wat harder geritsel boven me (dus plafond tussen woonkamer en kinderkamer) en toen zei m'n zus dat het een steenmarter kon zijn. Toen dacht ik ook echt wtf. Maar gelukkig nooit meer wat van gemerkt.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jul 2021 20:20

Re: Vragentopic - Wonen

Ik hoopte ook dat ze ineens weg zouden zijn vandaag, maar het klinkt echt alsof er een hele familie zit. 😫
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jul 2021 20:51

Re: Vragentopic - Wonen

Oké daad bij het woord gevoegd, morgenochtend komt er al iemand inspecteren.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem332

Bericht 07 Jul 2021 22:06

Re: Vragentopic - Wonen

Van een bedrijf? Hier kan je iemand van de gemeente langs laten komen.

(Ik dacht dat ik gereageerd had) Jin mijn reactie zei ik dat muizen ook van pindakaas houden. En je gaten kan vullen met metalen pannen sponzen. Sterkte ermee!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Jul 2021 22:09

Re: Vragentopic - Wonen

Toevallig kwam ik gisteren zelf op het idee om ergens staalsponsjes in te doen! Er zijn namelijk een paar radiatoren verwijderd laatst en er zitten nu twee gaten tussen slaapkamer en woonkamer, dus die voor de zekerheid maar opgevuld. Gemeente weet ik niks van trouwens, en ik werk er. 😬
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 07 Jul 2021 22:30

Re: Vragentopic - Wonen

Zijn het wel muizen? Vleermuizen klinken ook zo... Die gaan in de spouw zitten

Marin: wij hadden een schoonmaakster die ook eten meenam! Over gesproken met degene die haar ook had en bleek dat ze een eetprobleem had...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem332

Bericht 08 Jul 2021 06:55

Re: Vragentopic - Wonen

Bliss schreef:Toevallig kwam ik gisteren zelf op het idee om ergens staalsponsjes in te doen! Er zijn namelijk een paar radiatoren verwijderd laatst en er zitten nu twee gaten tussen slaapkamer en woonkamer, dus die voor de zekerheid maar opgevuld. Gemeente weet ik niks van trouwens, en ik werk er. 😬


Hier kan je met de gemeente een afspraak maken. Alleen als bedrijf moet je ervoor betalen.

Slim dat je die gaten gevuld hebt.
Hopelijk zijn ze snel vertrokken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Jul 2021 07:09

Re: Vragentopic - Wonen

Jip schreef:Zijn het wel muizen? Vleermuizen klinken ook zo... Die gaan in de spouw zitten

Marin: wij hadden een schoonmaakster die ook eten meenam! Over gesproken met degene die haar ook had en bleek dat ze een eetprobleem had...


Nou grappig dat je dat zegt, want er vliegen hier 's avonds heel veel vleermuizen en ik zei tegen m'n vriend dat dat het ook kon zijn. Hij verklaarde me bijna voor gek. Maar inmiddels denk ik toch meer aan muizen, hoor echt getrippel, gepiep en geknaag.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers