Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Mrt 2022 08:21

Re: Vragentopic - Wonen

Ja het is jammer van de energie in deze tijd Joey maar bij ons hetzelfde!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 30 Mrt 2022 11:37

Re: Vragentopic - Wonen

Voor de thuiswerkers onder ons. Hoe hebben jullie de werkplekken verdeeld als je samen met je partner thuiswerkt?

Werken jullie allebei in dezelfde ruimte? Of hebben jullie aparte werkplekken gecreëerd in verschillende ruimtes in het huis?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Mrt 2022 11:43

Re: Vragentopic - Wonen

Winegum schreef:Voor de thuiswerkers onder ons. Hoe hebben jullie de werkplekken verdeeld als je samen met je partner thuiswerkt?

Werken jullie allebei in dezelfde ruimte? Of hebben jullie aparte werkplekken gecreëerd in verschillende ruimtes in het huis?


Toen we verhuist zijn hebben we op de kamer van J gelijk een goed bureau neergezet zodat mocht het nodig zijn een van ons daar kan werken. Tot nu toe ben ik de enige die daar gezeten heeft omdat het de meest stille ruimte is en ik opnames moest maken. Mochten we een keer samen thuis werken dan is het in de praktijk zo dat een can ons beneden aan de eettafel zit en de ander op de werkkamer. Wie waar zit hangt af van de werkzaamheden die gedaan moeten worden. Als je moet bellen dan zit je op de werkkamer. Hoeft geen van ons twee te bellen dan zit ik boven omdat mijn werk meer vraagt om twee beeldschermen.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Mrt 2022 11:48

Re: Vragentopic - Wonen

Ja wij werken beide grotendeels thuis en hebben beide een eigen werkplek op een aparte kamer. Thank god dat we vlak voor Corona een opbouw op ons huis hebben gerealiseerd. Nu hebben we kamers over gelukkig (ook omdat de jongens graag bij elkaar willen slapen).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 30 Mrt 2022 11:50

Re: Vragentopic - Wonen

Wij hebben aan het begin van de coronatijd een paar dagen beide aan de eettafel gewerkt. Dat was geen succes. Nu hebben we allebei een eigen plek die ook goed is ingesteld. De een op zolder en de ander tussen de kledingkasten.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 30 Mrt 2022 12:11

Re: Vragentopic - Wonen

Wij hebben 1 werkkamer en de ander werkte beneden. We blijven waarschijnlijk altijd (in onze huidige banen dan) veel thuiswerken. We hebben de afgelopen tijd de zolder verbouwd.
Met de verbouwing van de zolder is daar naast de slaapkamer ook een goede werkplek gecreëerd. Het was al wel prima hoe we het eerst deden maar nu allebei thuis een volwaardige werkplek is toch echt nog veel fijner!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 30 Mrt 2022 12:42

Re: Vragentopic - Wonen

Ik heb mijn werkkamer op zolder. Man werkt in de woonkamer.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem322

Bericht 30 Mrt 2022 13:09

Re: Vragentopic - Wonen

Mijn vriend op zolder en ik aan de keukentafel.
In een ruimte lijkt mij geen doen.
Vriend zit ook veel in calls.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 30 Mrt 2022 13:26

Re: Vragentopic - Wonen

Toen wij nog beide thuis werkten, werkten we om en om in de werkkamer op zolder of aan de eettafel. We wisselden per dag.
Belangrijke calls werden altijd in de werkkamer gedaan.

Inmiddels werkt alleen mijn man nog thuis dus die zit elke dag op de werkkamer.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Mrt 2022 14:31

Re: Vragentopic - Wonen

Twee jaar geleden heb ik eerst heel lang aan de eettafel gewerkt en m'n vriend op zolder. Tot ik werkelijk overal pijn kreeg, ondanks dat ik wel een goede stoel + scherm van het werk had staan. We hebben toen een zit-stabureau gekocht en een curved beeldscherm. Sindsdien werk ik op zolder (drie dagen) en m'n vriend werkte eerst heel lang aan de eettafel. Hij krijgt nooit RSI-achtige klachten, dus dat ging wel goed. Alleen die werkplek in de woonkamer begon me steeds meer te storen. Hij heeft een paar maanden niet gewerkt en zit nu nog in de opbouwfase, maar hij gaat dan op de kamer van m'n stiefdochter zitten. Zij is er toch maar eens per drie weken en zo hebben we nog eens wat aan die kamer. Uteindelijk zullen we allebei denk ik voor de helft naar kantoor gaan, dus even zien hoe we het dan verdelen. Maar denk dat ik thuis wel op zolder blijf werken.
❤ 7 juni 2018
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 30 Mrt 2022 14:34

Re: Vragentopic - Wonen

Ik werk beneden aan de eettafel en mijn vriend op zolder op de thuiswerkplek die we gemaakt hebben.

Ik werk graag beneden en hij liever boven, dus perfect zo.

Alleen op de vrijdag als mijn vriend papadag heeft, werk ik boven. Of eigenlijk liever nog ga ik dan naar kantoor.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Mrt 2022 14:46

Re: Vragentopic - Wonen

Ik werk aan de eettafel en mijn man heeft een eigen werkkamer, die moet hij wel delen met de katten 😁
In ons nieuwe huis hebben we allebei een eigen werkkamer. We werken ongeveer 60% van de week thuis en het zal ook zeker 50% blijven in de toekomst.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 30 Mrt 2022 17:45

Re: Vragentopic - Wonen

Ik heb gelukkig bijna al die tijd gewoon op kantoor kunnen werken. Bij mijn vorige werkgever werkte ik 1 dag thuis. Voorheen op zolder, maar omdat het internet daaf gewoon niet goed te krijgen was, ben ik aan de eetkamertafel gaan zitten. Mijn vriend huurt een kantoorruimte waar hij in zijn eentje zif, dus die kon ook gewoon gaan.

In ons nieuwe huis krijgt hij een apart kantoor (met eigen ingang en toilet erbij) en ik krijg een aparte kantoorruimte in huis.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Mrt 2022 17:48

Re: Vragentopic - Wonen

Ik werk niet heel veel thuis maar we hebben voor mij in onze slaapkamer een secretaire staan waar ik prima kan zitten met laptop om thuis te werken maar die dicht geklapt is als hij niet gebruikt wordt.

Mijn man werkt wel vaker thuis en hij heeft op zolder een werkplek met een groot bureau, een extra beeldscherm, een kacheltje en een goede bureaustoel ed.

Eerder toen we nog niet die twee werkplekken hadden heb ik ook weleens aan het bureau op de kamer van mijn oudste zoon zitten werken, ging eigenlijk ook prima.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 30 Mrt 2022 18:33

Re: Vragentopic - Wonen

Ik werk nog steeds heel veel thuis en dat blijft waarschijnlijk ook zo. Dus ik ben super gelukkig met mn werkkamer beneden (vlak voor Corona al bedacht om een aparte werkkamer te maken in een stukje uitbouw, voor ‘incidenteel’ thuiswerken haha, was dát even een goeie vooruitziende blik). We hebben nog een tweede werkplek op zolder en initieel hadden we bedacht dat we allebei op beide plekken zouden kunnen werken. In de praktijk is beneden echt van mij en boven van m’n man (hij werkt overigens nog maar zelden thuis). We zitten niet in 1 ruimte, vooral ik ben non-stop aan het (beeld)bellen, dus das gewoon niet te doen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 30 Mrt 2022 20:05

Re: Vragentopic - Wonen

We hebben in de tuinkamer onze oude eettafel als werkplek ingericht en meestal werken we op andere dagen thuis, dat proberen we ook zo te doen. Mochten we beide thuis zijn, kan eentje gewoon boven in de woonkamer werken, moeten beide heel veel bellen, dus het heeft geen zin om samen te zitten in één ruimte.

En bv op vrijdag werk ik de ochtend & is vriend met dochter thuis, dan zit ik wel echt in de tuinkamer.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Mrt 2022 22:16

Re: Vragentopic - Wonen

Wij hebben op zolder een bureau en bureastoel staan. Als we allebei thuis werken (komt nu niet zo vaak meer voor), werkt de een daar en de ander in de woonkamer aan de eettafel. Als ik les moet geven wil ik sowieso boven zitten. Anders stemmen we het samen af hoe het uitkomt. Als ik thuis werk en er is verder niemand thuis ga ik beneden zitten.
Wij doen thuis ook aan clean desk policy trouwens 🤣, dus gelukkig nooit bergen werkspullen overal.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Apr 2022 12:11

Re: Vragentopic - Wonen

Ik werk 2 dagen thuis en 2 dagen op locatie. Als ik thuiswerk dan zit ik het liefste in de woonkamer aan de eettafel (dichtbij mijn nespresso apparaat). De kinderen zijn dan toch op school en mijn man werkt bijna altijd op locatie.

Soms zijn we allebei thuis aan het werk, dan zitten we vaak in dezelfde ruimte, zolang we geen calls hoeven te doen, maar dat hoeven we gelukkig allebei maar zelden. Wij kunnen prima met twee laptops aan dezelfde tafel werken. Ik vind dat altijd wel iets gezelligs hebben.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Apr 2022 16:58

Re: Vragentopic - Wonen

Ik heb vrijdag een woning gezien waar ik misschien op wil bieden. Er zijn wel wat mitsen en maren.

1: het is bijna 20 minuten fietsen naar school. Ik zou dus misschien moeten kijken naar elektrisch fietsen. En ook ver van sport. Ver van school is ook ver van vriendinnetjes en niet zelf op de fiets gaan spelen over een jaar of twee.
2. De mechanische ventilatie kun je niet bijkomen en is waarschijnlijk nooit vervangen of schoongemaakt.
3. Buiten moet echt geschilderd worden
4. Huis is op gas

De voors zijn:
Ruime slaapkamers, ruime berging, groooooote speeltuin voor de deur, aparte eetkamer die tzt omgebouwd kan worden tot 'speelkamer' voor S, als de gentherapie niet blijkt te werken. Kinderen met haar ziekte oa slopen alles, vallen veel en stoppen alles in hun mond, dus een eigen veilige kamer is van belang.
Er zijn winkels dichtbij, beetje dorps idee.
Ik sprak een buurvrouw en zij woont er al tien jaar met veel plezier. Iedereen let op elkaar of helpt elkaar. Dat vind ik wel een fijn idee.

Morgen ga ik naar een andere woning kijken:
Moet veel schilderwerk gebeuren, ruime zolder, tuintje, beneden kleiner en geen mogelijkheid voor S. Wel wat ruimere kamers. En dichtbij school en sport.
10k minder bieden vanaf.

Kunnen jullie meedenken?

Ohja weet iemand ook hoe het werkt als er met een bouwkundige keuring iets gedaan moet worden/afgekeurd wordt mbt mechanische ventilatie? Moeten de verkopers dat dan nog oplossen? Daalt de prijs?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Apr 2022 17:24

Re: Vragentopic - Wonen

Zelf zou ik het te ver vinden van school. Maar verder klinkt het heel leuk natuurlijk.

Om antwoord te geven op je laatste vragen: nee en nee. In deze markt zal je dan niet een lagere prijs kunnen "afdwingen". Ook hoeven de verkopers het niet op te lossen. Het is meer dat jij als verkoper weet wat er mis is, en mocht er daarna nog meer mis zijn (verborgen gebreken) dan zou je het financieel kunnen verhalen. Maar ook dat is in de praktijk vaak lastig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Apr 2022 17:36

Re: Vragentopic - Wonen

Bouwkundige keuring doe je met name om nog onder het huis uit te kunnen als de staat een stuk slechter is dan je op het eerste oog kan zien. Je kan proberen dan een dealtje met de verkopers te maken maar in deze markt is het voor jou 10 anderen helaas. Dus grote kans dat de koop dan niet doorgaat.

Afstand tot school is een lastige. Waar gaat je ex wonen bijvoorbeeld. Als de verdeling 50/50 wordt in hoeverre heb je dan nog de mogelijkheid om eventueel van school te wisselen. Schilderwerk zou voor mij geen argument zijn maar dat komt omdat ik gewend ben een huis volledig opnieuw te schilderen. Vooral lekker fris je eigen schilderwerk.

Een huis op gas zou ik ook niet direct op afknappen. Ik snap dat er in jouw woonplaats veel huizen zonder gas zijn maar als ik hier in de omgeving kijk is dat meer een uitzondering.

Beiden hebben voors en tegens. Overigens zou ik op beiden een bod doen. Je stoot jezelf voor je hoofd als je bij beide huizen een goed gevoel hebt, maar op 1 van de twee een bod doet en je zonder huis zit terwijl het bod wat je voor het andere huis in je hoofd had winnend zou zijn. Deze markt is zo verziekt dat je beter op 2 dan op 1 kan wedden. Mocht je beide huizen kunnen kopen kun je altijd 1 van de twee nog afwijzen.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Apr 2022 18:11

Re: Vragentopic - Wonen

Oh nee gas is geen afknapper hoor, zou ik wel willen vervangen. Ik ga ook nooit meer 40 euro per maand betalen aan energie. (Waar we nu nog op terugkrijgen).

Ex weet nog niet waar hij gaat wonen, hij heeft een bod gedaan op een huis ook hier een kwartier vandaan. Dus school ligt dan in het midden. Het is wel een erg gewilde school, veel kinderen komen uit andere wijken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Apr 2022 13:17

Re: Vragentopic - Wonen

Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Apr 2022 21:10

Re: Vragentopic - Wonen

Leuke stoel, je hebt helemaal niets aan mijn bericht want ik heb ze niet.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Apr 2022 21:12

Re: Vragentopic - Wonen

Haha, ik vraag me af hoe ze zitten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers