Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraagje over gepureerd eten..

<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 29 Dec 2016 11:19

Vraagje over gepureerd eten..

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik geef nu potjes aan mijn dochter terwijl ik eigenlijk gewoon vers wil geven. Maar ik weet niet zo goed hoe... koken jullie de groenten gewoon en dan door de blender? Of moet er nog wat bij? En kan je dat ook gewoon in vriezen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Dec 2016 11:23

Re: Vraagje over gepureerd eten..

Vaak heb je wel wat extra vocht nodig om het wat smeuïger te krijgen. En ja hoor je kan het prima invriezen.

Oh en aardappels niet los pureren tenzij je haar lijm wil voeren.
2015 💙
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 29 Dec 2016 11:24

Re: Vraagje over gepureerd eten..

Gewoon wat kookvocht dan erbij? Bedankt voor je antwoord!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Dec 2016 11:25

Re: Vraagje over gepureerd eten..

Hoe oud is je dochter? In het begin kookten we groenten die we pureerden met een staafmixer en vroren dat in in handige grote ijsblokjes. Vanaf een maand of 7 doen we er ook aardappel, rijst, pasta, gemalen vis of vlees doorheen. We koken eens per week twee verschillende getechtjes en vriezen dat dan in porties van 150gr in in diepvrieszakjes.

We pureren met de staafmixer. Nu prakken we meestal ondat ze moet leren om wat grotere stukjes te gaan eten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem315

Bericht 29 Dec 2016 11:25

Re: Vraagje over gepureerd eten..

Ik deed gekookte groenten en een aardappeltje in de blender. Soms wat melk er door voor de smeuïgheid.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Dec 2016 11:38

Re: Vraagje over gepureerd eten..

Kookvocht kan, ik doe er ook wel eens wat roomboter of olie doorheen voor wat vet. Heel goed voor baby's.
#teammaple🍁
<<

Brooke

Bericht 29 Dec 2016 14:26

Re: Vraagje over gepureerd eten..

Wat UN zegt is ook een goede. Dit doe ik eigenlijk nog steeds bij J. omdat ze heel magertjes is.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 29 Dec 2016 18:37

Re: Vraagje over gepureerd eten..

Ze is bijna 6 maanden Teun, en geef haar pas sinds een maand groente en fruit omdat ze problemen had met haar darmen.
Geef haar nu een half potje per keer. Wel een goed idee inderdaad die ijsblokzakjes!

Ik wist niet dat ze al boter mogen nu? Goede tip ook!

Bedankt dames, ik ga morgen een voorraadje proberen te maken!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 29 Dec 2016 19:41

Re: Vraagje over gepureerd eten..

Koken en dan in de blender of de staafmixer erdoor werkt prima. Of zo'n apparaat voor babyhapjes, dan stoom je het eerst en daarna kun je het pureren. Ik had een babycook, maar Philips heeft er ook eentje. Kookvocht of wat boter/olie werkt prima om het smeuïger te maken.

Ik vroor ook wel eten in en deed dat meestal in kleine plastic bakjes. Maar heb bij de oudste ook wel avent bewaarbekers gebruikt en wat bakjes van Beaba (van de babycook) gekocht.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 30 Dec 2016 10:27

Re: Vraagje over gepureerd eten..

Ik pureer alles in de blender. Laatst had ik rode bietjes gemaakt met een zoete aardappel en een beetje appel. Toen heb ik er ook een beetje roomboter bij gedaan. Sommige groente zijn erg moeilijk te blenden, dan is kookvocht of een beetje boter een goede optie. Ik heb ook even getwijfeld of roomboter niet slecht was. Maar ik lees hierboven dat het juist goed is.

Ik heb trouwens altijd potjes in huis, mocht J mijn zelfgemaakte hapjes niet eten, dan kan ik altijd een potje proberen.
Ik ben niet z'n keukenprinses dus ik probeer alles uit. ;)
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 30 Dec 2016 13:58

Re: Vraagje over gepureerd eten..

Ja wat margarine ofzo erdoor is juist goed voor de vetten. Ook altijd op brood doen
2016
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 30 Dec 2016 21:56

Re: Vraagje over gepureerd eten..

Ik kookte gewoon een hoop, pureerde het en vroor het deels in. Ik geloof van bakjes vd Hema ( van die kleine gekleurde bakjes hadden ze daar) Uit gemak deed ik overigens ook regelmatig gewoon wat meer koken voor ons en pureerde het dan en gaf het de dag daarna.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat