Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Challenges 2017!

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 27 Dec 2016 21:19

Challenges 2017!

Hier een verzameltopic om nog een paar dagen met elkaar te bedenken wat voor challenges we in 2017 kunnen doen!

Vorig jaar is de boekenchallenge goed aangeslagen (en inspireerde we elkaar met boeken), de 30 dagen fitchallenges doen het ook altijd goed en zo zijn er nog wel een paar.
Welke challenges wil jij komend jaar oppakken? Ze kunnen voor een week, maand of jaar zijn.

Hierbij een paar die ik wil doen:
Doel: 52 nieuw recepten uitproberen
Tijd: 1 jaar
Toelichting: 52 verspreid over het jaar, niet perse 1 per week. Hoeft geen volledige maaltijd te zijn, een onderdeel ervan nieuw is ook goed.

Doel: 30 dagen zonder alcohol.
Tijd: 30 dagen
Toelichting: wel weer eens goed om een poosje bewust niet te drinken.

Doel: 60 dagen zonder snoep.
Tijd: 60 dagen.
Toelichting: ik snoep dit jaar al veel minder en wil dit verder afbouwen, vandaar de twee maanden. Een mooie uitdaging.

Doel: squat challenge/plank challenge/crunch challenge/push up challenge
Tijd: 30 dagen per challenge
Toelichting: even net wat extra en bewuster bezig zijn. Ik doe ze bewust los van elkaar zodat het qua tijd en zin makkelijker vol te houden is.

Verder kunnen er nog challenes zijn om dingen eindelijk eens af te maken, zoals bij mij bijvoorbeeld een quit boek. Ik ben er aan twee begonnen, maar maak ze steeds niet af.

Lijkt het je leuk om aan een van deze challenges mee te doen of heb je een eigen challenge?
Plaats het hier en motiveer en inspireer elkaar! Eventueel kan je er nog bij zetten wanneer je de challenge wil doen.
Eind van het jaar kunnen er aparte topics voor elke challenges gemaakt worden.
<<

Anoniem197

Bericht 27 Dec 2016 21:46

Re: Challenges 2017!

Ik ben vorig jaar gestart met het topic over de boekenchallenge en het is mij niet gelukt. Volgend jaar ga ik voor 6 boeken lezen.

Daarnaast wil ik volgend jaar minstens 20 kilo afvallen.

Ook ik heb een recepten challenge voor mijzelf, 100 recepten en zowel koken als bakken.

Ik wil 3 haak projecten maken.

En ik wil leren naaien dus daar iets mee maar wat weet ik nog niet.
<<

Anoniem221

Bericht 27 Dec 2016 21:53

Re: Challenges 2017!

In 2017 wil ik minstens vijf boeken uitlezen. Ik wil ook 20 kg afvallen. En ik ga stoppen met roken. Dat zijn mijn challenges voor 2017 en neem aan dat het me lukt.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Dec 2016 22:25

Re: Challenges 2017!

Dat zijn flinke challenges Fedora! Met name die laatste twee. Hoe ga je dat aanpakken? Succes in ieder geval,

Ik ga de maand januari niet drinken. Verder wil ik nog wel een kilo of twee kwijt, maar vooral wat strakker en sterker worden. Daar verbind ik geen getal aan. En ik zet m'n reading challenge in Goodreads weer op 25 boeken, net als afgelopen jaar. Indiaas koken wil ik ook graag beter kunnen, laat ik zeggen dat ik aan het einde van 2017 10 Indiase gerechten echt goed kan maken.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 27 Dec 2016 22:30

Re: Challenges 2017!

Boekenchallenge: dit jaar niet gehaald. Voor 2017 zet ik in op 40 boeken (dit jaar heb ik 32 boeken gelezen).

Verder denk ik er nog even over na.
<<

Anoniem282

Bericht 27 Dec 2016 22:32

Re: Challenges 2017!

Ooooh, leuk Caulfield dat je beter Indiaas wilt leren koken! Ik heb een uitgebreide kookcursus gedaan onlangs in India en het was heel leuk. Nu kan ik het!

Al die lijstjes; ik geloof er niet in. Het is intrinsieke motivatie. Dat komt niet 'opeens' op 1 januari. :)
<<

Anoniem192

Bericht 27 Dec 2016 22:33

Re: Challenges 2017!

Afvallen, niet een bepaald aantal kilo's maar gewoon lekker(der) in mijn vel komen en het is gewoon beter voor mijn gezondheid, ik ben net een beetje te zwaar.
<<

Anoniem222

Bericht 27 Dec 2016 22:35

Re: Challenges 2017!

Ik wil:

- de maand februari niet drinken
- 10 boeken lezen
- meer sporten, maar ik moet hier nog even een concreter doel aan verbinden.

Guattari dat je jezelf een doel stelt per 1 januari betekent natuurlijk niet perse dat je niet intrinsiek gemotiveerd bent.
<<

Anoniem221

Bericht 27 Dec 2016 22:38

Re: Challenges 2017!

Ik vertelde mijn moeder mijn doel en ze zei:"Dat lukt nooit! Je kunt niet en afvallen en stoppen met roken". Maar ik denk dat mijn voordeel is dat het merk dat ik al tien jaar rook een smaakverandering heeft ondergaan. Ze zijn walgelijk om te roken en andere merken zijn niet minder walgelijk. Ik houd nu de gewoonte in stand, maar het gaat me steeds meer tegenstaan. Vooral om er geld aan uit te geven.

Qua afvallen hebben we nu al een plan van aanpak opgesteld. Ik schrijf elke week een lijstje met avondeten. Dat moeten we eten, ook al hebben we daar geen zin in. Want daar zat de valkuil. Als één van de twee geen zin had in het avondeten, welke soort dan ook, dan gingen we naar de kebabzaak op de hoek of haalde mijn vriend voor mij een pizza en voor hem een patatje. Dat kan niet meerdere malen per week. Echt een snoeperd ben ik nooit geweest, maar kan me voorstellen dat als ik stop met roken dat ik vaker snoep, maar dat moeten we er dan echt afwandelen. Meer actief zijn.

Maar moeilijk gaat het worden. Maar nu ik de sigaretten zo walgelijk vind, dan moet het lukken om afstand te nemen van de handeling.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Dec 2016 22:50

Re: Challenges 2017!

Ik heb geen challenges die ik een jaar lang of maand lang vol wil houden. Wel wil ik proberen nadat ik hersteld ben van de bevalling veel buiten te komen met de baby zodat hij lekkere frisse lucht krijgt en ik veel beweging. Door veel te wandelen hoop ik mijn gewicht naar beneden te krijgen. Ook hoop ik de sportschool weer op te pakken na verloop van tijd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Dec 2016 23:06

Re: Challenges 2017!

Guattari schreef:Ooooh, leuk Caulfield dat je beter Indiaas wilt leren koken! Ik heb een uitgebreide kookcursus gedaan onlangs in India en het was heel leuk. Nu kan ik het!


Nice! Hoe doe jij dat met paneer, daar houd ik zo van, maak je dat zelf? Of koop je het ergens? En garlic nan?

Ik wil vooral veel vegetarische gerechten echt goed kunnen maken, maar ook lam, bijvoorbeeld Rogan Josh.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Dec 2016 23:13

Re: Challenges 2017!

Oh ja, ik weet er nog een: ik ga meer aandacht besteden aan mijn lunch en die van huis meenemen of onderweg ergens kopen. In ieder geval veel minder, zeg max 1 X per week, in de kantine eten. Het is daar duur, niet lekker, en ook niet erg gezond.
<<

Anoniem221

Bericht 27 Dec 2016 23:21

Re: Challenges 2017!

Haha Caulfield. Bij mijn vorige werkgever was ik verslaafd aan hun ontbijt (croissantje met kaas en verse jus) en broodjes gezond. Mocht ik weer een werkplek vinden waarbij ik in het restaurant kan ontbijten en lunchen, dan mag ik maar één keer per week één van de twee.
<<

Anoniem257

Bericht 27 Dec 2016 23:33

Re: Challenges 2017!

Ik wil een beter eet ritme. Ik ontbijt bijvoorbeeld nooit en wil dit toch gaan veranderen. Ook wil ik meer rond dezelfde tijd eten. Soms eten we om 5 uur maar kan soms ook 8 uur zijn.

en ik wil 5 kilo kwijt
<<

Anoniem282

Bericht 28 Dec 2016 00:12

Re: Challenges 2017!

Harri: snap ik hoor dat het een het ander niet uitsluit. :) Als het gaat om afvallen, geen alcohol e.d., hoef ik niet tot de start van het nieuwe jaar te wachten. Ik begrijp de symboliek wel, maar heb er zelf niets mee. Als ik mezelf in september 10 kg te zwaar vind (bij wijze van spreken), ga ik niet nog een paar maanden wachten om van m'n bank af te komen en er iets aan te gaan doen. Bij zulke doelen denk ik doorgaans: "vraag deze mensen nog eens een maand later." ;-) Dit bedoelde ik met intrinsieke motivatie. Dit soort doelen vind ik eerder bij de tijd van het jaar passen: goede voornemens. Neemt niet weg dat er ook mensen zijn die de gestelde doelen wel behalen.

@Caulfield: paneer maakten we niet zelf. Maar misschien had het wel gekund. Wij kregen een aangepast menu, omdat ik lactose intolerant ben. :) Als ik terugga, wil ik meer cursussen doen. Het was echt leuk en zoveel lekkerder dan eten bij een Indiaas restaurant in NL.
<<

Anoniem197

Bericht 28 Dec 2016 07:26

Re: Challenges 2017!

Guattari schreef:Ooooh, leuk Caulfield dat je beter Indiaas wilt leren koken! Ik heb een uitgebreide kookcursus gedaan onlangs in India en het was heel leuk. Nu kan ik het!

Al die lijstjes; ik geloof er niet in. Het is intrinsieke motivatie. Dat komt niet 'opeens' op 1 januari. :)


Ik ben bv al begonnen met afvallen. Maar moet nog weer eens 20 af (en nog veel meer). Dus voor volgend jaar 20 en het jaar erop weer ;)
<<

Anoniem282

Bericht 28 Dec 2016 09:37

Re: Challenges 2017!

Knap als je dit lukt om zoveel af te vallen. Veel succes gewenst, Ddl!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 28 Dec 2016 11:56

Re: Challenges 2017!

ik start 9 januari met 8 weken suikervrij challenge, ben benieuwd
verder wil ik het sporten zo goed volhouden en trainen voor 10 km rennen
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 28 Dec 2016 23:01

Re: Challenges 2017!

Guattari schreef:Ooooh, leuk Caulfield dat je beter Indiaas wilt leren koken! Ik heb een uitgebreide kookcursus gedaan onlangs in India en het was heel leuk. Nu kan ik het!

Al die lijstjes; ik geloof er niet in. Het is intrinsieke motivatie. Dat komt niet 'opeens' op 1 januari. :)

Oh heerlijk dat je Indiaas kan koken!

De bedoeling bij mij is ook niet dat het op 1 januari start, sommigen kunnen nu al, sommigen kunnen later en met sommigen ben ik al bezig. Wel wil ik nu achter sommigen doelen die ik al langer wil wat vaart zetten en ervoor gaan. Wel wil ik het realistisch en haalbaar houden om ze niet allemaal tegelijkertijd te doen.

Leuk al zoveel reacties!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 28 Dec 2016 23:14

Re: Challenges 2017!

- weer op dansen gaan
- meer lezen. 12 boeken! Elke maand 1.
- mijn oefeningen gaan doen
- 5 - 10 kg afvallen
- meer met mijn man samen ondernemen
- 2 jr borstvoeding halen, als ze dat nog wil
- meer genieten en minder stressen
04-2014
10-2015
<<

Anoniem315

Bericht 28 Dec 2016 23:24

Re: Challenges 2017!

Ik wil minder en bewuster alcohol drinken. Ik drink nu bijna elke avond een wijntje, in 2017 wil ik maximaal 3 keer per week een glaasje nemen.

Ik wil leren drummen en mijn eerste doel van 2017 is het kunnen spelen van het intro van Blur - Song 2.

Ik wil 10 boeken lezen. Minimaal.
<<

Anoniem261

Bericht 29 Dec 2016 15:49

Re: Challenges 2017!

Ik wil 15 kilo afvallen, maar vooral eigenlijk gewoon beter in mijn vel zitten en een betere balans vinden tussen werk/gezin/relatie/tijd voor mezelf.
En ik zie hier boeken lezen... dat wil ik! Vroeger las ik zo ontzettend veel, ik had (toen ik nog thuis woonde) op iedere verdieping een boek liggen en waar ik dan toevallig was ging ik verder met lezen. Sinds de kinderen er zijn heb ik geen boek meer uitgelezen geloof ik haha, heb al moeite met een tijdschrift :nerd:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Dec 2016 15:55

Re: Challenges 2017!

Propedeuse halen.
En 10 kilo afvallen om mee te beginnen. Gelukkig mag ik vanaf januari weer meer sporten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 29 Dec 2016 16:05

Re: Challenges 2017!

Ik ben weer ruim 5 kg aangekomen ipv die laatste 5 kg eraf dus ik wil ook 10 kg kwijt!

Maar misschien dat iets van een zoveel dagen niet snoepen of suikervrij challenge beter voor mij zou zijn.

En ik vind een 52 nieuwe recepten koken challenge leuk!
Meer ga aan bewegen, minstens 1 a 2x per week zwemmen of hardlopen!
Is het het idee dat we hier topics voor gaan starten? Dat zou wel leuk zijn..
<<

Anoniem304

Bericht 29 Dec 2016 16:25

Re: Challenges 2017!

Ja volgens mij allemaal losse topics. Erg leuk dit!
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers