Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


spaardoel 2017

<<

Anoniem304

Bericht 07 Jan 2017 09:49

Re: spaardoel 2017

GeKKiE schreef:Wat een verschil dan zeg!
Maar als je dan zelf niet veel geld hebt, dan heb je er wel wat aan.
Zeker gezien het per maand wordt uitbetaald.

Onze dochter was precies zo geboren, dat wij de 1e keer kinderbijslag kregen na bijna een half jaar.
Als je dan in armoede leeft, dan is dat lang wachten.
Ook al is het gewoon een extraatje...

Inkoppertje, maar als je in armoede leeft had je misschien met kinderen moeten wachten.

Maar jemig idd wel lekker hoor in België!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 07 Jan 2017 10:07

Re: spaardoel 2017

Ik tel de kinderbijslag nooit mee bij onze inkomsten, omdat het toch gelijk doorgaat naar een aparte rekening voor hun studies etc later. Nu krijg je overigens per kind meer (dus bij een 1ste 90, 2de 170 en bij een 3de nog meer (geen idee hoeveel)) maar vanaf 2019 krijg je geloof ik per kind 160 per maand, dat tikt echt aardig aan.
2012 & 2016
<<

Anoniem189

Bericht 07 Jan 2017 19:24

Re: spaardoel 2017

Wij gaan dit jaar de voortuin en achtertuin veranderen, dus daar sparen we voor. Verder willen we onze spaarrekening aanvullen.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 08 Jan 2017 13:38

Re: spaardoel 2017

Cotton schreef:
GeKKiE schreef:Wat een verschil dan zeg!
Maar als je dan zelf niet veel geld hebt, dan heb je er wel wat aan.
Zeker gezien het per maand wordt uitbetaald.

Onze dochter was precies zo geboren, dat wij de 1e keer kinderbijslag kregen na bijna een half jaar.
Als je dan in armoede leeft, dan is dat lang wachten.
Ook al is het gewoon een extraatje...

Inkoppertje, maar als je in armoede leeft had je misschien met kinderen moeten wachten.

Maar jemig idd wel lekker hoor in België!


Dat zou je denken, als je een gezond verstand hebt, maar vertel dat die mensen maar eens...
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 08 Jan 2017 19:38

Re: spaardoel 2017

Snoes schreef:Ik tel de kinderbijslag nooit mee bij onze inkomsten, omdat het toch gelijk doorgaat naar een aparte rekening voor hun studies etc later. Nu krijg je overigens per kind meer (dus bij een 1ste 90, 2de 170 en bij een 3de nog meer (geen idee hoeveel)) maar vanaf 2019 krijg je geloof ik per kind 160 per maand, dat tikt echt aardig aan.

Hebben ze in België ook kinderopvangtoeslag of dat dan weer niet?
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Jan 2017 19:46

Re: spaardoel 2017

Hier krijgen wij ook pas in april terwijl ze begin november is geboren. Slecht eigenlijk. Krijg je dan nog wel over de maanden november en december of heb je gewoon pech?
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 08 Jan 2017 19:48

Re: spaardoel 2017

Dan heb je dus gewoon pech...
Dat vond ik wel raar.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 08 Jan 2017 19:50

Re: spaardoel 2017

Dee schreef:Hier krijgen wij ook pas in april terwijl ze begin november is geboren. Slecht eigenlijk. Krijg je dan nog wel over de maanden november en december of heb je gewoon pech?

Ja hoor. Je krijgt gewoon nog een kwartaal uitbetaald als je kind al 18 jaar is geworden.
Iedereen krijgt dus evenveel. Het ligt er alleen een beetje aan wanneer je kind geboren is. In jouw geval voor nu dus een beetje "laat" maar straks als ze 18 is voelt het wellicht weer als een extra verrassing wat ook wel fijn is.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Jan 2017 19:51

Re: spaardoel 2017

Je kunt Nederland daarin niet met België vergelijken. De huizen zijn goedkoper in België, maar de daaglijkse boodschappen zijn veel duurder in België. Brood etc..
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 08 Jan 2017 20:00

Re: spaardoel 2017

Ons spaardoel word sparen om in de rest van de woonkamervloer beton te laten storten. Nu hebben we een houten wiebelvloer. En tochtig daardoor. Straks met beton zal dat beter zijn. Een neef van mij gaat het doen die heeft een eigen bouwbedrijf en ik en vriend gaan zelf meehelpen om de kosten te drukken. Kwam neef zelf mee dus erg fijn dat hij meedenkt.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 08 Jan 2017 20:28

Re: spaardoel 2017

Ik hoop dat we dit jaar een piano bijeen kunnen sparen, zodat we het geld wat daar maandelijks naar toe gaat ergens anders voor kunnen gebruiken. Tot nu toe staat er 750 euro op de spaarrekening (voor de piano).
AfbeeldingAfbeelding
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 08 Jan 2017 20:44

Re: spaardoel 2017

Wij hebben onze doelen wel wat moeten aanpassen omdat we hebben besloten dat ik een half jaar ouderschapsverlof op ga nemen. Dat kost ons ongeveer €500,- per maand wat we minder kunnen sparen.
Er moet sowieso een nieuwe pc komen want deze is laatst al een keer gecrasht en de wc wil ik gedaan hebben. De rest is mooi meegenomen en anders wordt dat vogend jaar.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 09 Jan 2017 00:30

Re: spaardoel 2017

Fred schreef:Je kunt Nederland daarin niet met België vergelijken. De huizen zijn goedkoper in België, maar de daaglijkse boodschappen zijn veel duurder in België. Brood etc..

In Duitsland echter zit je gebakken. Kinderbijslag is hetzelfde bedrag als wij hier krijgen maar dan per maand, huizen zijn goedkoper en vaak op eigen grond, levensonderhoud is goedkoper........

Wij sparen voor een nieuwe badkamer.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 09 Jan 2017 00:43

Re: spaardoel 2017

Marilyn schreef:
Elja schreef:
Katie schreef:Zo enorm veel is dat toch niet als je beide werkt? En sommige mensen kiezen ervoor om in verhouding goedkoop te wonen en lekker te sparen; wij nu ook & straks met nieuw huis wil ik ook geen top hypotheek, nergens voor nodig.



Inderdaad. Bonus x2, vakantiegeld x2, belastingteruggave, plus maandelijks spaarbedrag. Voor tweeverdieners geen excessief bedrag, in combi met geldbewust en lasten laag houden.


Niet iedereen krijgt een bonus en vakantiegeld en/of een dertiende maand. €15.000 kunnen sparen in 1 jaar lijkt me heerlijk, maar het is nou ook weer niet zo dat dit voor iedereen de normaalste zaak van de wereld is. Ik denk voor maar weinig mensen eigenlijk.


Ik vind 15000 ook veel. Ik heb alleen vakantiegeld en een eindejaarsuitkering. Mijn vriend heeft geen van beide. Als wij samenwonen kunnen we zo'n 500 euro per maand sparen. Verder laat ik mijn hyptheekrenteaftrek jaarlijks uitbetalen zodat ik onbewust spaar. Mijn hypotheek is wel laag.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 09 Jan 2017 09:55

Re: spaardoel 2017

Wolfinschaapskleren schreef:
Snoes schreef:Ik tel de kinderbijslag nooit mee bij onze inkomsten, omdat het toch gelijk doorgaat naar een aparte rekening voor hun studies etc later. Nu krijg je overigens per kind meer (dus bij een 1ste 90, 2de 170 en bij een 3de nog meer (geen idee hoeveel)) maar vanaf 2019 krijg je geloof ik per kind 160 per maand, dat tikt echt aardig aan.

Hebben ze in België ook kinderopvangtoeslag of dat dan weer niet?
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen.

Wij krijgen een deel terug van de kinderopvang via de belastingen, maar sowieso is de kinderopvang hier niet zo duur als in Nederland. Het is uiteraard inkomensafhankelijk maar wij betalen geloof ik zo'n 15 euro per hele dag, 9 euro voor een halve dag (< 5 uur)
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers