Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet jouw kat?

<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 16 Okt 2013 11:45

Re: Wat eet jouw kat?

Die van ons eten apart, omdat ze beide een ander gezondheidsprobleem hebben. De ene kat krijgt Hill's brokjes tegen blaasgruis en de ander Fokker sensible, omdat hij een voedselallergie heeft. Verschillende merken geprobeerd en hier doet hij het super op en het is toevallig in verhouding goedkoper dan Hill's etc.

Wat ik mij heb laten vertellen door de dierenarts en ik heb zelf ook wat research gedaan, is dat supermarktvoer over het algemeen veel graan en zouten bevat. Wat gewoon echt niet goed is voor je kat (o.a. voor de nieren). Graan is ook puur een opvulmiddel, wat het voer goedkoper maakt. Beter is dus een merk te kiezen die geen/weinig graan bevat. Hoeft niet eens zo heel veel duurder te zijn.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 16 Okt 2013 15:46

Re: Wat eet jouw kat?

Mijn kat krijgt twee keer per dag een zakje natvoer van de Aldi. Ik wissel vis in saus af met vlees in saus. Daarnaast heeft hij nog brokjes van de Aldi, waar hij altijd van kan eten. Maar omdat hij nog maar een paar tandjes heeft, eet hij daar nooit veel van.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 16 Okt 2013 16:09

Re: Wat eet jouw kat?

Kippennekken, kwartels, kuikens, muizen, ratten (al stinken die ontdooit heel erg dus niet vaak. Ze vinden het wel erg lekker) andere delen van de kip, eend, hert haas, konijn, carnibest en mocht ik het vergeten zijn te ontdooien dan krijgen ze blikvoer van het merk Animonda Carny.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem237

Bericht 16 Okt 2013 16:41

Re: Wat eet jouw kat?

Isolt schreef:Kippennekken, kwartels, kuikens, muizen, ratten (al stinken die ontdooit heel erg dus niet vaak. Ze vinden het wel erg lekker) andere delen van de kip, eend, hert haas, konijn, carnibest en mocht ik het vergeten zijn te ontdooien dan krijgen ze blikvoer van het merk Animonda Carny.
Ik heb ook geprobeerd vers vlees te voren maar nadat ze uren hebben gespeeld met de kuikens en ratten en het maar niet willen eten heb ik het maar opgegeven. At jouw kat het wel meteen?
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 16 Okt 2013 17:08

Re: Wat eet jouw kat?

Nee, dat ging ook geleidelijk. Soms hebben ze nog wel eens dagen dat ze het niet willen. Meestal helpt insmeren met wat nat voer of de prooidieren open knippen. De kittens die wij vorig jaar kregen vonden het wel gelijk lekker. Al is één van de twee erg bang dat het wordt opgegeten door een ander dus zit ze er eerst een uur mee te brommen.
10-08-2017 ♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Okt 2013 17:19

Re: Wat eet jouw kat?

Isolt, houden ze het wel een beetje in hun bakje of geef je het buiten? Moet er niet aan denken dat m'n kat er mee zou gaan zeulen door het huis :)
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Okt 2013 17:21

Re: Wat eet jouw kat?

Dat domme dier van mij trouwens, hij vreet ALLES wat hij tegenkomt in huis: brood, broccoli, chips, boter, kokosvet, niets is veilig. Maar brokjes van Tom Poes laat hij staan (was vergeten voer te halen dus moest voer van de AH kopen 's avonds). Dat is toch mal.
#teammaple🍁
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 16 Okt 2013 17:26

Re: Wat eet jouw kat?

Ze weten nu dat ze in de bijkeuken moeten blijven en daar dweil ik altijd even na het eten. In het begin vergaten wij wel eens de deur dicht te doen naar boven en dan zaten ze er mee onder het bed. Zodra de ren buiten af is kunnen wij ze ook daar het eten geven.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem237

Bericht 16 Okt 2013 20:55

Re: Wat eet jouw kat?

Die van mij gaan dus het hele huis door met die kuikens. Ik vind dat ook vies.
<<

Anoniem273

Bericht 16 Okt 2013 21:36

Re: Wat eet jouw kat?

Ik geef ze ook Sanabelle No Grain, elke dag brokjes. Twee keer per week krijgen ze een eetlepel natvoer, variërend van Lidl, Cosma, Porta 21 of Gourmet Gold (koopt m'n moeder soms als cadeautje).
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 17 Okt 2013 07:31

Re: Wat eet jouw kat?

Forumster schreef:Die van mij gaan dus het hele huis door met die kuikens. Ik vind dat ook vies.


Dat is het ook zeker. Meestal denken wij er op tijd aan om de deur dicht te doen en achter mijn laarzen weg te zetten. Het is namelijk heel leuk om die kuikens eerst de hele bijkeuken door te meppen. En dan landen ze wel eens in de schoenen. Dat hoeft van mij ook niet. :razz:
10-08-2017 ♥
<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Bericht 17 Okt 2013 11:05

Re: Wat eet jouw kat?

Ik geef ze voornamelijk Purina One (Indoor) en Perfect Fit (Home), wat volgens mij qua prijs in het midden-segment valt. Ze vinden het lekker en hun vachtjes zijn altijd heerlijk zacht, glanzend en ruiken lekker. :heart:
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
<<

Anoniem17

Bericht 17 Okt 2013 11:18

Re: Wat eet jouw kat?

Saartje en Willem krijgen Royal Canin indoor 27. Ze krijgen geen natvoer, daar gaan ze van stinken. Ik geef ze wel vers vlees of van die kattensnoepjes van Whiskas, Dentabites enzo. Soms krijgen ze nog een scheutje kattenmelk.
<<

Anoniem58

Bericht 17 Okt 2013 15:31

Re: Wat eet jouw kat?

Mijn oudste krijgt brokjes van Felix en natvoer van huismerken. Ze is heel kieskeurig en wil alleen vleessmaak dus niks met vis. Ze eet verder ook geen kaas, worst, vers vlees of andere lekkernijen die ik haar voorhoud.
De jongste eet alles, Felix junior en paté krijgt ze van mij. Verder drinkt ze je melk, eet je boterhammen, steelt je aardappels en ga zo maar door.
<<

Tiana

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:14

Bericht 17 Okt 2013 15:54

Re: Wat eet jouw kat?

Mijn kitten krijgt brokjes van Whiskas junior en ik heb nu junior zakjes natvoer van het AH-merk maar ze heeft ze ook al op van Whiskas.
You're gonna hear me roar
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers