Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke achternaam baby

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 25 Dec 2016 14:43

Re: Welke achternaam baby

Bij ex zou het zijn achternaam worden, ook omdat ik die had. Op het einde van de zwangerschap daar nog wel aan getwijfeld, maar door tijdsdruk toch de zijne gebruikt.

Nu bij vriend eigenlijk in eerste instantie ook meteen zijn achternaam. Maar door dit topic wel aan het denken gezet. Ik vind het miet erg als het kind zijn achternaam krijgt, maar ik vind het zelf wel jammer dat ik 2 kinderen heb met beide een andere achternaam die ook nog eens anders is dan de mijne. Hier snel over gehad met vriend, maar als het een jongen wordt krijgt het sowieso zijn achternaam, want dan zou de baby de enigste voorzetter zijn van zijn kant van de familie
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:33

Bericht 25 Dec 2016 14:54

Re: Welke achternaam baby

Onze dochter heeft de achternaam van mijn vriend. Hopelijk gaan wij in de toekomst ook nog een keer trouwen en dan hebben we allemaal dezelfde achternaam. Mijn vriend wilde ook echt heel graag dat ze zijn achternaam kreeg. Maar als jullie liever die van jou geven is dat prima toch. Eigen keuze.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
<<

Anoniem211

Bericht 25 Dec 2016 22:25

Re: Welke achternaam baby

Als ik het over kon doen, hadden ze mijn naam gekregen.

Dat het zo hoort,lijkt me onzin. Je hebt niet voor niks de keuze tegenwoordig. We leven niet meer in de jaren 50. Gelukkig.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Dec 2016 22:43

Re: Welke achternaam baby

Ik vind het wel lollig om te lezen dat mensen bij de keuze nog steeds het argument "het is een jongen dus dan kan hij de naam voortzetten" gebruiken. Dat is dus niet helemaal vanzelfsprekend meer. Het gebeurt nu al af en toendra de achternaam van de moeder wordt doorgegeven en dat zal misschien wel veel vaker gaan gebeuren. Een jongetje is niet per definitie de voortzetter van de familienaam (meer). En daarbij: misschien krijgt je kind wel nooit zelf kinderen dus dan stopt de familienaam sowieso bij hem (of haar dus).

♥♥
<<

Anoniem221

Bericht 25 Dec 2016 23:01

Re: Welke achternaam baby

Het is natuurlijk normaler om de achternaam van de man te kiezen. Maar komt er een moment dat wij een nieuw leven toejuichen, dan zal het kindje ook mijn achternaam krijgen. Natuurlijk is dat een makkelijke keuze, want mijn vriend neemt ook mijn achternaam aan als we getrouwd zijn.

Qua aannemen van mijn achternaam hadden we weerstand verwacht van zijn oma en mijn vader. Maar ze juichen het alleen maar toe.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 26 Dec 2016 00:10

Re: Welke achternaam baby

Mijn mans achternaam is vele malen mooier dan de mijne, maar ons kind heeft mijn naam gekregen. De reden daarvoor is dat mijn man een buitenlandse naam heeft en ik een hele Nederlandse. Ik geloof dat mijn naam in de toekomst handiger is, of beter gezegd mans naam eerder mogelijk nadelig kan zijn, vandaar onze keus.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Dec 2016 00:42

Re: Welke achternaam baby

Leuk om te lezen Luisa, ik weet nog dat je eerder aangaf te twijfelen dus leuk om te lezen welke keuze jullie gemaakt hebben.

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 26 Dec 2016 01:06

Re: Welke achternaam baby

Elliot schreef:Ik vind het wel lollig om te lezen dat mensen bij de keuze nog steeds het argument "het is een jongen dus dan kan hij de naam voortzetten" gebruiken. Dat is dus niet helemaal vanzelfsprekend meer. Het gebeurt nu al af en toendra de achternaam van de moeder wordt doorgegeven en dat zal misschien wel veel vaker gaan gebeuren. Een jongetje is niet per definitie de voortzetter van de familienaam (meer). En daarbij: misschien krijgt je kind wel nooit zelf kinderen dus dan stopt de familienaam sowieso bij hem (of haar dus).


Af en toendra. :smile:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Dec 2016 09:08

Re: Welke achternaam baby

Hahaha autocorrect op hol! :laughcry:

♥♥
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 26 Dec 2016 11:36

Re: Welke achternaam baby

Toen ik ben getrouwd werd het voornaam-naam man- meisjesnaam en de kinderen hebben we eigenlijk automatisch zijn achternaam gegeven. Scheelt ook dat zijn achternaam mooier te combineren is met voornamen. Mijn naam is daarvoor minder geschikt, omdat ik heel veel namen dan niet vind klinken.
2010 & 2012

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers