Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik kan er niet meer tegen!

<<

anoniem203

Bericht 22 Dec 2016 10:49

Ik kan er niet meer tegen!

Reclame over zielige kleine kindjes in Afrika die hun moeder zijn verloren, kleine kindjes uit Sirië die huilend langs de kant van de weg lopen op zoek naar veiligheid, kalfjes die verslonden worden door een tijger op Animal Planet terwijl de mama staat toe te kijken en niks kan doen. Sinds de oudste is geboren kan ik hier al wat slechter tegen maar sinds een paar maanden spuiten de tranen nog net niet uit m'n ogen als ik zoiets zie en ik krijg er echt buikpijn van. Het raakt mij zo vreselijk erg terwijl ik daar 7 jaar geleden nog best naar kon kijken. En nu de kerst eraan komt zie je ook steeds meer op tv en social media want ze willen donaties krijgen. Gisteren bij Serious Request bij Tijn zat ik ook te brullen. En als ik thuis op de bank zit is het niet zo erg maar ik zat gisteren in de auto op mijn zoon te wachten en die dacht ook van huh toen hij mij zag. :laughcry:

Meer meiden hier last van?
<<

Anoniem315

Bericht 22 Dec 2016 10:59

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Ja, herkenbaar :( Ik huil niet echt, maar heb wel regelmatig een verstikkende brok in m'n keel en opwellende tranen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Dec 2016 11:04

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Ik heb dat nu ook al wel. Ik kan niet tegen de DELA reclame met al die kleine babies.

En gisteren bij Tijn op Serious Request moest ik ook al de hele dag slikken. Maar had het beeld er bij nog niet gezien, alleen op de radio. Tot we 's avonds even een samenvatting op tv keken er over, z'n lieve koppie zag en dat er daarna het liedje 7 Years van Lucas Graham kwam onder de samenvatting en m'n man zei: Ja, da's dus slecht gekozen, want Tijn wórdt niet eens zeven jaar. HUILEN! Ben nog nooit zo snel volgeschoten van iets op tv.
Let's discover the world together.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 22 Dec 2016 11:17

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Heel herkenbaar... dat met dieren kan ik nog wel hebben. Maar al die beelden met kindjes kan ik echt niet meer naar kijken.

Oh en die lieve Tijn. Toen moest ik wel een traan laten, mijn oudste dochter is een jaar jonger en ik kan me niet voorstellen dat ik haar over een jaar niet meer bij me zou hebben en niet verder zie opgroeien . Wat een nachtmerrie.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

anoniem203

Bericht 22 Dec 2016 11:22

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Marin schreef:Ik heb dat nu ook al wel. Ik kan niet tegen de DELA reclame met al die kleine babies.


Die vind ik ook verschrikkelijk! En dan die zin 'Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat' Iedere keer als ik die reclame zie krijg ik serieus een brok in m'n keel.
<<

Geel

Bericht 22 Dec 2016 11:35

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Ik ook niet, het doet echt pijn aan m'n hart.

Gisteren zag ik een trailer van Light Between Oceans, een film over een onvruchtbaar stel bij wie een baby aanspoelt. Ze voeden het kind op als van henzelf, maar dan komen ze erachter dat een vrouw verderop al jaren naar haar kind zoekt. Dat kind is dus feitelijk van haar. Ik heb die trailer afgezet. Kan er echt niet tegen.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Dec 2016 12:09

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Geel schreef:Ik ook niet, het doet echt pijn aan m'n hart.

Gisteren zag ik een trailer van Light Between Oceans, een film over een onvruchtbaar stel bij wie een baby aanspoelt. Ze voeden het kind op als van henzelf, maar dan komen ze erachter dat een vrouw verderop al jaren naar haar kind zoekt. Dat kind is dus feitelijk van haar. Ik heb die trailer afgezet. Kan er echt niet tegen.

Die film wil ik graag zien. :ja:
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 22 Dec 2016 12:20

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Godzijdank ik ben niet de enige! Ik zat gisteren ook met tranen in m'n ogen toen Tijn op de radio was.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 22 Dec 2016 12:22

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Ik heb dat ook, ik kijk het dan ook niet. Ik kijk sowieso niet zoveel tv maar als ik wel kijken en het komt langs zap ik weg.
2010 2012
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Dec 2016 12:43

Re: Ik kan er niet meer tegen!

In het begin wel, nu eigenlijk minder. Ik fotografeer nu bijvoorbeeld ook voor Make a Memory en dat is best confronterend, maar ik kan er wel tegen, ik neem die emoties niet mee naar huis. Vroeger had ik dat waarschijnlijk niet gekund.

The Light Between Oceans wil ik ook graag zien trouwens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 22 Dec 2016 12:46

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Hmmm, nee ik herken mij er nu niet in. Misschien ben ik nu wat ongevoeliger voor wat er nu om mij heen gebeurd omdat ik te veel met mijzelf en J bezig ben. Maar ik moet geen zielige film gaan kijken over dieren zoals Warhorse of Hachi want dan zet ik het op een janken. Dus een beetje empathie heb ik nog hoor!
Afbeelding
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 22 Dec 2016 12:48

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Ik herken het ook. Vroeger had ik dat niet maar sinds de kinderen er zijn.. :palm:

Ik zag laatst een reclame voorbij komen van... het Rode Kruis ofzo, ging over Aleppo in ieder geval. Man ik kon er gewoon niet naar kijken! En dat van Tijn vind ik ook echt heel erg, "gelukkig" heb ik zijn verhaal niet live gehoord maar alleen gezien via FB enzo, maar poeh...

Ik ben een dweil :laughcry:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

anoniem203

Bericht 22 Dec 2016 13:38

Re: Ik kan er niet meer tegen!

De film Hatchi kijk ik niet eens meer. Ik heb 'm 1x gezien en zowat van het begin tot het eind zitten snikken op de bank. En toen ik hoorde dat het een waargebeurd verhaal is heb ik echt 2 dagen met een knoop in m'n maag gelopen.

Maar gelukkig ben ik niet de enige dweil zo te lezen :laughcry:

Raaf herkenbaar hoor. Ik heb na de geboorte van S. ook heel lang met een verdoofd gevoel rondgelopen. Het trekt wel bij als het met jullie allemaal weer goed gaat :hug:
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 22 Dec 2016 13:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 22 Dec 2016 13:39

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Ava schreef:De film Hatchi kijk ik niet eens meer. Ik heb 'm 1x gezien en zowat van het begin tot het eind zitten snikken op de bank. En toen ik hoorde dat het een waargebeurd verhaal is heb ik echt 2 dagen met een knoop in m'n maag gelopen.

Maar gelukkig ben ik niet de enige dweil zo te lezen :laughcry:


Tipje, kijk de film Warhorse ook maar niet. ;)
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 22 Dec 2016 13:42

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Zal ik niet doen haha!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 22 Dec 2016 13:52

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Ava schreef:De film Hatchi kijk ik niet eens meer. Ik heb 'm 1x gezien en zowat van het begin tot het eind zitten snikken op de bank. En toen ik hoorde dat het een waargebeurd verhaal is heb ik echt 2 dagen met een knoop in m'n maag gelopen.

Maar gelukkig ben ik niet de enige dweil zo te lezen :laughcry:

Raaf herkenbaar hoor. Ik heb na de geboorte van S. ook heel lang met een verdoofd gevoel rondgelopen. Het trekt wel bij als het met jullie allemaal weer goed gaat :hug:


Haha oh die kan ik nu al echt niet kijken zonder stromende tranen hoor! Die is ook gewoon heel heel heel zielig!

En ik heb van de week gehuild bij ciske de rat, das ook echt een rotfilm zeg!

Ik ben gewoon een sucker voor zielige films haha!
<<

Anoniem197

Bericht 23 Dec 2016 08:51

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Ik heb vanmorgen al 2 keer moeten huilen om Tijn.
Eerst om het liedje wat er over hem gemaakt was en nu net toen ik las dat hij 1 miljoen binnen heeft gehaald.
<<

Anoniem260

Bericht 23 Dec 2016 09:23

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Die Dela reclame die Marin noemt krijg ik een brok van in m'n keel sinds ik bevallen ben. Had ik het gister met n pasbevallen vriendin over (die kende m niet, ik 'm delen "Jep, die doet t bij mij ook". Zij huilt van de Niveareclame met dat lieve liedje)
En idd ook al die filmpjes over kindjes in oorlogsgebieden en nu met Serious Request. M'n schoonmoeder deelde laatst een filmpje over "The children of Aleppo don't cry anymore" ofzo. Nou werd er helemaal naar van (en keek 'm tijdens het kolven, ook niet handig).
<<

Anoniem281

Bericht 23 Dec 2016 09:26

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Een gewetensvraagje; jullie kunnen niet tegen de reclames, het raakt je. Logisch. Maar doneren jullie dan ook? Of zappen jullie weg? Denken jullie aan je eigen kinderen en klaar?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Dec 2016 09:36

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Bazinga schreef:Een gewetensvraagje; jullie kunnen niet tegen de reclames, het raakt je. Logisch. Maar doneren jullie dan ook? Of zappen jullie weg? Denken jullie aan je eigen kinderen en klaar?


Van die zielige hondjes/ezels/beren reclames doen me nooit zo heel veel, misschien dat dat nog verandert. Wel wil ik altijd graag nog doneren aan de hulphonden (dus wat Sterremaan heeft) of KNGF. Als ik een reclame daarvan zie, denk ik daar aan maar vergeet het daarna weer. Dus dat is wel stom.
En van die zielige kinderreclames doen mij op dit moment ook nog niet zoveel, het was meer die DELA reclame, maar ik ga niet een verzekering daar afsluiten om die reden ;)
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Dec 2016 09:49

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Bazinga schreef:Een gewetensvraagje; jullie kunnen niet tegen de reclames, het raakt je. Logisch. Maar doneren jullie dan ook? Of zappen jullie weg? Denken jullie aan je eigen kinderen en klaar?


Die reclames raken mij nooit echt, wat dat betreft ben ik gevoeliger voor van die blije (hadden de mama's ofzo niet zo'n reclame) reclames waarbij je juist ziet wat zo'n stichting goed doet. Denk dat de reclame te kort is en de zieligheid te abstract en bekend ofzo. Ik ben meer van het tranen met tuiten huilen bij een film waar je in zit en meeleeft.

Overigens doneer ik maandelijks aan unicef en af en toe los aan iets, maar dat staat los van reclames, is meer bewuste keuzes.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 23 Dec 2016 10:03

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Hier ook heel herkenbaar. Sinds ik kinderen heb ben ik echt een zachtgekookt ei. Kan overal om huilen. Het verhalen rondom Tijn vind ik ook heel heftig. Gisteren had Sanne Hans (miss montreal) een liedje geschreven voor en over Tijn. Nou pfff de tranen rolden over mijn wangen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Patsy

Bericht 23 Dec 2016 11:33

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Ik huil ook om alles, idd de Dela reclame (en de Nivea reclame, sssst niet verder vertellen) en Tijn. Het liedje van Miss Montreal probeer ik al de hele ochtend te omzeilen. Ik hoop dat het ooit weer minder wordt.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 23 Dec 2016 11:37

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Wat 'fijn' dat dit herkenbaar is, ik heb er sinds mijn zwangerschap ook veel meer last van.
Wel beetje jammer om te lezen dat het niet meer over gaat :nopompom:
<<

Anoniem197

Bericht 23 Dec 2016 15:07

Re: Ik kan er niet meer tegen!

Echt he. Heb al mijn thriller/horror films weggegooid, kan ze echt niet meer zien!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers