Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doofheid en oorontsteking

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Dec 2016 15:06

Doofheid en oorontsteking

Ja hoor, de vlag mag weer uit, het is alweer de hele winter pet met B's gezondheid.
Van zulke hoestaanvallen, dat ik dacht dat ze er nooit meer uit zou komen, tot pseudokroep, en van koorts tot aan spugen.
Ook haar oren doen lekker mee.
Twee weken geleden heeft ze de hele nacht liggen gillen van de oorpijn, naar dokter: die constateerde lichte roodheid, en wel wat vocht achter haar trommelvliezen, conclusie: uitzitten.
Gedurende de week werd ze met de dag dover, tot ze praktisch stokdoof was. 9 van de 10 keer hoort ze ons niet, de tv staat normaal op volume 20, nu op 30. Als ze 's nachts wakker wordt en ze roept mij, en ik antwoord, hoort ze me niet (ze ligt zo'n 4/5 meter bij ons vandaan denk ik). Ik moet 'écht schreeuwen, met als gevolg dat naar mijn idee heel de straat het hoort, behalve zij.
Op school hoort ze de juf ook vaak niet zei ze, alleen geeft ze dat niet aan bij de juf (dat is weer een andere situatie hoor.. maar goed.. werkt hier niet bij mee).
Dus ik, einde van de week, weeeeeeer terug naar de dokter, conclusie: nu echt ontstoken oren, nog meer vocht, niets aan te doen : uitzitten.
Ondertussen weer ruim een week verder, en nog steeds doof. Toch maar weer de dokter gebeld, ja mevrouw, het moet vanzelf overgaan en kan 3 TOT 6 MAANDEN (!!!!!!!!!) duren.
Ben ik nou gek of is dat véél te lang, voor een meisje dat op school zit?
Ja, als ze ziek er van wordt of koorts krijgt moet ik terug bellen, maar dat is tot op heden niet gebeurd.
Je kan een kind toch niet een half jaar doof door het leven laten gaan?
Ze komt hartstikke lekker mee op school, het gaat super goed, en dan loopt ze straks door dit wellicht een achterstand op.

Heb ondertussen ook de KNO gebeld, de assistente zei (zeer vriendelijk, uche): Ja mevrouw, de dokter heeft gelijk, ik kan er niets aan doen zo door de telefoon, hij moet u doorverwijzen.

En ik heb echt het idee dat ik tegen een muur oploop, dat ik de enige ben die dit probleem ernstig vind ofzo...
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 20 Dec 2016 15:26

Re: Doofheid en oorontsteking

Wat vervelend dat B zo'n last heeft. Ik zou toch terug gaan naar je huisarts en aandringen op een verwijzing naar de KNO-arts. Wat de assistente zegt klopt natuurlijk wel, zonder verwijzing mogen ze niet inplannen. Zeker omdat blijkt dat ze nu op school een handicap heeft zou ik aandringen op behandeling. Ik ben zelf slechthorend en weet hoe vervelend het kan zijn wanneer je niet alles meekrijgt, zeker in het geval van instructies.
<<

Anoniem234

Bericht 20 Dec 2016 19:47

Re: Doofheid en oorontsteking

Wat rot voor haar! Ik ben toevallig vandaag ook naar de dokter geweest met mijn dochter. Zij heeft antibiotica gekregen voor haar ontstoken oor. Bij haar is het wel door gebroken dus er kwam vuil uit misschien dat dat een andere situatie is.

Beterschap!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 20 Dec 2016 19:59

Re: Doofheid en oorontsteking

Ik voel me zo'n zeikmens :( als ik weeeer die dokter bel..
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 20 Dec 2016 20:16

Re: Doofheid en oorontsteking

Heeft je dochter al eens buisjes gehad?
Dat was hier de oplossing voor de oorontsteking.
Je bent geen zeur je volgt je moeder gevoel. En als de juf het ook aan geeft zou ik zeker een doorverwijzing eisen.
Laatst gewijzigd door meisjesmama op 20 Dec 2016 21:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem196

Bericht 20 Dec 2016 20:48

Re: Doofheid en oorontsteking

E. hoorde vorig jaar winter ook niks door vocht achter haar trommelvliezen, ze heeft toen van de KNOarts een neusspray gekregen die de 2 maanden kon gebruiken. Dit hielp iets, maar nog was ze "doof".

Ze heeft nu weer dat ze ons steeds niet hoort.
Dus van de week naar de huisarts en hopen dat ze ons weer door wil sturen.

Ik zou toch toch weer met haar naar de dokter gaan en verwijzing naar KNO vragen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Dec 2016 21:01

Re: Doofheid en oorontsteking

Och joh gewoon weer de huisarts bellen. Wij zijn inmiddels al 7 keer geweest met D z'n oren (en hij mocht zelf ook mee). En nog een aantal keer telefonisch overleg..
R. 2013
D. 2016
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 20 Dec 2016 21:08

Re: Doofheid en oorontsteking

meisjesmama schreef:Heeft je dochter al een buisjes gehad?
Dat was hier de oplossing voor de oorontsteking.
Je bent geen zeur je volgt je moeder gevoel. En als de juf het ook aan geeft zou ik zeker een doorverwijzing eisen.


Dan moet je dus eerst wel doorverwezen worden.

Hier hebben de kids heel vaak een oorontsteking gehad zoals je weet en ook vaak antibiotica gekregen omdat het na een week en soms na 2 weken nog niet over was. Doofheid heb ik hier niet gemerkt trouwens.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Dec 2016 21:14

Re: Doofheid en oorontsteking

Nou, ik vind niet dat je zeurt hoor! Wat ellendig :(
Ik heb geen adviezen, maar ik zou voet bij stuk houden en het absoluut niet gaan uitzitten. Wat een stom advies van je dokter!
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 20 Dec 2016 21:41

Re: Doofheid en oorontsteking

CCC schreef:
meisjesmama schreef:Heeft je dochter al een buisjes gehad?
Dat was hier de oplossing voor de oorontsteking.
Je bent geen zeur je volgt je moeder gevoel. En als de juf het ook aan geeft zou ik zeker een doorverwijzing eisen.


Dan moet je dus eerst wel doorverwezen worden.

Hier hebben de kids heel vaak een oorontsteking gehad zoals je weet en ook vaak antibiotica gekregen omdat het na een week en soms na 2 weken nog niet over was. Doofheid heb ik hier niet gemerkt trouwens.


Ja klopt maar je kan die buisjes toch al jong hebben gehad. Deze vallen er weer uit en soms moet dat dan op nieuw.
Daarom mijn vraag of haar dochter die al eens heeft gehad.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 20 Dec 2016 21:42

Re: Doofheid en oorontsteking

Ik zou ook aandringen op een verwijzing naar de kno arts. Buisjes heeft hier bij beide zoons goed geholpen. Sindsdien geen oorontstekingen meer! Mijn huisarts schreef trouwens wel een kuur voor als het na een paar dagen niet over was. Dan waren ze er ook zo doorheen.
2010 2012 2015 2017
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 20:43

Bericht 21 Dec 2016 09:34

Re: Doofheid en oorontsteking

Zo'n verwijzing voor buisjes gaat erg makkelijk hoor. Je moet inderdaad naar de kno arts maar met dit verhaal lijkt me het echt geen punt. Hier was het ook de oplossing voor het probleem.
Hier krijgen we overigens ook geen ab kuur bij oorontstekingen meer, het is schijnbaar bewezen dat het niets uithaalt en dan ze er alleen maar een soort weerstand tegen ab opbouwen. Dat vertelde de huisarts hier.

Je staat zelf voor de klas dus je weet wat voor een belemmering het is wanneer een kind auditief geen informatie kan verwerken/ opnemen.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 21 Dec 2016 09:38

Re: Doofheid en oorontsteking

Lejow, je bent zeker geen zeikerd. Alhoewel ik het maar al te goed herken. Heel veel beterschap voor jullie kleine meid.
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 21 Dec 2016 12:27

Re: Doofheid en oorontsteking

Hier ook een kind met orendrama. Kno arts bezoek en buisjes scheelde enorm. Zou zeker bellen en verzoeken om eenverwijzing

Verder ben ik ,door schade en schande wijs geworden,heel fanatiek met enchinaforce en neuspray bij een beginnende verkoudheid. En gezond eten uiteraard om de weerstand zo hoog mogelijk te houden.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 21 Dec 2016 20:17

Re: Doofheid en oorontsteking

Wat rot voor je en voor B.
Ik zou toch ook aandringen op een vervolgonderzoek.

Mijn buurmeisje heeft waarschijnlijk te lang doorgelopen met een oorontsteking en heeft misschien blijvende gehoorschade opgelopen.
Ze gaan als laatste redmiddel haar neus- en keelamandelen eruit halen en buisjes plaatsen.
Als dat niets oplevert, moeten ze verder gaan kijken naar misschien wel een gehoorapparaatje.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Dec 2016 20:58

Re: Doofheid en oorontsteking

Dank jullie wel.. doet me serieus goed dit te lezen.

Ze heeft er (nu) gelukkig geen pijn aan. Maar een half jaar, voor een kind van 5, dat is gewoon 1/10 van haar hele leven :palm:

Ik ga volgende week denk toch maar aangeven dat ook de juf nu begint te 'klagen'.

En normaal gesproken mailt onze kinderarts supersnel terug, en nu natuurlijk niet, zul je net zien :(
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 05 Feb 2017 21:16

Re: Doofheid en oorontsteking

Heeft je dochter nog last gehad Lejow?

Ik ben van de week naar de dokter geweest met mijn oudste dochter. Ze heeft al maanden last van haar oren, tot huilen aan toe en doofheid. Ook elke keer weer naar huis gestuurd met neusspray en dat ze het uit moet zitten. Nu was ik er zo klaar mee en mijn dochter ook dat we worden doorverwezen naar de KNO arts voor eventuele buisjes.

Dit probleem komt al 2 jaar terug en elke keer rond deze tijd van het jaar. Vindt mijn dochter zo zielig. Ze heeft pijn, ze is doof en ontzettend moe.....

Ik hoop dat er door de KNO arts wat aan gedaan wordt. Alleen het mindere is dat ze nog op zwemles zit en het niet heel lang meer gaat duren dat ze waarschijnlijk kan afzwemmen... Maarja als er wel buisjes worden gezet moet dat maar voorgaan
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 05 Feb 2017 21:52

Re: Doofheid en oorontsteking

Jep, helaas wel!
Toevallig dat je nu het topic upt.

De kinderarts mailde 2,5 week geleden, met dikke excuses, de mail was in haar verwijderde items terecht gekomen en ze zag het nu pas. Ze wilde absoluut dat de KNO naar B's oren zou kijken, dus yes, eindelijk een doorverwijzing!
Afgelopen di moest ze op controle bij de kinderarts en daarvoor konden we terecht bij de KNO, en die vond het ook te lang duren allemaal en heeft de afspraak gemaakt voor buisjes. Ze is alleen pas 30 mrt aan de beurt.
Ze blijft dovig.. maar nu ze sinds een paar dagen verkouden is, is het helemaal weer huilen met de pet op.
Nog 7.5 week uitzitten dus en hopen dat ze bellen omdat er iemand is uitgevallen...

Jij ook succes! Hopelijk doet de KNO wat
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 05 Feb 2017 23:03

Re: Doofheid en oorontsteking

Hier krijgt K ook buisjes, die praatte naar ons idee slecht en ze sliep slecht. De laatste keer dat we bij de dokter waren (toen 3x in een week) had ze net een middenoorontsteking gehad kennelijk, dat was ons dus nooit opgevallen. Wel is ze in de winter eigenlijk non stop verkouden, en slaapt ze dus sowieso al 2 jaar slecht.

De kno keek in haar oren en ze zag gelijk vocht achter haar oren. Schatje is dus best doof! Ze doet praktisch alles op liplezen en hoort doffe geluiden, maar ze weet natuurlijk niet beter. Omdat ze wel hoort te horen en dat waarschijnlijk ook wel ervoor zorgt dat ze niet zo best slaapt, krijgt ze de 20e buisjes. Ben zo benieuwd of we er wat van gaan merken!
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 05 Feb 2017 23:42

Re: Doofheid en oorontsteking

Fijn dat ze geholpen wordt!

Dat doorverwijzen is echt bloedirritant. Onze huisarts doet ook altijd heel moeilijk maar ondertussen ben ik er wel achter dat hij verplicht is om de doorverwijzing te maken als de ouders dit willen. Onze jongste dochter van 2 had steeds last van bloedneuzen. 3x per dag spoot het haar neus uit, na een middag dutje was het net of ze iemand vermoord had. Volgens de huisarts niets aan te doen daarna kwam ik niet verder dan de assistente. Tot ze een keer mee was naar de vervangende huisarts voor onze andere dochter. Die huisarts schreef zonder te vragen een verwijsbriefje uit want dit kon niet vond ze. Daarna een afspraak gehad bij de kno arts en daar ging alles zoveel makkelijker. Binnen 2 weken kon de ene kant dichtgebrand worden en een paar weken later de andere kant. Omdat ze altijd verkouden is werd er gelijk gekeken of ze geen last had van d'r neus/keelamandelen want ze was er toch en moest toch onder narcose.
<<

Anoniem255

Bericht 06 Feb 2017 16:08

Re: Doofheid en oorontsteking

H heeft buisjes gekregen toen ze net een jaar was. Daarvoor had ze maandelijks oorontsteking maar had er geen hinder van verder. Daarna nooit meer oorontsteking gehad en de buisjes zijn er na ongeveer anderhalf jaar vanzelf uit gevallen.

A heeft nu bijna een jaar buisjes en heeft nog een keer of 3/4 oorontsteking gehad. 3 Weken terug had hij 's ochtends zijn hele oor vol met bloed. De huisarts kon niet eens meer iets zien. We hebben toen oordruppels gekregen.
Kort daarna belde de KNO arts op (de huisarts had contact met hem gehad vanwege het bloed en wat te doen) dat hij A toch even zelf wilde zien. Na een ruime 2 weken zat de ontsteking er nog, is 1 buisje aan het uitgroeien en hebben we sterkere druppels mee gekregen. Over een paar weken moeten we terug komen. Dan krijgt hij een hoortest (omdat A ook al langere tijd slecht hoort) en gaan ze kijken of hij nieuwe buisjes krijgt.

De juf houd er goed rekening mee dat hij slechter hoort en wij zorgen ook dat hij ons ziet als we tegen hem praten. Ook mag hij niet meer ver van ons weg rennen/lopen omdat hij niks hoort als we roepen...
Over een achterstand maak ik me nu nog niet zo'n zorgen aangezien hij in de kleuterklas zit. (maar misschien speelt het ook mee dat wij graag willen/voorzien dat hij nog een jaar kleutert)

Kortom, het geeft geen 100% zekerheid dat ze dadelijk nergens meer last van heeft maar hopelijk gaat het bij haar net als bij H.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Feb 2017 09:09

Re: Doofheid en oorontsteking

Bij T. hielpen de buisjes erg goed qua doofheid, alleen de combi zwemles + buisjes was niet oké. De hele tijd looporen... Heeft B. haar zwemdiploma al Lejow?

De laatste maanden viel het ons op dat T. weer zo doof was. We dachten dat hij nieuwe buisjes nodig had, maar na een aantal onderzoekjes blijkt dat er meer aan de hand is. Hij heeft mogelijk dezelfde aandoening als zijn opa, waarbij er iets mis is met de 'stijgbeugel' in één van de oren. Je wordt dan langzaam steeds dover. Helaas moeten we nu afwachten hoe het zich ontwikkelt en kunnen we weinig doen.

Iemand toevallig ervaring met otosclerose?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Feb 2017 10:07

Re: Doofheid en oorontsteking

Nee, we zijn nog niet begonnen met zwemmen, op aanraden van de kinderarts ook. Zij raadde aan pas te starten als ze 5 is (nu een week) en dan na de winter, en nu eind maart dan eerst die buisjes.
Wellicht kan ze dan in april of mei starten.

Wat spannend Filoria, ook zo lastig dat je niets kunt..
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 07 Feb 2017 10:13

Re: Doofheid en oorontsteking

Filoria schreef:Bij T. hielpen de buisjes erg goed qua doofheid, alleen de combi zwemles + buisjes was niet oké. De hele tijd looporen... Heeft B. haar zwemdiploma al Lejow?

De laatste maanden viel het ons op dat T. weer zo doof was. We dachten dat hij nieuwe buisjes nodig had, maar na een aantal onderzoekjes blijkt dat er meer aan de hand is. Hij heeft mogelijk dezelfde aandoening als zijn opa, waarbij er iets mis is met de 'stijgbeugel' in één van de oren. Je wordt dan langzaam steeds dover. Helaas moeten we nu afwachten hoe het zich ontwikkelt en kunnen we weinig doen.

Iemand toevallig ervaring met otosclerose?


Dat is hier dus een dik nadeel... mijn dochter zit op zwemmen, al in een best ver stadium. En als er wel buisjes worden gezet ben ik heel benieuwd hoe het dan gaat lopen... buisjes gaan wel voor.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Feb 2017 11:04

Re: Doofheid en oorontsteking

Je kunt van die doppen laten maken dan. Mijn oudste had ook buisjes gekregen in zijn zwem periode en we hebben toen van die doppen gebruikt. Was toen, ik geloof, een tientje om te laten maken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers