Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pubers!

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Dec 2019 10:54

Re: Pubers!

Wat jammer dat je vriend geen sterke band heeft met dochter. Je zegt dat ze daar beiden te weinig voor doen. Ik vind dat de verantwoordelijkheid daarvoor bij de volwassene ligt, niet bij het kind. Dochter heeft vast een behoorlijke knauw gekregen door de scheiding en hoe dat ging, ze zal wat beschadigd zijn. Volwassenen moeten daar mee aan de slag. Als jouw vriend een betere band wil moet hij aan het werk, en dan maar hopen dat het niet te laat is.

Ik denk dat jij vooral je beschikbaarheid aan haar kunt laten zien. Je kunt niet afdwingen dat ze je gaat vertrouwen. Je kunt wel laten voelen dat je er bent, dat ze gebruik mag maken van jouw tijd, dat ze nooit ‘teveel’ is, dat jullie het fijn vinden dat ze er is, los van haar buien. (Dat je dat vaak niet zo ervaart moet je dus niet zeggen of laten merken, dat is killing voor iemand die zich wellicht al ongewenst voelt)

Pas als ze dat vertrouwen heeft, ook in jou, zal ze hopelijk wat meer toenadering kunnen zoeken.
#teammaple🍁
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 03 Dec 2019 10:59

Re: Pubers!

Bedankt voor je reacties en je advies. Ook fijn dat het niet veroordelend is, wat ik vaak wel ervaar als ik hier iets vertelde/vroeg over de kinderen van mijn vriend/ex. Ik heb ze gisteren ook gezegd en ik ben niet jullie moeder, wil die rol niet overnemen, maar ik wil er wel voor jullie zijn.
Qua suprise etc. probeer ik mee te denken met hoe ze het leuker kan maken en in dat soort dingen probeer ik ze te helpen. Ik baal er dan van dat er geen bedankje o.i.d. vanaf kan. Net wel wat gelezen en nu ik het weer lees denk ik, o ja frontale cortex en het zit (nog) niet in ze. En ik kan een bedankje ook niet dwingen, maar ik vraag mij dan gelijk weer af of ik het wel goed doe.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Dec 2019 11:03

Re: Pubers!

Ben je er altijd als zij er ook is?
Is het een idee dat je er ook soms niet bent zodat hun gewoon echt tijd samen hebben?
Voor jou misschien ook wat rustiger, hoef je je niet zo druk te maken over wat ze wel/niet doet in huis en hoef je niet op eieren te lopen en is er misschien ook wel minder wrijving met je vriend (dit staat er misschien rottiger dan ik het bedoel, sorry als dat zo is. Ik bedoel het gewoon lief en goed ;) )
30-04-2017
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 03 Dec 2019 11:28

Re: Pubers!

Wat lastig dat het zo stroef gaat. Ik denk dat je niet heel veel meer kunt doen dan wat je (zoals ik lees) al doet. Zorgen dat ze zich veilig en vertrouwd voelt bij je. (Hoe lang zijn jij en je vriend al samen?)

Mijn dochter laat ik soms. Hoe meer ik push hoe groter de mond maar hoe minder ze me echt verteld. Als ik haar dan met rust laat, komt ze er meestal wat later alsnog mee. En ik krijg ook geen bedankje hoor, met het helpen van de surprise. Maar als we ergens zijn, of ze krijgen iets van iemand dan bedanken ze wel altijd en dat vind ik eigenlijk al fijn. Liever dat ze mij dan overslaan ?. En ook hier een hoop gezucht en gesteun als ze de tafel af moeten ruimen of de vaatwasser uit moeten ruimen. Ik merk wel dat het scheelt als we afspraken maken. Dus in de middag, als ze thuis komen, vertel ik wat we gaat eten, wie de vaatwasser uitruimt en wie de tafel dekt/af ruimt etc. En het is niet dagelijks, soms is er 1 nog sporten, of gaat de ander al in de douche als we wat later gegeten hebben... Maar over het algemeen werkt dit prima.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 04 Dec 2019 00:44

Re: Pubers!

Ik lees 2 verschillende dingen. Voor wat betreft dat dochter niet wil praten en de band niet zo goed is, sluit ik me aan bij UN.

Over het dingen doen in huis ben ik heel stellig.
Ze hebben maar gewoon te doen wat er van ze gevraagd wordt. Als jij dat misschien nog wat lastig vind moet hun vader dit gewoon tegen ze zeggen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Dec 2019 09:50

Re: Pubers!

Gisteren kwam ik thuis uit het werk en gelukkig was de sfeer weer normaal.

Het dingen doen in huis, ben ik ook van thuis uit gemerkt dat wij dat gewoon deden en moesten doen. Mijn ouders hadden ons dat van jongs af aan al geleerd en dat vonden we ook heel normaal. Als ik er om vraag doen ze het bij hun moeder wel, maar vader niet. Nu is vader ook bang dat hij zijn kinderen kwijt raakt als hij meer van ze gaat eisen. Terwijl ik juist denk dat ze dat ook wel fijn vinden. In elk geval dat is vaak de theorie er achter uit de boeken. Ik snap ook de kinderen wel ergens dat ze het lastig vinden om het van mij aan te nemen. Aan de andere kant we wonen samen in een huis en we zullen allemaal iets moeten doen is mijn mening.
Nu heeft zijn dochter vandaag auditie voor haar vervolg opleiding, vanmorgen is ze door haar vader gebracht. Die heeft geen tijd om haar op te halen en haar moeder ook niet. Dus ik heb aangeboden haar op te halen, ook al is ze heel zelfstandig na een dag vol indrukken zou ik het ook niet fijn vinden als mijn dochter nog alleen naar huis zou moeten met het OV met een reistijd van een uur). Misschien dat we in de auto nog een beetje tot een gesprek komen om elkaar beter te gaan begrijpen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 04 Dec 2019 18:43

Re: Pubers!

Silly-One schreef:Gisteren kwam ik thuis uit het werk en gelukkig was de sfeer weer normaal.

Het dingen doen in huis, ben ik ook van thuis uit gemerkt dat wij dat gewoon deden en moesten doen. Mijn ouders hadden ons dat van jongs af aan al geleerd en dat vonden we ook heel normaal. Als ik er om vraag doen ze het bij hun moeder wel, maar vader niet. Nu is vader ook bang dat hij zijn kinderen kwijt raakt als hij meer van ze gaat eisen. Terwijl ik juist denk dat ze dat ook wel fijn vinden. In elk geval dat is vaak de theorie er achter uit de boeken. Ik snap ook de kinderen wel ergens dat ze het lastig vinden om het van mij aan te nemen. Aan de andere kant we wonen samen in een huis en we zullen allemaal iets moeten doen is mijn mening.
Nu heeft zijn dochter vandaag auditie voor haar vervolg opleiding, vanmorgen is ze door haar vader gebracht. Die heeft geen tijd om haar op te halen en haar moeder ook niet. Dus ik heb aangeboden haar op te halen, ook al is ze heel zelfstandig na een dag vol indrukken zou ik het ook niet fijn vinden als mijn dochter nog alleen naar huis zou moeten met het OV met een reistijd van een uur). Misschien dat we in de auto nog een beetje tot een gesprek komen om elkaar beter te gaan begrijpen.


Waarom zou je vriend zijn kind kwijt raken bij dingen die heel normaal zijn om van een puber te verwachten? Klinkt alsof er een vechtscheiding achter zit of heeft gezeten? Je kan toch best van haar verwachten dat ze wat taken in huis heeft.

Kan je vriend niet wat vaker alleen met zijn dochter op pad? Dagje museum? Dagje Scheveningen, ik noem maar wat hoor. Gewoon even wat quality time samen. Waarom doet hij dit niet met haar? Het initiatief ligt toch echt bij hem vindt ik ook zoals UN zegt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Dec 2019 19:25

Re: Pubers!

Uiteindelijk wil ieder kind aandacht van zijn of haar ouders. Dat je vriend de band niet genoeg aanhaalt ligt even bij hem, niet bij zijn dochter. Het is uiteindelijk héél veel trekken en geven aan een tiener en weinig terug verwachten. Dat kan ondankbaar zijn maar ze slaan het heus op.

Ik dus niet van het ‘je moet er samen op uit’, maar juist van kleine dingen. Je vriend die een uur tijd echt geeft aan zijn dochter. Praat. Converseert. Over dingen die haar interesseren.

Ik heb geen oordelen over zijn kinderen, wel heb ik het idee dat het nu allemaal jóuw probleem is. En dat is scheef. De verantwoordelijkheid ligt nu bij jou en hoort bij hem te liggen. Als hij de regels niet wil opleggen om een tafel af te ruimen dan is dat aan hem. Dan ruimt hij op. Kinderen voelen feilloos dit soort onderhuidse spanningen aan en sturen daar ook op. Jij staat met 10-0 achter omdat je ‘extra’ bent. Laat dat been 15-0 worden vanwege de tafel. Maar ga het ook niet zelf doen want dan word je speelbal. Trek regels, maar naar vader toe.

Jij kan een band opbouwen door er gewoon te zijn. Spreek het niet uit dat je er bent, maar wees constant. Constant in hoe je je opstelt en bent en hoe je ze behandelt. Niet over troetelen, want ook jij bent een mens. En zo mogen ze je ook prima zien.

Vind het sneu voor je dat je je zo in een spagaat gezet voelt maar ik vind ook dat je vriend hierin te laks is. Hij moet verantwoording gaan nemen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 04 Dec 2019 21:06

Re: Pubers!

Caro schreef:Uiteindelijk wil ieder kind aandacht van zijn of haar ouders. Dat je vriend de band niet genoeg aanhaalt ligt even bij hem, niet bij zijn dochter. Het is uiteindelijk héél veel trekken en geven aan een tiener en weinig terug verwachten. Dat kan ondankbaar zijn maar ze slaan het heus op.

Ik dus niet van het ‘je moet er samen op uit’, maar juist van kleine dingen. Je vriend die een uur tijd echt geeft aan zijn dochter. Praat. Converseert. Over dingen die haar interesseren.

Ik heb geen oordelen over zijn kinderen, wel heb ik het idee dat het nu allemaal jóuw probleem is. En dat is scheef. De verantwoordelijkheid ligt nu bij jou en hoort bij hem te liggen. Als hij de regels niet wil opleggen om een tafel af te ruimen dan is dat aan hem. Dan ruimt hij op. Kinderen voelen feilloos dit soort onderhuidse spanningen aan en sturen daar ook op. Jij staat met 10-0 achter omdat je ‘extra’ bent. Laat dat been 15-0 worden vanwege de tafel. Maar ga het ook niet zelf doen want dan word je speelbal. Trek regels, maar naar vader toe.

Jij kan een band opbouwen door er gewoon te zijn. Spreek het niet uit dat je er bent, maar wees constant. Constant in hoe je je opstelt en bent en hoe je ze behandelt. Niet over troetelen, want ook jij bent een mens. En zo mogen ze je ook prima zien.

Vind het sneu voor je dat je je zo in een spagaat gezet voelt maar ik vind ook dat je vriend hierin te laks is. Hij moet verantwoording gaan nemen.


Wat als vriend en dochter geen praters zijn? Kun je dan niet beter samen op pad? Ik werk veel met pubers en die zitten er echt niet op te wachten dat hun ouders een geinteresseerd gesprekje aanknopen, juist komen de gesprekken los in de auto of bij een activiteit. Dan ligt de nadruk niet zo op dat praten. Dat doen wij volwassenen nogal graag ;-).
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 04 Dec 2019 23:09

Re: Pubers!

Dat ben ik wel met je eens Fantine.
Ik weet zeker dat het per kind verschilt trouwens, hier 2 kinderen waarvan de ene juist bewust wil praten over gewone zaken etc. en dan komen de serieuzere onderwerpen ook vanzelf aan bod, de andere moet je gewoon wat mee gaan ondernemen en dan ineens komt hij uit het niets met een serieus gesprek.
Kwestie van aanvoelen en je kind kennen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Dec 2019 14:29

Re: Pubers!

Sorry, praten om het praten werkt idd niet en een activiteit kan zeker een opening zijn om over iets neutraals te praten. Maar wat ik bedoel is dat je de beste bent opbouwt door er gewoon te zijn en kleine gesprekken te voeren. 'hoe wsa je dag' en dan ook over je eigen dag praten, dat soort dingen. Low profile. Het werkt ook niet als een vader opeens maar dagjes op pad gaat omdat hij zelf heeft verzonnen een band op te bouwen. Dat voelt een kind ook aan. Zo gekunsteld. En dan ligt vaak ook nog eens de nadruk op 'nu moeten we het leuk hebben' en dan krijg je soms dat een puber zich daar ook weer tegen verzet.
Kortom, aanvoelen wat wel en niet werkt maar afwachten en denken dat een kind vanzelf naar je toe komt werkt ook vaak niet. Ergens zal je iets moeten ondernemen. Tenzij deze vader die band prima vindt en er zelf geen last van heeft.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Dec 2019 11:41

Re: Pubers!

Meiden nog bedankt voor jullie feedback en tips. Ik heb afgelopen dinsdag ook even wat gegoogled en daar wat info uitgehaald.

Afgelopen zaterdag heb ik vader en dochter samen de kerstboom laten doen en de spullen laten halen. Ik wilde nog een broek maken met de naaimachine, dus ik kon daar mee stoeien en hun hadden even een momentje samen. Ik denk ook echt dat ze het meer in die momenten moeten zoeken samen. Ik heb het ook voorgesteld bij mijn vriend en hij vond het ook een goed idee. Ik heb ze ook daarna echt samen het huis laten versieren ik voelde mij heel lui op de bank liggen, maar ik dacht er wel bij. Het is voor een goed doel. De sfeer was ook veel beter in huis en ik had niet echt het idee dat iemand op eieren liep.
Zaterdagavond zijn dochter nog geholpen met surprise ideetjes uitwerken en met die vragen komt ze dan ook wel. Dus ik probeer haar dan met dat soort kleine dingen te helpen.

Over 2 weken heeft ze een intake voor haar vervolg studie en zoals vader als moeder kan niet met haar op en neer naar het MBO rijden (reistijd OV is bijna 2 uur) Dus ik heb aangeboden om eventueel met haar te rijden als ik het met mijn werk geregeld kan krijgen ( als het goed is sta ik die dag niet ingeroosterd namelijk). Ze vond dit aanbod heel fijn in elk geval.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem272

Bericht 07 Jan 2020 20:31

Re: Pubers!

Ik heb een vraag voor de puberouders:

Mijn zoon wil graag op TikTok. Hij heeft met twee vrienden samen een account aangemaakt en daar willen ze samen freerunfilmpjes op zetten. Filmpjes dat ze van muurtjes springen en zo. Dit zou zijn eerste eigen social media account zijn, hij zit verder alleen op WhatsApp.

T. zegt dat ze het account op privé willen zetten en dat dan alleen volgers het kunnen zien.

Ik ken TikTok niet. Is het een beetje veilig op deze manier, zie ik risico's over het hoofd? Is er veel narigheid (online pesten, geweld, seksdingen) op TikTok?
<<

Pitty

Bericht 07 Jan 2020 21:21

Re: Pubers!

Onze oudste kan er wel mee uit de voeten, maar wij controleren dagelijks.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Jan 2020 21:27

Re: Pubers!

Dank voor je reactie! Waar letten jullie op als je controleert?
<<

Pitty

Bericht 07 Jan 2020 21:43

Re: Pubers!

Op hoe zn filmpjes eruit zien, of het fatsoenlijk is en we lezen de reacties die hij krijgt.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 07 Jan 2020 21:56

Re: Pubers!

Hier wel een dochter met tiktok. Alles staat op privé, dus alleen haar 'vriendjes' kunnen haar tiktoks zien. En die controleren we. Ook haar video's controleerde we.
Afspraken die we hadden:
- alleen bekende als vriend
- alleen filmpjes maken met kleren aan (dus geen ondergoed, pyama of bikini
- alleen beneden als we er bij zijn filmen
- alleen dinger erop zetten waar je blij van wordt
- we controleren de filmpjes


Helaas is het hier toch mis gegaan en hebben we er een hoop ellende mee gehad. Dochter zette er normale flmpjes op, maar typte daar tekstjes bij die wij niet gezien hebben. Gelukkig heeft een vriendinnetje aan de bel getrokken bij haar moeder, die is naar de juf gegaan en zo hebben wij het gehoord. Toen hebben we in overleg met dochter besloten het er weer af te halen. 
Overigens heeft de die tekstjes blijkt achteraf niet zelf bedacht, en wist ze niet echt wat ze schreef. Maar heeft ze dat gezien bij andere tiktok filmpjes van onbekende mensen. Die mensen kregen er veel reacties en likes op dus dat leek onze dochter wel wat.
Het is met een sisser afgelopen maar hier dus voorlopig even geen tiktok.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 07 Jan 2020 22:24

Re: Pubers!

Mijn dochter heeft tiktok op haar telefoon en ik heb de tiktokapp met haar account ook op mijn telefoon staan zodat ik het in de gaten kan houden.
Ik houd in de gaten of de filmpjes die ze plaatst kunnen en of de teksten die ze erbij plaatst normaal zijn. Eigenlijk gaat dat altijd wel goed. Ik houd ook in de gaten wat voor reacties ze zelf krijgt van anderen. We hebben het regelmatig over tiktok en ik vind het vooral heel leuk om te zien hoe creatief ze vaak is bij het maken van een filmpje.
Afspraak is verder dat ze haar account op privé heeft staan zodat alleen haar volgers het kunnen zien en ze mag alleen mensen toevoegen die ze kent.'
Ik zie nauwelijks narigheid voorbij komen op tiktok.
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:56

Bericht 07 Jan 2020 22:49

Re: Pubers!

Liadan schreef:Mijn dochter heeft tiktok op haar telefoon en ik heb de tiktokapp met haar account ook op mijn telefoon staan zodat ik het in de gaten kan houden.
Ik houd in de gaten of de filmpjes die ze plaatst kunnen en of de teksten die ze erbij plaatst normaal zijn. Eigenlijk gaat dat altijd wel goed. Ik houd ook in de gaten wat voor reacties ze zelf krijgt van anderen. We hebben het regelmatig over tiktok en ik vind het vooral heel leuk om te zien hoe creatief ze vaak is bij het maken van een filmpje.
Afspraak is verder dat ze haar account op privé heeft staan zodat alleen haar volgers het kunnen zien en ze mag alleen mensen toevoegen die ze kent.'
Ik zie nauwelijks narigheid voorbij komen op tiktok.


Hier net zo!
<<

Anoniem300

Bericht 08 Jan 2020 08:13

Re: Pubers!

Hier ook 2 kinderen met tik tok en ik heb alles ook privé staan en reacties uitgeschakeld. Vrienden kunnen wel de filmpjes zien maar verder niemand.
Wij hebben.als afspraak dat ze zelf geen vriendjes mogen opzoeken of accepteren (eerst vragen) en filmpjes zien wij eerst voordat hij erop mag.
Nu heb ik zelf ook een account (doe ik niks mee)en ben vriendje van ze dus zie ook alles wat er gebeurd.
<<

Anoniem272

Bericht 09 Jan 2020 16:55

Re: Pubers!

Newby, dat is ook een slimme manier om het in de gaten te houden.
Ieniemienie: goed om jouw ervaringen te lezen. Die regels kan ik mooi overnemen.
Liadan, dat stelt me gerust, thanks.

Dank voor alle reacties!
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 25 Jul 2021 09:10

Re: Pubers!

Ik up even dit topic, want zit met de handen in het haar.

We hebben de laatste paar maanden erg veel problemen met onze zoon van 14. Het begon een paar maanden geleden met blowen, daarna geld gestolen van ons om het blowen te kunnen bekostigen en gisteravond kwam ik thuis en was mijn scooter weg.
Had hij die gepakt om lekker met zijn vriendjes rond te scooteren. Dit was rond 23.30u.

Hij zou bij een vriendje blijven slapen. Ik kreeg eerder op de avond een appje of hij even naar mijn huis mocht (vader en ik zijn gescheiden) om zijn telefoon op te laden. Ik stuur nog terug dat dat ok is, maar dat ie zich wel gedraagt en zich ook als ik er niet ben aan de regels houdt. En toen was dus mijn scooter weg.

Heb hem in razernij gebeld en toen hij kwam heb ik uit pure onmacht tegen hem staan gillen en hem zelfs een klap gegeven.
Daarna zijn vader gebeld en met zoon naar zijn vader gefietst. Onderweg heb ik schreeuwend tegen hem verteld wat er kan gebeuren als hij een ongeluk maakt, dat zijn vader en ik dan alles moeten betalen, we voor alle schade moeten opdraaien. En wat als hij met zichzelf een ongeluk had gemaakt, dat het dan weleens helemaal niet leuk voor hem kan aflopen.

Met zijn vader besproken dat hij nu een maand huisarrest krijgt en een maand zijn telefoon moet inleveren.

Maar ik en zijn vader zijn teneinde raad. Je eigen kind op geen enkel vlak meer kunnen vertrouwen is een verschrikkelijk gevoel. (Blowen, stelen en scooter zijn de "grote" dingen die zijn voorgevallen, daarnaast hebben er ook veel "kleinere" dingen voorgedaan.)

Ik kan wel huilen. Vind het zo erg. Voel zoveel onmacht en zijn vader eveneens.

Heeft iemand hier tips? Waar doen we goed aan? Andere ouders die tegen dit soort heftige dingen aanlopen?
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3159

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 25 Jul 2021 11:03

Re: Pubers!

Ik heb geen concrete tips voor je. Wel weer ik dat ik dat mijn tante en neefje dezelfde struggles hebben. Daar is iemand van het wijkteam bij betrokken die ook andere mensen heeft ingeschakeld. Wellicht kun je bij hen (ook) aankloppen?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 25 Jul 2021 21:08

Re: Pubers!

Ah dat vind ik wel een fijne tip Bloom dank je wel!

Hij heeft ook een tijdje bij een psycholoog gelopen, maar die kwam niet verder met hem. Hij zei gewoon helemaal niks of ging soms zelfs niet naar haar toe. Heel vermoeiend, want hij wilde in eerste instantie zelf naar haar om te praten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jul 2021 21:50

Re: Pubers!

Wat ontzettend lastig en verdrietig Janne. Ook al heb je het gevoel dat je je hoofd amper boven water kan houden, vind ik wel dat je met de beste wil het wil oplossen voor jullie.
Ik herken de problematiek van m'n stiefbroertje en m'n ouders. Mijn moeder heeft daar ook hulp van een psycholoog bij gehad. Niet alleen het kind dus maar ook de ouder. Zou dat voor jou een optie zijn. Iig om te kunnen ventileren zonder oordeel. En misschien wat handvatten krijgen.
Verder geen idee wat voor stappen je kan doen. Misschien op een rustig moment het met hem bespreken, niet in de heat of the moment? Heftig hoor, jeetje op z'n 14e. Je wilt ze zo graag beschermen voor dit soort dingen.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers