Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

<<

Anoniem272

Bericht 19 Dec 2016 13:30

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Voorweeën waren bij mij onregelmatig, maar de 'echte weeën' kwamen heel regelmatig om de paar minuten. Daar merkte ik het aan.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 20 Dec 2016 11:04

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de eerste kreeg ik zo uit het niets een kramp en die kwamen direct om de 3 minuten. Ze duurde ongv een minuut en werden niet heftiger. Vk gebeld na een uur, vliezen gebroken en na een half uur weer gebeld dat ze moest komen want ik moest "poepen". Mocht direct persen

De tweede had ik niet door. Was dat m'n beste vriendin zei misschien moet je je man even bellen want je hebt nu weer een harde buik. Harde buiken deden geen pijn. Vk gebeld en ja hoor.. 5 cm ontsluiting

De derde was in het ziekenhuis.vliezen gebroken en daarna voelde ik iets wat ik herkende van de middelste maar het deed geen pijn. Was ook niet op de ctg te zien en te registreren. Vk gelovende me ook niet maar had idd al 5 cm ontsluiting.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem251

Bericht 20 Dec 2016 15:37

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Toen ik in bad ging en de weeën heftiger werden wist ik het wel. Toen ik vlak daarna ook moest overgeven wist ik het zeker. Daarvoor had ik ook wel weeën maar die waren nog niet zo heftig of heel regelmatig, dus toen twijfelde ik nog wel.
<<

Anoniem253

Bericht 23 Dec 2016 12:39

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Wauw Kwak! Jouw eerste bevalling ging dus heel snel? Dat het ineens zo hevig kan beginnen, dat wist ik niet.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 27 Dec 2016 12:01

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik heb gewoon 3 rare bevallingen gehad geloof ik.
De tweede duurde 3u en de 3de 3,5 uur dus ook snel. Omdat ik bij de derde maar max 15 min wat heb gevoeld heb ik er best last van gehad geestelijk. Ze hadden d'r oook in een mandje voor de voordeur kunnen hebben gelegd bijwijze van.
Daarin tegen waren mijn zwangerschappen niet fijn van de jongste 2.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 27 Dec 2016 12:09

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Bij de oudste wilde ik naar bed gaan en had een beetje rugpijn. Dit had ik vaker, dus had een kruik gemaakt en in mijn rug gelegd. Maar de pijn werd alleen maar erger ipv minder. Ik moest toen ook vaak naar het toiler vanwege buikloop. Toen ben ik mijn rugpijn gaan timen. Pas rond 11.00 uur werden ze regelmatig en is de vk gekomen. Toen had ik 5 cm. De oudste is om 23.11 uur geboren via een spoedks. De bevalling heeft ruim 22 uur geduurd.

Bij de jongste heb ik niets gevoeld zelfs geen voorweeën. Zij is geboren via een geplande ks.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Dec 2016 21:59

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik had 's nachts buikpijn die niet afzwakte. Uiteindelijk toch de vk gebeld, die wist zo niet wat het was dus voor de zekerheid naar het ziekenhuis voor een ctg. Daar zag ik de bekende golfbeweging en dacht ik 'dat kunnen wel eens weeën zijn', haha. Pas in het ziekenhuis voelde ik het ook echt als weeën. Ik zat toen al op 6cm.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem257

Bericht 28 Dec 2016 10:50

Re: Hoe herkende jij dat de bevalling was begonnen?

Ik had niet door dat het begonnen was, en toen ik wat heftige krampen kreeg had ik ook gelijk 10 cm. Om half 6 was ik aan het eten toen voelde ik al wel krampen maar nooit de link gelegd dat het weeën zouden zijn. Omdat ik alleen maar verhalen hoorde over hoe pijnlijk het was. Ik vond het helemaal niet zeer doen, na het eten rond 6 uur stond ik op en zag dat ik bloedverlies had. Toen is de verpleging gekomen en mocht ik naar de verlos kamer, daar moest ik aan de ctg, tot half 7 en toen had ik gelijk 10 cm ontsluiting. Ik wilde persee mijn moeder erbij dus ik moest alles weg puffen tot ze er was.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Filoria