Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Noodpakket in huis?

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 15 Dec 2016 13:31

Re: Noodpakket in huis?

Exogenesis schreef:Hoe doen die doomsday preppers dat eigenlijk met die enorme voorraden, wanneer dat tegen de einddatum van houdbaarheid loopt?

En.. Moet er ook een kookplaatje o.i.d. op zo'n lijst staan? Of eet je dat blikvoer koud?

Een watersnoodramp hoeven wij hier (Drenthe) niet voor te vrezen trouwens, we wonen, als het goed is, hoog genoeg om droge voeten te houden als de dijken doorbreken.


Je kan die blikken eventueel ook opwarmen door je wegenboek in de fik te steken met je lucifers en hem daarboven te houden.

Maar....ze houden toch meestal hele lijsten bij met data en gebruiken wat nodig is qua datum en vullen weer aan?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 15 Dec 2016 13:37

Re: Noodpakket in huis?

Een oplader voor telefoon op zonne-energie zou ik overigens wel willen. Voor als de stroom een paar dagen zou uitvallen :smile: maar ja als niemand anders dat heeft, met wie moet ik dan appen :nopompom:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem255

Bericht 15 Dec 2016 16:31

Re: Noodpakket in huis?

Mijn man is daar vrij fanatiek mee bezig (alles m.b.t. survival/preppen etc)
Onze noodpakketten zijn nog veel uitgebreider. Ook kleding en fleeceplaids etc.
<<

Anoniem255

Bericht 15 Dec 2016 16:32

Re: Noodpakket in huis?

Oh... wat betreft de datums: mijn checkt de pakketten regelmatig. Wat dat dan richting de tht loopt maken weer klaar en daar gaat weer iets anders voor in de tas/pakket.
<<

Anoniem245

Bericht 15 Dec 2016 17:06

Re: Noodpakket in huis?

Nee, nooit over nagedacht en dat wil ik ook niet.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 15 Dec 2016 20:35

Re: Noodpakket in huis?

ik ga ook niet uit van een mega ramp ofzo. alles wat wij in huis hebben wordt ook gewoon gebruikt, dit wordt telkens aangevuld waardoor er altijd een voorraad in huis is. zo heb ik dat van huis uit geleerd, niet speciaal voor een ramp ofzo.

Toen we hier een serieus waterlek hadden merkte ik trouwens dat even naar de winkel niet op gaat. de winkels waren binnen een korte tijd compleet geplunderd en hadden geen fleswater meer op voorraad. kennis is nog met een hongerige baby langs de deuren geweest omdat ze geen water had voor de flesvoeding.
vorig jaar met de ijzel konden de winkels ook enkele dagen niet bevoorraad worden. sowieso was het toen erg prettig om niet naar buiten te hoeven. toen was ik echt wel blij met onze gevulde voorraadkast. dan moet je niet denken aan een voorraadkast zoals preppers, maar gewoon dingen die je normaal eet. bijvoorbeeld een aangebroken zak rijst in de keuken en een in de voorraadkast.

Highway schreef:Het filter dat ik had gezien is van sawyer point one squeeze en die kost rond de 70 euro maar daar kun je 3 miljoen liter water mee filteren. Er zijn goedkopere voor 30 euro en daar kun je 1000ltr mee filteren. Ik twijfel nog over welke ik ga aanschaffen.

ik had sawyer mini /care plus waterfilter op het oog (zijn hetzelfde alleen care plus heeft een eigen opdruk) van rond de 35euro. heeft een capaciteit van 375.000 liter.
ik denk dat ik liever 2x die van 35euro (als backup of voor iemand anders) dan een duurdere met een grotere capaciteit. de kans dat je zoveel water moet filteren is natuurlijk niet zo heel groot.

ik kijk trouwens juist naar zo'n waterfilter omdat ik dan geen flessen water op voorraad hoef te hebben waarbij ik de houdbaarheid in de gaten moet houden. waterfilter in de ehbo bak en klaar. dus eerder luiheid dan obsessief gedrag.

Exogenesis schreef:En.. Moet er ook een kookplaatje o.i.d. op zo'n lijst staan? Of eet je dat blikvoer koud?

dan eerder een brander en een voorraad brandstof? kookplaatje heb je niets aan als er geen stroom meer is.
dat gaat voor mij ook al wat te ver richting het preppen. als je rekening gaat houden met een langere tijd geen stroom en/of gas dan moet je nog veel meer aanpassen.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Papillio