Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Persoonlijk make-up advies?

<<

Aletta

Noob

Berichten: 74

Geregistreerd: 08 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Dec 2016 18:06

Persoonlijk make-up advies?

Ik ben een totale amateur als het gaat om make-up. Maar soms zijn er momenten dat ik er extra verzorgd uit wil zien, bijvoorbeeld tijdens een date of belangrijke werkafspraak ;). Ik doe dan meestal maar wat, maar ik ben toch nooit echt tevreden.

Weten jullie of er mensen/plekken zijn waar je kunt leren make-up aan te brengen die bij je past? Ik weet wel dat veel visagisten zijn die workshops aanbieden, maar dat is voor groepen. Maar kun je ook (voor een betaalbare prijs) een prive-workshop krijgen? Iemand ervaring?
<<

Anoniem221

Bericht 14 Dec 2016 18:57

Re: Persoonlijk make-up advies?

We hebben hier in het dorp een drogist die met je meedenkt en het ook met je uitprobeert. Ik heb veel uren in de stoel gezeten, omdat hij weer een nieuw make-upje had binnengekregen en wilde weten of het ook bij mij zou passen.

Ik weet niet of meer drogisten dat doen? Zoals een Douglas?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Dec 2016 20:54

Re: Persoonlijk make-up advies?

Ik zou gewoon naar de Douglas gaan (of een andere)en je daar laten adviseren. Dan maken ze je ook gelijk op en kun je vragen stellen en heb je meteen de juiste producten. Verder denk ik dat je een visagiste kan benaderen als je prive les wil. Ik heb ook veel geleerd via internet, en gewoon eens uit proberen. Succes!
<<

Anoniem301

Bericht 14 Dec 2016 21:01

Re: Persoonlijk make-up advies?

Bij de drogisten hier doen ze dat niet. Wel bij parfumeriewinkels als Douglas of ICI Paris. Zou zeker even binnenlopen en advies vragen! Nog beter als ze een MAC-counter hebben.
<<

Anoniem221

Bericht 14 Dec 2016 21:14

Re: Persoonlijk make-up advies?

Ik heb de beste man maar even gegoogled en het blijkt een parfumerie-drogisterij. Hij is te vergelijken met een Douglas. Heeft ook alleen maar dure merken in de winkel.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Dec 2016 22:29

Re: Persoonlijk make-up advies?

Make-up aanbrengen is vooral een kwestie van oefenen. Op youtube vind je veel tutorials met handige tips. Voor welke kleuren jou mooi staan zou ik om advies vragen bij de mac counter in de bijenkorf.

Of plaats hier een foto en laat ons meedenken :wink:
<<

Aletta

Noob

Berichten: 74

Geregistreerd: 08 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Dec 2016 23:19

Re: Persoonlijk make-up advies?

Bedankt voor de reacties! Foto plaatsen doe ik hier liever niet, helaas :).

Maar is het niet zo dat ze in een winkel je vooral dingen willen aansmeren? Ik vond op internet inmiddels ook workshops in schoonheidssalons, die niet zo heel duur zijn (vergelijkbaar met de kosten van een kapper). Misschien dat ik dat wel doe, want dan heb ik ook het idee dat iemand echt de tijd voor me kan nemen en dat ik kan uitleggen wat ik belangrijk vind.

Filmpjes en artikelen op internet heb ik wel eens naar gezocht, maar vind ik altijd lastig. Het lukt mij nooit zo goed als op het filmpje en het staat mij ook nooit zo goed ;-).

Soms leggen ze per type gezicht, huidskleur, oogkleur, enz. uit wat het beste bij jou past. Maar volgens mij heb ik een hoofd dat in geen enkele categorie valt :')
<<

Anoniem221

Bericht 14 Dec 2016 23:48

Re: Persoonlijk make-up advies?

Je moet sterk in je schoenen staan, maar dat moet je ook bij iemand die voor een laag bedrag advies geeft. Want die zijn er heus niet alleen op uit om je enkel advies te geven.

Ik had altijd foundation van Estee Lauder, maar toen ik op mezelf ging wonen werden mijn wensen praktischer. Nu gebruik ik al jaren één van Max Factor. In Nederland is mijn kleur niet meer te krijgen, want mensen schijnen donkerder te zijn dan ik ben, en dus koop ik het in Duitsland. Maar wat ik ermee wil zeggen. Je kunt prima gratis kleuradvies krijgen, ook binnen een parfumerie, maar als je iets te duur vindt, dan is het een feit dat je moet onthouden welke ondertoon je het beste kunt gebruiken (roze of geel) en zelf onderzoek doen naar een goedkoper product. Ik heb ook lang naar mijn goedkopere product gezocht.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 14 Dec 2016 23:57

Re: Persoonlijk make-up advies?

Via VakantieVeilingen een workshop bij superlooks doen!
D. 💙14-01-2019💙

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers