Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laadpas auto (stekkeren)

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Dec 2016 14:56

Laadpas auto (stekkeren)

Wie weet hier meer van hybride rijden en stekkeren met de auto?

Sinds deze week hebben wij een hybride auto die we ook moeten stekkeren. Nu stekkeren wij voornamelijk nog thuis omdat we nog opzoek zijn naar een goede laadpas en abbonement o.i.d.

Bij de auto kregen we een laadpas van eneco, maar daar betaal je 3 euro per maand voor, zonder nog de instapkosten en de kwh kosten. Ik probeer nu wat informatie te vinden op internet hierover, maar ik kom niet veel tegen.

Ondertussen weet ik dat er verschil is in
- maandelijke kosten
- instapkosten
- kwh kosten
- eventueel kosten voor snelladen
- mobility flix

Ik kan alleen nergens vinden wat gemiddeld de kwh kosten zijn per systeem? Wat betaal je bij een paal dezelfde onderneming en wat bij een paal van een andere onderneming. Waar kan ik dit soort verschillen vinden?

Wie heeft al een auto die gestekkerd moet worden en weet hier mee van en kan mij hierin wat helpen, waar moet ik echt op letten etc?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Dec 2016 21:30

Re: Laadpas auto (stekkeren)

08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Dec 2016 00:37

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Thanks.
Deze was ik nog niet tegengekomen/nog niet naar gekeken omdat het een van de aanbieders.
Het geeft ons in elk geval een breder beeld qua informatie.

Ik zei ook tegen mijn vriend vanavond dat het wel een totale nieuwe wereld is waarin we zoeken en je totaal nog niet weet wat wat betekend. Ik denk ook dat dat het oriënteren een stuk lastiger maakt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 15 Dec 2016 14:09

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Welke hybride heb je?
D. 💙14-01-2019💙
<<

ChiQ

Bericht 15 Dec 2016 14:10

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Wij hebben een laadpas van Nuon.
<<

Anoniem252

Bericht 15 Dec 2016 15:45

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Er is een tijdje terug ook een aflevering van kassa of radar van geweest. Was ook wel interessant!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Dec 2016 21:25

Re: Laadpas auto (stekkeren)

JustMeDaan schreef:Welke hybride heb je?


We hebben een golf gte gekocht.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Dec 2016 21:26

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Atelier Madame schreef:Er is een tijdje terug ook een aflevering van kassa of radar van geweest. Was ook wel interessant!

Ik zal eens gaan zoeken of ik die terug kan kijken. Dank je wel
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem221

Bericht 15 Dec 2016 22:21

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Nu heb ik geen hybride en geen verstand van laadpas, maar mijn vraag omtrent het stekkeren van andere auto's is wel beantwoord. Vroeg me al af of ze gratis konden stekkeren. Maar dat kost dus geld. Weer een vraagstuk opgehelderd.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 15 Dec 2016 22:29

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Weet niet zeker of het allemaal hetzelfde is. Denk het haast wel. Maar ik ben lid van een Toyota hybride forum waar dus ook mensen stekkeren. Misschien kun je daar iets vinden? Dan zend ik de link wel als je interesse hebt.
D. 💙14-01-2019💙
<<

ChiQ

Bericht 18 Dec 2016 12:44

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Kost idd geld maar het is 3x goedkoper rijden dan benzine.
Wij hebben ook een GTE maar ik vind de actieradius niet kloppen. Je laadt 2u maar je redt er geen 40km mee.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 18 Dec 2016 22:59

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Geen 40km chiq? Dat is wel heel weinig. Wij zijn ook naar de gte aan het kijken maar hier schrik ik van.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Dec 2016 08:13

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Het is wel een beetje hoe je er mee rijdt en wat je allemaal extra aan heb staan in de auto qua luxe etc. Airco uitzettennis al weer 6 km meer rijden.
Verder moet je ook gevoel gaan krijgen in gas los laten zodat hij ook weer een beetje oplaad tijdens het rijden.
hier wachten we nog op reactie van de gemeente over een eventuele laadpaal.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

ChiQ

Bericht 19 Dec 2016 08:19

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Bekende kwaal hoor bij elektrische auto's. Hij rijdt wel echt megaaaafijn. Alsof je door boter glijdt en heel veel comfort maar wel echt klein, de kofferbak stelt niets voor, er kan nét aan een bugaboo bee in, en dan past er niets groots meer naast (geen krat boodschappen). Maar kwa rijstijl en wegligging kan ik hem echt aanraden. Hij is snel ook, zeker als je gte knop indrukt. Dan krijgt ie power, niet normaal. Maar de dag dat wij 40km mee rijden op een volle accu moet nog komen. Btw, dit wil je niet horen, maar pas was de megatronic kapot (dus het brein) nu is onze auto nog geen jaar oud en alles binnen de garantie maar de auto stond 9 dagen bij de dealer op de brug. Dat kost wel wat geld.
<<

ChiQ

Bericht 19 Dec 2016 08:20

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Silly-One schreef:Het is wel een beetje hoe je er mee rijdt en wat je allemaal extra aan heb staan in de auto qua luxe etc. Airco uitzettennis al weer 6 km meer rijden.
Verder moet je ook gevoel gaan krijgen in gas los laten zodat hij ook weer een beetje oplaad tijdens het rijden.
hier wachten we nog op reactie van de gemeente over een eventuele laadpaal.


Hij laad alleen op in GTE stand, als je dus gte rijdt en hij in het 'groen' komt als je remt. Maar geloof mij maar wij hebben hem al een jaar en heb alle gekke dingen geprobeerd.
<<

ChiQ

Bericht 19 Dec 2016 08:26

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Ps, het is double engine, dus als de accu leeg is, schakel je over naar benzine. Dus een echt probleem is er niet. Hij is trouwens muisstil, kinderen etc horen de auto niet aankomen je moet dus echt op je hoede zijn.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Dec 2016 19:34

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Nog bedankt voor je reactie Chiq!
Ik heb er nu twee dagen mee gereden en ik moet nog wel wennen aan het feit dat het een automaat is. Ik heb heel erg de neiging om op korte stukjes waarbij ik veel moest schakelen de pook vast te pakken :D. Vandaag wilde ik tijdens het remmen de koppeling intrappen, maar die zat er niet.

Wat is trouwens voor jullie de rede geweest om voor een Nuon laadpas te gaan?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

ChiQ

Bericht 22 Dec 2016 23:08

Re: Laadpas auto (stekkeren)

:smile: omdat Nuon een hele grote klant van mijn man is haha! Vind je de auto lekker rijden? Ik vind hem superlekker rijden!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 23 Dec 2016 01:59

Re: Laadpas auto (stekkeren)

ChiQ schreef::smile: omdat Nuon een hele grote klant van mijn man is haha! Vind je de auto lekker rijden? Ik vind hem superlekker rijden!


oke, snap het voordeel van Nuon.

Hij rijdt heerlijk. Hij is heel stil, veel vermogen. Dat laatste vind ik nog een beetje eng, de gte knop nog niet gebruikt. Hij rijdt hard genoeg zonder. Verder is het een luxe auto die echt af is. Zowel van binnen, buiten en het rijcomfort.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Dec 2016 21:39

Re: Laadpas auto (stekkeren)

Wij hebben een volledig electrische auto (Nissan Leaf), volgens mijn vriend is onze laadpas van mister green en betaald hij niets maandelijks. Maar hij heeft zich er ook lekker in verdiept want het is een auto van de zaak en ik heb me er al helemaal niet in verdiept want ik kwam pas in beeld nadat die auto er was.

Overigens rijdt het echt megafijn, ik rijd het liefst in de electrische auto, dat rijdt zo soepel. Dat wennen aan een automaat is wel zo gebeurd hoor, ik heb altijd schakel gereden en dus voor het eerst in de automaten van mijn vriend (de andere hebben we weggedaan). In het begin trapte ik nog wel eens per ongeluk heel hard met twee voeten op de rem omdat ik dan tegelijk de koppeling wilde intrappen maar tegenwoordig gebeurd dat eigenlijk nooit meer, heel af en toe wil ik nog schakelen, maar omdat dat pookje wel heel anders is gebeurd dat niet zo snel, dan heb ik het meestal al wel door.

Volledig electrisch is wel een verhaal apart, we hebben een actieradius van ongeveer 120 km, maar dan moet je de hele weg tussen de 50-70 rijden, geen airco en verwarming gebruiken, langzaam optrekken en rustig remmen etc.
We hebben ook wel eens bij fastned opgeladen, in 15 minuten naar 80% is bij volledig electrisch best de moeite waard. Maar wel duurder dan gewoon thuis opladen.

Waar ik me trouwens groen en geel aan erger zijn al die hybrides die de laad-parkeerplaatsen tegenwoordig inpikken waardoor ik met mijn volledig van elektriciteit afhankelijke auto vaak niet kan laden. Maar ja dat is meer het probleem van de parkeergarages dan van de mensen zelf, ik zou hetzelfde doen als ik een hybride had. :wink:

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo