Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag aan de meiden in de zorg...

<<

Anoniem282

Bericht 14 Dec 2016 22:23

Re: Vraag aan de meiden in de zorg...

JaneDoe schreef:Ho wacht even jongens.... jullie maken het ondertussen wat erger dan het is haha :lol: |
Ik wil geen juridische stappen gaan ondernemen of het hard tegen hard gaan spelen met de bond.
Ik was gewoon benieuwd hoe dit bij jullie zit en wilde eens vrijblijvend de bond vragen of ik hier inderdaad recht op heb en hoe ik het het beste kan aanpakken als mijn werkgever zegt er geen geld voor te hebben. Het is niet zo dat ik er meteen een heel ding van wil gaan maken.

De reden is inderdaad omdat ik vind dat ik er recht op heb. De directeur van mijn organisatie stond vorig jaar nog in de Quote lijst, dus met die centen valt het wel mee gok ik haha. Het is gewoon een principe dingetje....als ik het niet krijg vind ik het niet netjes, maar ik ben ook weer niet van plan om álles op álles te gaan zetten om het wel te krijgen, ik laat me alleen niet meteen de deur wijzen met het zinnetje "daar hebben we geen geld voor". :laughcry:


Nu snap ik wat je bedoelt. :) Echter worden mijn voorgaande reacties er niet anders van. Als jouw werkgever zegt er geen geld voor te hebben, zou je het moeten afdwingen en ik gok erop dat het weinig indruk maakt als je dat op eigen titel doet. Anders was je werkgever meteen wel je tegemoet gekomen. Heb je inmiddels contact gehad met de vakbond? :)

Het is jammer dat je niet weet wat het bedrag zou zijn wat je nog behoort te krijgen. Dat zou het veel concreter maken in je vraag naar je werkgever. Maar nee, alsnog uitbetalen in ruil voor vakantiedagen mag niet. Wat hier al is gezegd: sigaar uit eigen doos.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 15 Dec 2016 14:08

Re: Vraag aan de meiden in de zorg...

Ik weet niet precies waar zij het heft uitgerekend. Was in ieder geval via een link van de fnv. En dat bedrag is op basis van 32 uur. Ikzelf werk ook 32 uur dus ik zal ook rond dat bedrag zitten.

Werkgevers wilden dat wel in de cao hebben. Dat je je gemiste ort krijgt uitbetaald maar dat je dan wel ik dacht zelfs jaarlijks 3 vakantiedagen in moet leveren. Daarom is de cao ook nog niet rond onder andere. Zo krijgen we ook maar 1,56% loonsverhoging ofzo terwijl de overheid voor 3,nogwat % geld heeft gegeven.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 15 Dec 2016 19:44

Re: Vraag aan de meiden in de zorg...

We leveren volgend jaar alsnog vakantiedagen in, maar die worden gebruikt om onze eindejaarsuitkering naar 8 procent te krijgen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 15 Dec 2016 22:21

Re: Vraag aan de meiden in de zorg...

Volgens mij is de cao nog steeds niet rond. Dus zeker is dat niet. Ik heb in ieder geval tegen gestemd.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Flower

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Sep 2013 11:47

Bericht 16 Dec 2016 09:50

Re: Vraag aan de meiden in de zorg...

Jane doe ; je kan het idd via de fnv uitrekenen.
Ik kan je de link hiervoor sturen mocht je dat willen
Je moet hiervoor weten over een jaar hoeveel ort je krijgt en hoeveel vakantie uren je hebt opgenomen.
Bij mij gaat het om ongeveer 1500 euro bruto over 5 jaar

Volgens mij is de cao wel rond, mijn werkgever heeft laten weten dat hun gaan uitbetalen maar je krijgt dus eerst een voorstel, ook de eenmalige uitkeringen van 1.2 procent worden uitbetaald.
Afbeelding
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 16 Dec 2016 13:11

Re: Vraag aan de meiden in de zorg...

JustMeDaan schreef:Volgens mij is de cao nog steeds niet rond. Dus zeker is dat niet. Ik heb in ieder geval tegen gestemd.


CAO is wel rond inderdaad.

Kreeg van mijn werkgever bericht dat we in december en februari een eenmalige uitkering van 1,2% krijgen en dat we in februari een voorstel krijgen voor de nabetaling van de ORT. Daar moet je voor tekenen (vaststellingsovereenkomst), doe je dat niet dat worden de eenmalige uitkeringen ook weer ingetrokken.

Verder nog een loonsverhoging van 0,65% vanaf oktober dit jaar, die we ook in december met terugwerkende kracht nog uitbetaald krijgen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 17 Dec 2016 15:50

Re: Vraag aan de meiden in de zorg...

Ik heb van mijn collega begrepen dat als je de uitkering van de ort aanneemt je die 2x 1,2% weer terug moet betalen.

Dan staat de nieuwe cao nog niet online bij de fnv want die is van 2014-2016
D. 💙14-01-2019💙
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 21 Dec 2016 00:25

Re: Vraag aan de meiden in de zorg...

Onder welke CAO val je?

Ik en veel collega's binnen de stichting hebben allemaal hierover een brief gestuurd. Over afgelopen jaar hebben we alle ORT van de vakanties gestort gekregen. Echter de andere jaren zijn ze nog over in 'onderhandeling'. Geloof nooit dat dit uitbetaald gaat worden helaas, aangezien er zo'n 2000 mensen binnen de stichting werken. Ik val trouwens onder de CAO Gehandicaptenzorg. Een half jaar terug heeft op de site van FNV een voorbeeld brief gestaan die je kon indienen hierover bij je werkgever.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 21 Dec 2016 04:09

Re: Vraag aan de meiden in de zorg...

Ik zou eerst uitrekenen om hoeveel geld het gaat inderdaad. Als het om een paar honderd euro gaat en ze blijven vasthouden dat ze geen geld hebben, zou dan heel snel andere baan ook gaan zoeken.Misschien kan je het compenseren met vakantie bijv?
<<

Anoniem236

Bericht 22 Dec 2016 23:13

Re: Vraag aan de meiden in de zorg...

Wij hebben vorig jaar ook met z'n alle dezelfde voorbeeldbrief ingediend, maar er kwam als reactie dat we daar geen recht op hebben, alleen de uitleg weet ik niet meer. Ik val onder CAO GGZ
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers