Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


opslag vragen

<<

Elle123

Bericht 13 Dec 2016 18:23

opslag vragen

Toen ik bij mijn huidige werkgever begon, heb ik getekend voor 2 jaar salarisbevriezing. Het verschil tussen wat ik vroeg en wat er voor stond in de cao geloof ik was te groot. Dat heb ik toen gedaan. Inmiddels zijn de 2 jaar voorbij en komt er een cao verhoging aan (van 0,55%, wat voor mij maar liefst bruto 13 euro per maand betekent ;)) en die krijg ik nu dus wel.

Maar wanneer is nou het moment om opslag te vragen? Is het heel raar om dat direct te doen nadat die 2 jaar voorbij zijn? En hoe kan ik het het beste aanpakken? Mijn taken zijn niet veranderd, maar ze zijn wel tevreden over mijn werk geloof ik. We hebben nooit functioneringsgesprekken.
<<

Anoniem335

Bericht 13 Dec 2016 19:19

Re: opslag vragen

Ik zou het niet direct doen na die 2 jaar, maar een half jaar later ofzo iets, maar ik stel zulke dingen sowieso altijd te lang uit...

Heb je een idee hoe het bij collega's gaat? Hoe vaak hebben die een salarisgesprek?

Wij hebben ook geen functioneringsgesprekken, maar vaak wel 1 keer per jaar een salarismededeling. Dat vindt meestal in januari plaats, maar ook wel eens veel later. Vind ik maar niks... Heb er vorig jaar al heleboel bijgekregen dat ik het dit jaar niet durf te vragen denk ik.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Dec 2016 19:50

Re: opslag vragen

Je hebt getekend voor 2 jaar salarisbevriezing en die periode is voorbij. Dan zou ik het echt niet raar vinden als je hierom zou vragen. Waarom nog een x-aantal maanden wachten? De CAO-verhoging zou ik hier los van zien, want doorgaans gaan mensen per jaar een trede omhoog en dat is in jouw geval niet zo geweest. Nu de twee jaar om zijn, is een trede hoger logisch en zou ik daarop insteken. Ik zou hier geen bescheiden houding bij innemen, omdat je anders een dief van je eigen portemonnee bent/kan zijn. Ze hoeven geen 'ja' te zeggen, maar dat weet je alleen als je het vraagt.
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:41

Bericht 20 Dec 2016 12:01

Re: opslag vragen

Guattari schreef:Je hebt getekend voor 2 jaar salarisbevriezing en die periode is voorbij. Dan zou ik het echt niet raar vinden als je hierom zou vragen. Waarom nog een x-aantal maanden wachten? De CAO-verhoging zou ik hier los van zien, want doorgaans gaan mensen per jaar een trede omhoog en dat is in jouw geval niet zo geweest. Nu de twee jaar om zijn, is een trede hoger logisch en zou ik daarop insteken. Ik zou hier geen bescheiden houding bij innemen, omdat je anders een dief van je eigen portemonnee bent/kan zijn. Ze hoeven geen 'ja' te zeggen, maar dat weet je alleen als je het vraagt.


Dit dus, ik zou het ook gewoon vragen. En dan is december of januari daar juist een goede maand voor! Anders ben je wellicht te laat, heb ooit het excuus gehoord "ja, maar nu staat alles al vast voor het komende jaar. Zoiets wordt in januari bepaald :12: , dus volgend jaar januari kunnen we het erover hebben". Ik zou dat gewoon voor zijn.
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Anoniem313

Bericht 20 Dec 2016 13:11

Re: opslag vragen

Ik ben het eens met Nicole en Guattari, en zou het voor mezelf en naar mijn gesprekspartner niet framen als 'om opslag vragen' maar als 'in onderhandeling gaan over mijn salaris'.
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:41

Bericht 16 Jan 2017 16:20

Re: opslag vragen

En, hoe is het gegaan?
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Elle123

Bericht 19 Jan 2017 20:44

Re: opslag vragen

In januari zijn eigenlijk alle voortgangsgesprekken gepland, daarvoor moest ik alle informatie aanleveren (salaris en vrije uren), maar mijn baas heeft het voorlopig nog te druk, dus dat wordt waarschijnlijk februari. Dan ga ik het tijdens dat gesprek aankaarten.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers