Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moederskind

<<

Geel

Bericht 12 Dec 2016 21:21

Moederskind

Het valt mij en mijn man op dat ons dochtertje veel sneller huilt als hij met haar is dan wanneer ik met haar ben. Nu is ze sowieso wel wat pieperig, al een tijdje, vooral in de namiddag. Maar vanavond bij het naar bed gaan, heeft ze continu gehuild bij het pyjama aandoen, toet wassen, fles etc. Ze had ook wat verhoging/koorts vandaag en een snotoog, dus ze was ook niet lekker. Ik was er niet, want ik was werken. Maar los van dat alles huilt en mekkert ze bij hem sneller dan bij mij. Ik ben drie dagen per week alleen met haar, mijn man één, één dag op de opvang en het weekend vaak samen.

Herkennen jullie dit? Zo ja, was het een fase (juist rond deze leeftijd) of wel iets structureels? Hebben jullie nog iets concreets opgepakt om dit te veranderen?
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 12 Dec 2016 21:26

Re: Moederskind

Ik heb hier structurele moederskinderen... als het aan de kinderen ligt doe ik alles en blijft papa vooral ver weg;)
Er zijn hier ook tijden geweest dat ze huilend aan de deur stonden te roepen om mij.

Ik heb hier verder niets aan gedaan, wanneer ik weg ben ben ik weg en moet man het zelf oplossen. Nu wordt er overigens eigenlijk niet meer gehuild hoor maar leuk vinden ze het niet wanneer ik er niet ben.

Net zoals jij schrijft ben ik ook veel meer thuis met ze dus het is ook niet gek dat ze meer naar diegene toe trekt toch?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Dec 2016 21:28

Re: Moederskind

Ja ik herken het. T had ook heel lang dat ie bij mij veel liever en stiller was. Nu is dat sinds een tijd/paar maanden juist andersom. Als ik er ben dan jammert ie veel meer, wil ie veel bij mij zijn, moet ik m tillen/bezighouden, want anders gaat ie snel piepen. Dus het gaat over, maar of je dat wil ;)

Wij hebben er (juist) niks aan gedaan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 12 Dec 2016 21:29

Re: Moederskind

Mijn zoon heeft lang aan mij geplakt, maar nu heeft hij een voorkeur voor papa. Voor troost en knuffels komt hij wel meer bij mij.
L2014 & H2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 12 Dec 2016 21:30

Re: Moederskind

Heel herkenbaar! Heel vermoeiend!
Zodra ik uit beeld ben is het piepen en mopperen. Van de week wilde hij niet eens eten van mijn man hebben. Hij hield gewoon zijn mond dicht.
Als mijn man hem uit bed haalt als ik al weg ben gaat het wel beter dan dat hij ziet dat ik weg ga.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Dec 2016 21:31

Re: Moederskind

Wat vervelend Geel! Ik geloof wel dat dit normaal gedrag is, ik herken het in ieder geval wel van mijn neefjes. Bij hen gaat het op en af met fasen. Het is natuurlijk ook zo dat ze jou vaker ziet dus in dat opzicht is het wel logisch.

Heksenketel het lijkt me wel akelig als je kinderen liever willen dat hun vader ver weg blijft, ook voor je man. Lijkt me toch een beetje als een afwijzing voelen voor hem.
Laatst gewijzigd door Elliot op 12 Dec 2016 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Geel

Bericht 12 Dec 2016 21:31

Re: Moederskind

Zora schreef:Wij hebben er (juist) niks aan gedaan.
Want? Gewoon afwachten en kijken wat er gebeurt? Ik ben daar ook wel van inmiddels, beetje door ervaring dat het vanzelf weer over gaat, maar ik vraag me toch bij dit soort dingen af of het nu wél iets structureels is waar ik iets mee moet. :eyes:
<<

Geel

Bericht 12 Dec 2016 21:32

Re: Moederskind

Ik vind 't ook gewoon een beetje sneu voor mijn man. 't Gaat ook vaak heel leuk hoor, dan stuurt ie ook leuke foto's of filmpjes van zijn dag met haar. Maar toch. Ik voel me dan een beetje rot dat ze huilt bij hem en zodra ik m'n hoofd om de deur steek, is het lachen en kletsen en gezellig.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15968

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Dec 2016 22:11

Re: Moederskind

Wij zeggen vrij regelmatig tegen elkaar dat D totaal geen voorkeur lijkt te hebben voor een van ons. Maar wat mij wel echt opvalt is dat hij bij mij veel meer miept en piept en zeurt en huilt en driftbuien heeft. Ik denk zelf echter dat dit komt omdat ik wat minder consequent ben dan mijn man :eyes: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Dec 2016 22:28

Re: Moederskind

Geel schreef:
Zora schreef:Wij hebben er (juist) niks aan gedaan.
Want? Gewoon afwachten en kijken wat er gebeurt? Ik ben daar ook wel van inmiddels, beetje door ervaring dat het vanzelf weer over gaat, maar ik vraag me toch bij dit soort dingen af of het nu wél iets structureels is waar ik iets mee moet. :eyes:



Nouja met dit soort dingen (zolang het niet de spuigaten uitloopt ofzo) proberen we gewoon normaal te doen en ook gewoon vooral onze eigen routine te volgen. Dus tja, liever bij mama maar moet mama net aankleden/werken/douchen etc? Helaasch, dan moet je het met papa doen. En dan doet papa wél extra z'n best om het leuk te maken :)

En als ie echt ff zin heeft om zich te laten gaan bij mij, en niet bij papa, dan is dat ook prima, en dan ga ik ook niet te pas en te onpas een liedje zingen zodat ie ophoudt. Dan maar een potje huilen even... tot op zekere joogte dus ;)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Dec 2016 22:29

Re: Moederskind

Lady schreef:Wij zeggen vrij regelmatig tegen elkaar dat D totaal geen voorkeur lijkt te hebben voor een van ons. Maar wat mij wel echt opvalt is dat hij bij mij veel meer miept en piept en zeurt en huilt en driftbuien heeft. Ik denk zelf echter dat dit komt omdat ik wat minder consequent ben dan mijn man :eyes: .



Wij denken dat het komt omdat hij zich bij mij het meest op z'n gemak voelt, het meest zichzelf kan zijn. Leuk is dat :face:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 12 Dec 2016 23:30

Re: Moederskind

Hier zijn het allebei echte moederskindjes, ik denk dat het hier komt omdat ik altijd thuis ben en ook her meeste met de kinderen doe.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Dec 2016 23:40

Re: Moederskind

Mijn zoontje was eerst ook een echt moederskindje. Nu lijkt hij eigenlijk geen voorkeur te hebben, al denk ik dat hij met spelen enz eerder naar papa gaat, maar bij pijn en verdriet komt hij wel altijd naar mij.
2012 & 2016
<<

Anoniem197

Bericht 13 Dec 2016 09:21

Re: Moederskind

Hier ook herkenbaar en wij doen er verder niets aan. Bij mij miept en zeurt hij meer maar ik ben 24 uur per dag beschikbaar voor de kinderen, mijn man werkt dus is ook logisch.
Als papa zijn jas aan moet doen huilt hij omdat ik mee moet, nou ja papa trekt dus toch die jas aan en gaat met hem weg. Dan is het ook snel goed.
Papa doet wel andere dingen met onze zoon en dat maakt het ook specialer.
Hij wordt erg enthousiast als papa thuis komt en als hij nachtdienst heeft, mist hij papa toch meer. Is echt iets van de laatste tijd dus het komt vanzelf.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers