Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat strijken jullie?

<<

Anoniem304

Bericht 11 Dec 2016 10:24

Re: Wat strijken jullie?

Fedora schreef:Ik ben niet bepaald het schoolvoorbeeld van het strijken van kleding, maar als iemand zegt niets te strijken, dan vraag ik me altijd af of je je niet aangekeken voelt als vriendlief met een duidelijk niet gestreken shirt de deur uitgaat. Mijn vriend is zo makkelijk dat hij alles aantrekt, ook al is het niet gestreken. Maar als het volop zomer is en hij trekt een shirt aan waarvan je duidelijk kunt zien dat het niet gestreken is, dan voel ik schaamte. Schaamte, omdat ik te lui was om zijn shirt niet te strijken. En dat heb ik overgehouden van een overijverige strijkmiep aka moeder.

Ik vouw heel strak en netjes.
Niet strijkglad natuurlijk, maar echt geen gekke kreukels.

En mijn vriend bepaald zelf hoe hij de deur uit gaat :P
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 11 Dec 2016 13:00

Re: Wat strijken jullie?

Ik strijk ook veel. Maar dat komt ook omdat ik alles op de strijkplank opvouw, dan is het net zo makkelijk om even de strijkbout erop te zetten.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Dec 2016 13:04

Re: Wat strijken jullie?

Fedora schreef:Ik ben niet bepaald het schoolvoorbeeld van het strijken van kleding, maar als iemand zegt niets te strijken, dan vraag ik me altijd af of je je niet aangekeken voelt als vriendlief met een duidelijk niet gestreken shirt de deur uitgaat. Mijn vriend is zo makkelijk dat hij alles aantrekt, ook al is het niet gestreken. Maar als het volop zomer is en hij trekt een shirt aan waarvan je duidelijk kunt zien dat het niet gestreken is, dan voel ik schaamte. Schaamte, omdat ik te lui was om zijn shirt niet te strijken. En dat heb ik overgehouden van een overijverige strijkmiep aka moeder.


Dan moet je vriend zich schamen, niet jij! Hij heeft ook handjes gekregen :P

Ik strijk overigens niks, man ook niet. Door mijn nette kleding (die ik naar werk aantrek) snel en strak uit te hangen nadat de wasmachine klaar is, heb ik ook eigenlijk geen last van kreukels in mijn kleding.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 11 Dec 2016 16:21

Re: Wat strijken jullie?

Ik strijk alles, behalve ondergoed, handdoeken en beddengoed.
2012 & 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Dec 2016 16:32

Re: Wat strijken jullie?

Ik hang alles netjes en goed recht op voor het drogen, dat scheelt veel kreukels.
Ik strijk overhemden en blouses, soms een broek als dat nodig is. Oh en ook mooie tafellakens als we eters krijgen.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 11 Dec 2016 22:56

Re: Wat strijken jullie?

Bijna niks. Heel af en toe als mijn man een overhemd aan wil. Maar dat is maar zelden. Verder alles goed uithangen en strak vouwen en dan ziet het er gewoon heel netjes uit bij dragen.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 11 Dec 2016 23:12

Re: Wat strijken jullie?

Marin schreef:Niks.


Grappig Marin, ik lees dit topic toevallig net na het topic over de kledingkasten en zag naast jouw Pax-kast volgens mij twee strijkplanken ;-) Ik heb zelf ook een reservestrijkplank op zolder staan, alsof ik de huidige ooit versleten krijg, haha!

Ik strijk zelf alleen de werkkleding (koksjasjes) van mijn man en af en toe wat shirts van de kinderen als ik ze te lang in de wasmachine heb laten zitten. Meestal haal ik alles meteen uit de machine en hang ik het netjes op, zodat het zo de kast in kan als het droog is.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem185

Bericht 11 Dec 2016 23:12

Re: Wat strijken jullie?

Niks. Wat er gestreken MOET worden schuif ik door naar vriend. Ieder zijn job.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 13 Dec 2016 00:59

Re: Wat strijken jullie?

Fedora schreef:Ik ben niet bepaald het schoolvoorbeeld van het strijken van kleding, maar als iemand zegt niets te strijken, dan vraag ik me altijd af of je je niet aangekeken voelt als vriendlief met een duidelijk niet gestreken shirt de deur uitgaat. Mijn vriend is zo makkelijk dat hij alles aantrekt, ook al is het niet gestreken. Maar als het volop zomer is en hij trekt een shirt aan waarvan je duidelijk kunt zien dat het niet gestreken is, dan voel ik schaamte. Schaamte, omdat ik te lui was om zijn shirt niet te strijken. En dat heb ik overgehouden van een overijverige strijkmiep aka moeder.

niet strijken betekend niet direct dat iemand met een volledig gekreukeld shirt de deur uit gaat. netjes te drogen hangen, direct na het afhalen opvouwen en het shirt ziet er prima uit. in de kast en net aangetrokken zie je het verschil nog wel met een gestreken shirt maar na een uurtje dragen zit er ook in een gestreken shirt de eerste kreukels.

sterker nog, oma wil nog steeds niet geloven dat ik niets strijk.
met bloesjes en overhemden is het trouwens wel een ander verhaal. maar daar doen wij hier in huis niet aan.
Afbeelding
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 26 Aug 2015 15:19

Bericht 13 Dec 2016 10:43

Re: Wat strijken jullie?

Snoes schreef:Ik strijk alles, behalve ondergoed, handdoeken en beddengoed.


Hier hetzelfde. Ik strijk wel altijd bij de tv, dan vind ik het niet vervelend om te doen.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 13 Dec 2016 11:27

Re: Wat strijken jullie?

Kris schreef:
Snoes schreef:Ik strijk alles, behalve ondergoed, handdoeken en beddengoed.


Hier hetzelfde. Ik strijk wel altijd bij de tv, dan vind ik het niet vervelend om te doen.


Ja, dat doe ik ook altijd, ik vind het ook echt niet vervelend.
Ik strijk meestal ongeveer een keer per maand, ik spaar alles op en doe het dan in een keer. Dan kost het me gemiddeld 1,5 uur. Dus zo veel tijd kost het echt niet. Vaak maakt mijn man tegelijk de rest van het huisschoon. Nou, ik weet wel wat ik liever doe! Ik strijk ook veel, alleen beddengoed, handdoeken, ondergoed, sokken, sportkleding en pyjama's niet. En sommige truien ook niet want dat is niet nodig. Ik vind het gewoon mooier en fijner om wel te doen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 13 Dec 2016 12:10

Re: Wat strijken jullie?

Wat fijn om te lezen dat er veel mensen zijn die niks strijken haha!

Ik strijk ook bijna niks, behalve een bepaalde blazer en wat blouses.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem192

Bericht 13 Dec 2016 13:35

Re: Wat strijken jullie?

Maar zoeken jullie je kleding dan ook op kreuk vrij uit? Want ik haal ook de was er gelijk uit, schud het uit, hang het strak uit etc, maar toch heb ik in totaal een wasmand vol aan kleding die gewoon gestreken moet worden om een beetje normaal voor de dag te komen. (Haha toevallig weet ik het, omdat ik mijn kledingkast heb uitgezocht en alles wat gestreken moet worden ligt te wachten in de wasmand nu)

En dragen jullie partners dan geen overhemden, voor de mensen die niet eens een strijkplank/bout hebben?

Die 7 overhemden per week vind ik niet zo'n probleem om te strijken, maar al die nette broeken waar vouwen in gestoomd moeten worden enz... pff, dat is echt een rot werk! En ik heb zelf ook blouses van mijn werk.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11402

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 13 Dec 2016 13:38

Re: Wat strijken jullie?

Wijzelf niks... onze schoonmaakster vind het heerlijk om te strijken, dus dat mag zij lekker doen. Broeken en overhemden zijn het die gestreken mogen worden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 13 Dec 2016 14:04

Re: Wat strijken jullie?

Ik ben blij dat mijn man in een overall werkt en anders mocht hij toch echt zelf gaan strijken ;)
Kleding strijk ik praktisch nooit, ik heb geen enkele blouse meer. Stoffen voor als ik ga naaien strijk ik en flock of flex folie op een shirtje. Zakdoeken strijk ik wel, vanuit hygiënisch oogpunt ;)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem304

Bericht 13 Dec 2016 14:07

Re: Wat strijken jullie?

Katie schreef:Maar zoeken jullie je kleding dan ook op kreuk vrij uit? Want ik haal ook de was er gelijk uit, schud het uit, hang het strak uit etc, maar toch heb ik in totaal een wasmand vol aan kleding die gewoon gestreken moet worden om een beetje normaal voor de dag te komen. (Haha toevallig weet ik het, omdat ik mijn kledingkast heb uitgezocht en alles wat gestreken moet worden ligt te wachten in de wasmand nu)

En dragen jullie partners dan geen overhemden, voor de mensen die niet eens een strijkplank/bout hebben?

Die 7 overhemden per week vind ik niet zo'n probleem om te strijken, maar al die nette broeken waar vouwen in gestoomd moeten worden enz... pff, dat is echt een rot werk! En ik heb zelf ook blouses van mijn werk.

Nope, daar kijk ik nooit naar. Ik draag veel truien en grof gebreide vesten, die hoeven al niet gestreken te worden. En mijn vriend draagt inderdaad geen overhemden, hij draagt overdag een overall en in het weekend gewoon een shirt met een vest of een trui.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 13 Dec 2016 14:39

Re: Wat strijken jullie?

Ik let daar ook nooit op bij het kopen van kleding, ik zie wel hoe het opdroogt en als het wel gestreken moet worden, dan strijk ik het. Ik vind strijken op zich ook niet heel vervelend, maar als het niet nodig is, is het niet nodig :smile:

Mijn schoonmoeder let bij het winkelen wel heel erg op het materiaal en of dat goed te strijken is, is ook altijd het eerste wat ze doet als ik iets nieuws draag: kijken naar het label :palm: zo frustrerend!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Dec 2016 16:11

Re: Wat strijken jullie?

Katie schreef:Maar zoeken jullie je kleding dan ook op kreuk vrij uit? Want ik haal ook de was er gelijk uit, schud het uit, hang het strak uit etc, maar toch heb ik in totaal een wasmand vol aan kleding die gewoon gestreken moet worden om een beetje normaal voor de dag te komen. (Haha toevallig weet ik het, omdat ik mijn kledingkast heb uitgezocht en alles wat gestreken moet worden ligt te wachten in de wasmand nu)

En dragen jullie partners dan geen overhemden, voor de mensen die niet eens een strijkplank/bout hebben?

Die 7 overhemden per week vind ik niet zo'n probleem om te strijken, maar al die nette broeken waar vouwen in gestoomd moeten worden enz... pff, dat is echt een rot werk! En ik heb zelf ook blouses van mijn werk.


Dat heb ik echt oprecht niet, als je de was gewoon meteen uit de machine haalt, goed uitklopt en strak opvouwt ziet het er naar mijn mening ( op blouses na) echt prima uit, ik zoek het er niet op uit. Mijn man draagt inderdaad strijkvrije overhemden van Olymp, even uitkloppen en laten drogen op een hanger, mijn schoonmoeder was helemaal verbaasd dat het er zo netjes uit zag zonder te strijken.
Nette broeken waar vouwen in gestoomd moeten worden heb ik niet, mijn man brengt zijn pakken gewoon naar de stomerij, die mogen niet in de wasmachine.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 13 Dec 2016 16:18

Re: Wat strijken jullie?

Ik heb dat ook niet, maar het gaat hier ook nooit de wasmand in. Dan kreukt het alsnog heb ik het idee. Ik haal het van het rek als het droog is en hang het dan rechtstreeks in de kast of het wordt meteen gedragen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem304

Bericht 13 Dec 2016 16:55

Re: Wat strijken jullie?

Pineco schreef:Ik heb dat ook niet, maar het gaat hier ook nooit de wasmand in. Dan kreukt het alsnog heb ik het idee. Ik haal het van het rek als het droog is en hang het dan rechtstreeks in de kast of het wordt meteen gedragen.

Ja inderdaad. Schone was gaat hier ook niet de wasmand in. Direct vanaf het rek opvouwen!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 13 Dec 2016 17:06

Re: Wat strijken jullie?

Ow ja dat doe ik inderdaad ook, het gaat wel de wasmand in maar keurig gevouwen vanaf het rek.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 13 Dec 2016 17:12

Re: Wat strijken jullie?

hier ook. afhalen, opvouwen en dan opgevouwen in de wasmand om naar de kast te brengen.

vind het trouwens ook apart dat schone was dat gestreken moet worden eerst wordt opspaart in een wasmand. mijn moeder doet dat ook en dan ligt het soms een week of zelfs lange in die wasmand. dan gaat het toch nog harder kreuken?

en 1,5uur strijken niet veel tijd. ik vind dat alsnog veel tijd. of eigenlijk de tijd heb ik er wel voor maar na een kwartier zeggen mijn polsen bekijk het maar.
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Dec 2016 17:45

Re: Wat strijken jullie?

Katie schreef:
En dragen jullie partners dan geen overhemden, voor de mensen die niet eens een strijkplank/bout hebben?


Ik heb mijn tip al vaker gedeeld:
Kreukvrije overhemden kopen, van Olymp bijvoorbeeld. Deze was je gewoon op 30 graden. Daarna even 5 minuten per 3 a 4 stuks in de droger en daarna uithangen op kleerhangers aan een droogrek. Zo hoef je echt nooit te strijken.

En eigenlijk doe ik dit met alle 'moeilijke' kleding. Wij categoriseren kleding gewoon in 'makkelijke was' (onderbroeken, handdoeken, simpele shirtjes etc) wat in de droger mag, en 'moeilijke was' (overhemden, truien, broeken etc) wat allemaal volgens bovenstaande manier gaat en gewoon goed werkt. Ik hoef echt nooit te strijken!
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 13 Dec 2016 17:47

Re: Wat strijken jullie?

Een paar kreuk-gevoelige blousjes, verder niks.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 13 Dec 2016 19:21

Re: Wat strijken jullie?

Ik draag geen bloesjes. Allemaal glad spul of hemdjes met chiffon en een vest enz. Vriend heeft werkkleding die op zijn werk blijft en anders shirts. En thuis draagt hij ook alleen maar shirt met trui of vest. Broeken hoeven hier ook niet gestreken. Inderdaad netjes ophangen en meteen vouwen als het droog is.
D. 💙14-01-2019💙
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers