Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bieden op woningen

<<

Anoniem221

Bericht 08 Dec 2016 21:49

Bieden op woningen

Eigenlijk ben ik gewoon benieuwd naar jullie visie.

Zoals iedereen weet woon ik in het noorden van het land. We zijn hier verlaat in de crisis gekomen en stappen er ook verlaat weer uit. Woningen worden nog (ver) onder de vraagprijs verkocht en toch hebben de makelaren het op zich genomen om het 'bieden vanaf' in te zetten. In Amsterdam e.o. werkt dit prima en mensen bieden massaal tegen elkaar op, maar ik zie hier in het noorden geen markt voor 'bieden vanaf'. Want als ik een bepaald bedrag noem en er is geen andere bieder, dan is het bieden toch al snel over? En als ik minder bied, maar er biedt niemand over me heen? Dan is het toch een loze aangelegenheid?

Hoe zien jullie dit?
<<

Anoniem236

Bericht 08 Dec 2016 22:16

Re: Bieden op woningen

Wij hebben ons huis ook verkocht met een vanaf prijs. Was een strategie van de makelaar. Dat zat zo; wij wilden perse minstens 149500 voor ons huis hebben, niets minder vanwege een enorme restschuld. Dat wil dus inderdaad zeggen dat we het voor minder niet gedaan hadden.
Bij een normale vraagprijs zou je dan bijvoorbeeld 155.000 vragen zodat er nog iets onderhandelingsruimte is. Maar dan valt de doelgroep die op funda zoekt tot 150.000 euro af. Vandaar dat daar toen voor gekozen is.
Echter werd er heus nog geprobeerd minder te bieden of te onderhandelen of schilderwerk ed.

Ik zou er niet meer voor kiezen, of je moet inderdaad ergens wonen waar de woningen als warme broodjes over de toonbank gaan.
<<

Anoniem221

Bericht 08 Dec 2016 22:23

Re: Bieden op woningen

Ik zat me pas later nog een optie te bedenken en die heb je goed weergegeven, Lotus. Mijn vader en vrouw hanteren een vanaf prijs en ik zie het ze daarvoor nog niet verkopen. En als ze er nog onderbieden, hoever wil je gaan om je eventuele koper kwijt te raken. Ik vind het niet lucratief voor alles wat niet de randstad is en dat zie ik ook niet snel veranderen.

Gek genoeg wil ik alleen de stenen eruit hebben (dus niet de verbouwingskosten) en zit te twijfelen tussen vraagprijs/bieden vanaf. Maar ik zie er nog geen heil in. Als ik hem hoog inzet, dan tref ik niet de juiste klussende doelgroep, doe ik bieden vanaf dan krijg ik mijn stenen er niet uit. Moeilijke markt, die huizenmarkt.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 09 Dec 2016 00:05

Re: Bieden op woningen

Ik zou nooit met deze strategie beginnen. Als je er echt vanaf wilt kan dat altijd nog.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Odil

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 120

Geregistreerd: 17 Nov 2015 22:31

Bericht 09 Dec 2016 00:54

Re: Bieden op woningen

Precies mijn idee Mamsie. Laten bieden kan altijd nog.
Wisper words of wishdom, let it be.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 09 Dec 2016 10:36

Re: Bieden op woningen

Ook eens met Mamsie. En zeker niet hier mee beginnen als je er niet zeker van bent dat je huis heel erg geliefd is en het binnen de kortste keren verkocht zal worden.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Dec 2016 12:09

Re: Bieden op woningen

Fedora schreef:Gek genoeg wil ik alleen de stenen eruit hebben (dus niet de verbouwingskosten) en zit te twijfelen tussen vraagprijs/bieden vanaf. Maar ik zie er nog geen heil in. Als ik hem hoog inzet, dan tref ik niet de juiste klussende doelgroep, doe ik bieden vanaf dan krijg ik mijn stenen er niet uit. Moeilijke markt, die huizenmarkt.


Het is toch niet of-of; je kunt toch ook een vraagprijs doen en die niet te hoog inzetten? Dit zijn trouwens wel dingen war een verkoopmakelaar je over kan adviseren. Heb je een beeld van hoe courant je woning is? En weet je waar je heen wilt en hoe makkelijk cq moeilijk dat zal gaan?
<<

Anoniem221

Bericht 09 Dec 2016 14:21

Re: Bieden op woningen

De appartementen worden maar mondjesmaat verkocht. Er staan er momenteel drie/vier te koop. Mijn buurman's vraagprijs is 109.500, een compleet verbouwde woning, en de woning van de onderburen staat te koop voor 99.500, een niet verbouwde woning. Er staat ook één te koop voor 132.500, en die is getaxeerd voor de crisis en inmiddels 7 jaar te koop, en die raakt hem natuurlijk nooit kwijt. Mijn huis is verbouwd, maar dusdanig slecht dat ik daar geen meerwaarde uit zal halen. De makelaars zijn het unaniem eens dat mijn huis 103.000 euro kan opleveren, maar als ik hem daarvoor te koop zet dan ben ik straks veertig en zit ik er nog mee in mijn maag. Als ik alleen de stenen eruit haal dan heb ik een restschuld en dan is het belangrijk om te weten hoe we dat oplossen. Of met eigen geld of meenemen naar een ander huis/hypotheek.

Maar het belangrijkste punt is dat ik hem niet te koop mag zetten. Of jawel. Ik mag hem wegdoen, met behulp van NHG en dat zij mijn restschuld op zich nemen, maar dan mag ik niet aan het werk. En dat vind ik not done.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 09 Dec 2016 14:52

Re: Bieden op woningen

Fedora schreef:Maar het belangrijkste punt is dat ik hem niet te koop mag zetten. Of jawel. Ik mag hem wegdoen, met behulp van NHG en dat zij mijn restschuld op zich nemen, maar dan mag ik niet aan het werk. En dat vind ik not done.


Waarom zou je niet aan het werk mogen?
Uit eerdere berichten begreep ik dat jullie na verkoop een ander huis willen kopen, maar vergeet niet dat wanneer de NHG je restschuld op zich neemt dat je dan BKR geregistreerd wordt (voor een aantal jaar) en je dus geen ander huis kunt kopen.
<<

Anoniem221

Bericht 09 Dec 2016 15:01

Re: Bieden op woningen

Green_Pepper schreef:
Fedora schreef:Maar het belangrijkste punt is dat ik hem niet te koop mag zetten. Of jawel. Ik mag hem wegdoen, met behulp van NHG en dat zij mijn restschuld op zich nemen, maar dan mag ik niet aan het werk. En dat vind ik not done.


Waarom zou je niet aan het werk mogen?
Uit eerdere berichten begreep ik dat jullie na verkoop een ander huis willen kopen, maar vergeet niet dat wanneer de NHG je restschuld op zich neemt dat je dan BKR geregistreerd wordt (voor een aantal jaar) en je dus geen ander huis kunt kopen.


Dat laatste is niet waar. Je krijgt een codering bij BKR, maar met een formulier van het BKR krijg je gewoon een vervolghypotheek. Al moet ik wel zeggen dat niet elke bank zit te springen op mensen met een BKR door kwijtschelding.

We wilden aanspraak maken op NHG, omdat mijn vriend de trappen niet op kan komen. Maar mijn vriend heeft, ondanks dat hij al anderhalf jaar de hypotheek betaald, niets te maken met mijn hypotheek. Mijn inkomen daarentegen is dusdanig laag dat ik officieel mijn hypotheek niet meer kan betalen. Ga ik aan het werk, dan is mijn inkomen hoog genoeg om zelf de lasten te betalen en dus ook om zorg te dragen voor de restschuld die ontstaat.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Dec 2016 15:19

Re: Bieden op woningen

Maar dan is het toch omgedraaid? Je mag best aan het werk. Alleen je bent dan zelf verantwoordelijk voor je restschuld. Ik snap wel dat dat het minder aantrekkelijk maakt trouwens, om weer aan het werk te gaan. Maar pas op dat je niet in een impasse raakt.
<<

Anoniem221

Bericht 09 Dec 2016 15:27

Re: Bieden op woningen

Caulfield schreef:Maar dan is het toch omgedraaid? Je mag best aan het werk. Alleen je bent dan zelf verantwoordelijk voor je restschuld. Ik snap wel dat dat het minder aantrekkelijk maakt trouwens, om weer aan het werk te gaan. Maar pas op dat je niet in een impasse raakt.

Weet je wat het is? Het huis had allang verkocht kunnen zijn en dan woonden we nu in een bungalow op een recreatiepark. Maar ik mag graag mijn eigen fouten herstellen. En het kopen van dit appartement was één grote fout. Ik heb dan ook een jaar geleden gezegd dat ik geen gebruik ga maken van NHG. We gaan zelf staan voor de restschuld, maar soms is het nog aanlokkelijk om het allemaal te laten kwijtschelden door NHG. Dan ben je er vanaf en heeft het jezelf geen geld gekost. Maar van fouten moet je leren en in mijn geval leer ik geen drol van het laten kwijtschelden van de restschuld.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 09 Dec 2016 15:31

Re: Bieden op woningen

Caulfield schreef:Maar dan is het toch omgedraaid? Je mag best aan het werk. Alleen je bent dan zelf verantwoordelijk voor je restschuld. Ik snap wel dat dat het minder aantrekkelijk maakt trouwens, om weer aan het werk te gaan. Maar pas op dat je niet in een impasse raakt.


Ja dit dus.

En dat van NHG wist ik niet, fijn dat er dan in ieder geval mogelijkheden zijn.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers